Onkohan tuo nyt välttämättä muistin koosta riippuvaa? TPU:n testeissä ero on aika paljon pienempi ja esim. 8 vs 16 gigan 4060 ti on keskenään luokkaa < 1 fps ero alle 4 k resolla.
Jos jo 5060 Ti 8 Gt parantaisi tuplaväylän ja suuremman muistikaistan ansiosta minimeissä 46,5 % vs. 4060 Ti 8 Gt, niin olisihan se suuri loikka yhdessä sukupolvessa. Itse vaan uskon, että tuplamuistilla oli näppinsä pelissä.
TPU minimit @1440p 4060 Ti 16 vs. 4060 Ti 8:
Alan Wake 2, +8,4 %
F1 24, +8,0 %
Spider-Man 2, +18,8 %
TLoU 1, +6,2 %
Muuten olivat aika tasoissa@1440p (5060 Ti-arvostelu).
Techspotista 5060 Ti 16 vs. 4060 Ti 16 minimit:
Cyberpunk Phantom 1440p high, +20 %
Cyberpunk Phantom 1440p RT ultra DLSS Q, +18,2 %
AW 2 1440p high + RT + DLSS Q, +0 %
Wukong 1440p RT ultra + DLSS Q, +13 %
Indy 1440p VH Full RT DLSS Q, +10 %
Valitsin ~samoja pelejä kuin ne, joissa IO-techillä 5060 Ti 16 repi minimeissä 46,5 % edelle vs. 4060 Ti 8. Techspotilla 5060 Ti 16 pääsi minimeissä vain 12,2 % edelle, kun vastassa oli kasigigaisen sijaan 4060 Ti 16.
Kaikkien 16 rasteripelin (Techspot) minimeissä@1440p 5060 Ti 16 oli 15,7 % nopeampi kuin 4060 Ti 16. Seitsemässä säteenseurantapelissä parannus oli 14,3 %.
Minusta vaikuttaa siltä, että suurin osa IO-techin 1440p-minimien 46,5 % parannuksesta oli tuplamuistin ansiota, eli ei liittynyt tuplaväylään tai suurempaan muistikaistaan (koska muuten myös Techspotin 5060 Ti 16:n olisi pitänyt repiä suuri ero hidasväyläiseen ja -muistikaistaiseen 4060 Ti 16:een).
Edit. ComputerBasella 1440p-minimeissä 5060 Ti 16 vs. 4060 Ti 8:
Rasteri, +22 %
RT, +78 %
Noita yhdistämällä ja raskaita pelejä valitsemalla on mahdollista saada parannukseksi 46,5%.
Techspotilla sen sijaan verrokkina oli 4060 Ti 16, johon parannus oli rasterissa 15,7 % ja säteenseurannassa 14,3 %. Kun paras yksittäinenkin parannus oli vain 31,4 %, on selvää, ettei 5060 Ti 16 voi repiä 46,5 % eroa 16-gigaiseen edeltäjään.