The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tuli vedettyä main questi läpi, en rehellisesti sanoen muistanut siitä yhtään ja aloin miettimään että tulikohan sitä koskaan vedettyä läpi aikoinaan. Noh, hieno peli joka tapauksessa, ehkä vähän toistoa luolastot yms ja loppupeleissä voi mennä vähän perinteiseksi "mene sinne ja hae x tai tapa y", vedin mage ja thieves guildit läpi jotka oli ihan hyviä. Dark Brotherhood jäi nyt vetämättä, sehän taitaa olla se paras guild questline.
 
Vähän kyllä kummasti toimii, 30 tuntia meni kohtuudella, sillon tällöin jumi latausruutuihin mutta tänään sitten kaksi kertaa heittäny fatal errorit, tosin itse erroriakaan ei näy ellei käytä alt+tabia.
 
Juu onhan tää kuitenki lopusellaan parempi peli kuin muisti. Kustilinjat ovat hienoja ja voisi ainakin vielä Shivering Islesin pelata, sehän oli aikanaankin pelin parasta antia. Skyrim teki kaiken muun paremmin, paitsi nuo kustit ovat kyllä Oblivionissa erittäin paljon paremmat.
 
Tulipahan tämäkin pistettyä tulille. Hienolta näyttää, grafiikat on parantuneet ja ihan hyvät, sekä toimii ainakin mun koneella todella hyvin, ei oo aivan kaikki detaljit maxissa ja dlss balanced/quality erolla ei näytä olevan isoa väliä.

3h jälkeen leveliä tullu aika nopeasti, ekan luolan jälkeen jo pari leveliä.
Tässä vaan muistuu mieleen nuo oq ob huonoudet, fysiikat, jotka ilmeisesti vähän parantuneet, mutta edelleen tuntuu, että oltais luistinradalla, joka ei niin hyvin luista.
Inventory management on kauheaa, tavaraa tulee ja koko ajan täynnä, lockpicking on pers*** ja tavarat hajoaa koko ajan, en muista mutta nuo taisi olla ensimmäisiä jotka modasi pois, ainakin tuon hajoamisen. Peli tuntuu kyllä kaipaavan läjän modeja, mutta katotaan miten pitkälle tätä jaksaa vanillana.

Toivottavasti jaksaa main questin loppuun tällä kertaa, vois hieman vähemmä keskittyä noihin sideguesteihin tällä kertaa.
Ainakin näin alkuun adept vaikeustaso tuntuu sopivalta. Muistaakseni oqob modasin jotenkin tuota vaikeustasoa, en muista enää vai oliko sitä tyhmää levelling systeemiä, ainakin nyt se tuntuu paremmalta.
 
Lockpickiin ja Repair hammeriin löytyy molempiin pelistä konstit,en nyt osaa kännykällä linkkejä laittaa mutta Youtubeen haku unbreakable lockpick ja unbreakable repair Hammer niin löytyy ohjeita.
 
Lockpicking on naurettavan helppoa kun tajuaa sen logiikan, se tumbler pitää olla ylhäällä koko ajan niin näkee helposti missä kohtaa "lukitaan". Tumblereissa on siis kolme "nopeutta" joilla se liikkuu alas ja nopeus vaihtuu aina kun sen päästää ihan alas, kun painelee koko ajan ylöspäin sitä niin näkee kuinka nopeasti se liikkuu ja sitten kun näkee että se liikkuu hitaasti niin lukitsee sen. Vaikea selittää mutta youtubesta löytyy hyvät ohjeet.
 
Lockpicking on naurettavan helppoa kun tajuaa sen logiikan, se tumbler pitää olla ylhäällä koko ajan niin näkee helposti missä kohtaa "lukitaan". Tumblereissa on siis kolme "nopeutta" joilla se liikkuu alas ja nopeus vaihtuu aina kun sen päästää ihan alas, kun painelee koko ajan ylöspäin sitä niin näkee kuinka nopeasti se liikkuu ja sitten kun näkee että se liikkuu hitaasti niin lukitsee sen. Vaikea selittää mutta youtubesta löytyy hyvät ohjeet.
Joo löysin tämän äskettäin, meni vaan monta tuntia tuon ekan oblivion gaten sulkemiseen(plus kvatch questi), yks noita obl huonoja puolia, todella inhosin noita oblivion gateja, ehkä sen pari kolme jaksaa, mutta niitä ei tainnu olla montaa pakko tehdä.
No siitä huolimatta peli maistuu, mutta on tässä puutteita ja asioita, jotka olisi pitänyt tehdä aivan toisin.
Conjuration olisi pitänyt ottaa kans major skilleihin, mutta joo eikat noilla niin väliä, tein jonkun custom classin johon vähä sitä sun tätä.

Pitänee kokeilla kauan tätä jaksaa ja kun tuntuu siltä niin autellaan modeilla.
En myöskään hoksannut oliko spellit jossain listattu schooleittan, vai oliko ne vaan self/target yms... Ja en muista että oliko tässäkin sama kuin Skyrim, eli noita vanhoja obsolete spellejä ei voinut poistaa, tais olla...

Ainakin jotain UI modia kaipais kipeästi, sellaista joka organisoi ja listaa paremmin tavarat, eli useampi valikko. esim FO4:ssä oli fallUI ja FallINV, tän tyylisiä, tai skyrimin skyui.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 860
Viestejä
4 765 407
Jäsenet
77 542
Uusin jäsen
Tuomas K.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom