Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Available: 28 October
This game will unlock in approximately 9 days
On, vanha Skyrim muuttui ihan pahuksen epävakaaksi kun siihen lataili suuremman määrän modeja. Varmaan osittain 32-bittisyydestä johtuen (muistiongelmat). Uuteen versioon tulee 64-bit moottori joka lienee sama kuin Fallout 4:ssä ja ainakin itse odottaisin sen olevan paljon vakaampi.Onko tuolle remasteroidulle versiolle oikeasti tarvetta, itse alkuperästä vähän alusta pelanneena osaa sen enempää vertailla.
Tuo ei kyllä haittais ollenkaan jos saavat vakaammaksi isommin modattuna. Siihen kaatu itsellä viime kerralla skyrimin pelaaminen kun alotti alusta ja ilmeisesti modasin hieman liikaa ja epävakaaksihan se meni. Edelleen pelattavissa sinällään mutta kuitenki just se sopiva määrä ongelmia, että ei vaan jonku ajan päästä enää jaksanut.On, vanha Skyrim muuttui ihan pahuksen epävakaaksi kun siihen lataili suuremman määrän modeja. Varmaan osittain 32-bittisyydestä johtuen (muistiongelmat). Uuteen versioon tulee 64-bit moottori joka lienee sama kuin Fallout 4:ssä ja ainakin itse odottaisin sen olevan paljon vakaampi.
On tulossa mutta rajoitettu, käytänössä vain ESP sallittaan mutta @Kirottu osaa nämä asiat paremmin selittää.Alkuperäistä tuli väännettyä jotain 150 tuntia Xboxilla. Muistelisin, että loppuvaiheessa meni liian helpoksi kun hahmo niin ylivoimainen. Mitenkäs nuo PS4 version modit? Ei ilmeisesti ole tulossa tukea ollenkaan?
Mutta siinä oli aina mahdollisuus yrittää jotain lähes mahdotonta laukausta jousella jos oli tylsääAlkuperäistä tuli väännettyä jotain 150 tuntia Xboxilla. Muistelisin, että loppuvaiheessa meni liian helpoksi kun hahmo niin ylivoimainen. Mitenkäs nuo PS4 version modit? Ei ilmeisesti ole tulossa tukea ollenkaan?
Vähän niinkuin tämä?Mutta siinä oli aina mahdollisuus yrittää jotain lähes mahdotonta laukausta jousella jos oli tylsää
EDIT: Ja PC versiolla se oli vielä hauskempaa kun sai jouseen ihan hullut tehot. Silloin sniputtamisesta tuli oikein kunnon hupia
Mitenkäs nuo PS4 version modit? Ei ilmeisesti ole tulossa tukea ollenkaan?
- Fixing many annoying bugs, like save game bloat from corpses that won't clean up and weapons and shields being unequipped on death, interior shadow striping, atronach perk/stone absorbing summons, elemental potency breaking summoning staves, etc.
- Make destruction scale better.
- Add all sorts of new spells, enchantments, perks, etc. (but no new scripted spells, enchantments, etc.)
- Make silver weapons and fur armor craftable and temper able.
- Add new weapons and armor's that look the same as an in game variety but behave very differently because the stats have been altered. An "iron sword of annihilation" that actually annihilates, for instance, because it's damage has been increased. Or a steel sword of the paladin that has a bonus against undead (by giving it the silver weapon keyword). These could be done through base stats leaving the player free to put an additional enchantment on it if they wanted.
- Add missing Skyforge weapons to Eorlands vendor list (just use the in game steel mesh).
- Make greater use of in-game meshes that are rarely used like the ancient nord armor sets by making new sets of player armor with these meshes and making them craftable or hand placed or added to leveled lists.
- Make a perk (or add it to an existing perk) for improving iron, hide, fur and leather "twice as much" (or any increment of improvement you want).
- Completely redesign the gameplay mechanics for crafting weapons and armor, including the crafting recipes, changing the temper bonus for individual tiers of armors, reorganizing the perk tree, completely rewriting it if you want.
- Completely overhaul the skill trees, perks and tiers of weapons and armor, changing the weight, the amount of protection provided/damage done, swing speed, range, etc of every armor and weapon to rebalance the whole thing into something quite different from vanilla.
- Completely overhaul all of the perk trees, with new perks or by editing existing perks to make them better and more interesting. (but no scripted perks)
- Not to mention more traditional things like player houses, expanded/decorated villages, towns and cities, with new vendors, etc. but only using vanilla assets.
Kiitos vastauksesta. Vaikuttaa kohtalaiselta tuo lista, mutta niitä skriptejä ja uusia tekstuureita jää kyllä kaipaamaan, mutta sellasta se on. PS4 on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto meikäläiselle.PS4:n modeissa on erikoissääntö "no external assets" eli modi koostuu vain ja ainoastaan esp-tiedostosta. Tuo rajoittaa paljon PS4:n moditarjontaa. Ei uusia tekstuureita, modeleita, ääniä, skriptejä (tämä yksinään on tosi tosi iso rajoite), jne.
Pelkällä esp-tiedostolla voi kuitenkin tehdä jo paljon rajoituksista huolimatta. Tässä listattuna esimerkkejä:
http://forums.bethsoft.com/topic/1609582-ps4-mods-still-confused-on-what-we-will-see/#entry25240470
Tämä kyllä todellakin. Kun pitäisi mennä tekemään tehtävää, niin huomaakin aina jotain muuta kiinnostavaa.Täytyy kyllä kehua pelin tunnelmaa, pelkästään samoilu ja maisemoiden katselu samalla kun kuuntelee hienoa taustamusiikkia on elämys itsessään.
Tuli tästä mieleen ihan tämä:osana sanoa kanssa että levu vähä kilahti sneak/pickpocket/wayfarer skilleistä josta seurasiki tämä tilanne aka unenchanted low level gear unable to face anything in fair combat
Huonomman modi tuen ainakin eli Sony rajoittaa modeja paljon Mikkisoftaa enemmän. Henkilökohtaisesti en usko grafiikassa olevan paljoakaan eroaTarjoaako tuo ps4 Pro mitään tajunnan räjäyttäviä graafisia etuja tämän pelin suhteen? Xbox One:sta vaihtamista tässä pohdiskelen.
No siis mitä Sony ite on lupaillu ois (näitä asioita tukevissa peleissä eli peli pitää olla tekijoiden puolelta tehty yhteensopivaksi): 60fps@1080p samantason graffoilla mitä tällä hetkellä ps4, 30fps@1080p enemmän silmäkarkkia verrattuna tämän hetken ps4 ja 30fps@4k joka tosin ilmeisesti tulee olemaan renderöity 1440p upscalattuna mikäli olen oikein käsittänyt puheista. Siinä ne suurimmat lupaillut edut pitäisi visuaalisenpuolen osalta olla.Tarjoaako tuo ps4 Pro mitään tajunnan räjäyttäviä graafisia etuja tämän pelin suhteen? Xbox One:sta vaihtamista tässä pohdiskelen.
Ei ole kylläkään Sony tainnut luvata mitään kovin yksityiskohtaista. Sonyn vaatimukset ovat käsittääkseni luokkaa "ei saa olla huonompi kuin perusmallilla", mutta sen enempää ei sitten vaaditakaan. Kehittäjät tekevät sitten mitä tekevät tuon rajoituksen puitteissa. Skyrimin kohdalla Pro-mallilla on muistaakseni luvattu natiivi 4k-tuki, mutta en muista että muusta olisi ollut puhetta (mutta on siis voinut ollakin; ei vain ole jäänyt mieleen että olisi).No siis mitä Sony ite on lupaillu ois (näitä asioita tukevissa peleissä eli peli pitää olla tekijoiden puolelta tehty yhteensopivaksi): 60fps@1080p samantason graffoilla mitä tällä hetkellä ps4, 30fps@1080p enemmän silmäkarkkia verrattuna tämän hetken ps4 ja 30fps@4k joka tosin ilmeisesti tulee olemaan renderöity 1440p upscalattuna mikäli olen oikein käsittänyt puheista. Siinä ne suurimmat lupaillut edut pitäisi visuaalisenpuolen osalta olla.
Tietty nuo tosiaan mikäli skyrim sitä tukee. En ole ollenkaan tietoinen onko tukea. Siihen on lista mitkä pelit on tuettuna heti ps4 pro julkaisussa jonka varmasti google löytää kun ei ole heittää linkkiä suoraan.
Ja kuten yllä mainittiin niin modituki tulee olemaan ps4 puolella rajoittunut ainoastaan .esp:hen eli ei ulkoisia tekstuureja, ääniä, skriptejä tai muutakaan sellaista.
No jos se "Skyrim + Add-Ons" -bundle maksaa 36,56eur "tarjouksessa" ja add-onit on 45 euroa erikseen ostettuna ( ) niin luultavasti ei paljon halvemmalla tule myyntiin kun nuo ostamalla sen saa kuitenkin.Jos omistaa Skyrimin, mutta ei mitään DLC:tä, niin kannattaako tässä nyt sitten ostaa esim. g2playsta toi Legendary edition? Onko mitään hajua mikä tuolle Remasteredille tulee hinnaksi?
No nuo on ne mitä itse olen poiminut erinäisistä aihetta käsittelevistä uutisista joista on sen käsityksen saanut, että tuo on se mitä sony on lupaillut ps4 pro:n suhteen. Mutta eihän tuo kovin tarkkaan määrittelyä vielä olekkaan mitä nyt tuohon listasin.Ei ole kylläkään Sony tainnut luvata mitään kovin yksityiskohtaista. Sonyn vaatimukset ovat käsittääkseni luokkaa "ei saa olla huonompi kuin perusmallilla", mutta sen enempää ei sitten vaaditakaan. Kehittäjät tekevät sitten mitä tekevät tuon rajoituksen puitteissa. Skyrimin kohdalla Pro-mallilla on muistaakseni luvattu natiivi 4k-tuki, mutta en muista että muusta olisi ollut puhetta (mutta on siis voinut ollakin; ei vain ole jäänyt mieleen että olisi).
Titalfall 2:n tuottajan mukaan vaatimustaso on tosiaan se, etteivät pelit saa toimia Prolla huonommin. Toki tuo ei ole Sonyn oma lausunto, joten siinä on pientä epävarmuutta vielä. En vain itse ole törmännyt Sonyn viralliseen kantaan, joka olisi mitään minimitasoa määritellyt, vaikka olenkin tilannetta seurannut kohtalaisen aktiivisesti. Siksi väitteesi kuulosti vähän oudolta, ja muutenkin oli oudon tarkkkoja vaatimuksia minusta (siis jännällä tavalla tarkkoja). Vaan virallisen tiedon puutehan tässä taitaa meinata vähän vaivata...No nuo on ne mitä itse olen poiminut erinäisistä aihetta käsittelevistä uutisista joista on sen käsityksen saanut, että tuo on se mitä sony on lupaillut ps4 pro:n suhteen. Mutta eihän tuo kovin tarkkaan määrittelyä vielä olekkaan mitä nyt tuohon listasin.
Tuota en ollut aiemmin lukenut, joten siinäkin mielessä oli ihan kiva nähtävä eli kiitoksia. Ja tosiaan tuossa kieltämättä oli eri tavalla muotoiltu asioita kuin niissä mitä on itse tähän mennessä tullut luettua. En sitten tiedä onko vain tullut luettua vähän turhan joutuin asioita mutta tosiaan voisin vannoa nuo listaamani asiat poimineeni. Pitäisi näemmä melkein pistää tuollaiset uutiset talteen että voisi ihan jo itsekkin jälkikäteen kertailla ja varmistella että mitä tuli luettua. Ja tietty että olisi jotain mihin suoraan viitata.Titalfall 2:n tuottajan mukaan vaatimustaso on tosiaan se, etteivät pelit saa toimia Prolla huonommin. Toki tuo ei ole Sonyn oma lausunto, joten siinä on pientä epävarmuutta vielä. En vain itse ole törmännyt Sonyn viralliseen kantaan, joka olisi mitään minimitasoa määritellyt, vaikka olenkin tilannetta seurannut kohtalaisen aktiivisesti. Siksi väitteesi kuulosti vähän oudolta, ja muutenkin oli oudon tarkkkoja vaatimuksia minusta (siis jännällä tavalla tarkkoja). Vaan virallisen tiedon puutehan tässä taitaa meinata vähän vaivata...
Ainakin julkaisupäivä pitää varmaan itekkin vetää menemään ja kattoa miten jaksaa napata taas. Dragonborn ois pelaamatta niin ikään täälläkin, että sen kyllä kävis ihan mieluusti kattelemassa että mitäs jännää sieltä löytyis.Taitaakin mennä ensi viikonloppu skyrimin parissa. Jos ottaisi toisen kierroksen main questia ja innostuisi myös pelaamaan dragonbornin läpi kun jäi aikoinaan pelaamatta. Nähtävästi olisi myös vaikka mitä pientä ja hienoa vielä tekemättä ja tarjolla. Samalla tuleekin testattua uusi näytönohjain
Hyvä huomio. Pistin lataukseenSpecial Edition on nyt esiladattavissa Steamissa.
Special Edition on nyt esiladattavissa Steamissa.
Ja lataa...Special Edition on nyt esiladattavissa Steamissa.
Tuo on kieltämättä. Itselle ainoa ihan oikeasti lähes pakollinen on SkyUI mutta ilman pärjäsi alkuperäisessäkin julkaisussa niin kyllä sitä nytkin siihen asti, että ehtivät säätää modit kohdilleen.Harmi ettei scriptilaajennin ole todennäköisesti toimimassa heti julkaisupäivänä. Ainakin jotain yksinkertaisia modeja joita käyttäisin tänä päivänä on deadly mutilation, kun on vähän mukavamman tuntusta taistelua niiden miekkojen kanssa.
Itse käytin enemmän modeja, jotka säätivät taikomisen tasapainotusta. Taiat kun olivat aina loppupeleissä alitehoisia jouseen ja miekkoihin verrattuna. Tosin se SkyUI kyllä parantaa aika tavalla pelin pelattavuutta.Tuo on kieltämättä. Itselle ainoa ihan oikeasti lähes pakollinen on SkyUI mutta ilman pärjäsi alkuperäisessäkin julkaisussa niin kyllä sitä nytkin siihen asti, että ehtivät säätää modit kohdilleen.