Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
316
Autokauppa ostanut huutokaupassa (myyjänä Tesla) auton, jonka historia ollut puhdas ja myynyt eteenpäin asiakkaalle. Auto herjannut pikku akkua niin asiakas reklamoinut myyjälle ja se sanonut et vie Teslalle pikkuakun vaihtoon. Teslan huolto sitten todennut, että auto on vaurioitunut yms. ja nyt pitäisi vaihtaa molemmat akut ja jotain muuta selvittelyä tehden n. 14k$. Auton lokitiedoissa on ajankohta vauriolle mut se on Teslan "sisäistä tietoa" eikä voi kertoa. Teslalla itsellään on tieto, että auto on periatteessa lunastustusta vailla mut myy eteenpäin. Melkoista touhua?

Aikamoista kusetusta Teslalta, mikä ei kyllä yllätä Muskin tuntien. Mitään rehellisyyttä ja goodwilliä ei kannata tuolta lafkalta odottaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
164
Model 3 eturenkaiden kuluttamana molemmat alimmat ovenpuoleiset helmat on kulunu symmetrisesti, ja nyt sieltä paistaa ruoste 5-10cm alueella. Miten tai missä kannattaa korjauttaa? Että ruosteet pois ja uutta maalia päälle ettei enempää leviä?

Ehkä ton jälkeen vois ne roiskeläpät laittaa kans paikalleen mitkä on ollu kaapissa jo kauan.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 754
Mikä tahansa autopeltikorjaamo joka tuollaisia ruostehommia tekee alueellasi. Kuinka vanha auto, ei takuita enää ettei kannata tikettiä laitella?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
164
Mikä tahansa autopeltikorjaamo joka tuollaisia ruostehommia tekee alueellasi. Kuinka vanha auto, ei takuita enää ettei kannata tikettiä laitella?
5 vuotias. Ei kannata tikettiä laittaa.

[edit]

Osin siks kyselen, kun yks firma oli sitä mieltä, että koko helmat pitää koko matkalta maalata uudelleen, vaikka ruostevaurio on vain pienellä alueella. Auto on jo sen verran vanha ettei kiinnosta tollanen kallis operaatio, koska ei sen nyt ihan uudelta tarvii sieltä alhaalta näyttää. Luulis että hoituu jotenkin paikallisesti pätsäämällä ja halvalla? Ja kunhan se ruoste ei enempää leviä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 341
Tesla aikoo pyytää FSD V12.5 tai V12.6:lle hyväksyntää mm. Euroopassa ja odottaa saavansa vielä hyväksynnän tämän vuoden puolella:

Onhan tuo askel eteenpäin, vaikka supervised kun jenkkilässä pöksyt kuumana odottavat unsupervisedia. Tuo joka tapauksessa isompi hyppäys tähän nykyiseen ja lähemmäksi tuoreempaa USA stackiä. Ehkä itsellä ei vielä lahkeessa värähtäisi...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 613
Ainahan sitä voi pyytää hyväksyntää, mutta ei välttämättä tarkoita että hyväksytään, erityisesti euroopassa. Jos Tesla saa euroopassa hyväksynnän menemään läpi, niin jää nähtäväksi, että kuinka paljon ominaisuuksia karsitaan ja missä tilanteissa auto saa omatoimisesti täällä toimia.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
956
5 vuotias. Ei kannata tikettiä laittaa.

[edit]

Osin siks kyselen, kun yks firma oli sitä mieltä, että koko helmat pitää koko matkalta maalata uudelleen
Jos hyvän ja ns. huomaamattoman fiksin haluaa, niin pitää tehdä näin. Toki on mahdollista tehdä kuvailemallasi tavalla korjaus vain sille pienelle alueelle, jos ei se karumman näköinen lopputulos ole kynnyskysymys. Automaalaamot, jotka tekevät vakuutusyhtiöille myös, eivät halua tämmöisiin koskea, mutta kyvykkäitä ja halukkaita nyrkkipajoja varmasti löytyy.
Pienellä vaivannäöllä ja aiheeseen tutustumisella voisit päästä omin kätösinkin ihan kelvolliseen lopputulokseen.

Edit. Jos itse lähdet tekemään, niin niissä aineissa ei sitten kannata säästää. Markettien 1k kilikalit kannattaa unohtaa suoralta kädeltä. Automaaliliikkeestä kunnon tavaraa. Osaavat neuvoa pohjatuotteidenkin kanssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
164
Kolmen vuoden takanen tyyppivika Model 3 oikean eturipustuksen natina näköjään palasi. Speksi oli aikasemmin korroosiovaurion takia, korjaus, tarkemmin:

- Control Arm - Upper - Front - Pair (Remove and Replace)
- Reseal Area Around Both Front Upper Control Arm Ball Joints With Urethane

Nyt kun takuu on menny niin aion kyllä vedota, että väärin asennettu. Vänkäsin jonkun aikaa appsissa, että lakiteknisesti virhevastuu tossa on myyjällä, ja samoin että korjaus pitää taata toimivaksi. Ei voi vedota kulumiseen jos toistuvasti sama vika samasta kohdasta uusii. On se kumma kun ei muut paikat kulu symmetrisesti! Ei mitään saumoja väittää että tuo johtuu kulumisesta. Varsinkin kun se laukes eka kerran jo 30000km kohdalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
164
Painava auto ja paljon tehoja, niin ei vaan kestä.
Eihän korroosiovaurio auton painosta synny, vaan sieltä jostain pääsee vettä tonne pallonivelen rasvoja laimentamaan ja lopulta hapettamaan niitä metalleja. On uretaanit vähän laiskasti roiskittu taas kerran.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 045
Kolmen vuoden takanen tyyppivika Model 3 oikean eturipustuksen natina näköjään palasi. Speksi oli aikasemmin korroosiovaurion takia, korjaus, tarkemmin:

- Control Arm - Upper - Front - Pair (Remove and Replace)
- Reseal Area Around Both Front Upper Control Arm Ball Joints With Urethane

Nyt kun takuu on menny niin aion kyllä vedota, että väärin asennettu. Vänkäsin jonkun aikaa appsissa, että lakiteknisesti virhevastuu tossa on myyjällä, ja samoin että korjaus pitää taata toimivaksi. Ei voi vedota kulumiseen jos toistuvasti sama vika samasta kohdasta uusii. On se kumma kun ei muut paikat kulu symmetrisesti! Ei mitään saumoja väittää että tuo johtuu kulumisesta. Varsinkin kun se laukes eka kerran jo 30000km kohdalla.
Kokeilepa laittaa vaan huoltopyyntöä Teslalle ja katso mitä tarjoavat hinnaksi ja työksi. Ovat FB-huhujen mukaan korjanneet noita pelkkien osien hinnalla. Lisäksi uusi revisio ylätukivarsista on tullut ja siinä saattaisi olla vika korjattu.
Tuo yläpallo on myös helppo rasvata uusiksi. Tein nosturilla muutama viikko sitten ehkäisevänä toimenpiteenä (kun ei siellä paljoa rasvaa ole uutena) ja aikaa meni ehkä 10 minuuttia per puoli. Jos siis ei ole väljä, niin uudelleen rasvaus auttaa.

Eivät tuota uretaanihommaa edes enää tee, kun siitä ei ole mitään apua. Vesi pääsee jotain muuta reittiä kuin sitä mihin sitä urtsaa on levitelty.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
164
Kokeilepa laittaa vaan huoltopyyntöä Teslalle ja katso mitä tarjoavat hinnaksi ja työksi. Ovat FB-huhujen mukaan korjanneet noita pelkkien osien hinnalla. Lisäksi uusi revisio ylätukivarsista on tullut ja siinä saattaisi olla vika korjattu.
Laitoin huoltopyynnön, ja siellä siis vänkäsin jo hetken kuluttajasuojasta ja hinta-arviosta. Katon ton nyt omakustanteena läpi, ja jos käy ilmi, että tasan sama vika kun ennen niin reklamoin, joko suoraan tai sit kuluttajasuojan kautta pitkän kaavan mukaan.

Olis hieno juttu jos tosta on joku parannettu osa olemassa, tosin inhorealistina veikkaan, että asentavat tohon meidän 2020 malliin vanhan kun pitää saada ensin varastot tyhjäks...
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 049
Mikäköhän juttu, kun Androidin Tesla-sovellus paisuu välillä jopa 10Gt kokoiseksi? Saahan ne tiedot poistettua, mutta mitä tietoa tuo mahtaa oikein kerätä puhelimeen?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 045
Laitoin huoltopyynnön, ja siellä siis vänkäsin jo hetken kuluttajasuojasta ja hinta-arviosta. Katon ton nyt omakustanteena läpi, ja jos käy ilmi, että tasan sama vika kun ennen niin reklamoin, joko suoraan tai sit kuluttajasuojan kautta pitkän kaavan mukaan.

Olis hieno juttu jos tosta on joku parannettu osa olemassa, tosin inhorealistina veikkaan, että asentavat tohon meidän 2020 malliin vanhan kun pitää saada ensin varastot tyhjäks...
Ne on jo hyvän tovin (yli puoli vuotta) asentaneet niitä uusia revisioita. Juuri mobiiliteknikon kanssa niistä juttelin.

Mutta siis osien hinnallako ovat vaihtamassa sinullekin, eli tämä FB:ssä ollut väite pitäisi paikkansa? Mitä jää hinnaksi?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
164
Ne on jo hyvän tovin (yli puoli vuotta) asentaneet niitä uusia revisioita. Juuri mobiiliteknikon kanssa niistä juttelin.

Mutta siis osien hinnallako ovat vaihtamassa sinullekin, eli tämä FB:ssä ollut väite pitäisi paikkansa? Mitä jää hinnaksi?
On vasta arvio hinnasta joka tarkentuu kunhan diagnosoivat ja laittavat kuntoon. Voin raportoida sitten täällä miten kävi. Parin viikon päässä se aika.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 754
Mikäköhän juttu, kun Androidin Tesla-sovellus paisuu välillä jopa 10Gt kokoiseksi? Saahan ne tiedot poistettua, mutta mitä tietoa tuo mahtaa oikein kerätä puhelimeen?
Just vilahti ryhmässä vastaava kysymys (sinulta jopa?) aiheesta. Sammuta sovellus, muistivuoto joissain välillä villiinnyttää sovelluksen. Poista sovellus ja asenna uudelleen näytti ratkaisseen usealla tilan.
 
Viimeksi muokattu:

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 049
Just vilahti ryhmässä vastaava kysymys (sinulta jopa?) aiheesta. Sammuta sovellus, muistivuoto joissain välillä villiinnyttää sovelluksen. Poista sovellus ja asenna uudelleen näytti ratkaisseen usealla tilan.
No tuo muistivuoto selittää asiaa. Ihmettelin, että mitä dataa tää nyt yhtäkkiä kerää, kun iphonella ei vastaavaa ongelmaa ollut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 613
Ihan hyvältä edistykseltä tosiaan vaikuttaa FSD 12.5. Testaajat tuntuu kehuvan, ohessa AI Drivr:n kooste 12.5:n ensimmäisen version ajeluista:

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 255
Joka ikinen versio samat kehut....ja sitten todellisuus...

Ei vaan...
Hyvä että tahtii on kova ja yritystä riitäää....kyllä siitä valmista tulee..:thumbsup:
 
Liittynyt
08.03.2024
Viestejä
12
Onhan toi nyt kova suoritus pelkästään kameroita käyttäen. Mutta siihen lauseeseen sisältyykin isoin epämukavaa oloa aiheuttava pointti. Itse kyllä toivoisin että mukana olisi muitakin antureita kuin pelkkä kamera..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 288
Onhan toi nyt kova suoritus pelkästään kameroita käyttäen. Mutta siihen lauseeseen sisältyykin isoin epämukavaa oloa aiheuttava pointti. Itse kyllä toivoisin että mukana olisi muitakin antureita kuin pelkkä kamera..
Itse peilaan tuota inhimillisemmin. Liikenne on täynnä kuskeja jotka ajelee vain kahdella tai jopa yhdellä paskalla "kameralla" (silmällä). Hyvin tuntuu menevän, mitä nyt vähän kolisee ja päitä murskaantuu. Kyllä pelkillä kameroilla ihan hyvin voi ajella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 280
Jos vasta nyt saatu opetettua USAssa tuohon tilaan, niin miettikää kauanko kestää, että se toimii EU:ssa jos se joskus luvan saa.
Kun selkeästi se Chuck Cornerikin osalta tyypit ajaa sitä samaa ja se materiaali opetetaan, joten tuo AI ei suoraan ole universaalitapa opettaa ajamista, vaan se vaatii toistoja, toistoja ja toistoja.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 288
Jos vasta nyt saatu opetettua USAssa tuohon tilaan, niin miettikää kauanko kestää, että se toimii EU:ssa jos se joskus luvan saa.
Kun selkeästi se Chuck Cornerikin osalta tyypit ajaa sitä samaa ja se materiaali opetetaan, joten tuo AI ei suoraan ole universaalitapa opettaa ajamista, vaan se vaatii toistoja, toistoja ja toistoja.

Ehkä olen optimisti mutta ottaen huomioon että opetusdata kasvaa lähes eksponentiaalisesti niin en pitäisi ihmeellisenä että kohta autot tuolla ajelee vain itsekseen. Aina tietenkin tulee parempaa ja parempaa algoritmia mutta vaikea ennustaa pitkälle kun pessimistisetkin ennusteet odottaa Artificial Super Intelligencen ilmaantuvan ennen vuotta 2030. Tuommoinen olio ajaa kenet vain jalitsutreeneihin ilman että ketään on ratissa.

Toki peltipurkin ohjaamiseen ei mitään ASI:a tarvita. Jo keskiverto mummo ajaa "level5 autonomialla" tuolla liikenteessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 065
Viestejä
4 325 213
Jäsenet
72 146
Uusin jäsen
Rampe__

Hinta.fi

Ylös Bottom