Kyllähän lähtökohtaisesti pitäisi miettiä miten maksaa sen loppuerän teslasta jos sen rahoittaa eikä ajatella että se arvo on loppuerä.Ja näitä piisaa. Tälläkin foorumilla moni on sanonut kuittaavansa loppuerän auton myymisellä.
Onneksi ite olen niin pelkuri näissä raha-asioissa, että en koskaan ole uskaltanut tuollaiseen loppuerärahoitukseen. Paperilla houkuttelava vaihtoehto, mutta....
Mutta aika hyviin arvonalenemiin pääse myös poltiksilla jos hiemankin ruksii lisävarusteita .Jos ottaa vaikka 10KEUR lisävarusteita, niin voi odottaa hyvin 90-80% arvonalenemaa niiden osalta. Sen perusteella ei tuon videon juttu ei erityisemmin järkytä.
Monella perinteisellä merkillä karvalakkimalli tehdään juurikin niin riisutuksi että pitää ottaa kaiken maailman tekniikkapaketteja ja lisävarusteita, jolloin auton hinta karkaa käsistä. Noilla ei juurikaan ole lisäarvoa myydessä ja uudelta ostajalta saa fyffet pois. Teslalla käytännössä kaikki kuuluu jo kulimalliin, toki voi värin valita sisältä ja ulkoa. Tuo fsd on välillä mahdollista ollut siirtää seuraavaan teslaan ja varmaan sellaisia tulee jatkossakin jos haluaa sellaisen ostaa käytännössä ainoaksi lisävarusteeksi.
Jostain luin aikanaan että paras sijoitus autoon on ostaa uutena ja ajaa se paaliin eli about 20v, mutta monella varmaan kiinnostaa se tekniikan kehitys teslassa vaihdella vähän väliä tms. tuskin se auto alle 5v on paalikamaa vaikka ajaisi yhteensä 250k.