Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
03.02.2019
Viestejä
6
Yritin haulla ehtiä mutta en löytänyt. Onko muut törmänneet ajaessa tiettyä nopeutta, että auto pitää korkeaa vinkumis ääntä. Itse ajellu nyt n. 1kk ja n. 2000km Model 3 -22vm (Shanghain tehtaalta) kilometrejä n. 55tkm. n. 60km/h nopeudessa tuntuisi kuuluvan, kun autolla on pieni veto päällä. Mielestäni kuuluu etupäästä mutta auton moottorihan sijaitsee takana. Voiko tulla sitten jostain muusta elektroniikasta? Nopealla googlauksella löysin, että muillakin tällaista olisi tällaisia ongelmia ja autoa olisi osa jopa teslalla käyttänyt. Osalle on jotain moottorin osia vaihdettu ja osalle on sanottu, että on ns. toleranssissa.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 345
Yritin haulla ehtiä mutta en löytänyt. Onko muut törmänneet ajaessa tiettyä nopeutta, että auto pitää korkeaa vinkumis ääntä. Itse ajellu nyt n. 1kk ja n. 2000km Model 3 -22vm (Shanghain tehtaalta) kilometrejä n. 55tkm. n. 60km/h nopeudessa tuntuisi kuuluvan, kun autolla on pieni veto päällä. Mielestäni kuuluu etupäästä mutta auton moottorihan sijaitsee takana. Voiko tulla sitten jostain muusta elektroniikasta? Nopealla googlauksella löysin, että muillakin tällaista olisi tällaisia ongelmia ja autoa olisi osa jopa teslalla käyttänyt. Osalle on jotain moottorin osia vaihdettu ja osalle on sanottu, että on ns. toleranssissa.
Onhan tuo itselle tuttu eri tesloilla ajaneena ja ylipäänsä sähköautoissa normi vinkuminen sähkömoottorissa eli ei vain tesloissa. Äänettömiä nämä vehkeet eivät ole oli sitten paikallaan tai liikkeessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 307
Tuota on ollut kyllä Facebookin ryhmissä. Muistaakseni liittyi jotenkin maadoitukseen, että se oli huonosti. Näitä Tesla korjasi/ei korjannut tapauksesta riippuen.
Huomasin tuon saman itsekin -22 mallin Y:ssa missä tuo oli todella voimakas kun kävin koeajamassa. Tämä oli uusi eli lienee myös jäänyt QA tekemättä tai joku paikka jäänyt kiristämättä.
 
Viimeksi muokattu:

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
360
Yritin haulla ehtiä mutta en löytänyt. Onko muut törmänneet ajaessa tiettyä nopeutta, että auto pitää korkeaa vinkumis ääntä. Itse ajellu nyt n. 1kk ja n. 2000km Model 3 -22vm (Shanghain tehtaalta) kilometrejä n. 55tkm. n. 60km/h nopeudessa tuntuisi kuuluvan, kun autolla on pieni veto päällä. Mielestäni kuuluu etupäästä mutta auton moottorihan sijaitsee takana. Voiko tulla sitten jostain muusta elektroniikasta? Nopealla googlauksella löysin, että muillakin tällaista olisi tällaisia ongelmia ja autoa olisi osa jopa teslalla käyttänyt. Osalle on jotain moottorin osia vaihdettu ja osalle on sanottu, että on ns. toleranssissa.
Oma -22 M3P pitää juurikin noissa nopeuksissa melko kovaa vinkunaa. Mahdoton videon perusteella sanoa onko hiljaisempi vai kovempi, mutta sellainen että joskus alkuun mietitytti onko kaikki ok. Mutta olen antanut asian olla enkä ole toistaiseksi kokeillut huoltoa, pitää harkita jos tulee muuta asiaa sinne.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 730
Joku pieni vinkuna on 55-60km/h takavetoisessa -21 MIC takavedossa (jossa tosin M3P takamoottori). Eipä tuota nyt huomaa jos on joku äänilähde päällä.

Mutta ei sähkökäyttöinen välttämättä äänetöntä tarkoita, Tallinnassa joku uudehko paikallinen ”Eerika” tms raitiovaunu piti lähietäisyydeltä lähes kipukynnyksen ylittävää vonkunaa lähdöissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 106
Onhan tuo itselle tuttu eri tesloilla ajaneena ja ylipäänsä sähköautoissa normi vinkuminen sähkömoottorissa eli ei vain tesloissa. Äänettömiä nämä vehkeet eivät ole oli sitten paikallaan tai liikkeessä.
Kyllähän tuo videon auto on ilmiselvästi viallinen. Hyvin monella eri sähköautolla ajaneena yksikään ei ole tasakaasulla pitänyt vinkunaa kuten ko. videolla. Enemmän se moottorin meluntuotto on liittynyt voimakkaisiin kiihdytyksiin, jos jotain on kuulunut. On se sitten Teslan sähkömoottori tai pösön vaihdelaatikko, niin hajonneelta pyöränlaakerilta kuulostava vehje ei ole ok.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 307
Kyllähän tuo videon auto on ilmiselvästi viallinen. Hyvin monella eri sähköautolla ajaneena yksikään ei ole tasakaasulla pitänyt vinkunaa kuten ko. videolla. Enemmän se moottorin meluntuotto on liittynyt voimakkaisiin kiihdytyksiin, jos jotain on kuulunut. On se sitten Teslan sähkömoottori tai pösön vaihdelaatikko, niin hajonneelta pyöränlaakerilta kuulostava vehje ei ole ok.
Ei tuo nornaalia ole. Jos olisi normaalia se olisi nykyisissäkin mutta kun ei ole.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 848
Akun lämmitys päällä kuuluu joskus hieman videon ääneen viittaavaa, mutta onhan tuo videon kolmonen viallinen jollakin tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 106
Oma -22 M3P pitää juurikin noissa nopeuksissa melko kovaa vinkunaa. Mahdoton videon perusteella sanoa onko hiljaisempi vai kovempi, mutta sellainen että joskus alkuun mietitytti onko kaikki ok. Mutta olen antanut asian olla enkä ole toistaiseksi kokeillut huoltoa, pitää harkita jos tulee muuta asiaa sinne.
Tuolla videon kommenteissa oli, kannattanee sitä huoltoa harkita:
For those reading this in the future, I had the same noise. Tesla cleaned/tightened the ground strap (rusted through canadian winters) and the sound is gone. Definitely the ground strap on the rear motor.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
528
Juniperin takapää ja sisältä kuva.
Siis hetkinen. Auton takana on joku koko auton takapään kattava LED valaistus joka menee myös Tesla tekstin yltä? Ainakin erottuu kolmosesta jo kauempaa jos näin on. Näitä koko takaosan kattavia LED valojahan varsinkin saksalaiset on laittaneet aina uusiin malleihinsa, itse en tosin siitä trendistä juuri perusta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 307
Siis hetkinen. Auton takana on joku koko auton takapään kattava LED valaistus joka menee myös Tesla tekstin yltä? Ainakin erottuu kolmosesta jo kauempaa jos näin on. Näitä koko takaosan kattavia LED valojahan varsinkin saksalaiset on laittaneet aina uusiin malleihinsa, itse en tosin siitä trendistä juuri perusta.
Ilmeisesti jos tämä pitää paikkansa. Julkaisu voi lähempänä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 292
Tämä yhtenäinen valonauha perässä on ihmeellinen muotivillitys. Kaikkien on näköjään laitettava sellainen.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 775
Alustaa pehmeämmäksi ja rengasmelua pienemmäksi olis päällimmäiset toiveet. Vaikeammin toteutettava olis takakontin laajennus leveydeltään.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 292
Näyttäisi siltä että tuo ei ole perinteinen valonauha vaan jotenkin valaistu Tesla badge.
Parempi näin mielestäni.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 345
Alustaa pehmeämmäksi ja rengasmelua pienemmäksi olis päällimmäiset toiveet. Vaikeammin toteutettava olis takakontin laajennus leveydeltään.
Juurikin näin. Aikaisemmin olikin pyöränkaarista vuotokuvia missä uretaania tms. Vielä kun nuo Highlandin iskarit juniperiin niin selkeä parannus nykyiseen. Itse lähinnä odotan rangea selkeästi lisää, mutta aina takakonttikin voisi olla hieman leveämpi niin mahtuu vaikka kaksi aikuista nukkumaan selällään autossa eikä tappituntumalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 106
Juurikin näin. Aikaisemmin olikin pyöränkaarista vuotokuvia missä uretaania tms. Vielä kun nuo Highlandin iskarit juniperiin niin selkeä parannus nykyiseen. Itse lähinnä odotan rangea selkeästi lisää, mutta aina takakonttikin voisi olla hieman leveämpi niin mahtuu vaikka kaksi aikuista nukkumaan selällään autossa eikä tappituntumalla.
Mistä se lisäkantama tulisi? Jos ja varmaan aikalailla kun uudistus on linjassa 3:n vastaavan kanssa, niin akut ja moottorit pysyy samoina eli kantamaan tulee parhaimmillaankin vain kosmeettisia muutoksia jos sitäkään.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
854
Eiköhän tuo Juniper perustu suurelta osin vanhaan runkoon. Tavoitteena on varmaankin myynnin piristäminen, mihin ei päästä jos hinta nousee nykyisestä, mihin ei taas päästä jos akkua kasvatetaan merkittävästi, puhumattakaan muista merkittävistä lisäominaisuuksista. Olisikin mielenkiintoista tietää, vaikuttiko Highland merkittävällä tavalla kolmosen myynnin kasvuun.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 055
Jos ja varmaan aikalailla kun uudistus on linjassa 3:n vastaavan kanssa, niin akut ja moottorit pysyy samoina eli kantamaan tulee parhaimmillaankin vain kosmeettisia muutoksia jos sitäkään.
Luultavasti näin. Ulkonäköön kasvojen kohotus, sisustaan valonauhaa, uudet penkit, alustan mukavuuspäivitys, strategisia parannuksia äänieristykseen. Jossain kuvissa taisi olla vihjaus mahdolliseen etukameraan, eli ehkä se tulisi myös?
Valitettavasti tutkat pysynee edelleen poissa, ja viikset poistuu.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 345
Mistä se lisäkantama tulisi? Jos ja varmaan aikalailla kun uudistus on linjassa 3:n vastaavan kanssa, niin akut ja moottorit pysyy samoina eli kantamaan tulee parhaimmillaankin vain kosmeettisia muutoksia jos sitäkään.
LG ja Panasonicilla tulossa uudistettu 2170.
Pientä parannusta voi tulla samaan tapaan Highlandin aerodynamiikasta. Seuraavana taitaa päivittyä sähkömoottori, mutta taitaa mennä parin kolmen vuoden päähän. Nythän noita juniper vuotokuvia alkaa tulemaan niin aika todennäköistä että menee q1/q2 2025 kun uunista tulee vasta ulos uudella akulla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 553
Toista rengassarjaa katsomassa talveksi Y:hyn, vannesarjan ajattelin ottaa käytettynä. Käykö 3:sen vanteet Y:hyn, niitä näyttäs olevan paremmin saatavilla.
pulttijako passaa, ET:ssä eroa, Y:ssä on 45, 3:ssa 38
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 848
Juniperin osalta toiveeni ovat seuraavat:
- Parempi alusta
- Parempi äänieristys
- Paremmat penkit
- Keulan sammakkolookki pois
- Karmilliset ovien ikkunat
- Pari anturia/tutkaa/sensoria eli sadetunnistin, parkkitutka ja lisää kabiinin lämpötilamittauksia (turha toivo)
- HUD (turha toivo)
- Pari ohjelmoitavaa nappia lisää rattiin (turha toivo)
- Viiksien säilyttäminen (loppuisi se vääntäminen somessa, turha toivo)
- 12/16V liitäntä frunkkiin
- Softa: 1) on/off latausnappi, 2) pikanäppäinten asettaminen (mm. maastoasetus, regen), 3) parempi käyttöliittymä eli FSD näkymä pois ja 4) pidempi etäisyysasetus edellä ajavaan (jos mahdollista)

Neljä ensimmäistä lienee jopa todennäköisiä peilaten kolmosen päivitystä. Loput lienevät turhia toiveita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 106
LG ja Panasonicilla tulossa uudistettu 2170.
Pientä parannusta voi tulla samaan tapaan Highlandin aerodynamiikasta. Seuraavana taitaa päivittyä sähkömoottori, mutta taitaa mennä parin kolmen vuoden päähän. Nythän noita juniper vuotokuvia alkaa tulemaan niin aika todennäköistä että menee q1/q2 2025 kun uunista tulee vasta ulos uudella akulla.
En epäile hetkeäkään etteikö Tesla imuroisi mahdollista hyötyä katteisiinsa niiden romahdettua. Voivat jopa viedä hyödyn hintaan, kun kilpailutilanne on tukala. Pieni parannus kantamaan ei uutta autoa myy, hinta voi myydä. Highlandin aerodynamiikasta esitetyt väitökset menevät samaan kategoriaan kuin Applen väitteet %-parannuksista tehoissa Macbook-aikoina. Reaalimaailmassahan uudessa ja vanhassa ei suurta eroa ole, jotkut testit tainneet saada Highlandin jopa huonommaksi.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 775

Voiskohan alkaa asennoitumaan, että ens vuonna on päivitys jota ei pitänyt olla ees tulossa... :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 298

Voiskohan alkaa asennoitumaan, että ens vuonna on päivitys jota ei pitänyt olla ees tulossa... :hmm:
Kai se nyt on ihan yleistä tietoa että se on tulossa? Jopa itse Musk on siitä sanonut että se ei tule tänä vuonna eli 2025 reveal?
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 775
Mun nähdäkseni se on ollu lähinnä Muron IO-teekin autoketjun ja nettipsykoosien höpinää pitkin vuotta ilman sen suurempia kannanottoja tehtaalta.

Elonin jupinat nyt menee itsellä viserryksenä tuuleen ennenkuin fyysistä, konkreettista ja näkyvää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 632
Viestejä
4 336 826
Jäsenet
72 252
Uusin jäsen
Jonestus

Hinta.fi

Ylös Bottom