The Division 2 (PC, PS4, Xbox - 15.3.2019)

mistä miten löytää käyttöä eri avaimille? kovasti on kerätty mut tosi harvoin löytyy avattavaa
 
Mites muilla pelitunteja alla, mulla on 252h ?
Ongelma on vaan siinä et vaikka miten juoksee heroic tehtäviä ja muita tehtäviä läpi niin ei vaan tipu kunnun luuttia.
Tuntuu kuin oisi seinään lopppunut hyvät luutit. Gear Scorelta tulee 500 pojosia mut statsit on ihan paskaa.
 
Mites muilla pelitunteja alla, mulla on 252h ?
Ongelma on vaan siinä et vaikka miten juoksee heroic tehtäviä ja muita tehtäviä läpi niin ei vaan tipu kunnun luuttia.
Tuntuu kuin oisi seinään lopppunut hyvät luutit. Gear Scorelta tulee 500 pojosia mut statsit on ihan paskaa.

Lopetin raidin julkaisun aikoihin, juurikin mainitsemastasi syystä. Tekisi mieli pelailla, mutta nykyisellä RNG-systeemillä ajan voi käyttää paljon fiksumminkin muihin peleihin.
 
mistä pelitunnit näkee? näen kyllä muiden pelaajien tunnit inspect kohdasta, mutta omat tunnit on missä?
division2 on kyllä mukava pelatava, joten viihtynyt olen vaikka myös loottia mitä kaipaan saa grindaa pitkään. random pelaajia joiden kanssa pelannut olen katsonut heidän statseja ja huomannut, että aniharvalla on paremmat statsit kun mulla, eli aika harva taitaa oikeesti modailla varusteita. Itsekkin sattumalta lähdin modaus linjalle.
 
Viimeksi muokattu:
mistä pelitunnit näkee? näen kyllä muiden pelaajien tunnit inspect kohdasta, mutta omat tunnit on missä?
division2 on kyllä mukava pelatava, joten viihtynyt olen vaikka myös loottia mitä kaipaan saa grindaa pitkään. random pelaajia joiden kanssa pelannut olen katsonut heidän statseja ja huomannut, että aniharvalla on paremmat statsit kun mulla, eli aika harva taitaa oikeesti modailla varusteita. Itsekkin sattumalta lähdin modaus linjalle.


Heti kun avaa sen uplayn ja sitten siitä pelin kohdalta.
 
Mites muilla pelitunteja alla, mulla on 252h ?
Ongelma on vaan siinä et vaikka miten juoksee heroic tehtäviä ja muita tehtäviä läpi niin ei vaan tipu kunnun luuttia.
Tuntuu kuin oisi seinään lopppunut hyvät luutit. Gear Scorelta tulee 500 pojosia mut statsit on ihan paskaa.

Todella harvoin tulee enään käyttökelpoista tavaraa, varsinkin jos yksin pelailee. Pelataan yleensä Heroic ja DZ 4 porukalla ja sit katsotaan kuka tarvii mitäkin, niin tuolla saa nostettua mahdollisuuksia paljonkin.
 
Yeah, go ahead and judge me! : thedivision

8636kt6pp4b31.jpg


"Well, according to the dev's it's maximizing the grind while minimizing the fun. /s" :smoke:
 
World Tier 5 vihdoin saavutettu ja yksin ilman apuja. Se päävihu Tidal Basin lopussa aiheitti pari V alkuista sanaa mikä oli varsin ihana tunne. :lol: Oisko ollut kolmas yritys siinä vikassa kentässä joka meni läpi kun tiesi missä järjestyksessä pitää juosta. Nyt world tier 5:lla ilmeisesti avautu heroic vaikeus ja lootti pooliin tuli gear setit.
 
Tänäänkös sitä sit tulee lisäri tulille [emoji15]
Kyllä kohta tulossa. Siellä on huolto alkanut 09:30 AM CEST / 03:30 AM EDT / 12:30 AM PDT ja kesto 3 tuntia. Eli puoli kahteen mennessä pitäis olla online. Patch notesit tulossa jossain vaiheessa kun ehtivät laittaa ne julki.
EAExdCEWwAEDKjA.jpg

EDIT: 8,43 gigan päivitys lähti latautuu.

EDIT2: Patch Notes tuli.
Patch Notes: Episode 1 - June 23rd, 2019
New Main Mission: Manning National Zoo
Emeline Shaw, the leader of the Outcasts, has fallen back from her defeat on Roosevelt Island and barricaded herself deep in the Manning National Zoo. To get to her, you will need to fight through the blockades and the Outcasts who protect her to put an end to her violence.

New Main Mission: Camp White Oak

The Black Tusks and their leader have set up a strategic position close to an estate nestled deep in the woodlands, and your assignment is to take them down and capture him in the new Camp White Oak mission.

New Feature: Expeditions

Expeditions are free events that bring players to unexplored locations around D.C. to discover new narrative and gameplay opportunities. These sites offer unique challenges and lore not found anywhere else: new collectibles, treasure rooms, environmental puzzles, unique boss mechanics, and more await every Agent who embarks on our Expeditions!

New Classified Assignment: Central Aquarium
New Classified Assignment: NSA Site B13

Shepherd Reward System – Call for Backup
  • Added the ability to earn the “Shepherd” title by responding to call for backups and earning endorsements. An agent who received help will be able to endorse the helping agent.


Raid
  • Added Discovery Mode difficulty for the Operation Dark Hours raid.
  • Added Raid Completion Time to Clan Leaderboards. This leaderboard ranks clans based on how quickly they were able to complete the raid as a clan-only party.


Exotics

New Exotic: Diamondback Exotic Rifle
  • Lever action rifle
  • 5 round magazine
  • 100 RPM
  • Talents:
    • "Agonizing Bite"
      • Diamondback randomly marks an enemy. Hitting that enemy consumes the mark, guaranteeing a critical hit with +20% total damage. A new random enemy is marked afterwards, and whenever you reload.
    • "Deep Fangs"
      • After hitting 5 marked enemies, gain +50% reload speed, +20% total damage and all shots fired are guaranteed critical hits for 10s.
    • "Shedding Skin"
      • While drawn, each time a round is loaded, gain +20% bonus armor for 3s. While holstered, each time you reload or cycle your current weapon, gain +8% bonus armor for 2s


New Exotic: BTSU Exotic Gloves
  • Black Tusk gloves
  • Talents:
    • "Elemental Gadgetry"
      • Skills that apply status effects gain +50% status effect duration and +50% skill haste
    • "Energy Infusion"
      • Whenever you apply a status effect, your gloves become infused with that for 60s. While infused, you gain +10% skill damage, +10% skill healing and repair and +10% skill duration for each Utility (yellow battery) on your gear.
    • "Charged Proxies"
      • Whenever you throw a skill, 1.25s after landing, it creates an explosion applying the infused status effect to all enemies within 6m. Enemies affected by the infused status effect take 50% more damage from your skills.

  • Heroic Bosses now drop Exotics
    • Only exotics that the player is qualified for.
      • For world drop exotics it requires that the player has the drop previously
      • For crafted exotics, it requires that the player has the blueprint
      • Eagle Bearer remains exclusive to the Operation Dark Hours Raid

    • The purpose of dropping these is to allow a chance to get GS 500 variants without upgrading, or get materials to upgrade other exotics
    • These exotics can be team shared to other players.

  • Exotic items no longer have a random range on their damage/armor roll. All exotics are set to the previous highest possible value. This also affects existing exotic items.


Weapons

New Assault Rifle: Carbine 7
  • 30 round mag
  • 790 RPM
  • By default rolls with a new talent:
    • "Overflowing"
      • Every 3 reloads from empty increases your magazine capacity by 100%


New Light Machine Gun: Stoner LMG
  • 580 RPM
  • 200 Mag capacity
  • By default rolls with a new talent:
    • "Overwhelm"
      • Suppressing an enemy, that is not currently suppressed, grants +5% weapon damage for 10 seconds. Max stack is 5.


Weapon Mods
  • Added Flashlight attachments for pistols


Skills
Developer Comments: We took a hard look at the current meta. The builds that are fun, effective and popular. We knew that skill builds, while it being something people want to play with, was nowhere near competitive. We knew there was an explosives damage build that was on the fringe of popularity, but none that actually relied on really good skill mods driven by skill power.

We analyzed the best damage builds and survivability builds out there and looked at their efficiency - how fast they kill, how fast they can clear content, how fast they can take down enemies - and mapped that to our skills. How much more power do skills need to get from 3K skill power (our current maximum requirement on skill power mods) to compensate for all the damage bonuses the player is "giving up" on gear to reach that skill power?

Then we looked at each skill and what it should be good at (burst, sustain, single target damage, survivability etc) and went to work tuning the mods to make a skill build approach the efficiency of a "red" damage build or a "blue" tank build. To that effect, here are the current changes to skill mods power levels, and in some cases base numbers, on skills.

Skill Haste
Cooldown Reduction has been replaced with skill haste. Skill haste works equivalent to speed. So 100% skill haste reduces cooldown by 50%, like a car speeding up by 100% getting to it's destination in half the time. This means that the player can invest in more than 100% Haste and still get something back. It also means there's a diminishing return to Skill Haste, as opposed to cooldown reduction where each point was actually worth more than the last one. This allows us to have a good amount of Skill Haste possible from gear, but even larger amounts granted by high skill power Skill Mods, granting skill builds more frequent access to their souped up skills.

To that effect, these are the changes to Haste (formerly Cooldown Reduction)
  • Removed the 90% Cooldown Reduction hard cap
  • Lowered the minimum Cooldown cap for all skills from 10 seconds to 3, except for the Chem Launcher which is now 8
  • Renamed all instances of Cooldown Reduction on existing gear to Skill Haste, with a 50% increase to their base values
  • Eg: +10% Cooldown Reduction will become +15% Skill Haste
  • Increased Surge talent Skill Haste bonus from +10% to +20%
  • Increased Alps Summit Armament 1-piece Skill Haste bonus from +10% to +20%
  • Increased China Light Industries Corporation 3-piece Skill Haste bonus from +10% to +30%
  • Increased Petrov Defense Group 3-piece Skill Haste bonus from +10% to +30%
  • Increased Tip of the Spear 3-piece Skill Haste bonus from +20% to +40%


Specialization Skill Mods (granted from each spec tree)
  • Removed all Skill Power requirements
  • Bonuses greatly improved to provide a strong initial boost to the skill platform

  • Demolitionist
    • Cyclone Magazine - Extra Mortar Ammo bonus increased from +1 to +3
    • SHD CPU V.2 - Damage increased from +7% to +100%

  • Survivalist
    • Magnetic Disc - Skill Haste increased from +9.7% to +80%
    • Larrea Tridenta Infusion - Healing bonus increased from +14.5% to +50%

  • Sharpshooter
    • Graphene Battery - Duration increased from +14.5% to +80%
    • Carbon Fiber Frame - Skill Haste increased from +9.7% to +80%

  • Gunner
    • Microwave Amplifier - +30% Banshee Pulse Confuse Duration
    • Directional Transmitter - +30% Banshee Pulse Cone Size


Skill Platform Changes

Pulse
  • Scanner
    • Scanner Pulse will now begin its cooldown after a 3 second delay on activation, rather than at the end of the Pulse effect's duration
    • Lowered Scanner Pulse base radius from 52m to 50m
    • Lowered Scanner Pulse cooldown from 90s to 40s

  • Remote
    • Lowered Remote Pulse cooldown from 120s to 60s

  • Jammer
    • Lowered Jammer Pulse cooldown from 120s to 90s


Turret
  • Assault
    • Increased Assault Turret base damage by 22.5%
    • Increased Assault Turret base duration from 120s to 300s
    • Lowered Assault Turret cooldown 120s to 60s

  • Incinerator
    • Lowered Incinerator Turret base damage by 60%
    • Increased Incinerator Turret base burn damage by 60%
    • Lowered Incinerator Turret base burn duration from 5s to 4s
    • Increased Incinerator Turret base duration from 120s to 300s
    • Lowered Incinerator Turret cooldown from 120s to 90s

  • Sniper
    • Increased Sniper Turret base ammo from 5 to 6
    • Lowered Sniper Turret cooldown from 240s to 60s

  • Artillery
    • Lowered Artillery Turret cooldown from 240s to 60s

  • Increased Turret platform base health by 100%


Hive
  • Restorer
    • Increased Restorer Hive base healing amount by 50%
    • Increased Restorer Hive base health by 20%
    • Lowered Restorer Hive cooldown from 240s to 90s

  • Stinger
    • Stinger Hive damage is no longer affected by Explosive Damage modifiers
    • Increased Stinger Hive base health by 50%
    • Lowered Stinger Hive cooldown from 240s to 90s

  • Booster
    • Increased Booster Hive base health by 33.3%
    • Lowered Booster Hive cooldown from 240s to 90s


Chem Launcher
  • Firestarter
    • Increased Firestarter Chem Launcher base burn damage by 60%
    • Lowered Firestarter Chem Launcher base burn duration from 5s to 4s

  • Riot Foam
    • Increased Riot Foam Chem Launcher base radius from 1.5m to 3m


Firefly
  • Blinder
    • Lowered Blinder Firefly base blind duration from 8s to 6s

  • Burster
    • Lowered base damage of Burster Firefly by 20%
    • Lowered Burster Firefly cooldown from 90s to 60s

  • Demolisher
    • Lowered base damage of Demolisher Firefly by 25%
    • Lowered Demolisher Firefly cooldown from 90s to 60s


Seeker Mine
  • Explosive
    • Increased Explosive Seeker Mine base damage by 42.8%

  • Airburst
    • Increased Airburst Seeker Mine base burn damage by 60%
    • Lowered Airburst Seeker Mine base burn duration from 5s to 4s

  • Cluster
    • Increased Cluster Seeker Mine base damage by 33.3%
    • Increased Cluster Seeker Mine explosion radius from 3m to 4m
    • Lowered Cluster Seeker Mine cooldown from 90s to 40s

  • Mender
    • Increased Mender Seeker Mine base duration from 120s to 300s
    • Lowered Mender Seeker Mine cooldown from 180s to 60s


Drone
  • Striker
    • Increased Striker Drone base damage by 7.1%
    • Increased Striker Drone base duration from 120s to 300s
    • Lowered Striker Drone cooldown from 180s to 60s
    • Lowered Striker Drone base health by -20%

  • Defender
    • Lowered damage reduction from 100% to 80% (20% in PvP)
    • Increased Defender Drone base duration from 20s to 40s
    • Increased Defender Drone base health by 100%

  • Bombardier
    • Lowered Bombardier Drone cooldown from 120s to 60s
    • Lowered Bombardier Drone base health by -46.6%
    • Increased Bombardier Drone base bomb blast radius from 3 to 4 meters

  • Fixer
    • Increased Fixer Drone base health by 60%
    • Increased Fixer Drone base duration from 180s to 300s
    • Lowered Fixer Drone cooldown from 180s to 60s

  • Tactician
    • Increased Tactician Drone base duration from 180s to 300s
    • Lowered Tactician Drone cooldown from 180s to 60s
    • Lowered Tactician Drone base health by -73.3%


Ballistic Shield
  • Ballistic Shield base health regeneration is now percentage based and scales with the total health of the shield
    • 5% HP/s Holstered Regeneration
    • 2.5% HP/s Active Regeneration

  • Bulwark
    • Increased Bulwark Ballistic Shield base health by 33%
    • Lowered Bulwark Shield cooldown from 240s to 40s

  • Crusader
    • Lowered Crusader Shield cooldown from 240s to 40s

  • Deflector
    • Lowered Deflector Ballistic Shield base health by 6.6%
    • Lowered Deflector Shield cooldown from 240s to 40s


Skill Mod Changes

All numbers based on maximum (3000 skill power) mod attribute rolls

Hive
  • Extra Payload - Damage bonus increased from +30% to +100%
  • Experimental Blend - Changed from flat value to percentage based increase of base Healing amount (+50%)
  • Experimental Blend - Stim Efficiency bonus increased from +20% to +50%
  • Experimental Blend - Buff Duration bonus increased from +20% to +50%
  • Nitroglycerin Mixture - Damage bonus increased from +30% to +100%
  • Nitroglycerin Mixture - Healing bonus +50% variant added
  • Cooling Vents - Skill Haste bonus increased from +20% to +100%
  • Internal Storage - Charges bonus increased from +30% to +100%
  • Swarm Control - Charges bonus increased from +30% to +100%
  • Radar Signal Antennas - Duration bonus lowered from 60% to 50%
  • Network Firewall - Radius bonus increased from +60% to +100%
  • Network Firewall - Duration bonus lowered from 60% to 50%
  • Steel Harness - Health bonus lowered from 60% to 50%
  • Polycarbonate Wiring - Health bonus lowered from 60% to 50%


Turret
  • Magnetic Rail - Damage bonus increased from +30% to +150%
  • Lubrication Gel - Duration bonus increased from +60% to +100%
  • Lubrication Gel - Incinerator Turret Burn Strength +100% variant added
  • Cyclone Magazine - Extra Mortar Ammo +8 variant added
  • Cyclone Magazine - Extra Sniper Ammo +12 variant added
  • Spare Parts - Skill Haste bonus increased from +20% to +100%
  • Organic Circuits - Duration bonus increased from +60% to +100%
  • Ammo Box - Extra Sniper Ammo bonus increased from +3 to +12
  • Ammo Box - Extra Mortar Ammo bonus increased from +2 to +8
  • Ammo Box - Mortar Radius +50% variant added
  • SHD CPU V.2 - Damage +150% variant added
  • Multi-tool - Skill Haste bonus increased from +20% to +100%
  • Weather Coating - Health bonus lowered from +120% to +100%
  • Carbon Fiber Barrel - Health bonus lowered from +120% to +100%


Pulse
  • Nickel-Chromium Wire - Skill Haste bonus increased from +60% to +200%
  • Nickel-Chromium Wire - Remote Pulse Skill Haste +300% variant added
  • Silicon Carbide Coil - Charging Speed bonus increased from +30% to +50%
  • Exploded Blueprint - Skill Haste bonus increased from +60% to +200%
  • Heating Mantle - Charging Speed bonus increased from +30% to +50%
  • Distributed Architecture - Radius bonus lowered from 60% to 50%
  • Super Glue Pulse - Radius bonus lowered from 60% to 50%
  • Unstable Oscillator - Effect Duration bonus lowered from 55% to 50%
  • Atmospheric Analyzer - Effect Duration bonus lowered from 55% to 50%


Seeker Mine
  • Mini Electric Motor - Skill Haste bonus increased from +40% to 200%
  • Delivery System Upgrade - +100% Damage variant added
  • Ball Bearings - Damage bonus increased from +30% to 100%
  • Magnetic Disc - Skill Haste +200% variant added
  • Phosphorus Ingredient - Healing bonus increased from 60% to 100%
  • RDX Pellet Payload - Damage bonus increased from +30% to +100%
  • RDX Pellet Payload - Airburst Burn Strength +100% variant added
  • Larrea Tridenta Infusion - Healing +100% variant added
  • Brushless DC-motor - Health bonus lowered from 60% to 50%
  • Sturdy Piston - Health bonus lowered from 60% to 50%


Chem Launcher
  • Piranha Solution - Damage bonus increased from +30% to +100%
  • Piranha Solution - Firestarter Burn Strength +100% variant added
  • Chromatics Training - Radius bonus increased from +30% to +50%
  • Slip Fit Tube - Skill Haste bonus increased from +30% to +100%
  • Cell Penetrating Peptide - Healing bonus increased from +60% to +100%
  • Hydrochloric Infusion - Damage bonus increased from +30% to +100%
  • Ultra-Thin Cartridges - Radius bonus increased from +30% to +50%
  • Liquid Nitrogen Cooling System - Skill Haste bonus increased from +30% to +100%
  • Pharmacokinetic Enhancer - Healing bonus increased from +60% to +100%
  • Imbued Metal String - Ensnare Health bonus lowered from +60% to +50%
  • Polypropylene Recipe - Ensnare Health bonus lowered from +60% to +50%


Drone
  • Graphene Battery - Duration +100% variant added
  • Electric Soldering Tool - Skill Haste bonus increased from +40% to +100%
  • Gimbal Vibration Damping - Health bonus increased from +60% to +100%
  • Blitzkrieg Blasting Powder - Striker Damage +600% variant added
  • Blitzkrieg Blasting Powder - Radius bonus lowered from 60% to 50%
  • Freedom Package - Radius bonus lowered from 60% to 50%
  • Carbon Fiber Frame - Skill Haste +100% variant added
  • Reinforced Rotor Blades - Health bonus increased from +60% to +100%
  • Terminal Ballistics - Damage bonus increased from +30% to +200%
  • Trauma Analyzer - Healing bonus increased from +30% to +50%
  • Trauma Analyzer - Deflector Duration +50% variant added
  • Gaffer Tape - Duration bonus increased from +60% to +100%
  • Hollow-point Bullets - Damage bonus increased from +30% to +200%
  • Micropulsing Stimuli - Healing bonus increased from +30% to +50%
  • Micropulsing Stimuli - Fixer Skill Haste +100% variant added


Shield
  • Adaptive Insulation Foam - Skill Haste bonus increased from 60% to 100%
  • Synthetic Mineral Frame - Skill Haste bonus increased from 60% to 100%
  • Titanium Reinforcement - Health bonus increased from +45% to +100%
  • Shape-memory Alloy - Deflected Damage bonus increased from +20% to +100%
  • Cementitious Material - Holstered Regeneration bonus increased from +60% to +100%
  • Weaved Aramid Fiber - Health bonus increased from +45% to +100%
  • Supramolecular Networks - Active Regeneration bonus increased from +20% to +100%
  • Liquid Metal Microdroplets - Holstered Regeneration bonus increased from +60% to +100%
  • Thermoresponsive Polymer - Deflected Damage bonus increased from +20% to +100%
  • Smart UHMWPE Lexicon - Active Regeneration bonus increased from +20% to +100%
  • Smart UHMWPE Lexicon - Ballistic Shield Health +100% variant added


Firefly
  • Alignment Valve - Damage +100% variant added
  • Tungsten Compound - Damage +100% variant added
  • Propantriol Adhesive - Skill Haste bonus increased from +40% to +200%
  • Microfiller Resin - Skill Haste bonus increased from +40% to +200%
  • Hardened Casing - Health bonus lowered from 60% to 50%
  • Tungsten Compound - Max Targets bonus increased from +3 to +5
  • Guiding System - Max Targets bonus increased from +3 to +5


Crafting
  • Added a crafting bench upgrade in World Tier 5 that allows players to craft at Gear Score 500. The items crafted are gear score 500, there will be no random range in terms of gear score/power. The bench upgrade is given to players when they complete the “Enter WT5”-project (same as all the other bench upgrades in endgame, the upgrade will be available at the bench once the bench is upgraded to World Tier 5). Players already in WT5 will automatic get it as they log in, The upgrade requires 1 weapon and 1 gear piece of Gear Score 490+, and some of each Specialized (blue) material Crafted items can be used in recalibration, both as materials and to be improved
  • Deconstructing High-End gear now guarantees a brand material (increased from 50% drop chance). Named branded items also award the brand mat on deconstruction
  • Deconstructing gear set items awards 4 of each Specialized (blue) material
  • Added an opt-in perk for the player to share blueprints and materials between characters in endgame. Some Blueprints and mats are excluded to not break game logic/progression, such as the specific exotic materials. This perk can be crafted and the blueprint is available at Inaya, the Crafting vendor.
  • The blueprints awarded from control points, vendors and projects are merged into one pool of rewards. Players can get all these blueprints from all three sources. Once the pools has been exhausted, none of the sources will give more blueprints.


Grenades
  • Increased the radius of the Gunner's Riot Foam Grenade from 2m to 3m


Specializations
  • Reduced the TAC-50 signature weapon’s damage per shot


Talents
  • Calculated Talent reduced to 20% from 10%. Now works off any kill from cover instead of weapon kills.


Vendors
  • Cassie Now sells GS 500 items. She sells normal gear, some exotics and named weapons


UI
  • Improved player feedback when trying to pick up ammo with maximum signature weapon ammo
  • Inspecting a player now allows inspection of weapons, grenades and skills


3C
  • Intercepted projectile by the deflector drone now do a % damage, rather than binary be dropped or not
  • Return player control quicker after dropping down
  • Reduced Depth of Field strength when aiming
  • Improved reload + interaction prioritization (if you hold down the interact, it will cancel the reload and start the interaction)
  • Improved player replication for players with widely different quality connections, should reduce inconsistent speedup/freezing of remote players


Audio
  • Slapback System enabled: The gunshot echo system that was featured briefly in the private beta prior to launch has been re-enabled


Localization
  • Improved Arabic voice-over localization
  • Added missing lore description for Dodge Citys Gunslinger Holster


Bug Fixes

Skills
  • Cyclone Magazine +Extra Sniper Ammo variant added to all loot list quality tiers
  • Unstable Oscillator and Atmosperic Analyzer Pulse Mods now properly reference the correct Effect Duration platform modifier
  • Vac Pack and Guiding System Firefly mods now correctly increase Max Targets by the amount listed on the tooltip
  • Distributed Architecture and Super Glue Pulse mods no longer affect the radius/range of the Banshee Pulse
  • Explosive Seeker Mine radius now correctly says 5m in the Skills UI
  • Cluster Seeker Mine radius is now displayed in the Skills UI
  • Explosive and Cluster Seeker Mines now show the correct explosion radius before detonating
  • Incinerator Turret burn damage is now affected by all increases to Skill Damage from gear/talents
  • Firestarter Chem Launcher burn damage is now affected by all increases to Skill Damage from gear/talents
  • Firestarter Chem Launcher now correctly states that it inflicts fire damage.
  • Added missing Artillery Turret & Tactician Drone showcase videos.
  • Airburst burn damage is now affected by all increases to Skill Damage from gear/talents
  • Fixed an issue causing the Chem Launcher cooldown to reset when restocking ammo
  • Fixed an issue where the Turret skill could deploy inside a wall under certain circumstances
  • Fixed an issue causing the reviver hive to not revive players when thrown
  • Fixed skill mods requirement having an invisible decimal, resulting in incorrect power requirement information
  • Fixed the Banshee Pulse skill mod description to state that it applies Confusion status effect on affected target


Conflict
  • Fixed an AFK related exploit in the Conflict PvP mode
  • Fixed several locations on Conflict maps where players could ignore damage when behind cover


Weapons & Gear
  • Fixed an issue where the Sweet Dreams and Lullaby upgrade blueprints wouldn't appear on the crafting vendor under certain circumstances
  • Fixed an issue where some Longe Range Pack "Sett" backpacks could roll with 0% weapon damage on Specialized (blue) quality
  • Fixed an issue where the opportunistic talent did not work in PvP.
  • Fixed an issue causing armor rolls below the minimum advertised when upgrading an exotic gear piece.


Missions & Open World
  • Fixed an issue causing players to become stuck during the “Reach the first hall” objective in the Air & Space museum mission
  • Fixed a loot exploit in the Invaded Capitol Hill stronghold
  • Fixed enemies becoming stuck in their spawn rooms in the “Museum Water Source” side mission
  • Fixed “Neutralize the hostile” objective not updating correctly in the “Agent Edwards Support” side mission
  • Fixed an issue where NPC’s from a Warhound Convoy could spawn in an inaccessible area
  • Fixed an inaccessible bounty location in the Judiciary Square zone
  • Fixed several areas where players could leave the playable map
  • Fixed several areas where players could fall through the world
  • Fixed several areas where players could vault into water. Don’t go swimming with all that gear, agents!
  • Fixed several areas with missing climb prompts
  • Fixed several areas where the player could become stuck in the open world
  • Fixed several areas where the players could become stuck in missions
  • Fixed several world objects with missing cover prompts


Special Field Research
  • Fixed Special Field Research objective “Complete 5 Public Executions with Marksman Rifle” not progressing under certain circumstances
  • Fixed the Specialization adventure progression circle to be consistent with other progression circles


Commendations
  • Fixed “Resource Distribution Merit” not progressing correctly
  • Fixed “Calibration Award” not unlocking not progressing correctly
  • Fixed “Prone Target Award” not progressing correctly.


Loadouts
  • Fixed an issue causing loadouts using the same skill to revert all affected loadouts to the same skill mod


UI
  • Fixed the Conflict UI being misaligned when using Dual Monitors and the Offset UI option


NPC
  • NPCs no longer double heal their armor
  • Players can now damage NPCs rappelling on ropes with explosives
  • Fixed an error during the calculation of weakpoint kill stats
  • Players can no longer easily pass through Black Tusk Warhounds
  • Control point officers no longer instantly revive players if the player has just used the Chem Launcher
  • Outcasts suicide rushers now blow themselves up closer to their target
  • Fixed abnormal NPC behaviour when suppressed outside of the players view


Dark Zone
  • Fixed an issue where agents at Dark Zone level 50 do not lose XP when killed as a rogue agent.
  • Fixed an issue where the Black Tusk medic’s drones would self-destruct in the Dark Zones
  • Fixed an issue where the player was unable to cut the rope at an extraction if the “Sleight of Hand” perk was active.


Specialization
  • Fixed an issue where killing wildlife would yield signature weapon ammo.
  • Fixed an issue where signature weapon ammo could drop mid-air


Cosmetics
  • Fixed a clipping issue with the Gunner Uniform when equipped on a female character


Connectivity
  • Fixed an issue relating to interacting with ECHO’s when in a group
  • Fixed several occurrences of Delta errors when interacting with world objects


Performance
  • Fixed performance drops when browsing player inventory on Xbox One
  • Fixed performance drops when opening the Ubisoft Club Challenge tab on PC
  • Fixed long loading times observed on the Episode 1 PTS.


Audio
  • Fixed an issue causing NPC weapon audio to be stuck in a loop under certain circumstances
  • Fixed an issue causing missing weapon audio when firing immediately after having switched from a grenade


Other
  • Fixed an issue causing older versions of the Tobii Eye Tracker to be unresponsive
  • Fixed an issue causing the “Aim at Gaze” option for the Tobii Eye Tracker to be inaccurate
  • Fixed an issue with the Motion Sickness mode causing the player’s FOV to change drastically when enabled
  • Fixed an issue where players incorrectly could vote kick a member during a boss fight in the Roosevelt Island stronghold on challenging difficulty
 
Viimeksi muokattu:
Hohhoijjaa, pätchin jälkeen se on noin 15-20min latausta ennen kuin pääsee siihen ruutuun joka sanoo: "pätch notes updated, restart game" tms. Ja ei muuta kuin taas alusta 15-20min latausta, onneksi tuota pätch note updatea ei tule älyttömän usein. Korjausta tulee sitten joskus kun saavat toimivan korjauksen tehtyä.

Tuo motion sickness mode on loistava lisäys, en tiedä milloin se on lisätty mutta peukut ylös. Se juostessa tapahtuva kameran heilunta oli yksi hirveimmistä asioista. Harmi ettei juostessa tapahtuva zoomaus poistu motion sickness modessa...

Onko porukalla muuten lakannut kaatumasta DX12 tilassa uusimpien nvidioitten jälkeen?
 
Hohhoijjaa, pätchin jälkeen se on noin 15-20min latausta ennen kuin pääsee siihen ruutuun joka sanoo: "pätch notes updated, restart game" tms. Ja ei muuta kuin taas alusta 15-20min latausta, onneksi tuota pätch note updatea ei tule älyttömän usein. Korjausta tulee sitten joskus kun saavat toimivan korjauksen tehtyä.

Tuo motion sickness mode on loistava lisäys, en tiedä milloin se on lisätty mutta peukut ylös. Se juostessa tapahtuva kameran heilunta oli yksi hirveimmistä asioista. Harmi ettei juostessa tapahtuva zoomaus poistu motion sickness modessa...

Onko porukalla muuten lakannut kaatumasta DX12 tilassa uusimpien nvidioitten jälkeen?
Mulla ainakin huomattavasti vakaampi nyt DX12 tilassa. Saako tuota käynnistystä mistään mitenkään nopeutettua? SSD:lta lataa mutta silti kestää ristuksen kauan.
 
Mulla ainakin huomattavasti vakaampi nyt DX12 tilassa. Saako tuota käynnistystä mistään mitenkään nopeutettua? SSD:lta lataa mutta silti kestää ristuksen kauan.

Tuo lataus kestää niin julmetun kauan koska se on taas rikki. Aikoivat julkaista korjauksen, mutta sitten siinäkin paljastui jotain vikaa. Toivottavasti korjaavat pian, koska tuo laskee huomattavasti intoa pelin käynnistämiseen.
 
Onkos kellään alkanut kaatuilemaan / sulkemaan pelin ilman crash reporttia uusimman patchin jäliltä? Saattaa toimia 2 tuntia tai 2 minuuttia. Kellossa 100 tuntia pelejä, ehkä parilla crashilla ennen viimesintä patchia. Kellotusten poisto ei auttanut mitään. DX11 modella, koska DX12 veti ittensä hirteen aina heti.
 
Viimeisin päivitys rikkoi pelin ainakin PS4 ihan totaalisesti. Katsotaan kauan kestää kun saavat korjattua.
 
pitkästä aikaa koitin jos pelailis kun joku isopäivityskin. ni itkee sitten easy ant cheatti amdihk64.dll epäluotettava filu ja ei lähe tulille.

mitenhän tuon sais säädettyä
 
eilen vasta päivittelin uusimmat ajurit koneeseen, mut just vejin emonpiiri ajurit uudesetaan ni nyt ei sitten enää valittanut ja pelitoimii. vaikka sama paketti kun edellinen asennus
 
mites tää mekaniikka toimii ooon tier v ja pelanut kaikki perus missut Läpi moneen kertaan mut mul strongholdit vaatii aina pelaamaan yhä uudelleen normi missuja?? kui usein nollautuu? jos onnistun grindaa taas normimissut ja strongholdit kumoon nopeasti niin nollautuuko mailma aina vain uudestaan?
 
mites tää mekaniikka toimii ooon tier v ja pelanut kaikki perus missut Läpi moneen kertaan mut mul strongholdit vaatii aina pelaamaan yhä uudelleen normi missuja?? kui usein nollautuu? jos onnistun grindaa taas normimissut ja strongholdit kumoon nopeasti niin nollautuuko mailma aina vain uudestaan?
Viikottain vaihtuu noi vallatut missionit ja stronghold.
 
Itse kanssa ihastelin kun 3700x ja 2080 Ti tuli koneeseen. Vielä ei tosin kaikilla herkuilla 5120x1440 resolla pysynyt 60 fps paremmalla puolella joka paikassa mutta pari asetusta hieromalla sain yli 60 koko ajan. :hungry:

Joo kyllä tässä pelissä ilmeisesti ytimien määrällä on merkitystä. Muutenkin huomasin, että kun siirtyi neljältä ytimestä kahdeksaan, niin kaikki moninpelit (esim. Pupg) pyörii pirun paljon sulavammin.
 
mites tää mekaniikka toimii ooon tier v ja pelanut kaikki perus missut Läpi moneen kertaan mut mul strongholdit vaatii aina pelaamaan yhä uudelleen normi missuja?? kui usein nollautuu? jos onnistun grindaa taas normimissut ja strongholdit kumoon nopeasti niin nollautuuko mailma aina vain uudestaan?

Noi vaihtuu aina ja jos oot huomannut, niin nuo invasion tehtävät, stronghold mukaanlukien voi tehdä Heroic vaikeustasolla. Sillä ne kannattaa ainoastaan tehdä kin, koska niistä saa parhaat palkinnot [emoji1]
 
Nyt kun on meneillää free weekend (+ alessa standard 21€ / gold 30€) niin on tullut nakutettu levelille 16. D1 tuli hankittua vasta nyt keväällä, mutta sen end gamea tuli pelatua suht vähän kun alkoi tökkiä. D2 tuntuu joka tasolla jotenkin viilatummalta ja sujuvammalta. Liike, gunplay, kentät, alueen, tappelut, valikot, modit, yms. tuntuu ylipäätään paremmalta. Lisäksi pidän enemmän tästä elossa olevasta kesäisestä maailmasta verrattuna D1:n harmaaseen talveen.

Piti testata miten tuo DX12 pelaa kun siitä on valitettu ja D1 en sitä käyttänyt. 1440p (asetuksia vähän pudotettu, en jaksa kaivella ja postailla että mitä) 2600k + 1070 vanhemmilla 431.36 ajureilla. En näe syytä päivittääkään, kun ei ole ongelmia.
- 60 FPS / GPU 96% / CPU69% (DX11)
- 65 FPS / GPU 98% / CPU59% (DX12)
- 69 FPS / GPU 98% / CPU69% (DX12 + vähän kelloja GPU:lle)

Ei mitään ongelmia DX11 tai DX12. Voisiha tätä vkl jälkeenkin nakutella noilla halvoilla hinnoilla, mutta RDR2 on jo tuloillaan ja ei ehkä viitsi kaikkea aikaan koneella istua. Ihan positiivinen kuva tästä kyllä jää.
 
Tuli itsekin poimittua tämä alesta kun D1 on loppusuoralla. Jostain syystä en saanut noita Uplay pointseja, vaikka ostettaessa mainosti. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
 
100 kolikkoa meni 20% aleen ja ostoksesta sai takaisin 24 kolikkoa ja pelaamalla nyt varmasti se 100 kolikko tullut yhteensä takaisin. Eli ei ongelmia noiden kanssa.

Miten nuo exoticit pelaa, esim SMG? Se vaatii kolme exotic palikkaa Hyenas laatikoista + blueprintin tehtävästä:
- Loaded Canister (löydetty alueen ekasta lootasta)
- Creative Magazine (löydetty alueen ekasta lootasta)
- Modified Mods (ei löytynyt, tänään uusi kierros)
- Blueprint for the Chatterbox (ilmeisesti pitää olla yllä olevat kasassa ennen kuin kannattaa mennä tämän tiputtavaan missioon)

Kun nuo on kasassa SMG:n voi ilmeisesti tehdä White Housessa craftaus penkissä. Ovatko nuo kolme palikkaa kertakäyttöiset eli kun craftaat Chatterboxin item levelillä 300 ja haluat tehdä saman aseen uudelleen item levelillä 400, niin pitää kerätä uudet exotic palikat Hyenas laatikoista? Vai hoituuko parantelu / levelaus craftaus penkin exotic upgradeilla?

Ihan mukavaa pelailua ollut ja juuri eilen WT2:lle. Se mikä rassaa on keinotekoinen etenemisen hidastaminen. Et saa missioita suoraa hardille tai vaikeammalla ja vaaditaan tiettyä gear leveliä, vaikka ainakin tähän mennessä kaikki on ollut suht läpijuoksua. Vain pari missiota on saanut lopulta hardille, eikä tuo tason nosto ole juuri vaikeuteen vaikuttanut. Toivovasti se vaikeustaso ei sitten lopulta ole helppo -> helpohko -> mahdoton, niin kuin joskus on tullut vastaan.
 
Kun nuo on kasassa SMG:n voi ilmeisesti tehdä White Housessa craftaus penkissä. Ovatko nuo kolme palikkaa kertakäyttöiset eli kun craftaat Chatterboxin item levelillä 300 ja haluat tehdä saman aseen uudelleen item levelillä 400, niin pitää kerätä uudet exotic palikat Hyenas laatikoista? Vai hoituuko parantelu / levelaus craftaus penkin exotic upgradeilla?

On kertakäyttöiset yhteen craftaukseen.

Mutta siis molemmat tavat taitas toimia periaatteessa, eli voit kerätä ne palaset useampaan kertaan ja craftata korkeammalla tasolla olevassa penkissä (en muista pitikö se olemassa oleva ase siirtää toiselle hahmolle vai ei, että ne palaset alkaa taas löytyä, ei oo tullu harrastettua ko. toimintaa).

Upgrade blueprintin saat vendorilta sitten, kun oot tehny sen ensimmäisen, upgradeen taitaa tarvita sen craftatun lower level chatterboxin ja pari exotic osaa, joita saa purkamalla jonkun exoticin. Älä kuitenkaan pura sitä lower level cb:tä ellei sulla ole niitä useampia, vaan käytä se siihen upgradeen sourcena.
 
Mikähän tuossa on kun ainakun käynnistää pelin nii ei ole mitää specializationia valittuna. Jonkun viikon ajan tehnyt tätä.
 
Raidi väännetty pariin kertaan läpi ja kaikki kamat 500:sia mutta mitäpä tästä eteenpäin? Ei tipu parempaa käytännössä koskaan ja noiden kamojen vertailu ylipäätään on tässä pelissä aivan järkyttävällä tasolla ja vaatisi todennäköisesti tuntien opiskelun. Ei mielestäni palvele ideaa jos tämänkaltaisessa pelissä on gearin kokoaminen ja hahmon kehittäminen haasteellisempaa kuin suurimmassa osassa vakavia rgp-pelejä.
 
Raidi väännetty pariin kertaan läpi ja kaikki kamat 500:sia mutta mitäpä tästä eteenpäin? Ei tipu parempaa käytännössä koskaan ja noiden kamojen vertailu ylipäätään on tässä pelissä aivan järkyttävällä tasolla ja vaatisi todennäköisesti tuntien opiskelun. Ei mielestäni palvele ideaa jos tämänkaltaisessa pelissä on gearin kokoaminen ja hahmon kehittäminen haasteellisempaa kuin suurimmassa osassa vakavia rgp-pelejä.
Juurikin tämä! On itselläkin 500 tason ar/sniperi buildi ja välillä saatan jonku kentän pelaamassa tyyliin hardilla mut ei tos tavaran määrässä ole mitään järkeä ja ainakin itselle kun soolona randomien kans pelaa niin end game on tosi tylsää. Pelimaailma itsessäsään on todella kaunis ja tuolla on ihan kiva pyöriä muuten, sisältö vaan on tosi valju kun kaikki on jo vedetty kerran läpi.
 
Juurikin tämä! On itselläkin 500 tason ar/sniperi buildi ja välillä saatan jonku kentän pelaamassa tyyliin hardilla mut ei tos tavaran määrässä ole mitään järkeä ja ainakin itselle kun soolona randomien kans pelaa niin end game on tosi tylsää. Pelimaailma itsessäsään on todella kaunis ja tuolla on ihan kiva pyöriä muuten, sisältö vaan on tosi valju kun kaikki on jo vedetty kerran läpi.
Tässä ois ollu potentiaalia niin paljon viihdyttävämpään kokemukseen.
 
Mikähän tuossa on kun ainakun käynnistää pelin nii ei ole mitää specializationia valittuna. Jonkun viikon ajan tehnyt tätä.
joo ite huomasin saman ja et jos fast travelsin jonnekkin kun aloitin tehtävän niin se lähti pois, eli peli meni taas kelvottomaksi pelata. normaalia massiven toimintaa, korjataan 2 ja paskotaan 3
 
Ohhoh, täähän ois hintaan 15€ ubistoressa PC:lle nyt, perusversio siis. Onko järkevää maksaa 5€ lisää et sais Gold-editionin?
 
Ohhoh, täähän ois hintaan 15€ ubistoressa PC:lle nyt, perusversio siis. Onko järkevää maksaa 5€ lisää et sais Gold-editionin?
Jos luulet tykkääväsi pelistä niin maksaisin sen 5€ lisää gold editiosta. Siinä tulee year 1 pass eli kaikki ekan vuoden dlc:t sitä mukaan niitä julkaistaan (olikohan 2 lisäosaa jo tullut).
 
Hola Amigos. Tulin kysäsemään että kun ostin tän pelin ale lootasta ja nyt olis pelattu kertaalleen läpitte eli olen avannnut sen world tier systeemin ja samalla aukesi tuo expedition juttu (Kenly College) on vissiin auki. Tästä kysyisin sen verta että miten tuota pääsee pelaamaan ? onko tämä vähän niinkuin Division 1:ssä on noita weekly missioneita vai miten tuo "avautuu" vai onko suljettu kokonaan ? Expeditioneita on vissiin 3 kipaletta mutta vautuuko nämä muut siten että pelaat kaikki stronholdit läpitte uudestaan ja uudestaan.
 
Mitenköhän tuon jatkuvan jumittelun saisi loppumaan? Kokeilin DX12 ja sillä ne vain pahenivat. Aikaisempien alle 1 sekunnin jäätymisien sijaan ne nousivat useaan sekuntiin. Näyttiksenä RTX 2070 ja prossuna i5-6600k.
 
Mitenköhän tuon jatkuvan jumittelun saisi loppumaan? Kokeilin DX12 ja sillä ne vain pahenivat. Aikaisempien alle 1 sekunnin jäätymisien sijaan ne nousivat useaan sekuntiin. Näyttiksenä RTX 2070 ja prossuna i5-6600k.
Itsellä auttoi eniten kun vaihtu prossu 8 ytimiseen. Mutta tulee tuolla vieläkin välillä "nykäsyjä" pienempiä vaan. Et kertonut onko peli hdd:llä vai ssd:llä, saattaa auttaa jos asentaa tuon ssd:lle.
 
Itsellä auttoi eniten kun vaihtu prossu 8 ytimiseen. Mutta tulee tuolla vieläkin välillä "nykäsyjä" pienempiä vaan. Et kertonut onko peli hdd:llä vai ssd:llä, saattaa auttaa jos asentaa tuon ssd:lle.

Täysin sama kokemus. Mulla oli ennen 6600K ja päivitin kesällä 3700X. Sen jälkeen peli toimi kuin unelma. 6600K-prossulla oli jatkuvia ongelmia.
 
Täysin sama kokemus. Mulla oli ennen 6600K ja päivitin kesällä 3700X. Sen jälkeen peli toimi kuin unelma. 6600K-prossulla oli jatkuvia ongelmia.
Yritin aluksi pelata tuota Division 1:stä i3-6100 prossulla, takkusi ja jumitti tämäntästä vaikka toimiessaan pyöri ihan sulavasti. Vaihdoin i7-7700 prossuun niin siihen loppui pysähtelyt.
 
Sorruin ostamaan tuon, kun alennuksen jälkeen lähti 9,60 eurolla Uplaysta. Tuskin ihan hirveästi tulee pelattua, mutta tuohon hintaan ei voi valittaa. Ainakin toistaiseksi ollut hauskaa tutkia hienosti tehtyä maailmaa ja tehtäviäkin jonkun verran menty eteenpäin.

Betassa aikanaan prossu hakkasi jatkuvasti 100%, mutta nyt ei tule kuin yksittäisiä 80-90% piikkejä. Mukavasti pyörii 80-120 FPS ultralla 1080p resoluutiolla RX 5700:lla ja näyttää hyvältä.
 
DX12 peli toimii sulavasti mutta kaatuilee satunnaisesti, DX11 taas ei ole niin sulavaa ja fps droppaa jopa 20 ajoittain verrattuna DX12.
Mutta on vähän contentti lopussa kun tehny pari buildia ja muut ei edes kiinnosta kokeilla, toki puuttuvia exotickejä vois metsästää, dark zone jääny täysin pelaamatta ja specializationeita ei ole kuin 1 auki kun muut ei kiinnosta.
kaikkia tehtäviä jauhanu ihan huolella, raid varmaan olis yks mutta siihen ei ole kaveripiirissä tarpeeksi pelaajia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 736
Viestejä
4 497 100
Jäsenet
74 275
Uusin jäsen
rillo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom