Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 950
Miksei nää kaikki kasitallapitoavustimet voisi toimia niin kuin ainakin Stellantiksella, että rattia ohjaamalla saa itse asettaa missä kohtaa kaistaa haluaa auton pysyvän? Kuulostaa ärsyttävältä että auto päättää itse kohdan ja siihen ei voi vaikuttaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 463
Miksei nää kaikki kasitallapitoavustimet voisi toimia niin kuin ainakin Stellantiksella, että rattia ohjaamalla saa itse asettaa missä kohtaa kaistaa haluaa auton pysyvän? Kuulostaa ärsyttävältä että auto päättää itse kohdan ja siihen ei voi vaikuttaa.
En ole varma mutta ymmärsin että VW ID sarjassa sama idea mutta kun aktivoit ottaa sen kohdan.
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
37
Täytyy sanoa, että tämä teslan ostokokemus ei ole niin priimaa kuin kehuttu.

Tänään piti auto noutaa, mutta kas tuli päivitys juuri ennen noutoa ja teslan teknikot eivät ole saaneet sitä ajettua sisään 3 tunnissa. Saa nähdä pääseekö täältä koskaan pois muuta kuin bussilla.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 664
Täytyy sanoa, että tämä teslan ostokokemus ei ole niin priimaa kuin kehuttu.

Tänään piti auto noutaa, mutta kas tuli päivitys juuri ennen noutoa ja teslan teknikot eivät ole saaneet sitä ajettua sisään 3 tunnissa. Saa nähdä pääseekö täältä koskaan pois muuta kuin bussilla.
Asentaako Teslat päivitykset kyselemättä?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 379
Täytyy sanoa, että tämä teslan ostokokemus ei ole niin priimaa kuin kehuttu.

Tänään piti auto noutaa, mutta kas tuli päivitys juuri ennen noutoa ja teslan teknikot eivät ole saaneet sitä ajettua sisään 3 tunnissa. Saa nähdä pääseekö täältä koskaan pois muuta kuin bussilla.
Siis mitä? Siinä latauksessa kestää pitkää jos huono netti mutta ei asennuksessa kestä kovin kauaa. Eikä se itse sitä aloita. Taitaa arviot olla apissa aina alussa pisimmillään 50min ja minusta ne kyllä tapahtuu nopeammin. Kyllä sillä voi ajaa sillon kun se lataa sitä päivitystä, tai ei se edes silloin lataa sitä jos ei ole wifissä.
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
37
Siis mitä? Siinä latauksessa kestää pitkää jos huono netti mutta ei asennuksessa kestä kovin kauaa. Eikä se itse sitä aloita. Taitaa arviot olla apissa aina alussa pisimmillään 50min ja minusta ne kyllä tapahtuu nopeammin. Kyllä sillä voi ajaa sillon kun se lataa sitä päivitystä, tai ei se edes silloin lataa sitä jos ei ole wifissä.
Ei käynyt ilmi onko ongelma netti vai joku softaongelma kun kyselin, että mikä mättää. Vastaus oli lähinnä, että oli päivitys keskeytynyt ja yrittävät uudelleen.
 
Liittynyt
26.04.2022
Viestejä
118
Mitähän siellä teknikot on ajatelleet? Ei ole kyllä järkeä alkaa noutopäivälle enää asentelemaan päivityksiä?
Edellisenä päivänä korkeintaan. Ei se päivitys mitään rakettitiedettä ole, niin pitäisi onnistua kyllä myöhemmin omistajaltakin.

Tuolla saadaan kyllä kieltämättä ostokokemus pilattua.
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
37
Mitähän siellä teknikot on ajatelleet? Ei ole kyllä järkeä alkaa noutopäivälle enää asentelemaan päivityksiä?
Edellisenä päivänä korkeintaan. Ei se päivitys mitään rakettitiedettä ole, niin pitäisi onnistua kyllä myöhemmin omistajaltakin.

Tuolla saadaan kyllä kieltämättä ostokokemus pilattua.
Jep, kyllä tästä aika karvas maku suuhun jää. Luonnollisesti myös ensimmäinen uusi auto koskaan niin kuin monelle muullekin ollut sähkis. Aika paljon helpompaa on kyllä tosiaan ollut ostaa ennen käytetyt halvat autot vaikka niitä myykin vaihtelevan epämiellyttävät automyyjät :D
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
396
Tai joku muu merkki. Auton luovutus pihalla / ulkona ei kyllä omia odotuksia täytä uuden auton kohdalla.
Kuvitellut jostain syystä, että toki luovutus sisällä Vetokujalla. Jopa Pörhöllä HP-pösö oli vimosen päälle hienosti aseteltu sisällä luovutushallissa/nurkassa ja myyjä demoili jutut jne.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 841
Tai joku muu merkki. Auton luovutus pihalla / ulkona ei kyllä omia odotuksia täytä uuden auton kohdalla.
Tesla Model 3 on ainoa auto jonka olen ostanut uutena, joten ei ole omaa kokemusta muista, mutta millasia elämyksiä siis muut merkit tarjoaa? Shamppanjaa ja punasta mattoa kenties? Itellä oli 2022 auto ajettu pääoven eteen ja siitä sain hakea auton. Myyjälle kävin huikkaamassa vielä että Moro ja silloin katottiin vielä henkkarit. Itse en haluais ainakana jäädä turisemaan jonninjoutavia myyjän kanssa enää siinä vaiheessa. Eli onko eroana siis se että Teslat noudetaan taivasalta ja muut merkit haetaan hallista sisältä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 463
Tesla ajaa aina uusimman softan sisään ja jos on vielä tehdasofta niin se ajetaan aina. Koska se sisältää ”jotain”. Nuo meidän OTA päivitykset ovat vain siivuja mitä asennetaan vs täysin uusi softa mikä on gigoja.

Lisäksi Teslalla ei nyt mitkään nopeimmat palvelimet ole.

Porukka nyt noutaa Teslansa ulkona vesi/lumisateessa. Niin kauan kun noutajat siihen suostuvat Tesla tekee sitä. Jopa hakevat satamasta ja osa vielä maksaakin siitä hakemisesta Teslalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
37
Tesla ajaa aina uusimman softan sisään ja jos on vielä tehdasofta niin se ajetaan aina. Koska se sisältää ”jotain”. Nuo meidän OTA päivitykset ovat vain siivuja mitä asennetaan vs täysin uusi softa mikä on gigoja.

Lisäksi Teslalla ei nyt mitkään nopeimmat palvelimet ole.
Siltä vaikuttaa että on se alelaarin aws instanssi ostettu ilman skaalausta :D
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 424
Polestar 2 Pilot Assist (olisiko sama kuin volvoissa?) ja Teslan autopilot on molemmat tuttuja.

Polestarin plussaa on juuri tuo ohjata itse ilman pilotin irrottamista, esim ohitustilanteissa / kaistanvaihdoissa. Teslassa AP kytkeytyy pois päältä noissa tilanteissa. Toki esim Highlandissa se on helppo yhdellä ratin napin painalluksella kytkeä uudestaan päälle.

Tesla AP:n plussaa on parempi sijoittuminen kaistalla, ja toimivuus lähes tiellä kuin tiellä. Pilot Assist veti aina aika lähellä oikeaa kaistaviivaa. Joissain tilanteissa kuten esim. motarilla rekkoja ohittaessa Polestar veteli epämukavan läheltä ohitettavaa. Ja tosiaan Pilot Assist ei aina suostu kaikilla teillä aktivoitumaan vaikka sinänsä kaistaviivat näkyisivätkin - en tiedä miksi...
Kiitos tiedosta.
Joo tykkään tosta Volvon "saa ohjata vaikka Pilotti päällä" -mentaliteetistä ja mieluusti itse tykkään että ajaa riittävän reunassa, kuin keskellä. Ja riittävän helppo kytkeminen + selkeet logot eikä ärsyttäviä tililulilii ääniä, joita ei tosin taida Teslassakaan olla (mut aikoinaan ainakin esim. wolkakreissa oli). Ja sitäkään en jaksa, että kuuluu joku "tilulilii ota kiinni ratista", sitä ei jaksa kuunnella vaa mieluummin se Volvon et punaista rattilogoa väläyttää mut ei äännä..

Pitää käydä ajelee Teslaa... Ite tykännyt kyllä et vähä saa ohjatakki, kun sit pystyy ennakoimaan vähän jotain kohtia et välttää "potholeja" tai mitä nyt haittoja onkaan..

Mut ilmeisesti oot tykänny Teslankin "kaistavahdista"?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
191
Toinen juttu mitä en ole koskaan käyttänyt on se kojelautakamera. Olen nähnyt jotain videoita jossa se on nauhoittanut törmäystilanteen / edelläajavan perseilyjä, mutta en ole jaksanut kiinnostua aiheesta edes sen vertaa, että olisin selvittänyt miten tuo käytännössä toimii. Nauhoittaa 24/7 ja imee sentryn tapaan akkua kuin sieni? Entäs muistitkun tyhjentely? Joutuu alvariinsa olla deletoimassa sieltä kaiken mahdollisen?
Ajossa ei käytä millään tavalla merkittävästi enempää akkua kuin normaalisti. Kaikki kamerat ja keskusyksiköt on jo muista syistä joka tapauksessa päällä, eli joku marginaalinen USB tikulle/asemalle kirjottamislisä vaan. Sentryssähän se wattimäärä - joka on kyllä munkin mielestä ihan liikaa - tulee siitä kun ne kamerat joutuu pitää päällä ajon ulkopuolella, ja lisäks keskusyksikön koneet ei voi olla standby/nukkumatilassa.

Ja se "kojelautakamera" nauhotus on kyllä pelastanu jo ihan konkreettisesti nahkan jo kerran, kun tuli väittelytilanne poliisin kanssa. Sakot tuli, mutta sen videon avulla ei menny päiväsakkojen puolelle, ja ihan reipas hinnan alennus.

Oon myös kuullu kun on päädytty todella vaarallisissa tilanteissa todistajaks kun kamerat on nauhottanu kaiken ja oikeus pääsee tapahtumaan. Kukaan pääse vänkäämään ettäku muttaku.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 744
Itellä meni nouto old school tyyliin, auto oli kiillotettuna sisällä odottamassa ja siihen sai tutustua rauhassa ja kysellä "myyjiltä" jos jotain tuli mieleen.


"saa ohjata vaikka Pilotti päällä"
En ole volvoa ajanut mutta mitä kokemusta on vaggineiden ja tojotan systeemeistä niin ovat huonosti toteutettuja, sillä eivät kerro jos järjestelmä ei ohjaakaan enää. Ensimmäinen varoitus on kun auto menee kohti ojaa tai vastaantulevia. Ja tojotassa varsinkin jos se hukkasi kaistaviivan, se saattoi hetken päästä löytää sen jostain ojasta ja nykäisi rattia sinne päin.

Teslassa ei erehdy että onko järjestelmä päällä vai ei. Ja siis oletan että AP:sta ja sen kaltaisista järjestelmistä puhutaan.

Jos volvo ilmoittaa että hei nyt en ohjaakaan kun kaistat hukassa niin se kuulostaa järkevältä välimallilta. Ja ilmoituksella en tarkoita että joku pieni viiva häipyy jostain näytöltä. Ihan äänen kanssa saa ilmoittaa että metsään menet jos et ohjaa, aika ikävää kun kesken mutkan häviää kaistaviiva ja auto ei kerro että se on hukannut sen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 373
Tesla Model 3 on ainoa auto jonka olen ostanut uutena, joten ei ole omaa kokemusta muista, mutta millasia elämyksiä siis muut merkit tarjoaa? Shamppanjaa ja punasta mattoa kenties?
Riippuu tietysti merkistä ja toimipaikasta paljon. Mutta luovutus ainakin sisällä, joillakin on erillinen luovutustila, jossa auto odottaa puunattuna uutta omistajaa. Siellä voi rauhassa käydä myyjän kanssa auton läpi ja saada opastusta siihen mikäli siihen on tarvetta. Shampanjaa ja mansikoita en ole vielä nähnyt, mutta Juhla Mokkaa ja keksejä sen sijaan.

Hurjat tarinat Vetokujan talviluovutuksista ja omatoimisista talvirenkaanvaihtooperaatioista liikkeen pihassa ovat turha pelko em.paikossa.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 841
Riippuu tietysti merkistä ja toimipaikasta paljon. Mutta luovutus ainakin sisällä, joillakin on erillinen luovutustila, jossa auto odottaa puunattuna uutta omistajaa. Siellä voi rauhassa käydä myyjän kanssa auton läpi ja saada opastusta siihen mikäli siihen on tarvetta. Shampanjaa ja mansikoita en ole vielä nähnyt, mutta Juhla Mokkaa ja keksejä sen sijaan.

Hurjat tarinat Vetokujan talviluovutuksista ja omatoimisista talvirenkaanvaihtooperaatioista liikkeen pihassa ovat turha pelko em.paikossa.
Kyllä ne Teslalla vaihtaa talvirenkaat alle veloituksetta ennen luovutusta jos olet ostanut heiltä autoa tilatessa ne talvirenkaat vanteineen. Itsellänikin oli vaihettu kun marraskuussa oli luovutus.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 852
Tuskin ne muut merkitkään pakottaa sielä ase ohimolla olemaan.
Nojuu ei varmaan. Nyt kolme uutta Volvoa hakeneena lasipalatsista niin perus sama. Auto odottaa puunattuna ja myyjä luovuttaa avaimet, kertoo siinä samalla perus jutut "tästä tapahtuu tuota ja siitä tätä".

Voisin kuvitella että nimet kun on jo ennen luovutusta paperissa, niin voisi sanoa että suu kiinni, ovi auki ja minä nyt tästä lähdenkin. Itse en ole jaksanut, viisi minuuttia tuossa menee. Kahvia saa jos haluaa, keksejä en ole ikinä nähnyt.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 373
Kyllä ne Teslalla vaihtaa talvirenkaat alle veloituksetta ennen luovutusta jos olet ostanut heiltä autoa tilatessa ne talvirenkaat vanteineen. Itsellänikin oli vaihettu kun marraskuussa oli luovutus.
Aika usein olen hommanut ite vanteet ja renkaat muualta ja ovat olleet sitten alla kun luovutus tapahtunut.

Voisin kuvitella että nimet kun on jo ennen luovutusta paperissa, niin voisi sanoa että suu kiinni, ovi auki ja minä nyt tästä lähdenkin.
Riippuu tietty myyjästä, että viittiko jäädä rupatteleen. Vimeisemmässä ostoksesssa voi hyvin olla olla että jään jutustelemaan. Oli sen varran mukava kokemus ja hyvää palvelua.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 753
Tesla Model 3 on ainoa auto jonka olen ostanut uutena, joten ei ole omaa kokemusta muista, mutta millasia elämyksiä siis muut merkit tarjoaa? Shamppanjaa ja punasta mattoa kenties?
Suomessa ei saa tarjota alkoholia tuollaisissa tilaisuuksissa. Kun hain Rolexin tarjottiin vaan kahvit automaatista kun maailmalla kuulemma tarjotaan (asiakkaan niin halutessa) shampanjaa.

Voisi kuvitella että kuohari sopisi vaikka tilaisuuksiin jossa naiset koittavat hääpukua liikkeessä, mutta ei vaan onnistu Suomessa.

Olen ostanut kolme autoa uutena, en edes muista oliko niissä luovutuksissa mitään erikoista. Sen muistan kun olin faijan kanssa noutamassa uutta Mazdaa niin sieltä sai takkia ja vaikka mitä tavaraa kassikaupalla mukaan. Vuosi oli lamavuosi 1991.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 744
Viestejä
4 368 309
Jäsenet
72 673
Uusin jäsen
Koostumus

Hinta.fi

Ylös Bottom