Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Historian perusteella voidaan arvioida, että se tulee aikaisintaan 2025 ja hintaa on $40 000.
Eikä mikään mainostettu asia pidä paikkaansa. Roadsterin piti olla paras mahdollinen, sitten tuli muut ohi kun Tesla vielä lupaili. Nyt siihen luvataan niin lentämistä (sekin tulee ensin muilta), rakettimoottoria, James Bond ominaisuuksia kuin varmaan uimistakin seuraavaksi. Samoin CT:n kohdalla lupauksia riittää, mutta aina vaan lisää lupauksia tulee - itse autoa ei tosin näy.

Siinä mielessä käy Holmesia sääliksi, ettei hän nyt ihan hirveästi suurempi huijari ole kuin Musk.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
En noihin uusimpiin tesla uutisiin suhtautuisi kovin vakavasti. Ne on jostain sisäisestä palaverista vuodettuja juttuja. Melkein firma kuin firma niin noissa puhutaan pehmoisia/helppo ymmärtää väärin. Managerit yrittävät motivoida työntekijöitä kerskumalla optimistisilla asioilla/saavutuksilla. Se mitä mä otin noista on, että edelleen työstetään halvempaa autoa, optimistisin mahdollinen aikataulu on 2023. Hyvin harvoin optimistiset aikataulut pitävät. Cybertruck on myöhässä. Toisaalta CT tuo uudet teknologiat kuluttajille, hw4, 4680 akusto ja agressiivinen hinta.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
Kyllä minusta Muskilla on niin hyvä track record lupauksissaan, että minulla on ihan 400% luotto siihen ratittomaan FSD-autoon vuonna 2023. Tuollaisen melkein voisi pihalle napata, ajeluttaisi robotaksina kaikki yöt niin kulut tuossa varmaan aika nollissa?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Kyllä minusta Muskilla on niin hyvä track record lupauksissaan, että minulla on ihan 400% luotto siihen ratittomaan FSD-autoon vuonna 2023. Tuollaisen melkein voisi pihalle napata, ajeluttaisi robotaksina kaikki yöt niin kulut tuossa varmaan aika nollissa?
Viikon päästä tuleva FSD 10 softa kertoo paljon. 4vk viimeisestä fsd9 softasta tulee täyteen samalla. 9.2 softa ajaa alla olevalla tavalla. 10:ssa pitäisi olla merkittäviä parannuksia, kun isot ja pienet tiet on saatu toimimaan samalla neuroverkolla kahden eri järjestelmän sijasta. Syys/lokakuussa beta laajenee. Mun käsityksen mukaan edelleen vain amerikassa/amerikan länsirannikolla toimii tuo FSD. Suomessa ei taida tuo tulla tarjolle ihan lähitulevaisuudessa. Saatavuus kanadassakin vielä kysymysmerkki,...



Mä uskon, että hw4:en myötä loppuvuodesta 2022 tai 2023 vuonna FSD tulee olemaan amerikassa erittäin käyttökelpoinen peruskäytössä(koti, työ, marketti, koti). Talviolosuhteet tai muuten erityisen haastavat paikat voivat olla tekemätön paikka vielä todella pitkään. 2-4vk välein tulevat päivitykset kertovat totuuden aikaisemmin. Voi softaversioita vertaamalla miettiä mikä on vauhti millä tesla saa FSD:ta etiäpäin. Parannustahdin mittaamiseen 9.0,9.1,9.2 ja viikon päästä 10.0 ja sitten 10.1,10.2 ovat hyviä. Näkee mikä se todellisuus on millä softa paranee tai ei parane. 11:ssa kai olisi sitten parkkipaikat saatu myös uuden arkkitehtuurin alle, joka on viimeinen ominausuus kohti koti, työ, marketti, koti palapeliä. Loppu on sitten viilaamista ja pitkää häntää(erikoistilanteet, muut alueet kuin usa:n länsirannikko)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
En noihin uusimpiin tesla uutisiin suhtautuisi kovin vakavasti. Ne on jostain sisäisestä palaverista vuodettuja juttuja. Melkein firma kuin firma niin noissa puhutaan pehmoisia/helppo ymmärtää väärin. Managerit yrittävät motivoida työntekijöitä kerskumalla optimistisilla asioilla/saavutuksilla. Se mitä mä otin noista on, että edelleen työstetään halvempaa autoa, optimistisin mahdollinen aikataulu on 2023. Hyvin harvoin optimistiset aikataulut pitävät. Cybertruck on myöhässä. Toisaalta CT tuo uudet teknologiat kuluttajille, hw4, 4680 akusto ja agressiivinen hinta.
4680 on vain kotelo. Muutkin painaa niihin sisältöä.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
469
Tänään ilmestyneessä Tekniikan Maailmassa oli kuulumisia Model 3 käyttötestistä. Äänieristyksen puute lienee ominaisuus mutta resonoinnit ja nitität ovat varmaan vikoja?

1631098768689.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Tänään ilmestyneessä Tekniikan Maailmassa oli kuulumisia Model 3 käyttötestistä. Äänieristyksen puute lienee ominaisuus mutta resonoinnit ja nitität ovat varmaan vikoja?

Pieni nitinä ja natina on sitä ameriikan autoilun perusjuttua.
Etenkin kolmosessa enempi ja vähempi lie tuota.

Eli jenkkiautojen ominaisuus näin kymmenien vuosien harrastuksen pohjalta sanottuna :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
Oliko niillä se vanhempi malli?
Edit. Joo on se aikaisempi malli, jos vertailevat uuteen niin todennäköisesti nuokin parantuneet. Ainakin omaan korvaan selkeä ero pre-refresh ja refreshin välillä.
Kohta tulee näköjään TM:lla 60tkm täyteen eli saadaan syvempi raportti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
333
Tänään ilmestyneessä Tekniikan Maailmassa oli kuulumisia Model 3 käyttötestistä. Äänieristyksen puute lienee ominaisuus mutta resonoinnit ja nitität ovat varmaan vikoja?

Itellä ei natise, mutta on kyllä motarilla sen verran äänekästä menoa että allekirjoitan tuon osuuden. Tosin on myös facelift mallia.

Korkea siis melutaso siis premium autoihin verrattuna. Absoluuttisesti aika sama kuin edellinen golffi 18” vanteilla, joka myös omasta mielestä oli äänekäs.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Kun tietäisi, että tarkoittaako elon että pää räjähtää "vdu mitä paskaa" vai "oho, onpa hyvä" tavalla. Mä käsitän Elonin "nearly there" kommenttina siihen, että public beta voi laajentua, en kommenttina siitä, että FSD olisi valmis.

 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Tänä vuonna tesla jaksoi koko nurburgring:in läpi ja syntyi uusi tuotantosähköautojen ennätysaika. Ilmeisesti aikovat vielä modatulla autolla+kisarenkailla kokeilla mihin asti custom venyy. Videon kärry siis modaamaton ja siinä kunnossa kuin missä ne myydään asiakkaille.

Model S Plaid sets an official full lap time of 7:35.579 at Nürburgring
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Tänä vuonna tesla jaksoi koko nurburgring:in läpi ja syntyi uusi tuotantosähköautojen ennätysaika. Ilmeisesti aikovat vielä modatulla autolla+kisarenkailla kokeilla mihin asti custom venyy. Videon kärry siis modaamaton ja siinä kunnossa missä ne myydään asiakkaille


Mitähän tuossa 6:50 kohdalla himmaillaan? Eikö sillä uskalla ajaa kovempaa vai eikö enää kulje kovempaa alkuosan puristuksen jälkeen?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Mitähän tuossa 6:50 kohdalla himmaillaan? Eikö sillä uskalla ajaa kovempaa vai eikö enää kulje kovempaa alkuosan puristuksen jälkeen?
Samaa ihmettelin, mutta tuo taisi johtua softan rajoituksesta, joka puolestaan juontaa juurensa autossa käytetyistä "vain" 270 km/h nopeusluokan renkaista.

Helposti lähtee 10-20 sekuntia vielä pois tuosta ajasta, kun kunnolla tuunaavat autoa lisää.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
920
Soittelin tänään teslalle liittyen toimituspäivän siirtoon tämän autoveron poiston takia. Näiden kvartaalijuttujen takia kun tilaisi nyt "nopealla toimituksella" varastosta, niin 30.9 on viimeinen päivä jolloin saa noutaa. Päivän viivytys tästä eteenpäin ei kuulemma onnistu koska menisi seuraavalle kvartaalille, company policy :D
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Aika reiluja modauksiahan tesla yrittää tehdä seuraavaan vetoon. Kai ne vielä repii ylimääräiset penkit ja sisustat pois, että saisivat kevyemmäksi vaikka niistä ei ole mainintaa elonin postauksessa.



edit. Minusta tuo plaid ei vaikuta ollenkaan hauskata ratavärkiltä. Näyttää kuin norsua pakottaisi radan läpi, nopeahan se kyllä on silti. Tämä vähensi mun intoa plaid:ia kohtaan ja long range model s on se parempi valinta minulle. Jos radalle haluaa niin säästyneellä rahalla saa vaikka modatun mx5:en tms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
116
Eihän tuo nyt tosiaan tehoon ja muuhun nähden oikein vakuuta, jos on vain muutaman sekunnin Taycania nopeampi. Ja oma kysymys on myös se, että miten tuo preprod Turbo eroaa nykyisestä Turbo S:stä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
Soittelin tänään teslalle liittyen toimituspäivän siirtoon tämän autoveron poiston takia. Näiden kvartaalijuttujen takia kun tilaisi nyt "nopealla toimituksella" varastosta, niin 30.9 on viimeinen päivä jolloin saa noutaa. Päivän viivytys tästä eteenpäin ei kuulemma onnistu koska menisi seuraavalle kvartaalille, company policy :D
Näinhän se Teslalla menee. Aina mennyt.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Eihän tuo nyt tosiaan tehoon ja muuhun nähden oikein vakuuta, jos on vain muutaman sekunnin Taycania nopeampi.
Saadaan viihdettä koko rahalla kun porsche ja tesla nokittelevat toisiansa vakiona ja kustomoituna. Tosin taycan on aika oleellisesti kalliimpi kuin plaid. Hinta helposti unohtuu vertailuja tehdessä. En itse noista kumpaakaan olisi ostamassa, jos tarkoitus on pitää hauskaa radalla.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
116
Saadaan viihdettä koko rahalla kun porsche ja tesla nokittelevat toisiansa vakiona ja kustomoituna. Tosin taycan on aika oleellisesti kalliimpi kuin plaid. Hinta helposti unohtuu vertailuja tehdessä. En itse noista kumpaakaan olisi ostamassa, jos tarkoitus on pitää hauskaa radalla.
Joo, toivottavasti tästä nyt jotain poikii kansallekin.

Itse pidän kuitenkin Plaidia ja Taycanin Turboja karkeasti samassa hintasegmentissä, kun taas sitten joku Nevera ei ole enää lähellekään.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Joo, toivottavasti tästä nyt jotain poikii kansallekin.

Itse pidän kuitenkin Plaidia ja Taycanin Turboja karkeasti samassa hintasegmentissä, kun taas sitten joku Nevera ei ole enää lähellekään.
Ei ne nyt ihan samassa hintaluokassa ole. Karkeasti usa hinnat plaid 130k$ ja taycan turbo s 185k$. Molempiin tietty tulee verot vielä päälle. Plaid:in ostaa niin välirahalla saa ostettua mx5:en ja modautettua sen ratakuntoon mukaanlukien turbo/ahdinsetit ja turvakaaret. Plaid tietty tulee kulkemaan hieman kovempaa, kunhan saavat ne luvatut isomman nopeusluokan renkaat myyntiversioon alle ja nopeusrajoituksen sitämyöten pois.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
116
Ei ne nyt ihan samassa hintaluokassa ole. Karkeasti usa hinnat plaid 130k$ ja taycan turbo s 185k$. Molempiin tietty tulee verot vielä päälle. Plaid:in ostaa niin välirahalla saa ostettua mx5:en ja modautettua sen ratakuntoon mukaanlukien turbo/ahdinsetit ja turvakaaret.
Turbo. Sehän tuon ajan ajoi virallisen listan mukaan. S ei ole radalla kelloa vielä käynnistänyt. Siksi siis sama segmentti.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
920
Näinhän se Teslalla menee. Aina mennyt.
Juu, lukee sopimusehdoissakin hyvin selvästi. Silti vain hauskaa kun viikossa hinta tippuisi 1500 mutta ei onnistu :D Myyjä kyllä jutteli että katsotaan jos keksivät jotain "muuta" syyskuussa rekisteröiville. Tuon 100e varausmaksunhan oikeasti saa takaisin suomessa, joten voi peruutuksia ja 3kk viivästyksiä muuten aika paljon tulla. Tosin ei tämä välttämättä kiinosta Teslaa yhtään, suomi on niin pieni maa.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Juu, lukee sopimusehdoissakin hyvin selvästi. Silti vain hauskaa kun viikossa hinta tippuisi 1500 mutta ei onnistu :D Myyjä kyllä jutteli että katsotaan jos keksivät jotain "muuta" syyskuussa rekisteröiville. Tuon 100e varausmaksunhan oikeasti saa takaisin suomessa, joten voi peruutuksia ja 3kk viivästyksiä muuten aika paljon tulla. Tosin ei tämä välttämättä kiinosta Teslaa yhtään, suomi on niin pieni maa.
No on se nyt kumma jos sitä ei muka voi viedä vasta seuraavana päivänä rekisteröitäväksi.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
920
No on se nyt kumma jos sitä ei muka voi viedä vasta seuraavana päivänä rekisteröitäväksi.
Tilaus kuulemma raukeaa kvartaalin loppuun. Silleen ehkä voisi onnistua että sovit luovutuksen vikalle päivälle, mutta perut aivan viimetinkaan ja kauppa purkaantuu. Sitten 1.10 palaat ostamaan saman auton kaupan pihasta heti sen auettua uudella sopparilla. Ehkä jopa sovit ja kerrot koko kuvion ennakkoon.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Tilaus kuulemma raukeaa kvartaalin loppuun. Silleen ehkä voisi onnistua että sovit luovutuksen vikalle päivälle, mutta perut aivan viimetinkaan ja kauppa purkaantuu. Sitten 1.10 palaat ostamaan saman auton kaupan pihasta heti sen auettua uudella sopparilla. Ehkä jopa sovit ja kerrot koko kuvion ennakkoon.
Tämähän on ketterää toimintaa. Ihan kuin Suomen valtion kanssa olisi tekemisissä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Mun silmiin tuo plaid nurburgring-veto kyllä vaikuttaa lähinnä valtavan massan manageroinnilta. Tehoa ei saada tiehen, kun massa vie ja renkaat ulisee. Tuota taustaa vasten pieni ero taycan:iin ei yllätä. Jännä nähdä saako tesla modauksilla tuota minkä verran nopeammaksi. Tuon massanmanageroinnin takia minusta plaid ei vaikuta ollenkaan hauskalta rata-ajoon. Parhaimmillaan varmasti suoralla tiellä maksimikiihdytyksiä hakiessa. Hankala kuvitella, että tuosta saisi hauskan ratavärkin millään määrällä modauksia vaikka jonain päivänä saisi paremmat vakiorenkaat ja nopeusrajoituksen pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
Mun silmiin tuo plaid nurburgring-veto kyllä vaikuttaa lähinnä valtavan massan manageroinnilta. Tehoa ei saada tiehen, kun massa vie ja renkaat ulisee. Tuota taustaa vasten pieni ero taycan:iin ei yllätä. Jännä nähdä saako tesla modauksilla tuota minkä verran nopeammaksi. Tuon massanmanageroinnin takia minusta plaid ei vaikuta ollenkaan hauskalta rata-ajoon. Parhaimmillaan varmasti suoralla tiellä maksimikiihdytyksiä hakiessa. Hankala kuvitella, että tuosta saisi hauskan ratavärkin millään määrällä modauksia vaikka jonain päivänä saisi paremmat vakiorenkaat ja nopeusrajoituksen pois.
Renkaat tuntuu rajottavan aika reilusti tossa vedossa kun tosiaan sitä massaan on, pelkästää semisliksit vois auttaa jo huomattavasti kun ei liuu jatkuvasti nopeissa mutkissa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Renkaat tuntuu rajottavan aika reilusti tossa vedossa kun tosiaan sitä massaan on, pelkästää semisliksit vois auttaa jo huomattavasti kun ei liuu jatkuvasti nopeissa mutkissa.
Rajoittivat myös huippunopeutta ne renkaat. Teslalta on tulossa paremmat vakiorenkaat millä saa maksiminopeuden käyttöön.

Mielenkiintoista tulevaisuudessa nähdä miten akkupaketin integrointi oletettavasti jäykempään runkoon vaikuttaa menoon. Ehkä jäykempi runko helpottaa massanhallintaa radalla.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
Eipä tuota Plaidia ole miksikään rata-autoksi suunniteltu, siksi aika paljon matkaa vielä nopeimiin tuotantoautoihin. Mutta tuloksena kyllä hemmetin kova tuollaiselle monta tonnia painavalle laatikolle. Roadster varmaan sitten joskus vuonna nakki lähentelee top10 listoja.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
No ei sitä kukaan paskaksi sanonut. Vähän vaan pettymys suhteessa hypeen ja niihin huhuihin mitä on vuosia huudeltu.

Varmaan todettu kaikki auton ongelmista radalla kun toteaa sen jääneen Porsche Cayennelle?
Ei kai se ole yllätys, että elämää painavampi perhekokoluokan sedan sähköauto ei ole optimaalinen radalle? Varsinkin, kun siinä on vakiorenkaat sellaiset, että maksiminopeutta joudutaan rajoittamaan tällä hetkellä. Uudet isomman nopeuden sallivat vakiorenkaat yksistään parantavat tuota aikaa.

Olihan se silti nopeampi kuin kalliimpi porsche taycan turbo? Taycan turbo tai turbo s lienee ne oikeat verrokit plaid:lle? M5:en on marginaalisesti nopeampi, jos haluaa jotain about saman kokoluokan enemmän radalle suunniteltua perhekokoluokan sedan vermettä vasten verrata


Mielenkiinnolla odotan minkälaisen ajan modattu plaid tulee kellottamaan nurburgring:lle. Ehkä isoin juttu ne renkaat, jarrut ja mahdollisesti painonpudottaminen, jos repivät ylimääräiset sisustat yms. irti.

edit. Mun valinta radalle olis joku maksimikeveä ja ketterä bensaverme hyvällä teholla. En lähtis sähkistä ostamaan ratakäyttöön.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
116
No onneksi se Cayenne on sellainen sulavaliikkeinen rataraketti että 100 kiloa kovemmalla kuivapainolla ja varmaan 30 senttiä korkeammalla katumaasturin painopisteellä selittää miksi Plaid ei pärjää. Tehojakin on jopa 640hv, Plaidin jäädessä 1020hv:aan.

Siksi sitä saa varmaan kritisoida vähän heikoksi rataesitykseksi? Ei sinne radalla mennä kellottamaan mitään perheautoja.

Se on jumalauta katumaasturi.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
No onneksi se Cayenne on sellainen sulavaliikkeinen rataraketti että 100 kiloa kovemmalla kuivapainolla ja varmaan 30 senttiä korkeammalla katumaasturin painopisteellä selittää miksi Plaid ei pärjää. Tehojakin on jopa 640hv, Plaidin jäädessä 1020hv:aan.

Siksi sitä saa varmaan kritisoida vähän heikoksi rataesitykseksi? Ei sinne radalla mennä kellottamaan mitään perheautoja.

Se on jumalauta katumaasturi.
Tää sama juttu, mutta korvaat plaid:n vielä hitaammalla taycan turbo:lla ja sitten mietitään sitä sähköauton olemusta?

edit. Olisko sulla lähdettä? Tän mukaan cayenne olisi kyllä marginaalisesti hitaampi kuin plaid: New Porsche Cayenne Turbo GT Unveiled, Breaks Record for Fastest SUV at Nurburgring

edit2. Ainakin mun mielestä se paino selkeästi rajoitti plaid:in menoa. Sitä vietiin kuin laivaa. Massa ja sen halu jatkaa matkaa tangentin suuntaan rajoittaa tehonlaittamista tiehen ettei käy hassusti.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
M5:en on marginaalisesti nopeampi, jos haluaa jotain about saman kokoluokan enemmän radalle suunniteltua perhekokoluokan sedan vermettä vasten verrata
Ei kai M5:sta nyt radalle suunnitelluksi voi sanoa. Ei sen enempää kuin Plaidia. Mutta kertoohan tuo M5:n reippaasti paremmasta mutkanopeudesta.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
116
Tää sama juttu, mutta korvaat plaid:n vielä hitaammalla taycan turbo:lla ja sitten mietitään sitä sähköauton olemusta?

edit. Olisko sulla lähdettä? Tän mukaan cayenne olisi kyllä marginaalisesti hitaampi kuin plaid: New Porsche Cayenne Turbo GT Unveiled, Breaks Record for Fastest SUV at Nurburgring

edit2. Ainakin mun mielestä se paino selkeästi rajoitti plaid:in menoa. Sitä vietiin kuin laivaa. Massa ja sen halu jatkaa matkaa tangentin suuntaan rajoittaa tehonlaittamista tiehen ettei käy hassusti.


Täysi kierros, josta annettu 7:33:95 sille vajaalle minkä Teslakin ajoi.

Ja editiin: huomioi että Cayenne on painavampi kuin Plaid. Eli massa on tekosyy.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
116
Miten tän asian kanssa sitten suhtaudutaan taycan turboon?
No varmaan sillä että Porschella(kin) on Taycanissa ongelmia todellisen tehon kanssa radalla, jos 40 heppaa enemmän antava auto ei pärjää? Puhumattakaan siitä mitä Teslan melkein 400 tarkoittaa.

Eli jos pitää arvata, niin sähkö on nykyiteraatioissa aika paska radalla?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
No varmaan sillä että Porschella(kin) on Taycanissa ongelmia todellisen tehon kanssa radalla, jos 40 heppaa enemmän antava auto ei pärjää? Puhumattakaan siitä mitä Teslan melkein 400 tarkoittaa.

Eli jos pitää arvata, niin sähkö on nykyiteraatioissa aika paska radalla?
Ja näinhän mä sanoin jo alunalkaen. En itse sähkistä radalle ostaisi. Jos haluaa plaid:ia verrata niin se taycan turbo lienee oikea vertauskohde. Omenat ja appelsiinit ja silleen. Vaikka sähkis olisi absoluuttisesti nopea ja mukava ajaakin(tätä saa odottaa, ehkä teslan roadster tulevaisuudessa) niin silti aika nopeaan ratapäivän aikana alkaisi vituttamaan sähköllä lataaminen. Ennemmin bensaa tankkiin ja kovaa ajoa odottelun sijaan.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
116
Ja näinhän mä sanoin jo alunalkaen. En itse sähkistä radalle ostaisi. Jos haluaa plaid:ia verrata niin se taycan turbo lienee oikea vertauskohde. Omenat ja appelsiinit ja silleen.
Halusin vain heittää vertauksen joka poissulkee tuon ”no sähkäri on vaan niin läski” selityksen. Cayenne on edelleen katumaasturi, painavampi, ja 400 hevosta laiskempi.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Halusin vain heittää vertauksen joka poissulkee tuon ”no sähkäri on vaan niin läski” selityksen. Cayenne on edelleen katumaasturi, painavampi, ja 400 hevosta laiskempi.
Mä en yllättyisi, jos siihen on syynsä, että noi about samanpainoiset autot ovat about yhtä nopeita tehoeroista huolimatta. Fysiikanrajat tulevat vastaan, lisätehosta ei ole iloa. Jotain kertoo tuosta, kunhan saadaan tuunatulla plaid:lla ajat tiskiin. Paremmat renkaat, jarrut, painoa pois, aerodynamiikkaa lisää. Aika oletetavasti paranee, kun tehoa saadaan siirrettyä enemmän tiehen.

Silmällä näkee plaid-videossa että paino&renkaat rajoittavat menoa. Keveämpiä vermeitä heitellään ihan surutta suuntaan jos toiseen ja suunta vaihtuu vikkelään. Plaid luistelee kuin laiva etiäpäin ja ohjausliikkeet erittäin hitaita ja hallittuja. Massanehdoilla. Plaid:lla vois vakiorenkaat lähteä vanteilta, jos yrittäisi sitä ajaa kuin keveämpää autoa tai tapahtuisi jotain muuta ei niin mukavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Silmällä näkee plaid-videossa että paino&renkaat rajoittavat menoa. Keveämpiä vermeitä heitellään ihan surutta suuntaan jos toiseen ja suunta vaihtuu vikkelään. Plaid luistelee kuin laiva etiäpäin ja ohjausliikkeet erittäin hitaita ja hallittuja. Massanehdoilla. Plaid:lla vois vakiorenkaat lähteä vanteilta, jos yrittäisi sitä ajaa kuin keveämpää autoa tai tapahtuisi jotain muuta ei niin mukavaa.
En mä noin sitä lukisi suoraan. Mun mielestä tuo tulos kertoo siitä ettei Plaidin alustageometria toimi noissa oloissa. Täytyy muistaa että Cayennessakin on korkeammalla painopiste kuin Plaidissa ja vähemmän tehoa suorilla. Cayennen on siis kuljettava huomattavasti lujempaa mutkissa, eikä SUV renkaiden pitäisi olla mitenkään mahtavammat kuin Tesla on omiinsa valinnut.

Ehkä tässä näkyy enemmänkin se, ettei Tesla osaa vielä suunnitella loppuun asti auton pohjaa. Porsche osaa tehdä alustan jos toisenkin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 029
Ehkä tässä näkyy enemmänkin se, ettei Tesla osaa vielä suunnitella loppuun asti auton pohjaa. Porsche osaa tehdä alustan jos toisenkin.
Teslalla on näkemys siitä, että alusta ja auto saadaan jäykemmäksi ja painopistettä alaspäin valamalla akusto osaksi runkoa ja runko isommista osista. Samalla kai paino putoaa hieman, kun akusto on kevyempi. Nuo ovat vielä vaiheessa olevaa r&d kamaa.

Odotellaan nyt se modatun plaid:in aika niin selviää miten paljon ajassa on löysää poisotettavaksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
Tilaus kuulemma raukeaa kvartaalin loppuun. Silleen ehkä voisi onnistua että sovit luovutuksen vikalle päivälle, mutta perut aivan viimetinkaan ja kauppa purkaantuu. Sitten 1.10 palaat ostamaan saman auton kaupan pihasta heti sen auettua uudella sopparilla. Ehkä jopa sovit ja kerrot koko kuvion ennakkoon.
Kuulemma maanantaina selviää jotain miten kompensoivat jotta tilaukset luovutetaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 796
Viestejä
4 203 883
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom