- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 3 819
...wut?
Teslan tuntivelotus on 200e/h.
Täsmälleen sama reaktio. Sinällään ei tuo hinta-arvio vieläkään täsmää, kun nuo pitäisi kyllä pystyä väkertämään tunnissa per kulma. Eteen menee tuota vähemmän aikaa, taakse enemmän. Vaikka laskis koko päivän mukaan työtä, niin silti osissa täytyy olla perkeleesti ilmaa....wut?
Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.Täsmälleen sama reaktio. Sinällään ei tuo hinta-arvio vieläkään täsmää, kun nuo pitäisi kyllä pystyä väkertämään tunnissa per kulma. Eteen menee tuota vähemmän aikaa, taakse enemmän. Vaikka laskis koko päivän mukaan työtä, niin silti osissa täytyy olla perkeleesti ilmaa.
Upeaa suunnittelua, tuulilasin vedenpoisto suoraan heikosti vedeltä suojatun pallonivelen päälle.HD-Control Arm Tesla
MEYLE automotive spares – over 24,000 parts for passenger cars, vans and trucks.www.meyle.com
e: Vaikka on mainosvideo, niin hyvä kuvaus ongelmasta. Pistäisin melkein Meylet tilalle.
Tossa diagnostiikassa sanottiin että liiallista kulumaa, että vaikka liikunnalla ja rasvalla hetkeks korjaantuu niin jossain vaiheessa ne pitäs silti vaihtaa.Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.
Autodoc näyttää pyytävän 230e ja risat sarjasta (molempiin etupyöriin), jossa myös uudet pultit, ei nyt mitenkään paha.Nuo meylet on joku 160e kipale kun teslan omat ollu 58e vuos sitte. Oikeestihan siellä tuskin on väljää, narina lähtis sillä kun käyttäisi tukivarren irti ja antaisi pallolle kunnolla liikettä että rasvat voitelisi kunnolla nivelen.
Ihan normisettiä oli myös eemelin kanssa. Joka vuosi kun varasi toimintatonnin johonkin alustan osaan/osiin, niin ei tarvinnut katsastuksessa turhaan järkyttyä. Ei olis kyllä mieleenkään tullut niitä Veholla vaihdatella (vrt. tuo Teslan kustannusarvio) kun ei siihen ole noiden kanssa yhtään mitään syytä. Osat konttiin ja nyrkkipajalle.Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.
Ja myös tuntuisi, että BMWn F11-koriin tarvitsee jotain palikkaa vaihtaa eteen. Toki 11v ikää ja kohta rullattu 240tkm.Ihan normisettiä oli myös eemelin kanssa. Joka vuosi kun varasi toimintatonnin johonkin alustan osaan/osiin, niin ei tarvinnut katsastuksessa turhaan järkyttyä. Ei olis kyllä mieleenkään tullut niitä Veholla vaihdatella (vrt. tuo Teslan kustannusarvio) kun ei siihen ole noiden kanssa yhtään mitään syytä. Osat konttiin ja nyrkkipajalle.
Määräaikaishuollot voi tehdä merkkiliikkeessä, jos ei se merkkiliike ole Veho. Siellä ei kannata teettää edes määräaikaishuoltoja. Kaikki muu muualla.Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
Jos alkuperäisosaan ei ole tullut parannuksia, niin itse kyllä kokeilisin jotain tarvikeosaa, vaikka maksaisi vähän enemmän. Selvästi alkuperäisosa ei ainakaan ole kestävää sorttia ja ei mielestäni maksa vaivaa vaihtaa samanlaista tilalle, vaikka osan saisi puoli-ilmaiseksi.Autodoc näyttää pyytävän 230e ja risat sarjasta (molempiin etupyöriin), jossa myös uudet pultit, ei nyt mitenkään paha.
Aikoinaan oli ihan normijuttu että pitkittäismoottorin vw/audin award winning keularatkaisuun vaihdettiin joka vuosi joku pallonivelen omaava vipstaaki. Jotkut ruikkasivat atf öljyä injektioneulalla suojakumin sisälle, jos alkoi narina ärsyttämään.
Katoin uteliaisuuttan Aeromotorsilta mitä nämä maksavat. Meyle HD versiot 126,65€ kappale:Mä joudun näköjään koulun penkille näissä huoltoasioissa, joten kiitos monelle teistä tässä vaiheessa jo. Todella hienoa kuulla tollasista oikeista ja hieman inhorealistisista esimerkeistä, että missä mennään muuallakin kuin Teslalla. Tää on mulla ensimmäinen auto ikinä eikä minkäänlaista kosketusta miten autoja kannattaa pitää.
Kerrohan nyt mikä Tesla sulla edes on. Joka tapauksessa, et vertaa nyt vertailukelpoisia lukuja keskenään. Esimerkiksi omassa 2020 Model 3 LR:ssä menee näin (tiedot Scan My Teslasta)Olin laiska ja kysyin tuon akun koon Chat GPT:ltä, joka antoi nähtävästi jenkkien luvut. Toki tuo pudotus 75-77kWh:sta, kumpi sitten onkin, on myös aika kova, jos se nykyään on vain tuo ~68, jonka ton kulutusmittarin perusteella nopeasti ynnäsin. Keskinopeuden ollessa +100km/h kulutus huitelee kuitenkin 16-17 hujakoilla hyvilläkin keleillä ja autolla ei paljoa yli 400km:a ajeta jos akun kokonaiskapa <70. Aika onnettomia nämä akut ovat, jos kahdessa vuodessa lähtee tuon verran kapaa pois. Sama kun olisi polttiksella käynyt lyömässä tankkia lekalla. Pitääpä tehdä tuo testi jossain sopivassa kohdassa kun tietää ettei ole autolle hetkeen käyttöä.
@Fact0ry mainitsi aikasemmin että niistä just on tullu uudemmat revisiot, ja että ovat kuulemma asentaneet niitä jo hyvän aikaa. Tiesin hänen ansiosta kysyä Teslalta kun soittivat, että mitä ne tarkemmin on asentamassa niin sano, että juurikin ne uudemmat revisiot, eikä suinkaan sitä samaa vanhaa helposti rikkoutuvaa tilalle.Jos alkuperäisosaan ei ole tullut parannuksia, niin itse kyllä kokeilisin jotain tarvikeosaa, vaikka maksaisi vähän enemmän. Selvästi alkuperäisosa ei ainakaan ole kestävää sorttia ja ei mielestäni maksa vaivaa vaihtaa samanlaista tilalle, vaikka osan saisi puoli-ilmaiseksi.
Sama vehje. 2022vmKerrohan nyt mikä Tesla sulla edes on. Joka tapauksessa, et vertaa nyt vertailukelpoisia lukuja keskenään. Esimerkiksi omassa 2020 Model 3 LR:ssä menee näin (tiedot Scan My Teslasta)
Sellainen reunaehto vielä, että muistaakseni Meylen takuu ei kata asennusta uusiksi, pelkän osan. Tässä ei toki ole kympin osasta kyse, että sentään jotain iloa.Eli saattaa jopa olla hyvinkin parempi. Mutta totta puhuen tuo Meyle HD takuu voittaa Teslan omat takuuttomat varaosat jos on pakko lähtee näissä arpomaan.