- Liittynyt
- 19.11.2016
- Viestejä
- 4 347
Ei ole, nykyinen tulli on 10% ja tämä uusi tulee sen päälle.Lienee typo tuossa tekstissä, Teslan tulli on 20,8%.
Ei ole, nykyinen tulli on 10% ja tämä uusi tulee sen päälle.Lienee typo tuossa tekstissä, Teslan tulli on 20,8%.
Ei oikeastaan. EUlla ei riittänyt aika tutkia niin otetaan 4kk lisäaika. Jos ne lukitaan näihin arvoihin niin valmistajalta saa rahat koska ne on pantattu jo valmiiksi. Tai jos tulli alenee niin saa sen.Jos nyt oikein tuon uutisen ymmärsin niin tullimaksut kerätään vasta jälkikäteen jos sellaisia tulle tuon neljän kuukauden tilapäisen verojakson jälkeen:
![]()
Sähköautot | EU asettaa kiinalaisille sähköautoille jopa lähes 40 prosentin rangaistustullin
Tullin taustalla ovat kiinalaisten autonvalmistajien saamat tuet, joita EU pitää epäreiluina. Uudet rangaistustullit ovat toistaiseksi tilapäisiä.www.hs.fi
Sekavaa…
Kuvassa paljon houkuttelevampi kui livenä. Taikka se talviloskasta maksoittunut "cherry red".Model 3 saa nyt Quicksilverinä:
![]()
Tähän kaipaisi taas vähän niitä anti-teslalaseja.Videolla sisäpuhaltimen kierroslukumäärät pienemmät cybertruckissa kuin y mallissa, kuluttajalle hiljaisempi kabiin
Joku perffin tilannut tiesi kertoa, että 13k kalliimmaksi olisi tullut jos olisi jäänyt venaamaan haluamaansa värivaihtoehtoa tms. Jos perffissä 13k, niin kyllä kai se ero karvalakkitakatuuppareissakin yli 5k tulee olemaan.Eli jos Model 3:n alviton/tulliton hinta on esim. 25ke niin 5ke tulee lisää hintaa niille autoille jotka huomisesta lähtien saapuvat EU-satamiin jos Tesla ei tingi katteistaan.
Toki tämä on vain esimerkkilaskelma, nm. @kemppari ilmeisesti omaa parempaa tietoa asiasta eli ehkä parempi odotella häneltä tietoa.
En usko noin suureen vaikutukseen pelkästään tullimaksu korotuksen takia, jos tulliton/alviton hinta nousee 13k niin se tarkottaisi että tällä hetkellä tulliton/alviton hinta olisi 13k / 0,208 = 62500.Joku perffin tilannut tiesi kertoa, että 13k kalliimmaksi olisi tullut jos olisi jäänyt venaamaan haluamaansa värivaihtoehtoa tms. Jos perffissä 13k, niin kyllä kai se ero karvalakkitakatuuppareissakin yli 5k tulee olemaan.
Mitähän noi suomessa mietityt verot mahtavat olla ja koskevatko vain uusia autoja, vai nostavatko sähkäreiden verotusta kautta linjan aka. käyttövoimaveron korotus.
Oiskohan siinä vaiheessa vielä ollut uskomuksena, että tuo tulli on sen 30%En usko noin suureen vaikutukseen pelkästään tullimaksu korotuksen takia
???Korkeampi jännite on iso edistysharppaus, paitsi korkeajännitekaapeleissa sillä Teslalla on 400V akusto![]()
Siis se tulli on jo nyt 10% ja siihen päälle tulee 20,8% lisää huomisesta lähtien. Sitten päälle alvit.Oiskohan siinä vaiheessa vielä ollut uskomuksena, että tuo tulli on sen 30%
Joo. Tuo hänen mainitsema 13k kävisi vain siihen, että on laskenut sen 30,8, eikä ole huomioinut että siellä on jo se 10% pohjalla.Siis se tulli on jo nyt 10% ja siihen päälle tulee 20,8% lisää huomisesta lähtien. Sitten päälle alvit.
Jos auto maksaa tällä hetkellä 58k ilman lisävarusteita niin ilman alvia ja tullia se on 43300e karkeasti, tästä 20,8% lisätulli on about 9000e.
Mitähän noi suomessa mietityt verot mahtavat olla ja koskevatko vain uusia autoja, vai nostavatko sähkäreiden verotusta kautta linjan aka. käyttövoimaveron korotus.
Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.Bydihän nauraa tässä koko matkan pankkiin. Vero nousi vähemmän kun Teslalla ja vaikka Volvolla tms. kiinan linjoja omaavilla länsimerkeillä. Eurovalmistajat toki hetken myös, mutta heillä tuo hyytynee hyvinkin nopeasti kun kinuskit lyövät vastatullit päälle.
ihanaa. Pienin askelin kohti dieseleveron hintoja. Oisivat tässä siirtymävaiheessa kokeilleet ensin nostaa sen veron bensa-autoille johonkin sinne 600€-800€ hujakoille kuten dieselissä, jos olisi aitoa halua painostaa sähkösiirtymään. Dieselistitkin olisivat olleet tyytyväisiä kun eivät enää kokisi maksavansa veroaan turhaan.53€ perusveroa vuodessa ja käyttövoimaveroa n. 35€. Lähemmäs 100€ lisää maksettavaa.
No tiedotusvälineiden mukaan saksalaiset autotehtaat kovasti näitä vastustivat ja syynä se, että pitävät kiinaa itselleen tärkeänä markkinana ja pelkäävät vastatoimia.Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.
Kiinassa ajetaan vain paikallisilla merkeillä. Teslakin on hyvin pieni siellä päin. Sen takia niitä rahdataan sieltä Eurooppaan päämärkänä ja muualle Aasiaan.Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.
Ne vastustivat sen takia koska tuottavat autoja siellä ja tuovat EU:n mutta nyt ei kannata.No tiedotusvälineiden mukaan saksalaiset autotehtaat kovasti näitä vastustivat ja syynä se, että pitävät kiinaa itselleen tärkeänä markkinana ja pelkäävät vastatoimia.
Tätä en tiennytkään pl. Volvo, joka ei saksalainen ja on varmaan aivan kusessa noiden tullien kanssa.Ne vastustivat sen takia koska tuottavat autoja siellä ja tuovat EU:n mutta nyt ei kannata.
Onhan moni valmistaja tuonne Kiinaan siirtänyt tuotantoaan ja nyt EU rehvastelee että kuinka Kiinan valtio tukee valmistajia ja aiheuttaa hallaa.Tätä en tiennytkään pl. Volvo, joka ei saksalainen ja on varmaan aivan kusessa noiden tullien kanssa.
Joo. Enkä usko, että noi linjat tulevat sieltä mihinkään siirtymään. Kustannus sellaisen pystyttämisestä + tuotantokulut kiina vs eurooppa kääntänevät edelleen vaaan Kiinan suuntaan. Kuluttajillehan tämä näkyy niin, että hinnat nousevat. Ja valmistajille niin, että taas myydään hetken aikaa vähän vähemmän autoja tai niitä myydään aiempaa pienemmällä katteella.Onhan moni valmistaja tuonne Kiinaan siirtänyt tuotantoaan ja nyt EU rehvastelee että kuinka Kiinan valtio tukee valmistajia ja aiheuttaa hallaa.
Eivät taida muistaa kuinka EU:ssa myös oli tukia ja osassa maissa aika isotkin.