Testissä AMD Ryzen 7 2700X & Ryzen 5 2600X (Pinnacle Ridge)

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
8 625



Saimme uutuusprosessorit testiin heti tuoreeltaan ja artikkelissa käydään läpi Zen+-arkkitehtuurin uudistukset, Ryzen 2 -prosessoreiden ominaisuudet ja ajetaan suorituskykytestit verrattuna 1. sukupolven Ryzeneihin ja Intelin 6-ytimisiin Coffee Lake -koodinimellisiin Core i7-8700K- ja Core i5-8600K-prosessoreihin. Mukana on myös tehonkulutus- ja lämpötilamittaukset sekä ylikellotustestit.

Lue artikkeli: Testissä AMD Ryzen 7 2700X & Ryzen 5 2600X (Pinnacle Ridge)

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
29
Ostohousut ollu jalassa jo hetken. Innolla odotellaan artikkelin valmistumista
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 983
Jep, toisaalla oli ajettu 3533C14 muisteilla

Edit: sampi laittoki että on sillä nopeampiaki muisteja :tup:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Testit ajettu myös DDR4-2933, DDR4-3200, DDR4-3400 ja DDR4-3600 ja tulokset julkaistaan kunhan tämä artikkeli nyt saadaan tästä alta taistelua valmiiksi :)


Meinasin just sanoa, että koitappas niitä yli 3000 nopeuksisia muisteja kans.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 471
Asialliselta vaikuttaa, eli hyvästä paranneltu. Odotellaan artikkelin päivittymistä.

En jaksanut erikseen raportoida typosta, mutta "Virransyötöstä vastasi Seasonicin 620-wattinen SS-650KM-virtalähde.", josko kuitenkin 650-wattinen. :)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 954
Ihan mainiosti kelpaavat :tup:
Eikä kelpaa kun Intel saa 3 FPS enemmän keskimäärin CeeÄssässä! :D

Noihin pelitesteihin liittyen:

Mukaan on valittu pelejä ja testejä, joissa on nähtävissä prosessorin vaikutus suorituskykyyn, eikä näytönohjain olisi pullonkaulana.
Tämähän tarkoittaa käytännössä teknisesti mahdollisimman huonojen pelien valitsemista. CS:GO:n engine vm. 2004 ja ARMA 3 on teknisesti todella surkea viritys. Teknisesti paremmilla peleillä ei saataisi isoja eroja aikaan mutta entäs sitten? Jos eroja ei käytännössä ole, on turha alkaa niitä tarkoituksella hakemaan. Kyllähän eri valmistajien muisteillekin saa samoilla asetuksilla eroja kun aletaan oikeasti hakemaan. Eri asia onko niillä eroilla mitään käytännön merkitystä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
457
Computerbasen pelitesteissä on avg fps täsmälleen sama kuin i7 7700k, jää 11% 8700k:lle. Minimi-fps jopa vähän parempi kuin 7700k. Löytyy myös eri timingit intelille, amd:lle. Testattu myös X370 vs x470 eikä löydetty mitään eroa nopeudessa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 972
Vieläkö noissa nVidian ajureissa on se käpy, että Ryzenin kanssa tulokset tipahtavat omituisesti?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 846
Toivoin kyllä kieltämättä enenmmän tuolta..

Asteikolla: Hyvä - välttävä - heikko
menee PELIkoneen ostajan tapauksessa "välttävä" kohtaan tuo ryzen näköjään edelleen.
Jossain muussa käytössä voi olla "Hyvä".
-----------------
Voisitko huvikseen testata samat pelitestit jollakin AMD:n sorituskykyisimmällä näyttiksellä ja puolella FHD resosta. Näkisi, onko se miten Nvidian ajurit toimii edelleen myrkkyä tuolle AMD:n ryzenille..
 

Juhanator

--User is currently used by process--
Team Stream
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
696
Lämpöisiä ja poweria imee aikalailla, ja intelin 8600k ja 8700k selkeästi edelleen peleissä nopeampia. Mutta kaikessa muussa kovaa jälkeä eli hyvä julkaisu kyllä mielestäni. :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 410
Tämähän tarkoittaa käytännössä teknisesti mahdollisimman huonojen pelien valitsemista. CS:GO:n engine vm. 2004 ja ARMA 3 on teknisesti todella surkea viritys. Teknisesti paremmilla peleillä ei saataisi isoja eroja aikaan mutta entäs sitten? Jos eroja ei käytännössä ole, on turha alkaa niitä tarkoituksella hakemaan. Kyllähän eri valmistajien muisteillekin saa samoilla asetuksilla eroja kun aletaan oikeasti hakemaan. Eri asia onko niillä eroilla mitään käytännön merkitystä.
Voi pitää paikkansa, mutta ei tuolla ole mitään merkitystä. Kukaan muu, kuin krooninen foorumivänkääjä ei valitse pelattavaa peliä sen vuoksi, että se peli on teknisesti mahdollisimman hyvä vaan sen takia, että tykkää pelistä. CS taitaa olla luokkaa kolmanneksi suosituin tietokonepeli pelaajamääräisesti, niin luonnollisesti se löytyy myös testipaletista. Kai ihmisiä nyt enemmän kiinnostaa ne testit sellaisista peleistä, mitä ihmiset myös pelaavat vai pitäisikö jotain Ashes of Singularityä painottaa maksimit vaikka se ei mikään oikea peli edes ole.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
8 625
Tämähän tarkoittaa käytännössä teknisesti mahdollisimman huonojen pelien valitsemista. CS:GO:n engine vm. 2004 ja ARMA 3 on teknisesti todella surkea viritys. Teknisesti paremmilla peleillä ei saataisi isoja eroja aikaan mutta entäs sitten? Jos eroja ei käytännössä ole, on turha alkaa niitä tarkoituksella hakemaan. Kyllähän eri valmistajien muisteillekin saa samoilla asetuksilla eroja kun aletaan oikeasti hakemaan. Eri asia onko niillä eroilla mitään käytännön merkitystä.
Nuo pelitestit näyttävät ja antavat suuntaa, että JOS peli skaalautuu/hyötyy prosessorin suorituskyvystä niin silloin erot ovat testien tasoa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
393
Computerbasen pelitesteissä on avg fps täsmälleen sama kuin i7 7700k, jää 11% 8700k:lle. Minimi-fps jopa vähän parempi kuin 7700k. Löytyy myös eri timingit intelille, amd:lle. Testattu myös X370 vs x470 eikä löydetty mitään eroa nopeudessa.
Noissa muistitesteissä tulee kyllä todella suuria eroja vakion ja säädetyn muistin kanssa. esim. keskiarvollinen ruudunpäivitys on Kingdom Come: Deliverancessa tuossa Computerbasen jutussa vakiona 2700X:llä 71 FPS ja sitten kun muistit ovat 3466 ja kireillä säädöillä niin FPS 81,7. Total War: Warhammerissa 49,2 FPS vs. 60,2 FPS
EDIT:
AMD Ryzen 7 2700X, 2700, 5 2600X & 2600 im Test (Seite 7)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
457
Noissa muistitesteissä tulee kyllä todella suuria eroja vakion ja säädetyn muistin kanssa. esim. keskiarvollinen ruudunpäivitys on Kingdom Come: Deliverancessa tuossa Computerbasen jutussa vakiona 2700X:llä 71 FPS ja sitten kun muistit ovat 3466 ja kireillä säädöillä niin FPS 81,7. Total War: Warhammerissa 49,2 FPS vs. 60,2 FPS
EDIT:
AMD Ryzen 7 2700X, 2700, 5 2600X & 2600 im Test (Seite 7)
Näin on, mutta kyllä i7 8700k:kin hyötyy kovasti samasta.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Nuo pelitestit näyttävät ja antavat suuntaa, että JOS peli skaalautuu/hyötyy prosessorin suorituskyvystä niin silloin erot ovat testien tasoa.

Pitäiskö joskus tutkia, että poimisko mukaan pelejä sen mukaan, että miten ne skaalautuvat ? Koska selkeästi on meneillään murrosaika siihen että pelit säikeistyvät paremmin, joten olisi hyvä olla testeissä mukana molempien osastojen edustajia: perinteisiä yhtä tai kahta ydintä hyövyntäviä sekä uudemman polven pelejä, jotka skaalautuvat moniytimisille prossuille hyvin. Vaikka sitten 50:50 ratiolla noita ottais testeihin mukaan.
 
Liittynyt
05.09.2017
Viestejä
19
"suorituskykytesteissä mukana ovat 1. sukupolven Ryzen 7 1800X- ja Ryzen 5 2600X -prosessorit". Pitäisi olla vissiin 1600X
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
277
Pelikäytössä kieltämättä melko huonoja nämäkin Ryzenit.. Sisällöntuotantoon kuitenkin näyttäisi olevan rahalle vastinetta.

Voi taas jäädä odottamaan seuraavaa AMD julkaisua.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 954
Nuo pelitestit näyttävät ja antavat suuntaa, että JOS peli skaalautuu/hyötyy prosessorin suorituskyvystä niin silloin erot ovat testien tasoa.
Agreed. Valitettavasti moni ei osaa lukea asiaa noin (kuten tästä ketjusta voi helposti huomata). Voisiko artikkeliin lisätä asiasta maininnan?

Voi pitää paikkansa, mutta ei tuolla ole mitään merkitystä. Kukaan muu, kuin krooninen foorumivänkääjä ei valitse pelattavaa peliä sen vuoksi, että se peli on teknisesti mahdollisimman hyvä vaan sen takia, että tykkää pelistä. CS taitaa olla luokkaa kolmanneksi suosituin tietokonepeli pelaajamääräisesti, niin luonnollisesti se löytyy myös testipaletista. Kai ihmisiä nyt enemmän kiinnostaa ne testit sellaisista peleistä, mitä ihmiset myös pelaavat vai pitäisikö jotain Ashes of Singularityä painottaa maksimit vaikka se ei mikään oikea peli edes ole.

Toisaalta, kuka ostaa 8-ytimisen prosessorin CS:n pelaamiseen kun se pyörii 2-ytimisellä rupullakin? Ja eiköhän 250+ FPS average riitä jokaiselle.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 761
Tämähän tarkoittaa käytännössä teknisesti mahdollisimman huonojen pelien valitsemista. CS:GO:n engine vm. 2004 ja ARMA 3 on teknisesti todella surkea viritys. Teknisesti paremmilla peleillä ei saataisi isoja eroja aikaan mutta entäs sitten? Jos eroja ei käytännössä ole, on turha alkaa niitä tarkoituksella hakemaan. Kyllähän eri valmistajien muisteillekin saa samoilla asetuksilla eroja kun aletaan oikeasti hakemaan. Eri asia onko niillä eroilla mitään käytännön merkitystä.
Nuo pelitestit näyttävät ja antavat suuntaa, että JOS peli skaalautuu/hyötyy prosessorin suorituskyvystä niin silloin erot ovat testien tasoa.
Toisaalta jotkut uudemmat pelit käyttävät jo niin paljon CPU:ta että 4-coren i5:t ei enää riitä, edes 60fps pelaamiseen. Tällainen peli olisi hyvä testi siitä miten prossut toimii tulevaisuudessa, kun pelitkin alkaa syödä säikeitä välipalakseen.
Lisätuloksia odotellessa.

 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
8 625
Pitäiskö joskus tutkia, että poimisko mukaan pelejä sen mukaan, että miten ne skaalautuvat ? Koska selkeästi on meneillään murrosaika siihen että pelit säikeistyvät paremmin, joten olisi hyvä olla testeissä mukana molempien osastojen edustajia: perinteisiä yhtä tai kahta ydintä hyövyntäviä sekä uudemman polven pelejä, jotka skaalautuvat moniytimisille prossuille hyvin. Vaikka sitten 50:50 ratiolla noita ottais testeihin mukaan.
On aika paljon tutkittu, myös ehdotuksia hyvin skaalautuvista peleistä voi laittaa tulemaan :)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
8 625
Agreed. Valitettavasti moni ei osaa lukea asiaa noin (kuten tästä ketjusta voi helposti huomata). Voisiko artikkeliin lisätä asiasta maininnan?

Toisaalta, kuka ostaa 8-ytimisen prosessorin CS:n pelaamiseen kun se pyörii 2-ytimisellä rupullakin? Ja eiköhän 250+ FPS average riitä jokaiselle.
Lisätty, käsittääkseni CS:ssä mitä isompi FPS sitä parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
895
On aika paljon tutkittu, myös ehdotuksia hyvin skaalautuvista peleistä voi laittaa tulemaan :)
Parhaimmat esimerkit näistä lienee Crysis 3, Assassin's Creed: Origins, Battlefield 1 ja Ashes of the Singularity. Grand Theft Auto 5 myös, kunhan testaan varsinaisen pelikentän kohdalla, eikä siinä sisäänrakennetussa benchmarkissa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 954
Lisätty, käsittääkseni CS:ssä mitä isompi FPS sitä parempi.
Hyvä korjaus artikkelissa.

Parempi joo mutta jossakin kohtaa menee raja minkä jälkeen tarvitaan todellinen superpro pelaaja huippunäytöllä jotta siitä korkeammasta FPS:sta oikeasti hyötyy. Enemmistö taitaa CS:a pelata 60 Hz näytöllä kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 588
Parhaimmat esimerkit näistä lienee Crysis 3, Assassin's Creed: Origins, Battlefield 1 ja Ashes of the Singularity. Grand Theft Auto 5 myös, kunhan testaan varsinaisen pelikentän kohdalla, eikä siinä sisäänrakennetussa benchmarkissa.
Crysis 3 tosin vain paikoittain. Jos kenttä ei ole täynnä ruohoa, niin skaalautuminen romahtaa ja pelin nopeus riippuu taas yhden ytimen suorituskyvystä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
On aika paljon tutkittu, myös ehdotuksia hyvin skaalautuvista peleistä voi laittaa tulemaan :)


BeamNG.Drive niminen peli on suunniteltu tykkäämään moniydinprosessoreista ja siitä löytyisi semmoinen penkityssofta kuin BananaBench, jolla mittaillaan prosessointikykyä kun ympäristöön lisätään autoja. Kyseinen penkkiohjelma on ihan vaan komentorivi-ikkunassa toimiva, mutta jo sillä saa jonkinverran osviittaa pelillisestä suorituskyvystä (keskiarvon saa laskettua, kun vetää sillä testiä 3-5 kertaa peräjälkeen, yleensä sillä määrällä saavutetaan piikkitulos). Ja toki, pelin sisäistä FPS:ää voi myös testailla jollain tietyllä kaavalla, vaikka sitten ite luodulla replayllä, jonka peli suorittaa reaaliajassa. Suosittelen tutkaisemaan tapausta, vaikka tuotos onkin vasta Early Access, ni jo nyt se on erittäin kehittynyt tapaus ja vaativa peli raudalle ku raudalle, ja nimenomaan prosessoreille.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 471
Eikä kelpaa kun Intel saa 3 FPS enemmän keskimäärin CeeÄssässä! :D

Noihin pelitesteihin liittyen:



Tämähän tarkoittaa käytännössä teknisesti mahdollisimman huonojen pelien valitsemista. CS:GO:n engine vm. 2004 ja ARMA 3 on teknisesti todella surkea viritys. Teknisesti paremmilla peleillä ei saataisi isoja eroja aikaan mutta entäs sitten? Jos eroja ei käytännössä ole, on turha alkaa niitä tarkoituksella hakemaan. Kyllähän eri valmistajien muisteillekin saa samoilla asetuksilla eroja kun aletaan oikeasti hakemaan. Eri asia onko niillä eroilla mitään käytännön merkitystä.
CS:GO on siltikin 100% prossupeli, aivan kuten Sourcekin. Eli varsin pätevä testipeli, koska mitä korkeampi FPS, sitä parempi. :)

Toivoin kyllä kieltämättä enenmmän tuolta..

Asteikolla: Hyvä - välttävä - heikko
menee PELIkoneen ostajan tapauksessa "välttävä" kohtaan tuo ryzen näköjään edelleen.
Jossain muussa käytössä voi olla "Hyvä".
-----------------
Voisitko huvikseen testata samat pelitestit jollakin AMD:n sorituskykyisimmällä näyttiksellä ja puolella FHD resosta. Näkisi, onko se miten Nvidian ajurit toimii edelleen myrkkyä tuolle AMD:n ryzenille..
Millähän perusteella välttävä? Mulla on itellä i7-7700K ja todennäköisesti en huomaisi mitään eroa jos olisi joku 6- tai 8-ytiminen Ryzen pellin alla.

Lisätty, käsittääkseni CS:ssä mitä isompi FPS sitä parempi.
Kyllä, ihan Source enginen ominaisuus. Vielä kun mulla oli Pentium G3258 @ 4.7GHz niin pyöritti paremmin mitä G4560, vaikka tuo AE-pena onkin vain 2c/2t.

Hyvä korjaus artikkelissa.

Parempi joo mutta jossakin kohtaa menee raja minkä jälkeen tarvitaan todellinen superpro pelaaja huippunäytöllä jotta siitä korkeammasta FPS:sta oikeasti hyötyy. Enemmistö taitaa CS:a pelata 60 Hz näytöllä kuitenkin.
Näytön hertsit voi juu olla enemmistöllä 60Hz, mutta tuossa tosiaan mainitsinkin, niin Source engine kusee pahasti matalalla FPS:llä. Itselläkin 60 @ 74Hz ja CS GO:n olisi suotavaa pyöriä yli 200+ fps.


edit: Tätäköhän varten Sampsa pelaili CS:ää Steamin mukaan. ;)
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 471
BF1 64p MP. Mahdoton vaan benchmarkata.
Jep, sitä kun ei saa koskaan samanlaista matsia vedettyä, joten tulokset olisivat lähinnä suuntaa antavia. Kävi itsellä mielessä mainita, mutta tosiaan..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
895
Mikäköhän näiden Ryzenien järkevä ylikellotus arkikäytössä sitten olisi? Jos vaikka lähdetään 1.35 - 1.375V jännitteellä kokeilemaan, niin maksitaajuus taitaa olla siellä 4.0 - 4.1GHz tuntumassa. 4.2 ja sitä suuremmat näyttäisi vaativan aivan liikaa jännitettä ja sekä lämmöt että tehonkulutus karkaa nopeasti.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
8 625
Mikäköhän näiden Ryzenien järkevä ylikellotus arkikäytössä sitten olisi? Jos vaikka lähdetään 1.35 - 1.375V jännitteellä kokeilemaan, niin maksitaajuus taitaa olla siellä 4.0 - 4.1GHz tuntumassa. 4.2 ja sitä suuremmat näyttäisi vaativan aivan liikaa jännitettä ja sekä lämmöt että tehonkulutus karkaa nopeasti.
Joku 4,1 GHz varmaan semmoset järkevät arkikellot ja ne saavuttaa tosiaan alle 1,4 voltilla, jolloin lämmöt pysyy vielä kurissa.
 

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
638
Mikäköhän näiden Ryzenien järkevä ylikellotus arkikäytössä sitten olisi? Jos vaikka lähdetään 1.35 - 1.375V jännitteellä kokeilemaan, niin maksitaajuus taitaa olla siellä 4.0 - 4.1GHz tuntumassa. 4.2 ja sitä suuremmat näyttäisi vaativan aivan liikaa jännitettä ja sekä lämmöt että tehonkulutus karkaa nopeasti.
Lainaan @The Stilt :n kommenttia hänen Ryzen technical säikeestään Anandin foorumilta:

4.2GHz and even slightly higher frequencies will be possible, however achieving those frequencies outside brief benchmarking runs will most likely require a non-AIO watercooling setup, a top tier motherboard and potentially increasing the voltage to levels which is unsafe to the silicon.

Because of that I would personally advice against overclocking these CPUs and exploring the possibilities XFR 2 has made available instead. Some ASUS motherboards will also feature additional (and exclusive) XFR 2 related tweaks, which essentially allow you to maintain 4.1GHz+ on all cores and 4.3GHz+ on two cores without entering into the actual overclocking mode (OC-Mode).
Linkki oheiseen analyysiin, hyvää luettavaa:

Ryzen: Strictly technical
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Joku 4,1 GHz varmaan semmoset järkevät arkikellot ja ne saavuttaa tosiaan alle 1,4 voltilla, jolloin lämmöt pysyy vielä kurissa.

Tähän voisi lisätä omia kokemuksia. R5 1600 samoilla jänöillä menee sen 3.8 GHz 24/7, joten karheasti sanottuna näissä uusissa parannusta samoilla jänöillä on tullut 0.3 GHz verran. :think:
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
464
Eli jos on ensimmäisen sukupolven R7 käytössä 8c@4Ghz ja muistit >3200LL niin ei kyllä mitään isoja eroja tule. Ellei tuolta sitten tule mitään ylläriä kun muisteja ajetaan 3400-3600Mhz.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
771
Muistien vaikutusta olis kiva jos testaatte tulevaisuudessa. Ihan kivastihan tuo 3600 ja 3866 muisteilla pelaa ainakin parin revikan perusteella. Toki latenssit vaikuttaa myös paljon.
 

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
638
Muistien vaikutusta olis kiva jos testaatte tulevaisuudessa. Ihan kivastihan tuo 3600 ja 3866 muisteilla pelaa ainakin parin revikan perusteella. Toki latenssit vaikuttaa myös paljon.
Missä testissä oli saatu ajettua 3866MHz muisteilla? The Stiltin testin mukaan 3600MHz on jo vaikea saada oikeasti 24/7 vakaaksi (rankempi testi kuin näissä revikoissa)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
771
Missä testissä oli saatu ajettua 3866MHz muisteilla? The Stiltin testin mukaan 3600MHz on jo vaikea saada oikeasti 24/7 vakaaksi (rankempi testi kuin näissä revikoissa)
Jos oikein kuulin striimissä niin level1 tech sai ajeltua, mutta ehkä kuulin sitten omiani.

Edit, en kuullut:

 
Viimeksi muokattu:

Fenotype

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 063
Kiinnostaisi tietää millainen ero on ryzen 2700x vs intel 8700 32Tib par tiedoston verifiointi ajassa :think:
Tai ihan vaikka 1Tib par tiedoston verifiointi aika :think:

Edit:Ai onko intelillä 8700k mallejakin :jd:
No sillä tietty sit :joy:
 
Viimeksi muokattu:

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 471
Kiinnostaisi tietää millainen ero on ryzen 2700x vs intel 8700 32Tib par tiedoston verifiointi ajassa :think:
Tai ihan vaikka 1Tib par tiedoston verifiointi aika :think:
Kai nyt 8700K eikä tuota lelumallia? ;)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
8 625
Ajelin itsekin AMD:n tilaisuudessa tuolla MSI:n X470-lankulla ja noilla G.Skillin Sniper X -muisteilla DDR4-3866, mutta kotona Crosshairilla ei kulkenut yli DDR4-3600. Pitää kokeilla kotona tuota MSI:n lankkua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
93 142
Viestejä
1 908 145
Jäsenet
39 868
Uusin jäsen
MikkoKoo87

Hinta.fi

Ylös Bottom