The Elder Scrolls V: Skyrim

Itse käytin enemmän modeja, jotka säätivät taikomisen tasapainotusta. Taiat kun olivat aina loppupeleissä alitehoisia jouseen ja miekkoihin verrattuna. Tosin se SkyUI kyllä parantaa aika tavalla pelin pelattavuutta.
Sehän se on kun se tekee kaiken käsittelemisestä vain niin paljon mukavampaa. Ja tuo spellien tasapainotus on kyllä täysin ymmärrettävää. Se tosiaan on vakiona suht perseellään loppupäässä varsinkin. Nuo tasapainotus modit tosin uskosin voivan tulla hyvinkin nopeasti koska en usko että ne pahemmin SKSE:tä tarvii tuekseen? En tosin tiedä kun en niitä itse ole käytellyt.
 
Tekstuurit ovat samat kuin alkuperäisen viralliset "HD"-tekstuurit. Tämä remasteri on lähinnä moottorin remontti, ei sisällön. Valaistus, shaderit, ym. on päivitetty ajan tasalle, mutta eipä juuri muuta.

Ja tietysti 64-bit exe.
Onko tuo tekstuuriasia nyt virallinen tieto vai mutu? Se alkuperäinen HD pack kun ei ollut mitenkään täydellinen ja sitä piti täydentää ainakin yhdellä modilla.
 
Skyrim Special Edition - PC System Requirements

Minimum
  • Windows 7/8.1/10 (64-bit Version)
  • Intel i5-750/AMD Phenom II X4-945.
  • 8GB of ram.
  • 12 GB free HDD space
  • NVIDIA GTX 470 1GB /AMD HD 7870 2GB
Recommended
  • Windows 7/8.1/10 (64-bit Version)
  • Intel i5-2400/AMD FX-8320.
  • 8GB of ram.
  • 12 GB free HDD space
  • NVIDIA GTX 780 3GB /AMD R9 290 4GB
 
En nyt mene sanomaan, että virallinen, mutta reilusti yli 99% varma. Videoiden perusteella tekstuurit ovat laadultaan samoja kuin sen virallisen "HD"-paketin. Lisäksi SE syö sen ~12Gt levytilaa kaikkiaan eli noin saman verran kuin alkuperäinen kaikkine delsuineen ja HD-tekstuureineen.
 
Harmittaa kun menin kesällä aloittamaan uuden pelin modeilla, niin ei tässä taida saada tallennusta toimimaan vaikka modit saisikin päivitettyä yhteensopiviksi?
 
En nyt mene sanomaan, että virallinen, mutta reilusti yli 99% varma. Videoiden perusteella tekstuurit ovat laadultaan samoja kuin sen virallisen "HD"-paketin. Lisäksi SE syö sen ~12Gt levytilaa kaikkiaan eli noin saman verran kuin alkuperäinen kaikkine delsuineen ja HD-tekstuureineen.
Mutta tuossahan on jo ongelma: se alkuperäinen 12GB oli peruspeli + HD pack. Nythän se pitäisi olla pelkkä HD eli se aiemmin peruspelissä perustekstuureille varattu tila on mennyt johonkin muuhun.
 
Niin, se alkuperäinen itse asiassa onkin isompi. Muistaakseni ~12.8Gt.

Harmittaa kun menin kesällä aloittamaan uuden pelin modeilla, niin ei tässä taida saada tallennusta toimimaan vaikka modit saisikin päivitettyä yhteensopiviksi?

Tallennus pitäisi toimia suoraan, mikäli vain kaikki modit on päivitetty yhteensopivaksi.
 
Odotan kyllä innolla tätä uusinta julkaisua. En muista miksi minulta jäi alkuperäinen julkaisu "vain" 56 tuntiin. En ole edes pelannut pelin dlc lisäosia. Mielestäni peli ei edes ollut huono. Se vain jäi pelaamatta.

Innostuin taas tuossa pari viikkoa sitten kun luin tästä tulevasta. Ostin heti G2A sivustolta tuon Skyrimin legendary edition 10 eurolla. Nyt on suunitelmissa testata pelata peli täysin läpi, ensimmäistä kertaa taikurilla. :D Sain tästä aivan uudenlaisen innostuksen, vaikka grafiikat eivät ilmeisesti ole hirveästi parantuneet pc versiossa.
 
Lisäosat on pelaamatta ja edellinen läpipeluu PS3. Joskus steam alesta ostin Legendary editionin, nyt vois vetästä läpi ku tulee toi päivitys. Näytönohjain gtx670 2g ei riitä suosituksiin, mutta eiköhän tuo hyvin pyöri ku vähän karsii.
 
Tekstuurit ovat samat kuin alkuperäisen viralliset "HD"-tekstuurit. Tämä remasteri on lähinnä moottorin remontti, ei sisällön. Valaistus, shaderit, ym. on päivitetty ajan tasalle, mutta eipä juuri muuta.

Ja tietysti 64-bit exe.

tästä päätellen pitäisi olla vielä tarkemmat kuin aiempi official HD-texturepack:

http://www.dualshockers.com/2016/06...olution-than-the-high-resolution-pack-for-pc/

Villi arvaus että ei mene montaa kuukautta niin jo on joku väsännyt "4K" tekstuuripaketit jakoon SkyrimSEnexukseen.
 
Ottaen huomioon, että SE vie vähemmän tilaa kuin persuversio, en oikein usko. Muutenkin Todd Howardin lausunto tekstuureista oli aika epämääräinen.

Toisaalta, mikäli pakkausta on tehostettu entisestä (ja Bethesdan pakkausformaatti on tosi tehokas), ei isommat tekstuurit mahdottomuus ole.
 
Ottaen huomioon, että SE vie vähemmän tilaa kuin persuversio, en oikein usko. Muutenkin Todd Howardin lausunto tekstuureista oli aika epämääräinen.

Toisaalta, mikäli pakkausta on tehostettu entisestä (ja Bethesdan pakkausformaatti on tosi tehokas), ei isommat tekstuurit mahdottomuus ole.
Ainakin sittent ehty paremmin kuin F4. Tekstuurit on kakkeendaalia ja vie enemmän tilaa. Nexuksesta saa paremmat ja vähemmän tilaa vievät tekstuurit, eli vanilla tekstuureilla FPS piemenpi kuin paremmilla modi-tekstuureilla.
 
En puhunut tekstuurien pakkauksesta, vaan BSA/BA2-paketoinnista. Tekstuurit itsessään voisi pakata paljon, paljon paremmin kuten monet modit osoittavat, mutta BSA/BA2 on todella tehokas pakkaustapa.
 
Muistelin, että tuosta on kiertänyt huhua, jonka mukaan muutama kovin modaaja on ollut pelin kimpussa jo jonkin aikaa tekijäfirman luvalla ja siunauksella
 
Ei se mikään huhu ole vaan ihan totta. Muutama luotettava modaaja (esim. epävirallisen pätsin pääpiru Arthmoor) on saanut työkalut käsiinsä, jotta modeja olisi joitakin valmiina heti pelin julkaisuun.
 
PS4:lle on jo 24 modia ja PC:lle 79 mukaan lukien kasa Arthmoor esim. UOP ja open cities

Youtubettajilta on lets Playtä jo viisi päivää sitten esim. Clare Siobhan
 
Tuli tuo Dawnguard lisäosa pelattua läpi ja tuo ei kovin kummoinen loppupeleissä ollut. Jatkuvat vampyyri hyökkäykset nakersivat aika perkeleesti, siihen tosin olisi ollut modi jolla muuttaa sitäkin.

Saa nähdä jaksaako tuota remasteria testata, kun on jo niin pitkällä tässä alkuperäisessä.
 
Tärkein modi tuohon on unofficial patch. Seuraavaksi ehkä se, joka saa kaupunkien asukkaat pakenemaan vampyyreja
 
Tuli tuo Dawnguard lisäosa pelattua läpi ja tuo ei kovin kummoinen loppupeleissä ollut.

Silti pelin paras tehtävälinja. Ja Sielukummeli on ihan kiva paikka.

Jatkuvat vampyyri hyökkäykset nakersivat aika perkeleesti, siihen tosin olisi ollut modi jolla muuttaa sitäkin.

When Vampires Attack, melkeinpä pakollinen. Eipähän NPC:t tapata itseään.
 
Silti pelin paras tehtävälinja. Ja Sielukummeli on ihan kiva paikka.
Itse taas pidin enemmän Unohdetusta Laaksosta. :)
When Vampires Attack, melkeinpä pakollinen. Eipähän NPC:t tapata itseään.
Tuosta lueskelin kyllä lisärin aikana, mutta sen verran oli tuuria pelissä ettei kukaan kuollut, enkä jaksanut sitten sitä modia asentaa. :p

Noista unofficial pätseistä, täytynee niihin vielä tutustua paremmin. Parilla modilla (SkyUI, Scoped Bows ja joku siistimmät aseet tjsp) lähdin vain liikkeelle ja keskittynyt enemmän pelaamiseen kuin modeihin. Joo olen tylsä ihminen. :p
 
Pelasin vajaan tunnin tuota uutta nyt. Eipä se kovinkaan kummoiselta mielestäni näytä. Paremmalta kuin alkuperäinen mutta vaikkapa hiukset edelleen aivan kaameat. Vanha valikkosysteemi. Sulavasti toimii ettei siinä mitään, reilut 3 gb VRAM -käyttö. Täytyy tarkemmin tutkia myöhemmin kun silmät pysyvät auki, vesistö ei tainnut olla hassumpi. Valaistuksia ym.
 
Kyllä tuo tovin testailun jälkeen omasta mielestä näyttää paljon paremmalta kuin vanha. Jopa modattunakin. Jokseenkin aidomman ja orgaanisemman näköistä. Netin rupelovideoista ei ole saanut kovin oikeanlaista kuvaa.

Ja ah, kuinka vakaa..! Vanha sopivasti modeilla raiskattuna ja INI-tiedostoista viimeisetkin revittynä kaatuili solkenaan, kun tämä ei ilmeisesti kirveelläkään.

Oma masiina (2600K@4.8GHz, 16Gt DDR3 ja Asus DCu GTX680 ruppana) pyörittää peliä kaikki tapissa ilman mitään ongelmaa.
 
Kyllä tuo tovin testailun jälkeen omasta mielestä näyttää paljon paremmalta kuin vanha. Jopa modattunakin. Jokseenkin aidomman ja orgaanisemman näköistä. Netin rupelovideoista ei ole saanut kovin oikeanlaista kuvaa.

Ja ah, kuinka vakaa..! Vanha sopivasti modeilla raiskattuna ja INI-tiedostoista viimeisetkin revittynä kaatuili solkenaan, kun tämä ei ilmeisesti kirveelläkään.

Oma masiina (2600K@4.8GHz, 16Gt DDR3 ja Asus DCu GTX680 ruppana) pyörittää peliä kaikki tapissa ilman mitään ongelmaa.
Oliko nyt kuitenkaan ihan appelssiinit ja omenat? Modailes uusi pelikin tappiin, niin vertailulla on jotain pohjaa :)
 
Todella nätti tämä on ja pyörii erittäin hyvin ja sulavasti omalla vanhalla myllyllä ultralla parin tunnin testillä. Ainakin itseltä lähti kerralla tarve modata ulkonäköä, ellei nyt jotain aivan mullistavaa joku tee. ENB.t sun muut lentää roskikseen, nykikööt siellä keskenään. Nyt vaan odottelemaan paria "pakko saada" modia ja sitten taas lähtee.
 
Öö.. Siis häh? 5 vuotta vanha peli julkaistaan uudestaan täysihintaisena, höystettynä asioilla jotka sai modeilla vanhaankin versioon?

Tällä hetkellä Bethesdalla nauretaan matkalla pankkiin.. :D
 
Öö.. Siis häh? 5 vuotta vanha peli julkaistaan uudestaan täysihintaisena, höystettynä asioilla jotka sai modeilla vanhaankin versioon?

Tällä hetkellä Bethesdalla nauretaan matkalla pankkiin.. :D
Älä viitsi. Jo pelimoottorin päivitys yksinään on sen hinnan arvoinen. Hyvä, ettei F5 aikoinaan hajonnut näppiksestä kun joutui epävakauden takia koko ajan tallentamaan Skyrimissa. Jos moottori on sama kuin Fallout 4:ssä, niin se on huomattavan paljon vakaampi mikä parantaa pelikokemusta huimasti.
 
On kuitenkin sinällään totta, että normiversiosta saa modaamalla ihan samannäiköisen ja jopa paremman kuin SE:sta vakiona. PC hyötyy tästä remasteroinnista vähiten, mikä onkin yksi tärkeimmistä syistä, miksi PC-pelaajat saavatkin SE:n ilmaiseksi omistamalla normiversion delsuineen.
 
yksi paha pulma tosin special edikassa tulee olemaan: skse tiimi ei halua toimittaa special edition yhteensopivuutta eli kanssa skyUI ei tule toimimana speccuedikassa ja no ...ei toimi yksikään muu modi joka on riippuvainen script extenderistä
 
Öh, kyllä skriptilaajennin tulee SE:lle, siihen menee vain vielä aikaa. SKSE:n muuttaminen SE:lle yhteensopivaksi ei ole ihan niin yksinkertainen juttu.
 
Ei hirveän hyvää vastaanottoa saanut.
  • Ei uutta contenttia ollenkaan (tätä ei toki ikinä luvattukkaan)
  • Pientä grafiikka updatea, tosin modeilla saa vastaavat tai nätimmätkin
  • Monilla käyttäjillä tuntuu olevan suorituskyky-ongelmia kovallakin raudalla
  • Kilokaupalla uusia bugeja ja ongelmia
  • Modituki on tällä hetkellä vielä todella vajaa
En nyt nopeasti keksi oikeasti yhtään syytä miksen vain pelaisi vanhaa Skyrimia mielummin. Toimii paremmin, saa halutessaan näyttämään paremmalta ja modeja löytyy helvetisti enemmän.

Itse en kyllä Special Editionia kerennyt vielä testaamaan, kaipa sille pitää mahdollisuus antaa jossain välissä. Pitää kyllä odotella vielä modeja ja jos Bethesda vielä puskisi patcheja ulos.
 
Oliko nyt kuitenkaan ihan appelssiinit ja omenat? Modailes uusi pelikin tappiin, niin vertailulla on jotain pohjaa :)
Siis juurikin yllätti graafinen ulkoasu jo modaamattomana aikas positiivisesti. Videoista ei tosiaan saanut oikeanlaista kuvaa. Uudella enginellä modattuna siis taatusti mennään vanhan tappiinmodatun edelle aivan heittämällä.
 
Ei hirveän hyvää vastaanottoa saanut.
  • Ei uutta contenttia ollenkaan (tätä ei toki ikinä luvattukkaan)
  • Pientä grafiikka updatea, tosin modeilla saa vastaavat tai nätimmätkin
  • Monilla käyttäjillä tuntuu olevan suorituskyky-ongelmia kovallakin raudalla
  • Kilokaupalla uusia bugeja ja ongelmia
  • Modituki on tällä hetkellä vielä todella vajaa
En nyt nopeasti keksi oikeasti yhtään syytä miksen vain pelaisi vanhaa Skyrimia mielummin. Toimii paremmin, saa halutessaan näyttämään paremmalta ja modeja löytyy helvetisti enemmän.

Itse en kyllä Special Editionia kerennyt vielä testaamaan, kaipa sille pitää mahdollisuus antaa jossain välissä. Pitää kyllä odotella vielä modeja ja jos Bethesda vielä puskisi patcheja ulos.

Aika jännä että jollain suorituskyky ongelmia. Täällä pyörii gtx980ti + 6600k 4k:lla 60fps ilman isompia droppailuja.
 
Aika jännä että jollain suorituskyky ongelmia. Täällä pyörii gtx980ti + 6600k 4k:lla 60fps ilman isompia droppailuja.
Jooh, ainakin Steam arvosteluissa ja Redditissä jengi raportoi, että ihan tuliterillä GTX tonni-sarjan korteillakin ongelmia. Pitää varmaan testata sen verran, että miten oma 970 pyörittää.
 
1070 pyöritti 250fps. Vsyncillä ei nosta edes 3d-kelloja päälle kun hakkaa limitteriin. FHD ultra.

Tekstuuripäivitystähän tuo kaipaa ihan heti. Naamat ja hiukset on järkyttäviä, mutta niistä saa kyllä hyviä, kunhan alkaa noita vanhoja ja ehkä jotain uusiakin modeja putkahtelemaan ulos.
 
1070 pyöritti 250fps. Vsyncillä ei nosta edes 3d-kelloja päälle kun hakkaa limitteriin. FHD ultra.

Tekstuuripäivitystähän tuo kaipaa ihan heti. Naamat ja hiukset on järkyttäviä, mutta niistä saa kyllä hyviä, kunhan alkaa noita vanhoja ja ehkä jotain uusiakin modeja putkahtelemaan ulos.
Eikös tässäkin mene fysiikat rikki yli 60fps?
 
Varmuutta asialle ei ole, mutta en antaisi mennä yli 60fps. Parempi pelata varman päälle.
 
Uskoisin että menee, olettaen että moottori on fallout 4:stä peräisin, tai ennemminkin joku sekoitus skyrimin ja fo4 välillä. Vanilla skyrreä pelasin yli 100 tuntia rajottamattomalla fps:llä, enkä huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Mutta nyt kun muistelen niin olikohan nuolien lentorata jotenkin outo, tms? Ainut oikea päänvaivaa aiheuttanut asia oli heartfiren varustetelineet. Meinaan rajoittaa tämän 120fps ja katsoa miten toimii. Tuskin mielenkiinto riittää pelata loppuun asti kuitenkaan kun kaikki on jo aikasemmin kahlattu läpi, joten eipä hätää jos jotain peruuttamatonta selviää parinkymmenen tunnin jälkeen.
 
Fysiikoiden hajoaminen liian korkealla fps:llä voi johtaa moneen ongelmaan, edes alun hevoskärrykyydistä ei välttämättä selviä.

Lisäksi myös ymmärtääkseni skriptimoottori on sidoksissa fps:ään, joten liian korkealla fps:llä voi skriptit alkaa hajota ja käsissä onkin kasa korjauskelvottomia bugeja.
 
Viimeksi muokattu:
Heh, hyvin levisi paketti.

Vaatiikos noiden laajennusten contentin pelaaminen ollenkaan main questin läpikäyntiä? Olisi toiveissa aloittaa muulla tapaa tämä läpipeluukerta ja main quest saa jäädä myöhemmäksi mikäli suinkin mahdollista.
 
Heh, hyvin levisi paketti.

Vaatiikos noiden laajennusten contentin pelaaminen ollenkaan main questin läpikäyntiä? Olisi toiveissa aloittaa muulla tapaa tämä läpipeluukerta ja main quest saa jäädä myöhemmäksi mikäli suinkin mahdollista.
No Heartfire taitaa alkaa heti (Puhu sen jaarlin kanssa), Vampyyri lisäri vaati vaan tietyn levellin (Toimiikohan menemälle heti linnalle), Dragonbornissa riittää kun turisee kapteenien kanssa Stormcloakki pääkaupungin satamassa (Voi ostaa matkan saarelle).
 
Se on kyllä kumma jos joillain jökkii ties kuinka tehokkailla vehkeillä, kun taas omalla vanhalla ja uskollisella sotaratsulla pelittää perkeleen sulavasti kaikki tapissa.
Fysiikat tuntuu sekoilevan, mutta koitetaanpas taas 60fps rajoitinta tähän lääkkeeksi.

lisäys-edit:
Vanhasta siirryin ottamalla modit pois, käynnistämällä, tallentamalla, sulkemalla ja siirtämällä tallennuksen uuteen Skyrimiin.
Toki minulla oli monenlaista lisäroinamodia entisessä, mutta näiden lisäksi hävisi taloista ihan vanillaversionkin kaikki armorit ja suuri osa myös aseista jotka oli vitriineissä ja telineissä. Tokihan se ny ei niin haittaa, kun rahaa on kertynyt niin ettei paskalle meinaa taipua, mutta onhan tuossa kadonnut myös aimoannos uniikkia roipettakin.
No kassellaan jahka moisia kaipailee, niin vaikka konsolilla sitten ne palauttelee jos ei muuten tule vastaan.

Tuntuu myös taas pyörivän noita imperialistisikoja ympäriämpäri, vaikka sisällisodat on sodittu aikaa sitten ja vanhassa niitä näki enää todella harvoin. No, kivahan niitä on lahdata menemään.
 
Viimeksi muokattu:
Siis mitä luin niin ongelmia Nvidian korteilla, Gsync päällä tai rajoittamaton FPS......
 
Omalla koneella ei varmaan ole koskaan pyörinyt yhtä hyvin Skyrim. Paremman näköinen tuo on kuin vakio, mutta uskoisin, että naama ja hius modeja alkaa tulla aika nopeaan tahtiin. Sama lienee totta varusteillekin (panssarien tekstuurit ovat luvattoman suttuisia)

Ja se pakollinen törkeä spoiler:
Nopein tapa saada sneak tappiin on pelata pelin alkua siihen kohtaan, jossa alun kaverisi kysyy mitä karhun kanssa tehdään (tapa tai hiivi ohi). Tässä vaiheessa kaiva tikari käteen, sneak päälle ja sitten puukotat kaveriasi selkään kunnes sneak 100 on tosiasia. Kaveri ei kuole, eikä ärsyynny, joten homma on nopea ja helppo. Pelissä ei taida tulla myöhemmin vastaan yhtään paikkaa, jossa homman voisi hoitaa nopeammin.
 
Siis mitä luin niin ongelmia Nvidian korteilla, Gsync päällä tai rajoittamaton FPS......
Aika mielenkiintoista, koska samalla enginellä oleva Fallout 4 taas hidastelee AMD:n korteilla. Mitähän tuossa on tehty eri tavalla?
 
Aika mielenkiintoista, koska samalla enginellä oleva Fallout 4 taas hidastelee AMD:n korteilla. Mitähän tuossa on tehty eri tavalla?
Tässä ei taida olla sellaista kasaa VAIN NVIDIA KIRJASTOJA peliin kiinnitettynä... Eli PHYSX; NFLEX jne... Tosin on toi AMD aika paljon parantunut siitä alusta ....

Siitä tulikin mieleen Onko Nvidia ihmiset tarkistanut millä PhysX ajetaan. Mun Nvidia kone takkuli Fallout 4 erään päivityksen jälkeen kun PhysX oli muuttunut GPU - > CPU...
 
Onko tässä edes physx tukea?

Juu tuli hyvin nopeasti huomattua että peli menee aivan hajalle 120fps. Viholliset ja oma hahmo tärisee pitkin luolaston seiniä. Noh.. mennäänpä sitten 60fps :/
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom