Overwatchissa tuo HPET-ongelma on ollut jo pitkään tiedossa, mutta se on edelleen korjaamatta. Eli se tosiaan rajoittaa FPS:ää kyseisen pelin kohdalla merkittävästiJäi kuitenkin vähän epäselväksi että vaikuttaako tämä vain tuloksiin eli esimerkiksi FPS lukemiin vai muuttuuko tilanne ihan oikeasti? Eli muuttuuko vain laskettu FPS lukema, vai muuttuuko oikeasti kuvaa per sekunti?
Kun eikö tuo nyt vaikuta siihen, minkä mittainen sekunti on ajastinta käyttävän ohjelman mielestä?
How to Fix Strange LOW FPS In Overwatch with Explanations!
Sitä en tiedä, että johtuuko tuo siitä että tuota timeria pollataan liian usein ohjelmakoodissa (joka on "väärä" tapa), vai onko jollain tietyillä rautayhdistelmillä HPET-ongelmia vai rajoittaako esim. Windowsin jokin virransäästöasetus tuon suorituskykyä. Tuota voisi selvittää esim. strace:lla ja jollain profilointisoftalla, jolloin voisi katsoa montako timer-kutsua ohjelma tekee vaikkapa minuutin aikana ja kauan keskimäärin yhden timer-kutsun ajamisessa menee aikaa.
EDIT:
Ja vielä selvennykseksi, mitä nopeammalla FPS-lukemalla peli pyörii niin sitä enemmän noita timerin pollauksia tulee. Eli pienellä FPS-lukemalla tuota HPET-ongelmaa ei edes välttämättä huomaa.