Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
26.04.2022
Viestejä
116
Täytyy vähän korjata virheellistä tietoa: Regeniä ei ole vähäkään uudemmissa malleissa säätää, chill ei vaikuta regeniin ja winter tyres on tietenkin päällä.
Missään vaiheessa ei ole väitetty, että Chill vaikuttaisi jotenkin regeniin.
Regen low jos semmoinen optio löytyy.
Kommentti oli yleiskommentti mitä tulee huomioida, ennenkuin kritisoi talvella ajoa.
Että se siitä "virheellisestä" tiedosta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 450
Missään vaiheessa ei ole väitetty, että Chill vaikuttaisi jotenkin regeniin.
Regen low jos semmoinen optio löytyy.
Kommentti oli yleiskommentti mitä tulee huomioida, ennenkuin kritisoi talvella ajoa.
Että se siitä "virheellisestä" tiedosta.
Miten chill vaikuttaa talviajoon? Se muuttaa vain kaasun vastetta.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 842
Kolmoseen (2021) ois kiikarissa takaroiskeläpät. Edessä onkin jo jotkut melko pienet, jotka ei tosin hirveesti vellin roiskumista kylkeen tunnu estävän, mutta on hyvän näköset. Näyttäisi olevan samat kun pienempi Teslan kaupassa myytävästä ”kaksi eri kokoa” setistä.

Teslan kaupassa ei ole taakse mitään, vempeleellä olis nämä:

Aliexpressissä myös miljoona erilaista, mikähän olis taakse sopivan kokonen että estäis suurimmat ravat mutta ei mitään ralliautoluukkia kuitenkaan? Kokemuksia?
Mitä olen lueskellut niin eikö tuo Tesla ole vähän tuommoinen diy-vehje, kaikkine nappuloineen jne.

Eli ostat vähän raakakumia, sitten leikkaat niistä sopivia paloja ja poraat ne uuden auton lokarista läpi. WinWin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 688
Regenistä olikin sopivasti juttua viime aikoina. Vaimolle ollaan katsottu -21 tai -22 mallin model 3 lr mallia ja käytiin jo yhtä kokeilemassakin. Koeajolla koitettiin etsiä regenin säätöä tai mistä sen saa pois kun ollaan totuttu muiden sähkisten kanssa että kaasupolkimen kun nostaa niin auto rullaa vapaasti. No kuten tiedätte niin ilman sexy buttoneita regeniä ei saa pois päältä. Nyt tuleekin sexy buttonien omistajalle kysymys että pitäökö regen siis joka kerta ajoon lähtiessä painaa napista pois vai saako sen konffattua niin että regen on aina pois päältä?

Tämä ei välttämättä ole kynnys kysymys model 3 hankkimisessa mutta kuitenkin yksi miinus listassa joka taas aiheuttaa mielenkiintoa muita malleja kohtaan mahdollisesti enemmän. Mielestäni aivan turha asia jättää tuo pois valikoista kun se voisi olla jokaisen valittavissa mikä on regenin taso vai onko sitä ollenkaan kun kaasupolkimen nostaa. Teslakin lienee kuitenkin valvoo jarrupolkimen painetta ja kevyellä painalluksella aktivoi vain moottorijarrun ja nopeampi/kova painallus sitten aktivoi vasta käyttöjarrun?
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
373
Teslakin lienee kuitenkin valvoo jarrupolkimen painetta ja kevyellä painalluksella aktivoi vain moottorijarrun ja nopeampi/kova painallus sitten aktivoi vasta käyttöjarrun?
Ei, Teslassa ei ole regeniä jarrupolkimen kautta. Eli sikäli tämä ei luultavasti ole hyvä valinta, jos haluaisi regenin kokonaan pois kaasupolkimesta. Kompromissina voisi toimia joku 25-50% regen asetus, mutta onhan tuo aika kompromissi kun ei kuitenkaan saa vapaata rullausta ja toisaalta esim. kaupunkiajossa ei oikein riittävä kuitenkaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 624
Kannattaa kuitenkin huomioida, että jos s3xy buttonseilla ottaa regenin pois, niin sitten autossa ei ole lainkaan regeniä ja kulutus kasvaa merkittävästi kaupunkiajossa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 688
No tämä oli tosiaan uusi ja vähän yllättäväkin tieto joka selittää hyvin paljon miksi tuota regenin pois ottoa ei ole tehty simppelisti slideriksi valikoihin. Jotenkin luulin jarrupolkimen toimivan automaattisesti näin kun se toimii sillä tavalla muunmuassa vag konsernin vehkeissä ja esimerkiksi mersuissa (ehkä myös muissa saksalaisissa?). No sama kysymys siis ehkä nyt siis niin että saako sexy buttoneilla regenin default asetukseksi automaattisesti esim 50% tai 25% vai pitääkö se aina lähtiessä joka kerta painaa erikseen?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 398
Täälläkin eletty siinä uskossa että kaikissa sähkiksissä jarrupoljin ottaa ensiksi regenin päälle ja vasta enemmän painettaessa mekaaniset jarrut. Noh, aina oppii jotain.

Onko jotain muita sähkiksiä joissa polkimella ei saa jarrutettua regenin voimalla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 624
Teslassa on ainoastaan yhden polkimen ajo eikä sitä voi asetuksista säätää pienemmälle tai isommalle (paitsi jossain vanhemmissa malleissa). Ja jarrupoljin on puhtaasti mekaanisiin jarruihin vaikuttava poljin.

Jos tuon kanssa ei koe pärjäävänsä, niin silloin kannattaa katsoa muita merkkejä. Eikä miettiä mitään kolmannen osapuolten nappuloita jotka saattavat lopettaa toimintansa koska tahansa jonkun softapäivityksen yhteydessä ja saattavat vaikuttaa pahimmassa tapauksessa vaikkapa takuuseen.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 688
Teslassa on ainoastaan yhden polkimen ajo eikä sitä voi asetuksista säätää pienemmälle tai isommalle (paitsi jossain vanhemmissa malleissa). Ja jarrupoljin on puhtaasti mekaanisiin jarruihin vaikuttava poljin.

Jos tuon kanssa ei koe pärjäävänsä, niin silloin kannattaa katsoa muita merkkejä. Eikä miettiä mitään kolmannen osapuolten nappuloita jotka saattavat lopettaa toimintansa koska tahansa jonkun softapäivityksen yhteydessä ja saattavat vaikuttaa pahimmassa tapauksessa vaikkapa takuuseen.
Juurikin näin. Ihmetyksen aihe on vain suuri että miksi tehdä näin simppelistä asiasta ”deal breaker” kun regenin säätö, vapaa rullaus ja jarrupolkimesta regeni löytyy jo siitä markkinoiden halvimmasta rimpula vatkaimesta. Kyse ei voi silloin olla hinnasta tai teknologiasta vaan mistä? Noh ehkä siihen joku selkeä syy on mitä en itse vielä hokannut.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 741
Täälläkin eletty siinä uskossa että kaikissa sähkiksissä jarrupoljin ottaa ensiksi regenin päälle ja vasta enemmän painettaessa mekaaniset jarrut. Noh, aina oppii jotain.

Onko jotain muita sähkiksiä joissa polkimella ei saa jarrutettua regenin voimalla?
Dacia Spring.

Tuntuma noissa regen + jarrutus systeemeissä ei aina ole ollut kovin hyvä, koska siellä on tarkoituksella vähän tyhjää ennen kuin hydrauliikka puree, ja tuon tyhjän liikkeen mallinnus siitten voi riippua akun SoC:sta, lämpötilasta, mahdollisesti keinotekoisesti luodusta paineesta, jne. Volkkarilla e-up:ssa tämä oli ihan hyvä systeemi, mutta ekalla id.3 koeajolla tuntui kuin jarrupiiriin olisi jäänyt ilmaa tehtaalta.

Toisaalta ihan tarpeeton systeemi, kunhan kuski adaptoituu siihen, että kaasua nostaa sen verran kun tarvitsee hidastuvuutta. Noin kuin tottuu ajamaan, niin tuntuu että perinteisellä momentinmuunnin automaatilla on kokoajan jonkun perseessä ja jaloilla tarvitsee kokoajan tehdä jotain tanssiliikettä jaloilla.

Mielestäni kyllä RWD ainakin chill-moodissa tarjoilee kevyempää regeniä, mitä talvella kokeilin.

No vaihtoehtoja on markkinoilla, kannattaa valita itselle sopiva.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
699
Kannattaa kuitenkin huomioida, että jos s3xy buttonseilla ottaa regenin pois, niin sitten autossa ei ole lainkaan regeniä ja kulutus kasvaa merkittävästi kaupunkiajossa.
Miksi kulutus kasvaa ilman regeniä? Eikö auto kuitenkin jarrutuksessa ota energiaa talteen, mikäli jäännösnopeutta ilman regeniä on likaa ja jarrupolkimelle täytyy mennä.

Edit; jaahas, olihan tuohon jo asia selitetty alemmas. Voi poistaa koko viestin
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
250 454
Viestejä
4 363 761
Jäsenet
72 634
Uusin jäsen
Jota

Hinta.fi

Ylös Bottom