Starglazer
Tukijäsen
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 229
Aika yllätys 1080 Ti että sillä pärjää edelleen noin hyvin. Ei ole vieläkään kiire tuon omistajilla päivittää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
@Sampsa Olikos tänään tulossa se MSI kanssa yhteistyössä toteutettu striimu 3080 kanssa kellottelusta, pelailusta yms?
Ei voi. Nvidia on suuressa viisaudessaan päättänyt olla myymättä FE kortteja Suomeen.Mistä tätä voi ostaa vai onko vain loppunut joka paikasta? nVidian sivulla mainostetaan ostopaikkoina Jimm's, Gigantti ja Proshop mutta ei heiltä Founder's Editionia löydy listoilta?
Eikö näitä voi tilata nVidian kaupasta?
Kiitos tiedosta, tuo on mennytkin täysin ohi.Ei voi. Nvidia on suuressa viisaudessaan päättänyt olla myymättä FE kortteja Suomeen.
Nvidia on suuressa viisaudessaan päättänyt olla myymättä niitä koko Euroopassa. Seuraa twitter upotuksia. En referoi foliohatuille ja/tai it-vammaisille.Ei voi. Nvidia on suuressa viisaudessaan päättänyt olla myymättä FE kortteja Suomeen.
Nvidia on suuressa viisaudessaan päättänyt olla myymättä niitä koko Euroopassa. Seuraa twitter upotuksia. En referoi foliohatuille ja/tai it-vammaisille.
Nythän rapsahti myyntiin. Aivan jumissa tosin.Huutonaurua. Aito paperijulkaisu siis kyseessä tolle FE mallille.
Ei mittään tarkempaa aikataulua ole tiedossa?On tulossa. Joskus illalla.
Nvidia on suuressa viisaudessaan päättänyt olla myymättä niitä koko Euroopassa. Seuraa twitter upotuksia. En referoi foliohatuille ja/tai it-vammaisille.
b33f
@FuzzySec
Sep 17, 2020
Btw, I scripted something to poll for the UK Nvidia 3080 FE purchase page and I can confirm they never came into stock. As soon as my script notified me it had changed from "notify me" to "out of stock". Pretty rubbish tactic imo..
Profile photo, opens profile page on Twitter in a new tab
Daniel Sloof
@daniel_sloof
I've been doing the same with a couple of scripts on their UK/GER/IT/NL sites. Avoiding Varnish cache that they seem to have in place (random query params). Saw the exact same thing, never was in stock to begin with.
5:32 PM · Sep 17, 2020
Ei voi. Nvidia on suuressa viisaudessaan päättänyt olla myymättä FE kortteja Suomeen.
@Sampsa
Moro.
Tuli juuri äsken Microsoft Flight Simulatoriin päivitys 1.8.3.0. Saatko uutta pikatestiä 3080:lle tällä uudella patchillä?
Microsoft Flight Simulator Build 1.8.3.0 Now Available | FSElite
Microsoft Flight Simulator has been updated to build 1.8.3.0. This new update delivers on the promise from Microsoft to address numerous areas such as performance, aircraft handling, the environmentfselite.net
Microsoft Flight Simulator Build 1.8.3.0 Changelog
PERFORMANCE IMPROVEMENT
- Optimized cockpit screen display when screens are not displayed on screen.
- New option available to control cockpit screen update frequency.
- Tweaked CPU thread priorities to reduce interruption of frame critical threads.
- Optimized loading system to reduce overall loading times.
- Optimized heavy airport scenes impact on CPU.
- Reduced the amount of GPU overdraw to improve GPU performance.
- Memory optimizations to reduce software memory footprint and improve performance on memory limited computers.
- Overall performance optimizations.
@Sampsa FS2020 tullut juuri uusi päivitys, jossa ilmeisesti myös CPU puolta optimoitu. Mahdollista ajella noita FS2020 testejä uusiksi, jotta näkee onko miten eroja?
Microsoft Flight Simulator Patch Addresses "in-sim" Issues
Take off to a greater level of immersion.www.tomshardware.com
Olipas päivitys melkoinen pettymys. On kohtuu käsittämätöntä, että 2020 työnnetään ulos tuollainen kikkare ja noin vaiheessa. Oletettavasti tykittää edelleen yhden prossun tappiin ja siksi ei vain tulos parane edes nyt päivitetyllä. Kukahan ton koodasi ja varsinkin kuka sen pelin siellä testasi ja läpi päästi. Toihan on suoraan 2000-luvulta ton pelin koodi, ajalta ennen moniydin prosessoreita.Ajoin nyt nopsaan testit uudestaan päivitetyllä FS:llä pelkästään RTX 3080 FE:llä.
3840x2160
Ultra: 43 FPS (38) = samaa tasoa kuin ennen päivitystä
High End: 56 FPS (38) = samaa tasoa kuin ennen päivitystä (55/41)
1440p
High End: 61 FPS (49) = minimi hieman korkeampi (59/43)
1080p
High End: 60 FPS (49) = minimi hieman korkeampi (58/42)
Pähkinänkuoressa vois sanoa, ettei nyt ainakaan mitään merkittäviä eroja.
On kohtuu käsittämätöntä, että 2020 työnnetään ulos tuollainen kikkare ja noin vaiheessa.
Taas nämä min fps.ssät 1440p resoluutio lähellä max 60fps, sulavaa menoa.Ajoin nyt nopsaan testit uudestaan päivitetyllä FS:llä pelkästään RTX 3080 FE:llä.
3840x2160
Ultra: 43 FPS (38) = samaa tasoa kuin ennen päivitystä
High End: 56 FPS (38) = samaa tasoa kuin ennen päivitystä (55/41)
1440p
High End: 61 FPS (49) = minimi hieman korkeampi (59/43)
1080p
High End: 60 FPS (49) = minimi hieman korkeampi (58/42)
Pähkinänkuoressa vois sanoa, ettei nyt ainakaan mitään merkittäviä eroja.
No ei niistä nyt mitään haittaakaan ole. Se ongelma kun ei ole edes ne FPS:t vaan se miten toi koko simu on rakennettu täysin yhdelle ytimelle ja eihän sellaisia pelejä/ohjelmia nyt pitäisi enää 2020 nähdä yhtään kappaletta. Eihän tuo varmasti saa näyttiksistä imettyä edes osia siitä tehosta irti kun CPU on sellainen pullonkaula ja mitään ei voi tehdä asialle, kun koko peli on koodattu päin pimpulaa.Toisaalta tarvitseeko FS mitään hirveitä feepsejä?
Toihan on suoraan 2000-luvulta ton pelin koodi, ajalta ennen moniydin prosessoreita.
Toki olisi, mutta on DX11 tehty kuitenkin pelejä jotka toimii ilman ongelmia, että pelkän arkkitehtuurin taakse on minusta aika huono piiloutua. Kyllä siinä pitäisi tekijällä vähän raksutella pääkopassa kun yksi core paukuttaa satasta ja muut idlailee. Toki tämä nyt on hieman parantunut päivityksissä, mutta ei tuo hyvä ole vieläkään. Mutta alkaa menemään jo aika raaskisti off topiciksi tämä kun ei liity enää näytönohjaimeen kun CPU on se pullonkaula.DirectX 11 tuli ulos 2008 ja viimeisin suuri päivitys 2015. Vaikka yksi esitellyistä ominaisuuksista on "improved multi-threading support to assist video game developers in developing games that better utilize multi-core processors" niin ko. API tahtoo muodostua pullonkaulaksi jos CPU:n pitää syöttää GPU:lle paljon tekstuuridata yms. DirectX11:ssä nimittäin vain yksi thread kerrallaan voi jutella GPU:n kanssa kun taas esim. DirectX12:ssa ja Vulkanissa tälläistä rajoitetta ei ole.
Sitä voi toki ihmetellä että miksi DX11 on ylipäätään käytössä saati ainut tämän hetken tuettu API mutta pointtina että vaikka koodi olisi kirjoitettu minkälaisessa nirvanatilassa täydelliseksi ja optimaalisesti niin ko. CPU-pullonkaula olisi silti olemassa.
Jeps, 3080 suosiolla tilaukseen vaan . Olihan se tiedossa, että 2000-sarjalla oli oma aikansa, kuten kaikilla muillakin aikaisemmilla sukupolvilla tähän saakka, mutta serriputkeen sekin päätyy viimeistään nyt. Vaikkakin tässä transitiossa hintapelleilyt olivat suhteellisesti rajumpia. Turha sitä on kuitenkaan 2000-sarjalaisen omistajana jäädä vanhan serrin kanssa asemalle itkemään, 3000-sarjan suorituskyky nostaa taas hymyn huulille ja kultaa muistot.Hyvä testi ja mahtava näyttis. Nyt Nvidia pisti asiat kondikseen ,niinkuin ne kuuluu olla. Onneks jätin 2000 sarjan väliin kiskontahintojen takia.
3080 pesee puoleen hintaan 2080ti:n
2080ti:llä varmaan näyttishistorian huonoin jälleenmyyntiarvo.
Jeps, 3080 suosiolla tilaukseen vaan .
Jos rahojaan arvostaa eikä 4k pelailua harrasta niin kyllä se varmaan 3070 kannattaa odottaa ennemmin, tai jos jaksaa niin todennäköinen 3060. Vaikka 3080 erinomaista arvoa tarjoaakin niin vähän epäilen että arkkitehtuurin rajat tekee pienemmistä korteista suhteellisesti vielä paremman 1080p/1440p resoluutioille.
Olipas päivitys melkoinen pettymys. On kohtuu käsittämätöntä, että 2020 työnnetään ulos tuollainen kikkare ja noin vaiheessa. Oletettavasti tykittää edelleen yhden prossun tappiin ja siksi ei vain tulos parane edes nyt päivitetyllä. Kukahan ton koodasi ja varsinkin kuka sen pelin siellä testasi ja läpi päästi. Toihan on suoraan 2000-luvulta ton pelin koodi, ajalta ennen moniydin prosessoreita.
Moro Sampsa!
Kiitos jälleen asiallisesti suoritetusta testistä.
Toivoisin vielä lisäksi testejä Assetto Corsa Competizionella.
Assetto Corsa Competizione on tällä hetkellä graafisesti raskain simu ja vaatii hyvää rautaa. Testit voisi ajaa vaikka sadekelillä, joka kyykyttää näytönohjainta oikein huolella.
Olisi todella huippua jos tällainen lisätesti onnistuisi vaikka 3090 testin yhteydessä ja suorittaisi sen silloin myös 3080 FEllä vertailun vuoksi.
Mielenkiitoista olisi myös nähdä miten Big Navi suorituu ko simulaattorista.
Tähän olisi jatkokysymys nyt kun testit on ajettu Epic-asetuksilla ja Medium Rain -sateessa niin onko yleisesti käytössä 30 kilpailevaa autoa vai joku muu alhaisempi määrä (tuo tuntuu olevan pullonkaulana 3080 vs 3090 grafiikkasuorituskyvylle), kiitos.
Mainitsinkin jo tuolla aiemmin, että olisi parempi ajaa testit kuivan kelin asetuksilla, kun kuitenkin suurin osa porukasta ajaa suurimman osan ajasta kuivalla kelillä. Itse en esimerkiksi ikinä aja vapaaehtoisesti märällä kelillä.
Porukka varmaan laittaa AI autoja niin monta, kuin mitä oma kokoonpano antaa myöden. 25 olisi varmaan jo ihan hyvä määrä.
Vakio on 29.
Oisko ideaa / onko liikaa työtä tehdä semmoinen optimoitu & worst case scenario? Eli testit sekä niillä asetuksilla millä ihmiset nykyään yleensä pelaa ja katsotaan paljonko sillä saadaan fps:ää, ja sitten toinen se sadekeli, ultra-asetukset ja kaikki mahdolliset autot, ja katsotaan onko laisinkaan pelattavissa?
Mun mielestä aina worst case-testit.
Aika hauska, että kerrankin ei tarvitsisi lähteä merta edemmäs kalaan ja sitten todella moni rautasaitti testailee ja käyttää milloin mitäkin ohjelmaa näkemään vain se allokoidun, kun Windowssissa itsessään olemassa ohjelma mikä näyttäisi todellisen. Ei ole isotkaan sivustot siis oikeasti edes selvittäneet saati ymmärtäneet, että mitä ovat tekemässä ja oletuksena tietysti vielä kaikilla, että pitää olla joku ulkopuolinen softa kun eihän Windows osaa.@Sampsa Tuohon kiisteltyyn onko 10Gb riittävästi ja hwinfo näyttää vain muistivarauksen, mutta ei oikeaa käyttöä taitaa olla ratkaisu. Nähtävästi windowsin task manager näyttää GPU:n käyttämän muistin, eikä allokoimaa muistia.
First, last week, we questioned whether the GPU would report total memory requested (which is what tools like GPU-Z do) or actually report total memory utilized. Here??s what Microsoft had to say:
The memory information displayed comes directly from the GPU video memory manager (VidMm) and represents the amount of memory currently in use (not the amount requested). Because these are exposed from VidMm this information is accurate for any application using graphics memory, including DX9, 11, 12, OpenGL, CUDA, etc apps.
Aika hauska, että kerrankin ei tarvitsisi lähteä merta edemmäs kalaan ja sitten todella moni rautasaitti testailee ja käyttää milloin mitäkin ohjelmaa näkemään vain se allokoidun, kun Windowssissa itsessään olemassa ohjelma mikä näyttäisi todellisen. Ei ole isotkaan sivustot siis oikeasti edes selvittäneet saati ymmärtäneet, että mitä ovat tekemässä ja oletuksena tietysti vielä kaikilla, että pitää olla joku ulkopuolinen softa kun eihän Windows osaa.
Sen jälkeen, kun on oikeita faktoja saatavilla eikä pelkkää spekulaatiota....Ehkä tässäkin olisi aihetta uutiseen?