Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 335
Liekö paljon tarvii edes eurooppaan enää teslan kiinasta autoja tuoda, jos/kun saavat berliinin tehtaanlaajennuksen tehtyä. Se lisäisi 500000 euroopan tuotantokapasiteettiin. Akut tietty oma juttunsa, mutta silläkin puolella teslalla muitakin kuin kiinalaisia yhteistyökumppaneita/tehtaita.
Kyllä Berliinin miljoonatehdas hyvin kattaa vuosiksi varmaan tarpeita kunnes throtlaa kun model2 lisää tarpeita volyymille. Nyt kun noita lfp akkuja kuitenkin tulee Kiinasta aikalailla ja se passi varmistaa mistä materiaali tulee voi EU lyödä jotain haittaa vs oma tuotanto EUn sisällä. Toki Savukoskelta nuo alkaa hyvin kaivamaan malmia ja EUn sisälle tulee akkutehtaita, mutta tuntuu että liian hitaasti ainakin Teslan kannalta. Tuommoinen Texasin litium refineri vaan Suomeen tai vaikkapa Portugaliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 034
Ajelin chill modella kovilla pakkasilla ja liukkailla. Nyt kun on taas plussaa niin vaihdoin takaisin sportille. Ihan kun olisi taas uusi auto, kyllä tuo acceleration boostin kiihtyvyys nostaa aina hymyn korviin asti.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 313
Koskeeko tää kauhunsekainen tunne vain Teslan julkaisuja. Vai tuleeko kauhua ja sekaisia tunteita myös muiden valmistajien julkaisuista, kuten ilman penkinlämmittimiä julkaistusta Citroenista.
Onhan siinä penkinlämmittimet, mutta maahantuoja ei osannut vielä luvata/sanoa että ne saa varmasti siihen halvempaan malliin hankittua rahalla täällä päässä. Jos siis nyt puhut tästä e-C3sta. Yhtään autoa kun ei ole vielä täällä asti niin kaikki yksityiskohdat eivät ole vielä tiedossa.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 335
Hw5 suunnittelu kohta paketissa.
Ilmeisemmin -25 lopulla tsmc alkaa tippumaan noita ja samaungilta -26. Tuo 10% energiapihimpi kuin nykyinen kelpaa hyvin tesla2.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
Koskeeko tää kauhunsekainen tunne vain Teslan julkaisuja. Vai tuleeko kauhua ja sekaisia tunteita myös muiden valmistajien julkaisuista, kuten ilman penkinlämmittimiä julkaistusta Citroenista.
Mulla on ollut kauhunsekaiset tunteet jokaisesta ranskalaisesta autosta since Citroen BX. Yhden pösön joskus omistin ja sitä hinattiin yhtä paljon kuin ajettiin. Noin muuten pidän Teslan hinkumista nakkikioskiluokkaan vähän kummallisena, etenkin kun yhtiötä ei selkeästikään kiinnosta tehdä rahaa huolloilla yms. perinteisin menoin, jolloin volyymi puhuu. Ehkä se haluaa vain sielläkin kusta perinnevalmistajien muroihin, koska se voi.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 381
Mulla on ollut kauhunsekaiset tunteet jokaisesta ranskalaisesta autosta since Citroen BX. Yhden pösön joskus omistin ja sitä hinattiin yhtä paljon kuin ajettiin. Noin muuten pidän Teslan hinkumista nakkikioskiluokkaan vähän kummallisena, etenkin kun yhtiötä ei selkeästikään kiinnosta tehdä rahaa huolloilla yms. perinteisin menoin, jolloin volyymi puhuu. Ehkä se haluaa vain sielläkin kusta perinnevalmistajien muroihin, koska se voi.
Helpoin tapa mieltää tuota hinkumista on ajatella, että FSD softa joskus alkaisi toimimaan edes jollain tapaa järkevästi. Halvankin kinnerin omistaja saattaisi maksaa FSD:sta rahaa, jos se toimisi. Isompi määrä autoja isompi määrä FSD ostajia, profit. Tuleeko FSD koskaan toimimaan niin hyvin, että asiakkaat siitä maksaisivat tuhansia? Vihaat tietää, fanit tietää muut ei tiedä vastausta.

Toinen tapa ajatella on uskoa, että elon/tesla taistelee tosissaan ilmastonmuutosta vastaan ja haluaa edistää maksimit sähköautoja, aurinkopaneeleita jne.

Isaacsonin kirjassa oli mielenkiintoinen perusteltu väite siitä, että next gen vehicle platformin tekeminen myytiin elonille robotaxi edellä. Elonia ei model2/halvempi kärry kiinnostanut, mutta robotaxit kiinnostavat.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
Helpoin tapa mieltää tuota hinkumista on ajatella, että FSD softa joskus alkaisi toimimaan edes jollain tapaa järkevästi. Halvankin kinnerin omistaja saattaisi maksaa FSD:sta rahaa, jos se toimisi. Isompi määrä autoja isompi määrä FSD ostajia, profit. Tuleeko FSD koskaan toimimaan niin hyvin, että asiakkaat siitä maksaisivat tuhansia? Vihaat tietää, fanit tietää muut ei tiedä vastausta.
Mä en ole todellakaan vihaaja joskaan ei fanikaan, mutta tämä on utopiaa. Jenkeissä saa nyt varmaan ajaa vaikka dynamiitilla, jos niikseen tulee, kun ovat sen verran typerä kansa, mutta euroopassa noilla leluilla ei leikitä - ja hyvä niin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 225
Koskeeko tää kauhunsekainen tunne vain Teslan julkaisuja. Vai tuleeko kauhua ja sekaisia tunteita myös muiden valmistajien julkaisuista, kuten ilman penkinlämmittimiä julkaistusta Citroenista.
Kyllä ja ei.

Teslalla on ollut taipumus kyseenalaistaa autoilun peruselementtejä niin hyvässä kuin pahassa. Jotkin kokeilut ovat ok, , mutta monessa fundamentaalisessa asioissa on menty päin kuusikkoa Teslan toimesta.

Valitettavasti jotkut muutkin ovat apinoineet näitä Teslan aivopieruja kustannussäästötoiveissaan. Mikä on todella valitettavaa. En pidä siitä, että sähköautosta pitää saada hinnaliisesti houkuttelava keinolla millä hyvänsä.

On hyvä muistaa, että auto (ei moottori tai voimalinja ) on yli satavuotisen evoluution tulos. Sitä kehitystä ei pidä mitätöidä sillä tekosyyllä, että saadaan autoon sähköinen voimalinja.

Ja mitä penkinlämmittimiin tulee, aivan secundäärinen asia verrattuna monen muuhun linjanvetoon mitä autossa on oleellista tai ei. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että penkinlämmitin on eräs turhimmista varusteista autossa. En käytä vaikka se sillä on ollut vuosikymmeniä.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 381
Mä en ole todellakaan vihaaja joskaan ei fanikaan, mutta tämä on utopiaa. Jenkeissä saa nyt varmaan ajaa vaikka dynamiitilla, jos niikseen tulee, kun ovat sen verran typerä kansa, mutta euroopassa noilla leluilla ei leikitä - ja hyvä niin.
Mä en väitä tietäväni että FSD joskus tulisi tai ei tulisi esim. kalifornian normaaleissa olosuhteissa toimimaan niin hyvin, että joku siitä maksaisi extraa. Suomen talviolosuhteet tai vaikka koloradossa vuoren huiputtaminen sitten hyvin paljon epätodennäköisempiä saada toimimaan. Mulle riittäis ajoavustimeksi, että moottoritiet, rampit ja isot normitiet toimis ajoavustimella kesäolosuhteissa(asun paikassa missä ei sada lunta). Noilla pääsis pitkälle, maksaisin rahaa ja ihan ilomielin itse ajaisin viimeisen 5% matkasta.

Mielenkiinnolla odotan mitä nvidia+mersu yhteistyöstä tulee. CES messuilla selvis, että 2024 vuodelle odoteltu nvidia+mersu kärry lykkääntynyt 2025 vuodelle.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
Teslalla on ollut taipumus kyseenalaistaa autoilun peruselementtejä niin hyvässä kuin pahassa. Jotkin kokeilut ovat ok, , mutta monessa fundamentaalisessa asioissa on menty päin kuusikkoa Teslan toimesta.
Miten sen nyt ottaa. Tesla liikkuu eteen ja taakse ja siitä löytyy ihan kiva kattaus ominaisuuksia kuten nyt vaikka ilmastointi, mankka ja jotain teknolarppailua. Ei se mitään premiumia oo, mutta kyllä se Auris tuntuu aika harmaalta rinnallaan kuitenkin. Aurista pitäisin aika fundamentalistisena autona, mutta enpä siitä oikein mitään haluaisi Teslaan - paitsi ehkä sen polttomoottorin aina kun näen laturijonon.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Suomen talviolosuhteet tai vaikka koloradossa vuoren huiputtaminen sitten hyvin paljon epätodennäköisempiä saada toimimaan. Mulle riittäis ajoavustimeksi, että moottoritiet, rampit ja isot normitiet toimis ajoavustimella kesäolosuhteissa(asun paikassa missä ei sada lunta). Noilla pääsis pitkälle, maksaisin rahaa ja ihan ilomielin itse ajaisin viimeisen 5% matkasta.
Kyllähän fsd:stä on videoita teiltä missä on täys talvi ja pieniä teitä mis hädintuskin näkee missä tie menee ja hämmentävän hyvin ajaa. Ois se kova saada Eurooppaan.

Itellä jo tää nykyinen Suomen tasoinen fsd on ihan sellanen etten enää luovu. Liikennevalojen ja risteyksien pysähtyminen/liikkeelle lähtö toimii todella hyvin. Risteykset toimii kaikkialla, myös täällä maalla. Lisäksi ap toimii talvellakin ison osan ajasta ja esim meidän pikkutiellä sen nykyisin jostain syystä saa päälle vaikka ei näy viivoja missään. Nykyisin vielä kun s3xy buttoneilla saa automatisoitua tuota, niin toimii kaistan vaihdon jälkeen muuallakin kuin motareilla et ap pysyy päällä.

Meiltä on Turun keskustaan noin 50km matkaa ja Kauppatorille kun menee, niin kotipihalta kääntymisen jälkeen tarvitsee neljästi kääntää itse rattia. Polkimiin ei tarvi koskea kertaakaan. Lofoottien reissulla vuodenvaihteessa ajoin norjassakin vuoriston läpi ap päällä. Suomessa Tornio/tampere välillä otin ap pois vain latauksen ajaksi, mutta itse teillä pysyi kokoajan päällä ongelmitta, vaikka ei viivoja silloin missään näkyny.

Nyt vielä uusin päivitys näytti vihdoin poistaneen tuon isoimman ongelman. Eli kun kaista levenee, jotta pääsee kääntyvien ohi, mutta kääntyville ei ole kaistaa. Aikaisemmin koukkasi ap päällä aina sieltä oikeasta reunasta. Välillä bussipysäkit aiheutti samaa mutta ei niin pahasti. Nyt menee nätisti vihdoin suoraan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 225
Meiltä on Turun keskustaan noin 50km matkaa ja Kauppatorille kun menee, niin kotipihalta kääntymisen jälkeen tarvitsee neljästi kääntää itse rattia. Polkimiin ei tarvi koskea kertaakaan. Lofoottien reissulla vuodenvaihteessa ajoin norjassakin vuoriston läpi ap päällä. Suomessa Tornio/tampere välillä otin ap pois vain latauksen ajaksi, mutta itse teillä pysyi kokoajan päällä ongelmitta, vaikka ei viivoja silloin missään näkyny.
Tyhmä kysmys, mutta ihmettelen aina että mitä tuossa kyydissä olessa sitten tehdään. Koko hommaa ei voi autolle jättää , eika saakkaan, niin mitä tuossa kuskin penkillä sitten tehdään? Istutaan mottu auki ja ihmetellään liikenteen menoa ? Minusta tuo FSD on vähän joko tai juttu. Joko sitä ei ole ollenkaan tai sitten voi vaikka mennä takapenkille nukkumaan.

Toki FSD on tuiki hyödylline jos kuski nukahtaa ratiiin. Auto ottaisi ohjat ja ajaisi auton levähdyspaikkale ja herättäisi kuskin 15 min pikatorkkujen jälkeen.

Taksissa matkustaminenkin on tylsää, mielummin ajaisin itse jos kuski antaisi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Tyhmä kysmys, mutta ihmettelen aina että mitä tuossa kyydissä olessa sitten tehdään. Koko hommaa ei voi autolle jättää , eika saakkaan, niin mitä tuossa kuskin penkillä sitten tehdään? Istutaan mottu auki ja ihmetellään liikenteen menoa ? Minusta tuo FSD on vähän joko tai juttu. Joko sitä ei ole ollenkaan tai sitten voi vaikka mennä takapenkille nukkumaan.

Toki FSD on tuiki hyödylline jos kuski nukahtaa ratiiin. Auto ottaisi ohjat ja ajaisi auton levähdyspaikkale ja herättäisi kuskin 15 min pikatorkkujen jälkeen.

Taksissa matkustaminenkin on tylsää, mielummin ajaisin itse jos kuski antaisi.
Kokoajanhan siinä ratista kiinni pidetään. Mun mielestä tuossa jostain syystä pysyy todella paljon virkeämpänä mikä on ehkä vähän jopa outoa. Mutta lisäksi siinä pystyy aivan älyttömästi skarpimpana seuraamaan tielle pomppaavia eläimiä, muiden kuskien törttöilyä, jalankulkijoita jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 034
Kokoajanhan siinä ratista kiinni pidetään. Mun mielestä tuossa jostain syystä pysyy todella paljon virkeämpänä mikä on ehkä vähän jopa outoa. Mutta lisäksi siinä pystyy aivan älyttömästi skarpimpana seuraamaan tielle pomppaavia eläimiä, muiden kuskien törttöilyä, jalankulkijoita jne.
Itse kanssa tykkään autopilotista ajan lähes aina autopilotilla.

Toki parasta olisi jos voisi mennä ajon ajaksi takapenkille nukkumaan, mutta se nyt on vielä varsin kaukana. Mutta hyvä tuokin että auto hoitaa 95% ajamisesta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Se herättää mukavasti kun vetää haamuja myös.
Eilen kun auto nousi rampilta motarille niin haamut kun oli tulossa. Sitten kun auto oli parkissa hätävilkut päällä bussipysäkillä niin haamut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Se herättää mukavasti kun vetää haamuja myös.
Eilen kun auto nousi rampilta motarille niin haamut kun oli tulossa. Sitten kun auto oli parkissa hätävilkut päällä bussipysäkillä niin haamut.
Mikähän nuo haamut tekee, kun itsellä ei täälläpäin, eikä kyllä muuallakaan Suomessa oo haamuja tullut. Ei pelkää motarilla siltoja tai muuta kuten monella muulla.

Mut sit fltp testiin kun menin, kaupunkilenkillä jokainen vastaantuleva auto sai jarruttamaan. Sen lenkin jälkeen ei sielläkään päin kertaakaan tehnyt missään.

Tuntuu et autoyksilöissä on hullusti eroa. Voiko niissä kameroissa, kameroiden asennuksessa, tuulilasin kaltevuudesta tai jossain olla eroja? Kamera näkee jotain mitä ei ole.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 381
Tyhmä kysmys, mutta ihmettelen aina että mitä tuossa kyydissä olessa sitten tehdään. Koko hommaa ei voi autolle jättää , eika saakkaan, niin mitä tuossa kuskin penkillä sitten tehdään? Istutaan mottu auki ja ihmetellään liikenteen menoa ? Minusta tuo FSD on vähän joko tai juttu. Joko sitä ei ole ollenkaan tai sitten voi vaikka mennä takapenkille nukkumaan.

Toki FSD on tuiki hyödylline jos kuski nukahtaa ratiiin. Auto ottaisi ohjat ja ajaisi auton levähdyspaikkale ja herättäisi kuskin 15 min pikatorkkujen jälkeen.

Taksissa matkustaminenkin on tylsää, mielummin ajaisin itse jos kuski antaisi.
Ei erityisemmin kiinnosta autolla ajaminen. Antaa auton ajaa samalla kun itse vahtii ja kuuntelee podcastia/audiokirjaa. Auto väline paikasta a-b-a siirtymiin, kiinnostus autoilua ja autoja kohtaan nolla. Suurin osa siirtymistä isoa tietä missä joku FSD saattaisi pystyä olemaan täysin autonominen tulevaisuudessa. Enemmän mua kiinnostaa teknologia ja ajoavustimet kuin autot&autoilu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
782
En ite kyl sulata tuota näkemystä et vanhassakaan kylmä ois ollu. Vuodenvaihteen lofoottien reissulla ruotsin Lapin läpi tultaessa koko matka -40c. -19 mallinen kolmosen perffi ja ilman ulkotakkia, saati hanskoja tulin ilman ongelmitta ja laturilla pikku torkuilta heräsin kun hiki valuu. Eikä pyyntiä ollu ees missään välissä yli 21c.
Ja mitä obd kautta seurailin niin PTC:ssä ois vielä ollu varaa kiristää tehoja ulos.
No miten siellä autossa ei ollut se mitä on pyynti? 21c, jos hiki valui.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
782

Nuo castingit varmaan jalostuu magnesiumiksi nii saadaan auton painoa alemmaksi ja castingin hintaa samalla. Hw5 todennäköisesti vielä halvempi tehdä kuin nykyinen rauta. Tuo johdotus/kupari tiputtaa hintaa 48v järjestelmällä sekä voimansiirto tonnin edukkaampi.
No ei se magnesiumiksi voi muuttua koska se palaa erittäin herkästi ja on reaktioaktiivinen.
Toki sitä käytetään metalliseoksissa, kuten juuri alumiinissa, haluttujen ominaisuuksien saamiseksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
442
Kokemuksia onko mitään eroa vaihdetaanko autoon Teslan oma tuulilasi vai tarvikelasi? Autoklinikka tarjosi tarviketta ja sanoi, että jos haluat virallisen Teslan oman tuulilasin niin heidän toinen toimipiste käyttää Teslan omia osia.

Lasivakuutukseen.

Mietin, että joku kaunispäivä omakin Tesla alkaa näkemään haamuja ja vastauksena saan, että vittuakos otit tarvikelasin. :kahvi:

E: lyhyt googlettelu suosi virallista tuulilasia eikä aftermarket
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 767
Kokemuksia onko mitään eroa vaihdetaanko autoon Teslan oma tuulilasi vai tarvikelasi? Autoklinikka tarjosi tarviketta ja sanoi, että jos haluat virallisen Teslan oman tuulilasin niin heidän toinen toimipiste käyttää Teslan omia osia.

Lasivakuutukseen.

Mietin, että joku kaunispäivä omakin Tesla alkaa näkemään haamuja ja vastauksena saan, että vittuakos otit tarvikelasin. :kahvi:

E: lyhyt googlettelu suosi virallista tuulilasia eikä aftermarket
Facen puolella ollut juttua nyt tasasin väliajoin että lasin vaihdon jälkeen tuulilasikamera alkanut valittelemaan huonoa näkyvyyttä. Ainakin vastuslankojen design näyttää olevan muuttunut, eikä enää poista kosteutta kameran edestä läheskään niin hyvin kuin ennen. Itse ainakin korjauttaisin kaikki häränsilmät yms heti kun mahdollista ja vasta kun on pakko vaihdattaisin uuden lasin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Facen puolella ollut juttua nyt tasasin väliajoin että lasin vaihdon jälkeen tuulilasikamera alkanut valittelemaan huonoa näkyvyyttä. Ainakin vastuslankojen design näyttää olevan muuttunut, eikä enää poista kosteutta kameran edestä läheskään niin hyvin kuin ennen. Itse ainakin korjauttaisin kaikki häränsilmät yms heti kun mahdollista ja vasta kun on pakko vaihdattaisin uuden lasin.
Tuo johtuu siitä, että ovat asentaneet väärän lasin, uudet kamerat "tukevat" tuota eri vastuslankojen asettelua.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 335
No ei se magnesiumiksi voi muuttua koska se palaa erittäin herkästi ja on reaktioaktiivinen.
Toki sitä käytetään metalliseoksissa, kuten juuri alumiinissa, haluttujen ominaisuuksien saamiseksi.

Aika wanhakantainen ajatus että magnesium palaa herkästi. Tuossa aika hyvin otettu kantaa miksi juuri magnesium parempi kuin alumiini valuissa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
442
Facen puolella ollut juttua nyt tasasin väliajoin että lasin vaihdon jälkeen tuulilasikamera alkanut valittelemaan huonoa näkyvyyttä. Ainakin vastuslankojen design näyttää olevan muuttunut, eikä enää poista kosteutta kameran edestä läheskään niin hyvin kuin ennen. Itse ainakin korjauttaisin kaikki häränsilmät yms heti kun mahdollista ja vasta kun on pakko vaihdattaisin uuden lasin.
Halkesi lasi ihan kunnolla molemmilta puolin, pakko vaihtaa.

Tuo johtuu siitä, että ovat asentaneet väärän lasin, uudet kamerat "tukevat" tuota eri vastuslankojen asettelua.
Eli siis...uusille kameroille eri lasi ja vanhoille eri? Ja liikkeen pitäisi tämä tietää kumpi laitetaan, jos niillä nyt edes monenlaisia on?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Vanhoille kameroille ne lämmitykset menee poikittain.

Kertoo toki että jos ovat tuolla alkaneet korvaamaan myös vanhoja niin QA pettänyt taas.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
243
Facessa joku sanoi että autoklinikka oli kysynyt teslalta tätä ja teslan vastaus että yksi tuulilasityyppi nykyään ja kaikkiin laitetaan se.
Edit. Mutta selvästikään se uusi ei toimi vanhoissa..
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 767
Onkohan tarvikelaseissa kans tuo uusi vastuslanka design, ite ottaisin sellaisen jos tosiaan on ne viis vai kuus vastuslankaa vaakatasossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Facessa joku sanoi että autoklinikka oli kysynyt teslalta tätä ja teslan vastaus että yksi tuulilasityyppi nykyään ja kaikkiin laitetaan se.
Edit. Mutta selvästikään se uusi ei toimi vanhoissa..
Hienosti saivat paskottua sitten tämänkin Teslalla.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 767
Vanhoille kameroille ne lämmitykset menee poikittain.

Kertoo toki että jos ovat tuolla alkaneet korvaamaan myös vanhoja niin QA pettänyt taas.
Niin eli siis 2018-2023 vuosimallien kolmosissa on kolme kameraa tuulilasissa, kun taas highlandissä on vain kaksi. Tuo uusi lasi on siis highlandin kameroilla tarkoitettu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Niin eli siis 2018-2023 vuosimallien kolmosissa on kolme kameraa tuulilasissa, kun taas highlandissä on vain kaksi. Tuo uusi lasi on siis highlandin kameroilla tarkoitettu.
Tuon lasin lämmitys muutettiin koska vaakaviivat tuli kameroihin ja näiden osalta sitä piti opettaa että ei välitä niistä. Tätä oli jossain Teslan AI videossa mainittu.

Nyt mitä yllä näkyy on että korvanneet tällä uudella designilla lasit ja QA jäänyt tekemättä, joka johtaa ongelmiin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
No miten siellä autossa ei ollut se mitä on pyynti? 21c, jos hiki valui.
Se onkin hyvä kysymys. Paikallaan ollessa Camp modessa vikana yönä oli 16 pyynti ja edelleen hiki valui. Normi ajomoodissa 20 on loistava, 21 on mun makuun jo turhan lämmin. Mutta kun vaihtaa Camp moodille ni tuntuu mikä vain lämpö olevan liian kuuma. Aivan hiestä märkänä vielä tolla 16 pyynnillä puhallus 2/10, vaikka ulkona 38-40 pakkasta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
155
Tuntuu et autoyksilöissä on hullusti eroa. Voiko niissä kameroissa, kameroiden asennuksessa, tuulilasin kaltevuudesta tai jossain olla eroja? Kamera näkee jotain mitä ei ole.
Ei se ole yksilöistä kiinni, vaan tiestä missä ajat. Se mikä ei täällä foorumilla välttämättä välity täysin, on että ihmiset ajalee ihan eri reittejä ympäri maata. Karttadata on vähän sinne päin, ja se muistaa muun muassa vanhoja tietöitä joita ei ole aikoihin ollu, ja hidastelee ja säikkyy niihin sun muuta ihan oikeaa karttadata bugia vaikka siltojen kohdilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
821
Se onkin hyvä kysymys. Paikallaan ollessa Camp modessa vikana yönä oli 16 pyynti ja edelleen hiki valui. Normi ajomoodissa 20 on loistava, 21 on mun makuun jo turhan lämmin. Mutta kun vaihtaa Camp moodille ni tuntuu mikä vain lämpö olevan liian kuuma. Aivan hiestä märkänä vielä tolla 16 pyynnillä puhallus 2/10, vaikka ulkona 38-40 pakkasta.
Johtuu puhallusnopeudesta. Sama energiamäärä tungetaan pienempään ilmavirtaan JA läpivirtaus on pienempi eli kabiinista poistuu vähemmän ilmaa/lämpöä ulos.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Ei se ole yksilöistä kiinni, vaan tiestä missä ajat. Se mikä ei täällä foorumilla välttämättä välity täysin, on että ihmiset ajalee ihan eri reittejä ympäri maata. Karttadata on vähän sinne päin, ja se muistaa muun muassa vanhoja tietöitä joita ei ole aikoihin ollu, ja hidastelee ja säikkyy niihin sun muuta ihan oikeaa karttadata bugia vaikka siltojen kohdilla.
Ei se ole ihan noinkaan, koska tiedän usean paikan missä muutamalla tekee hulluja haamujarrutuksia, kun taas itellä kolmonen ja kaverin ässä ei tee niitä. Esim siis siltoja pelkää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Ei se ole ihan noinkaan, koska tiedän usean paikan missä muutamalla tekee hulluja haamujarrutuksia, kun taas itellä kolmonen ja kaverin ässä ei tee niitä. Esim siis siltoja pelkää.
Ei pitäisi pelkää siltoja koska se oli tutkan syytä...
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
782
Johtuu puhallusnopeudesta. Sama energiamäärä tungetaan pienempään ilmavirtaan JA läpivirtaus on pienempi eli kabiinista poistuu vähemmän ilmaa/lämpöä ulos.
No pitäähän automaatti-ilmastoinnissa olla lämpötila-antureita edessä ja takana (ja ulkona) että se tietää paljonko kabiinissa oikeasti on lämpöä?
Eihän se muuten voi toimia?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
No pitäähän automaatti-ilmastoinnissa olla lämpötila-antureita edessä ja takana (ja ulkona) että se tietää paljonko kabiinissa oikeasti on lämpöä?
Eihän se muuten voi toimia?
Model 3/Y on yksi sisätilan anturi siinä näytön varressa, ei muita. Tuokin huonossa paikkaa koska niin alhaalla. Uudesta on ilmeisesti ulkotilan anturi poistettu ja data tulee sijainnin mukaan.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 718
Model 3/Y on yksi sisätilan anturi siinä näytön varressa, ei muita. Tuokin huonossa paikkaa koska niin alhaalla. Uudesta on ilmeisesti ulkotilan anturi poistettu ja data tulee sijainnin mukaan.
On siellä ambient anturi vieläkin, mutta palvelee varmaan enemmän sijainnista johtuen lämpöpumpun tms. tarpeita. Lisäksi tuo ainut sisäilman anturi on 2024 malleissa varustettu puhaltimella. Onhan siellä muitakin lämpöantureita, mutta ne mittaavat lämmönjakoa lämmittimien putkien sisällä (EDIT: 2024 malleissa näitäkin enää vain yksi).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
On siellä ambient anturi vieläkin, mutta palvelee varmaan enemmän sijainnista johtuen lämpöpumpun tms. tarpeita. Lisäksi tuo ainut sisäilman anturi on 2024 malleissa varustettu puhaltimella. Onhan siellä muitakin lämpöantureita, mutta ne mittaavat lämmönjakoa lämmittimien putkien sisällä.
Eihän putkien jne. lämmöt tiedä mitään miten lämmintä ohjaamossa on?
Miksi anturi tarvitsee puhaltimen?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Ei pitäisi pelkää siltoja koska se oli tutkan syytä...
Mulla on tutkat ja ongelmia on siltojen kohdilla yhtälailla tutkattomissa kuin tutkallisissakin.
mä oon edelleen hyvin vahvasti sitä mieltä että kameran/lasin osalta eri autoissa on jotain eroja jolloin valo heijastuu eritavalla. Ei tuo oikein selity mistään muutoin, että samat kohdat käyttäytyy täysin eritavalla. Ja kun ei ne ole pelkästään jokotai. Toisilla ei tee koskaan, toisilla 100% kerroista ja osalla sillontällöin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Mulla on tutkat ja ongelmia on siltojen kohdilla yhtälailla tutkattomissa kuin tutkallisissakin.
mä oon edelleen hyvin vahvasti sitä mieltä että kameran/lasin osalta eri autoissa on jotain eroja jolloin valo heijastuu eritavalla. Ei tuo oikein selity mistään muutoin, että samat kohdat käyttäytyy täysin eritavalla. Ja kun ei ne ole pelkästään jokotai. Toisilla ei tee koskaan, toisilla 100% kerroista ja osalla sillontällöin.
Onko sinulla joku vanhempi Model S/X missä tutka?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
821
Taitaa olla Model 3 joko HW2.5 tai HW3.0 raudalla. Eikös noissa HW2.5 Model 3:ssa ole edelleen tutka käytössä?
On. Muistan kyllä ajan ennen visionia hw3 autolla ja ei se ainakaan vähempi haamuinen ollut.
Jos jotain hyvää tuosta jatkuvasta fsd stackin uudelleen teosta niin voisi kuvitella että kun joskus se tänne härmään saadaan vaikka karsittuna niin ainakaan samat ongelmat eivät enää seuraisi. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 287
Viestejä
4 312 804
Jäsenet
72 003
Uusin jäsen
satluo

Hinta.fi

Ylös Bottom