Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 144
Teslan tuntivelotus on 200e/h.
Täsmälleen sama reaktio. Sinällään ei tuo hinta-arvio vieläkään täsmää, kun nuo pitäisi kyllä pystyä väkertämään tunnissa per kulma. Eteen menee tuota vähemmän aikaa, taakse enemmän. Vaikka laskis koko päivän mukaan työtä, niin silti osissa täytyy olla perkeleesti ilmaa.

Upeaa suunnittelua, tuulilasin vedenpoisto suoraan heikosti vedeltä suojatun pallonivelen päälle.
1723555400165.png

e: Vaikka on mainosvideo, niin hyvä kuvaus ongelmasta. Pistäisin melkein Meylet tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 825
Täsmälleen sama reaktio. Sinällään ei tuo hinta-arvio vieläkään täsmää, kun nuo pitäisi kyllä pystyä väkertämään tunnissa per kulma. Eteen menee tuota vähemmän aikaa, taakse enemmän. Vaikka laskis koko päivän mukaan työtä, niin silti osissa täytyy olla perkeleesti ilmaa.

Upeaa suunnittelua, tuulilasin vedenpoisto suoraan heikosti vedeltä suojatun pallonivelen päälle.

e: Vaikka on mainosvideo, niin hyvä kuvaus ongelmasta. Pistäisin melkein Meylet tilalle.
Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
183
Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.
Tossa diagnostiikassa sanottiin että liiallista kulumaa, että vaikka liikunnalla ja rasvalla hetkeks korjaantuu niin jossain vaiheessa ne pitäs silti vaihtaa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 737
Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.
Autodoc näyttää pyytävän 230e ja risat sarjasta (molempiin etupyöriin), jossa myös uudet pultit, ei nyt mitenkään paha.

Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 144
Tuossa videolla näkyy hyvin, kun Teslan omassa on muovinen räpellys vesisuojana (ainakin videon versiossa), joka päästää vedet läpi, vs. ylhäältä valettu tiivis Meylen ratkaisu + järeämpi nivelpallo. Tukia väittivät melkein kilon kevyemmäksi alumiinin takia.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
967
Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.
Ihan normisettiä oli myös eemelin kanssa. Joka vuosi kun varasi toimintatonnin johonkin alustan osaan/osiin, niin ei tarvinnut katsastuksessa turhaan järkyttyä. Ei olis kyllä mieleenkään tullut niitä Veholla vaihdatella (vrt. tuo Teslan kustannusarvio) kun ei siihen ole noiden kanssa yhtään mitään syytä. Osat konttiin ja nyrkkipajalle.

Merkkikorjaamoila ei kannata käydä juomassa edes kahveja, jollei ole aivan pakko. Monet merkit kyllä osaavat varmistaa sen, että nekin tulevat aikanaan tutuiksi kun vaivat alkavat olemaan sen sorttisia, ettei nyrkkipajoilta löydy enää diagnostiikkavehkeitä joilla niitä selvittäisi. Alusta ei sentään siihen kategoriaan ainakaan vielä kuulu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
183
Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
386
Ihan normisettiä oli myös eemelin kanssa. Joka vuosi kun varasi toimintatonnin johonkin alustan osaan/osiin, niin ei tarvinnut katsastuksessa turhaan järkyttyä. Ei olis kyllä mieleenkään tullut niitä Veholla vaihdatella (vrt. tuo Teslan kustannusarvio) kun ei siihen ole noiden kanssa yhtään mitään syytä. Osat konttiin ja nyrkkipajalle.
Ja myös tuntuisi, että BMWn F11-koriin tarvitsee jotain palikkaa vaihtaa eteen. Toki 11v ikää ja kohta rullattu 240tkm.

Audien osalta A6 C5 & A4 B5 oli Passat 3Bn kera, jotka vaati eteen tukivarsiremppaa ja narisivat. Tosin nyt näissä tapauksissa puhutaan vuosimallit alkaen -98/99 eli siis 25v sitten. Tämän jälkeen yhdenkään tuoreamman version kanssa ole ollut itsellä alustassa mitään tilanteita.

Kuten vanhoissa tapauksissakin niin positiivista on se, että kun palikat on kulutuskamaa niin myös useammalta kolmannelta osapuolelta löytyy varaosaa ok hintaan.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
967
Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
Määräaikaishuollot voi tehdä merkkiliikkeessä, jos ei se merkkiliike ole Veho. Siellä ei kannata teettää edes määräaikaishuoltoja. Kaikki muu muualla.
Omista autoistani Toyota on ollut jonkinlainen rajatapaus. Aika edukkaasti tekivät pikkuhommat, joskaan Toyotaan ei ikinä mitään tarvitse tehdäkään. Teslan merkkihuolto vaikuttaa täsmälleen samanlaiselta kusetuspajalta kun tuo Vehokin. Kympin pusla rikki, niin kaikki mahdollinen uusiksi hintaan 200€/h + osat.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 495
Autodoc näyttää pyytävän 230e ja risat sarjasta (molempiin etupyöriin), jossa myös uudet pultit, ei nyt mitenkään paha.

Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.
Jos alkuperäisosaan ei ole tullut parannuksia, niin itse kyllä kokeilisin jotain tarvikeosaa, vaikka maksaisi vähän enemmän. Selvästi alkuperäisosa ei ainakaan ole kestävää sorttia ja ei mielestäni maksa vaivaa vaihtaa samanlaista tilalle, vaikka osan saisi puoli-ilmaiseksi.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 174
Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
Katoin uteliaisuuttan Aeromotorsilta mitä nämä maksavat. Meyle HD versiot 126,65€ kappale:
Jos päädyt tilaamaan tai tilautat täältä niin varmista rekisterinumerolla tai runkonumerolla että tulee oikeat. Nappasin vain jonkin Model kolmosen listalta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 063
Olin laiska ja kysyin tuon akun koon Chat GPT:ltä, joka antoi nähtävästi jenkkien luvut. Toki tuo pudotus 75-77kWh:sta, kumpi sitten onkin, on myös aika kova, jos se nykyään on vain tuo ~68, jonka ton kulutusmittarin perusteella nopeasti ynnäsin. Keskinopeuden ollessa +100km/h kulutus huitelee kuitenkin 16-17 hujakoilla hyvilläkin keleillä ja autolla ei paljoa yli 400km:a ajeta jos akun kokonaiskapa <70. Aika onnettomia nämä akut ovat, jos kahdessa vuodessa lähtee tuon verran kapaa pois. Sama kun olisi polttiksella käynyt lyömässä tankkia lekalla. Pitääpä tehdä tuo testi jossain sopivassa kohdassa kun tietää ettei ole autolle hetkeen käyttöä.
Kerrohan nyt mikä Tesla sulla edes on. Joka tapauksessa, et vertaa nyt vertailukelpoisia lukuja keskenään. Esimerkiksi omassa 2020 Model 3 LR:ssä menee näin (tiedot Scan My Teslasta)
  • Auton "full pack when new" on BMS:n mukaan ollut 77,8 kWh, ja tämä sisältää bufferin 0% alapuolella (joka on noin 3,2 kWh)
  • Uutena 0-100% kapasiteetti on siis ollut noin 74,5 kWh, eli full pack miinus bufferi
  • Nyt, 82 tkm ajettuna 0-100% kapasiteetti on noin 70,5 kWh BMS:n raportoimana, eli 0-100% kapasiteetti on laskenut uudesta siis 5,4 %
  • Jos autolla llähtisi nyt ajamaan, niin akustahan ei saa täysin sinne varautunutta energiaa käyttöön häviöiden vuoksi. Jos autolla ajaa 0-100% välin, niin odottaisin muutaman prosentin häviöitä ja siten realistista olisi saada jonkun 67-69 kWh akusta pihalle. Eli samaa luokkaa kuin sinä nyt suuntaa-antavalla testilläsi sait.
Kapasiteettihan laskee alussa enemmän ja sitten tasaantuu pitkäksi aikaa. Omassakin tuo on pysynyt aika stabiilina jo pitkään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
183
Jos alkuperäisosaan ei ole tullut parannuksia, niin itse kyllä kokeilisin jotain tarvikeosaa, vaikka maksaisi vähän enemmän. Selvästi alkuperäisosa ei ainakaan ole kestävää sorttia ja ei mielestäni maksa vaivaa vaihtaa samanlaista tilalle, vaikka osan saisi puoli-ilmaiseksi.
@Fact0ry mainitsi aikasemmin että niistä just on tullu uudemmat revisiot, ja että ovat kuulemma asentaneet niitä jo hyvän aikaa. Tiesin hänen ansiosta kysyä Teslalta kun soittivat, että mitä ne tarkemmin on asentamassa niin sano, että juurikin ne uudemmat revisiot, eikä suinkaan sitä samaa vanhaa helposti rikkoutuvaa tilalle.

Eli saattaa jopa olla hyvinkin parempi. Mutta totta puhuen tuo Meyle HD takuu voittaa Teslan omat takuuttomat varaosat jos on pakko lähtee näissä arpomaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 144
Eli saattaa jopa olla hyvinkin parempi. Mutta totta puhuen tuo Meyle HD takuu voittaa Teslan omat takuuttomat varaosat jos on pakko lähtee näissä arpomaan.
Sellainen reunaehto vielä, että muistaakseni Meylen takuu ei kata asennusta uusiksi, pelkän osan. Tässä ei toki ole kympin osasta kyse, että sentään jotain iloa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
249 773
Viestejä
4 351 327
Jäsenet
72 494
Uusin jäsen
Alhoritmi

Hinta.fi

Ylös Bottom