Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

gm_

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
317
Mitä olen lueskellut niin eikö tuo Tesla ole vähän tuommoinen diy-vehje, kaikkine nappuloineen jne.

Eli ostat vähän raakakumia, sitten leikkaat niistä sopivia paloja ja poraat ne uuden auton lokarista läpi. WinWin.
En ymmärrä? DYI vehje joo siinä mielessä että perusjantteri voi perushuollot tehdä ilman erikoista osaamista / nostureita. Nappuloita ainakin omassa vähemmän kun keskimäärin autossa, meinaatko että niiden vähyys tekee DIY-auton?

Kumimatosta ei saa kovin hyvännäköisiä joka oli alkuperäisessä kysymyksessä kriteerinä. Toki kauneus katsojan silmistä. Ei ole uusi auto. Kuka on se toinen osapuoli WinWinistä?
 
Liittynyt
13.08.2024
Viestejä
4
Vähän tyhmä kysymys kun automaateista ei juurikaan kokemusta ja Teslastakin niin vähän, mutta mites tuo yhden polkimen ajo toimii pysähtymisen ja paikallaan olemisen kannalta?
Eli kun tulee vaikkapa liikennevaloihin niin auto taitaa pysähtyä lopulta kokonaan kun nostaa kaasun jalalta, mutta pysyykö se myös paikallaan sitten valoissa vaikka olisi vähän mäkeä? Eli ilman että tarvitsee pitää jarruakin sitten?

Ja viekö sentry mode minkä verran akkua? Auto on pääosin parkkihallissa jos sillä vaikutusta.

Entä miten se lataus, kannattiko se ladata aina mahdollisimman tyhjänä (10%~?) ja vain 80% asti? Mahdollisimman vähän haluaisin latailla.

Oliki pysäköintiin samanlaiset kamerat sivuilta eteen kuten pakittaessa ruudulle tulee? Suht ahas ruutu mulla missä vielä jokin iso tolppa syömässä tilaa, niin olisi kiva jos olisi vastaavat kamerat eteen kun yleensä niinpäin sen varmaan ruutuun ajaisin.

Todellisia rookie kyssäreitä siis
Pari viikkoa sitten tilailin ja nyt ilmottelivat että ensi viikolla voisin hakea Vantaalta jos haluan luovutuksen vielä elokuun puolella 24% ALV kannalla, syyskuussa luovvutus menisi sitten 25.5% mukaan.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
374
Vähän tyhmä kysymys kun automaateista ei juurikaan kokemusta ja Teslastakin niin vähän, mutta mites tuo yhden polkimen ajo toimii pysähtymisen ja paikallaan olemisen kannalta?
Eli kun tulee vaikkapa liikennevaloihin niin auto taitaa pysähtyä lopulta kokonaan kun nostaa kaasun jalalta, mutta pysyykö se myös paikallaan sitten valoissa vaikka olisi vähän mäkeä? Eli ilman että tarvitsee pitää jarruakin sitten?
Riippuu valitusta moodista. Pidä-tilassa menee auto-hold päälle pysähtyessä, eli jarrut. Pysyy siis paikallaan kunnes painat kaasua.

Ja viekö sentry mode minkä verran akkua? Auto on pääosin parkkihallissa jos sillä vaikutusta.
Kyllä se melko paljon, semmoiset ehkä n. 300-400W omassa Model 3. Tämä tekee vuorokaudessa n. 10% luokkaa. Siksipä sitä tulee käytettyä vain kaupungilla parkitessa, ei työpaikalla tai kotona.

Entä miten se lataus, kannattiko se ladata aina mahdollisimman tyhjänä (10%~?) ja vain 80% asti? Mahdollisimman vähän haluaisin latailla.
Riippuu mallista onko 80% vai 100% asti, sovellus kyllä kertoo tämän. Ei pitäisi olla suurta merkitystä miten tyhjänä lataa, joskin kaiketi niitä alle <10% kannattaisi välttää akun eliniän kannalta.

Oliki pysäköintiin samanlaiset kamerat sivuilta eteen kuten pakittaessa ruudulle tulee? Suht ahas ruutu mulla missä vielä jokin iso tolppa syömässä tilaa, niin olisi kiva jos olisi vastaavat kamerat eteen kun yleensä niinpäin sen varmaan ruutuun ajaisin.
Kamerat eteenpäin löytyy, mutta niitä ei itse pääse näkemään. Konenäöllä toimiva Tesla Vision pysäköintiavustin niitä varmaankin käyttää, ja ainakin parkkiruudun viivoista se selviää hyvin. Mutta ei siihen täysin voi luottaa esim. kanttareiden tai tolppien kanssa. Kuitenkin vaikka omassa on ultraäänisensoritkin, niin olen siirtynyt käyttämään tuota Visionia pelkästään, koska etenkin ruutujen mallinnus miellyttää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 070
Teslan vakkarin saa nytkin asetettua vaikka 0km/h. Rullalla tai commanderi napeilla saisi säädettyä nopeasti nopeutta eli periaatteessa vähän sinnepäin on mahdollista miinus se paineen tunnistus jos oikein ymmärsin?
Vaatii toki aktivoinnin jossain 30 km/h nopeudessa, mutta on hilpeä tunne ajaa cruisella 1-3 km/h nopeudella.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 513
Kyllä se melko paljon, semmoiset ehkä n. 300-400W omassa Model 3. Tämä tekee vuorokaudessa n. 10% luokkaa. Siksipä sitä tulee käytettyä vain kaupungilla parkitessa, ei työpaikalla tai kotona.
Moni puhuu, että ei käytä sentryä kotona, mutta eikös sen pitäisi käyttää suoraan seinästä virtaa jos auto on kotona töpselissä?
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
82
Tässä omia ajatuksiani kahteen ketjussa lähipäivinä käytyyn keskusteluun eli lift-off oversteer ja yhden polkimen ajo.
Autona Model 3 Performance -19, eli riittävän vanha malli, että regenin voimakkuutta voi säätää valikon kautta.

Tuo auton yliohjaus regenin vuoksi on kyllä ihan olemassa oleva ilmiö talviolosuhteissa.
Periaatteessa ei pitäisi aiheuttaa vaaratilanteita, koska autossa on hyvin agressiivinen ajonvakautus.
Olen kuitenkin tyytyväinen, että omasta autosta löytyy tuo matalampi regen.
Laitan sen aina päälle talvella, kun autoa ajaa joku muu kuin minä.

Yhden polkimen ajo on kyllä suht. työläs pidemmissä siirtymissä, onneksi chill mode ja low regen pelastaa tässä.
Ei olisi muuten tullut mitään alkukuun n. 3000 km Norjan reissusta. Jos low regen tai vastaava asetus ei tule takaisin, en kyllä tule uudempaa teslaa ostamaan.

Tuo Norjan reissu kyllä taas osoitti, että pitkällä matkalla Supercharger-verkosto on aivan ylivoimainen.
Onneksi niitä voi käyttää nykyään myös muun merkkisillä autoilla.
Kerran yritin jonkin paikallisen huoltoaseman Kempowerilla ladata, enkä saanut sitä toimimaan viidessä minuutissa.
Ajoin suosiolla seuraavalle superille.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 378
Yhden polkimen ajo on kyllä suht. työläs pidemmissä siirtymissä, onneksi chill mode ja low regen pelastaa tässä.
Ei olisi muuten tullut mitään alkukuun n. 3000 km Norjan reissusta. Jos low regen tai vastaava asetus ei tule takaisin, en kyllä tule uudempaa teslaa ostamaan.
.
Polkimella ajo pitkää on ainakin itselle todella työlästä oli opd tai ei. Tulee "kasvukipuja" koko jalkaan jos pitää pitää paikallaan liian kauan. :D Eikö sulla oo vakkaria siinä? Vedit 3000km polkimilla?
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
82
Polkimella ajo pitkää on ainakin itselle todella työlästä oli opd tai ei. Tulee "kasvukipuja" koko jalkaan jos pitää pitää paikallaan liian kauan. :D Eikö sulla oo vakkaria siinä? Vedit 3000km polkimilla?
On mulla vakkari ja FSD ostettuna autoon, mutta se tykkää tehdä äkkijarrutuksia itsekseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 619
Viestejä
4 365 430
Jäsenet
72 664
Uusin jäsen
heharju

Hinta.fi

Ylös Bottom