Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
43
Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. :hmm: Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
328
Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. :hmm: Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 192
Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. :hmm: Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
Noh, onneksi Teslan hinta on säästöt huomioiden muutaman tonnin halvempi aina, niin johan sillä erotuksella sitten lämpöpumppuja, superpulloja™, supermonistoja™ ja muita super™asioita korjauttaa.

Jännä muuten että kuluttajaviranomaiset ei ole puuttuneet edelleenkään tuohon harhaanjohtavaan hinnoitteluesimerkkiin, kun samalla logiikalla voitaisiin alkaa myymään vaikka telkkareitakin "säästöt huomioiden".
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
859
En ole katsonut noita ässiä aikaisemmin, mutta nyt satuin vilkaisemaan tuolta Teslan sivuilta, eli tarjolla olisi muutama esittelyauto mielestäni ihan hyvällä alella, kun ottaa km-määrän huomioon:
31 km ajettu, 80 990 € (normihinta 101 090 €)
29 km ajettu, 82 950 € (normihinta 103 540 €)
25 km ajettu Plaid, 94 270 € (normihinta 117 690 €)

Edullisin Plaid olisi nettiautossa 97 490 €, mutta sillä on ajettu jo 31 tkm, ja on jo vuoden vanha auto. Halvin vuosimallin 2023 perus-S näyttäisi maksavan 77 800 euroa, mutta sillä onkin pudoteltu jo 61 tkm.

Edit: Yllä olevat esittelyautot näyttäisivät olevan kuitenkin vuosimallin 2023 autoja, kun takuut päättyvät niissä vuonna 2027.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 536
Noh, onneksi Teslan hinta on säästöt huomioiden muutaman tonnin halvempi aina, niin johan sillä erotuksella sitten lämpöpumppuja, superpulloja™, supermonistoja™ ja muita super™asioita korjauttaa.

Jännä muuten että kuluttajaviranomaiset ei ole puuttuneet edelleenkään tuohon harhaanjohtavaan hinnoitteluesimerkkiin, kun samalla logiikalla voitaisiin alkaa myymään vaikka telkkareitakin "säästöt huomioiden".
KKV on muutenkin ihan lapamato kun asioita pitäisi tehdä. Selkeissä asioissa vaan vitkastella kun voisi suoraan haastaa oikeuteen.

En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.
Tällä kaverilla mennyt 4 kertaa pumppu.
KKV sai tammikuussa tehdyn reklamaation käsiteltyä ja ei suosittele kaupanpurkua vaikka toistuva vika ja korjaukset eivät ole toimineet.

Jopa KKV pyörtää omat esimerkkinsä.
Kaupan purkaminen on yleensä viimeinen virheen hyvityskeino. Jotta kaupan purku voi tulla kyseeseen virheen on oltava vähäistä suurempi. Esimerkiksi saman vian toistuvat ja tuloksettomat korjausyritykset voivat johtaa purkuoikeuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 377
Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 139
Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
Ei kai tuonne järjestelmään mene mitään sisään mistään, joten tuskin ainakaan tien materiaali vaikuttaa? Lämpötila/ilmankosteus varmaan ne ympäristö olosuhteet mitkä vaikuttaa jos vaikuttaa? Mutta luulisin, että ainakin ruotsissa mennään aika samoissa kun suomessa ja tuskin Kanadassakaan juuri eroa näissä?
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
328
Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
Tossa joitain epäilyjä mikä voisi aiheuttaa:



Eli jotkin muoviosat ilmeisesti ei kestä pakkasta...
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
859
Muistan lukeneeni jostakin, että oliko ehkä vaikutusta myös sillä, jos ilmastointia pitää jatkuvasti auto-asetuksella? Itse en ole pitänyt. On kestänyt jopa lähes neljänkympin pakkasissa, mutta enemmänkin olen tavoitellut matalampaa kulutusta kuin vältellyt lp-ongelmia.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 387
Ei silti käy kauheasti järkeen, että osassa autoissa lahoaa useita kertoja ja toisissa ei hajoa ollenkaan.
Veikkaisin että käyttö vaikuttaa tähän jonkin verran. Onhan se luontevaa että jos joka aamu vetää lumisen auton pakkasesta sulaksi niin se kuormittaa mitä tahansa vehettä enemmän ku lämpimästä tallista lähteminen. Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.

Varmaan kaikille lämmitysjärjestelmille voi laskea jonkun "x starttia -20" minkä ne elinikänsä aikana kestää. Joillakin niitä tulee enemmän, joillakin vähemmän. Mutta ei sen kuukaudessa-parissa pitäisi silti mennä, joku muu on siinä autossa vialla.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 424
Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.
Eiköhän heittoarviona 90% autoista ole ulkosalla eikä muilla merkeillä näitä porsineita ilppejä ole lähellekkään samassa suhteessa kuin Teslalla.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 387
Eiköhän heittoarviona 90% autoista ole ulkosalla eikä muilla merkeillä näitä porsineita ilppejä ole lähellekkään samassa suhteessa kuin Teslalla.
Aika isolta prosentilta kuulostaa kun puhutaan +50ke autoista. Kyllähän isossa osassa kerrostaloissa asuvillakin on joku plussalla oleva parkkihalli joka on vähän talliin verrattavissa. Varsinkin paremmissa kohteissa usein sellainen on. Sitten taas autokatoskin auttaa esim. lumen osalta, ei tartte niin kauan pitää päällä sitä sulatusta.

Puhut aika tarkasti tuosta "lähellekään samassa suhteessa". Onko sulla jotain Facebook-ryhmiä tarkempaa dataa tästä kun noin osaat sanoa? Luulisi että tästä puhuttaisiin enemmän uutisissakin jos tämä noin isoa osaa koskettava asia on. Nyt uutisissa on pyörinyt lähinnä ymmärtääkseni se yksi kulrin tapaus ja sitten Facebook-ryhmissä on se yksi jolla on mennyt monta pumppua. Ja aina joitain kommentteja tulee, että on mennyt pumppu. Autoja on kuitenkin myyty iha julmettu määrä Suomessa. Jossain Facebook-ryhmän kyselyssä taisi olla kaikista vastaajista jotain 10-15% ongelmaisia ja otanta nyt ei kuvaa koko Suomen kantaa mitenkään. Siellä on varmasti käyttäjinä niitä jotka ongelmia kokevat enemmän, eli siitäkään ei voi vetää johtopäätöksiä ongelman vaikuttavuudesta.

Tuntuisi, että media vetäisi kunnolla uutista siitä, että euroopan myydyin sähköauto on ihan susi. Toinen asia mikä tuli mieleen, on autoliikkeet. Minkälainen käytettyjen autojen autoliike haluaisi roudata Saksasta tänne autoja, joissa olisi myös autoliikkeiden tuntema lähes varma vika lämpöpumpun osalta? Sehän olisi kauhea riski. Ja silti niitä tänne roudataan jatkuvasti, jos Nettiautoa käy selaamassa.

Ja edelleen sanon, että tämä pitää Teslan osalta hoitaa kuntoon eikä minulla ole mitään tarvetta tämmöistä asiaa peitellä piiloon, mutta Facebook-ryhmistä tai nettikeskusteluista ei voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä. Tähän voi vielä vaikuttaa sekin, että muistaakseni jossain tutkimuksessa Teslan ostajat olivat keski-iältään selvästi muita perinnemerkkejä nuorempia, joka lisää alttiutta nettikirjoitteluun. Sori etten tähän jaksa nyt kaivaa lähdettä, mutta ei tämä olekaan tämän viestin pääpointti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 365
Lähinnähän tässä on kaksi selkeää seikkaa. Ilmapumppuja hajoaa ja se on kallis osa. Tesla ei tule takuun ulkopuolella korjaamaan yhtään mitään omaan piikkiin, olisi vika sitten virhevastuun piirissä tai ei.

Olennaisin käytetyn ostajalle on oikeastaan, ettei toimivasta korjauksesta ole tietoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 390
Veikkaisin että käyttö vaikuttaa tähän jonkin verran. Onhan se luontevaa että jos joka aamu vetää lumisen auton pakkasesta sulaksi niin se kuormittaa mitä tahansa vehettä enemmän ku lämpimästä tallista lähteminen. Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.

Varmaan kaikille lämmitysjärjestelmille voi laskea jonkun "x starttia -20" minkä ne elinikänsä aikana kestää. Joillakin niitä tulee enemmän, joillakin vähemmän. Mutta ei sen kuukaudessa-parissa pitäisi silti mennä, joku muu on siinä autossa vialla.
Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.

Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 536
On Kanadassa ainakin ollut vuonna 2022 iso hajoamisriski.

Toki näitä on vaikea saada tietoon koska Tesla ei jaa kolmannelle osapuolelle mitään dataa ja foorumien kautta ei tavoita kaikkia omistajia.
Edit. Jotain tietoa Norjasta.

USAn yksittäistapaus mutta pari mainintaa, että muillakin hajonnut.

Ensi talvi kertoo, että onko ongelmaa korjattu vaiko jatkuuko sama show.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
328
Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.

Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
Silti jotain merkitystä lämpötiloilla on pakko olla, koska noita rikkoutumisia raportoidaan lähinnä vain maista kuten Suomi, Norja, Kanada ja jenkeissäkin pohjoisimmista osavaltioista.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 052
Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.

Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
Mä en henk. koht tiedä ketään jolla olisi mennyt, mutta mielestäni fabon ryhmissä ei ainakaan mitenkään korostunut pohjoinen suomi näissä. Sellainen mulla pisti silmään, että niillä joilla mennyt, niin on sitten voinut mennä peräkkäin montakin. Tuo kuulostaisi siltä, että on korjattu seurausta eikä itse ongelmaa ja että joissain yksilöissä sinne järjestelmään pääsee jotain paskaa, jota ei olla saatu pois osien vaihdollakaan.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 052
Kehitys kehittyy. Ajoin tänään haamusuosikkitieni Mikkeli-Juva motarin ja vähän petyin, kun auto yritti hiljentää ainoastaan kerran (sen liittymähässäkän kohdalla, josta kääntyy mm. Juvan Nesteelle). Mikkelin päässä tietä taitaa nopeusrajoituksetkin olla karttadatassa ainakin vähän sinne päin. Juvan päässä edelleen päin persettä (50 kun pitäisi olla 100). Sanoisin, että vielä vuosi sitten tossa oli n. 5 paikkaa, jossa auto pelkäsi liian kovia nopeuksia. Tämän vuoden aikana en ole tuota vakkarilla/autopilotilla jaksanut sen vuoksi edes kokeilla ennen kun tänään innostuin ja ilokseni huomasin, että parempaan on menty.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 361
Viestejä
4 398 213
Jäsenet
72 943
Uusin jäsen
Olppa1

Hinta.fi

Ylös Bottom