Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 421
Mitähän auto tekee jos perään on tulossa auto? Sillähän on käytännössä taakse näkyvyys, niin tekeekö se vain voimakkaan jarrutuksen ja poks auto ajaa perään. Siinä voikin olla selitteleminen poliisille, että miksi jarrutat yhtäkkiä motarilla.
No jos olet yhtään katsellut youtubesta näitä tesla autopilot crashes tjms videoita niin se ei tee yhtään mitään ihan sama mistä suunnasta tulee auto. Ehkä saattaa kuulua 0,3s ennen törmäystä se pili-pili-pili mitä Teslukat huutaa kun jotain ikävää tapahtuu.

Itse huvitan itseäni "idiots in cars", "wham bam teslacam" ja vastaavilla youtube kanavilla päivittäin.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
877


Tällä vuoden 2018 ässällä oli ajettu 666 tkm ennen kuin akku meni vaihtoon.



Viisivuotias, lähes 250 tkm ajettu Model 3 Performance jolla on latailtu lähinnä vain superilla. Autoa ei ole huollettu oikeastaan ollenkaan, ja korjauksiin mennyt viidessä vuodessa yhteensä n. 1000 taalaa. Akun tehoja jäljellä n. 90 %. Samansuuntaisia lukuja myös muilla vastaavilla videon kommenteissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
837
No jos olet yhtään katsellut youtubesta näitä tesla autopilot crashes tjms videoita niin se ei tee yhtään mitään ihan sama mistä suunnasta tulee auto. Ehkä saattaa kuulua 0,3s ennen törmäystä se pili-pili-pili mitä Teslukat huutaa kun jotain ikävää tapahtuu.

Itse huvitan itseäni "idiots in cars", "wham bam teslacam" ja vastaavilla youtube kanavilla päivittäin.
Joitain videoita on näkynyt että jos on edessä tilaa niin auto nykäisee rajusti eteenpäin automaattisesti jos peräänajo näyttää todennäköiseltä.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 582
Lyö auton mikä tulee ”kylkeen” punaiseksi, hälytyksen ja jarruttaa kovaa.

Saa aika olla jalka kaasulla näissä rampeissa mitkä tulee motarille.
Miten tämä on mahdollista kun minullekin on tässä ketjussa moneen kertaan selitetty, että Tesla ei ikinä missään tilanteissa tee mitään äkillisiä voimakkaita jarrutuksia itsekseen, varsinkaan motarinopeuksissa?!? Joku ei nyt täsmää.... :hmm::hmm::hmm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 574
Miten tämä on mahdollista kun minullekin on tässä ketjussa moneen kertaan selitetty, että Tesla ei ikinä missään tilanteissa tee mitään äkillisiä voimakkaita jarrutuksia itsekseen, varsinkaan motarinopeuksissa?!? Joku ei nyt täsmää.... :hmm::hmm::hmm:
Jaa a. Eihän se tavallaan tee itsekseen. Jostain syystä kuvittelee että rampista tuleva auto tulee ”kylkeen” vaikka kääntyy ihan rampin mukaisesti suoraksi. Ehkä rampin kulma on liian suora? Mutta itse koen tätä harvasen päivä kun ajelen motareilla ja kehäteillä.

Toinen tilanne on se kun vieressä oleva auto laittaa vilkun että vaihtaa kaistaa siinä ihan nokan kohdalla, niin jarruttaa voimakkaasti antaen tilaa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 437
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 299
Paljon pelkän akun arvo mahtaa olla? Melkein kyllä veisin sen samantien johonkin mulkulle katsurille/korjaamoon uudelleen katsottavaksi alustan osien osalta ellei löydy kattavaa listaa mitä on uusittu ja milloin.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 071
Muistan vielä parin vuoden takaa, kun mainostettiin suomen halvinta M3 ja olisikohan hinta ollut n. 27 000€. Toki kilsoja myös taisi olla puolet tuosta.
Omalla perversillä tavallaan houkutteleva tarjous.
No en kyllä henk. koht leikkisi venäläistä rulettia yhdelläkään akkutakuuttomalla autolla, joka maksaa enemmän kuin 3k. Tohon kun laskee akun + työt hetkenä minä hyvänsä, joihin vois budjetoida hatusta vedettynä 15-20k, niin se on päälle 30k hintainen 2019 malli.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
877
No en kyllä henk. koht leikkisi venäläistä rulettia yhdelläkään akkutakuuttomalla autolla, joka maksaa enemmän kuin 3k. Tohon kun laskee akun + työt hetkenä minä hyvänsä, joihin vois budjetoida hatusta vedettynä 15-20k, niin se on päälle 30k hintainen 2019 malli.
Halvimmat akkutakuun omaavat LR-mallit, joilla voisi kuvitella ajamansa edes vuoden hieman huolettomammin kustantavat lähemmäs 25 000 euroa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 418
Otan talteen imoituksen tietoja, mutta spoilereihn niin ei pilaa.

Tesla Model 3 GNX 712 (kamux.fi)
Long Range Dual Motor AWD / SUOMEN HALVIN! / Seuraava katsastus 14.9.-26! / SOH 83% / Premium Audio / Kahdet renkaat

hintapyynti 16129€ (15900€+229€)

Akkukapasiteetti ilmoituksessa 75 kWh, Akun kokonaiskapasiteetti: 79,5 kWh

Suomi-auto

Mittarilukema
421 000 km

Vuosimalli
2019 (ensirek. 9-2019)

(mielipide) Myyjä Kamux, jolla taitaa olla maine että reklamaatiot kierrätetään riitalautakuntien kautta, ei myönnetä takuuta.
Edit mainostavat Kamux Plus lisämaksusta, mutta ei osunnut hintaa silmään.
kuva_2024-09-17_091910807.png

Kannattaa tavata mitä sopparissa luvataan, vs se mitä mainoksessa luvataan

Edit Kamux.fi Plus
Vähän epäilen että saako tuota kuitenkaan, sivujen mukaan enintään 270 000 ajetuille, ja missään pakettivaihtoehdossa ei sanottu että esim sähkiksessä oleellinen akku kuuluisi tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 340
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 690
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
Keskustelufoorumilla ei ole tarkoitus keskustella linkein. Kannattaa lukaista foorumin säännöt uusiksi jos on epäselvää.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 418
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
http s://bbs.io-tech.fi/threads/keskustelua-techbbs-foorumin-saeaennoeistae-ja-moderoinnista.6425/page-93

Sori etten laittanut linkkiin kuvaus, tiivistelmää, mutta sitä klikkaamalla voi käydä lukemassa mitä siellä kirjoitettu ja arpoa miksi linkin postasin.
No vakavasti.
Jatkoin fooruin linjauksista ketjuun
Ehkä jokin lyhyt tiivistelmä olisi paikallaan.
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
Uusavuttomuudesta voi olla montaa mieltä, mutta joidenkin mielestä ihan perus juttu että pelkillä linkeillä ei keskustella, vaan minimissään kerrotaan mitä linkintakana pitäisi olla, miksi sitä kannattaa linkata. Keskustelussa sitten enemmän, oman kirjoituksen lähdeviitteenä , tai jos oman kirjoituksen lisälukemiseksi suosittelee, niin sitten se tiivistelmä jne.

Eli nyt sulla ilmeisesti ajatus että jokainen klikkaisi linkkiä ja arvuuttelisi sen jälkeen miksi linkki postattu ja lukisi sieltä että mitä se käsittelee, lisäksi linkki eli englanninkieliselle sivulle.

Joku voi myös puuttu siihen että linkeillä keskustelu on foorumilla kielletty, jos ei muuten intoa linkkejä kuvailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 340
Eli tiivistelmämä Tesla on näyttänyt harhaanjohtamistarkoituksessa range-lukemana liian korkeita numeroita jotta käyttäjöäät pysyisivät tyytyväisenä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 052
Viestejä
4 404 497
Jäsenet
73 092
Uusin jäsen
Lufcdeano

Hinta.fi

Ylös Bottom