Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 269
Millä periaatteella se akku on rajoittava? Mistä tällainen tieto on? CATLin akuissa on käytetty isompaa moottoria kuin nykyisin, joten miksi se yhtäkkiä olisi rajoittava tekijä?

Onko tälle akkuväitteelle olemassa siis yhtään lähdettä?
Tuolta löytyy tieto. En jaksa nyt penkoa mutta luin siitä ajat sitten.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tuolta löytyy tieto. En jaksa nyt penkoa mutta luin siitä ajat sitten.
Kiitos, olisit nyt vain keksinyt suoraan "Internetistä". Alkaa kuulostamaan että tämä on jokin tornihuhu kohta, joka vain elää omaa elämäänsä.

LFMP:hen viittaukset voisi myös unohtaa, ei ainakaan CATL näytä niille mainitsevan yhtään sen suurempaa purkaustehoa.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 269
Kiitos, olisit nyt vain keksinyt suoraan "Internetistä". Alkaa kuulostamaan että tämä on jokin tornihuhu kohta, joka vain elää omaa elämäänsä.

LFMP:hen viittaukset voisi myös unohtaa, ei ainakaan CATL näytä niille mainitsevan yhtään sen suurempaa purkaustehoa.
Kyllä siellä taulukot löytyy jos sen verran kiinnostaa etsiä. Lfp toimii huonommin muutenkin kylmässä kuin nca niin varmaan senkään vuoksi niitä ei laiteta nelkkuihin puhumattakaan se lisääntynyt paino niin alkaa tuntumaan ku traktorilla ajaa versus kilpa-auto.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
117
Mitäs dokumentteja tarvitsee olla mukana Teslan luovutuksessa? Kun hämää, koska samaan aikaan ilmoittavat, että täysin kontaktiton luovutus ja samalla vaaditaan mukaan ajokortti ja vakuutuksen kopio
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 535
Vakuutuksen asiakirjan syötät sinne tilillesi missä sitä kysytään ja ajokortin otat mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2
Mitäs dokumentteja tarvitsee olla mukana Teslan luovutuksessa? Kun hämää, koska samaan aikaan ilmoittavat, että täysin kontaktiton luovutus ja samalla vaaditaan mukaan ajokortti ja vakuutuksen kopio
Heinäkuussa tuli haettua Model 3 Vetokujalta. Luovutuksessa oli ihan Teslan edustaja mukana, eikä muuta tainnut tarvita kuin henkkareita. Vakuutustodistusta en missään kohtaan edes ladannut sinne Teslan sivulle eikä siitä kyselty (vakuutus oli toki hankittu muuten).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
247
Taisivat Tampereella pienen virheen tehdä, kun eivät edes henkkareita kysyneet. Laittoi spostiin auton aktivointilinkin ja homma selvä
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 618
Taisivat Tampereella pienen virheen tehdä, kun eivät edes henkkareita kysyneet. Laittoi spostiin auton aktivointilinkin ja homma selvä
Sun Tesla-tili on sidottu sähköpostiin ja sinne tilille on ajokortista kuvat syötetty, vakuutustodistus ja maksut maksettu ennen luovutusta niin miksi niitä uudestaan tarvitsisi näyttää? Itse haen perjantaina ja ajokortti on mukana.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
921
Sun Tesla-tili on sidottu sähköpostiin ja sinne tilille on ajokortista kuvat syötetty, vakuutustodistus ja maksut maksettu ennen luovutusta niin miksi niitä uudestaan tarvitsisi näyttää? Itse haen perjantaina ja ajokortti on mukana.
Tottahan tämäkin, ei se auto voi väärälle Tesla-tilille mennä kun se menee tasan sille joka sen on tilannut.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 618
Noudin yyni pari viikkoa sitten. En nähny edes henkilökuntaa missään. Puhelimella autoon sisään ja kotia kohti, kiitos hei.
Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
247
Sun Tesla-tili on sidottu sähköpostiin ja sinne tilille on ajokortista kuvat syötetty, vakuutustodistus ja maksut maksettu ennen luovutusta niin miksi niitä uudestaan tarvitsisi näyttää? Itse haen perjantaina ja ajokortti on mukana.
Hmm. Syötinköhän sinne ajokortin kuvat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?
Tuli muistaakseni joku maili tms kun oli valmis noutoon. Itselläni oli aika ehkä klo 13 tms, mutta hain auton jo klo 10. Mutta varmaan vaihtelee ruuhkan ym mukaan että saako kuinka paljon aikaisemmin hakea?
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
39
Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?
Oli 16.30 mulla aika ja ilmoitus auton valmiudesta tuli noin vartti tätä ennen. Menin paikalle, ja samaan aikaan autoaan oli kolme muuta noutamassa. Muut olivat jo autoissansa, eli eiköhän ne hyvissä ajoin sinne saa mennä.

Pieni pettymys oli kun autoa ei tarvinnut hakea hiekkakentältä, vaan luovutettavat autot oli kauniissa rivissä 100% akulla varustettuna Tesla kaupan oven edessä. Näin ainakin Lempäälässä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 054
On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....

Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
459
On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....

Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, jokunen saattaa olla tyytyväinen jos ei tarvitse olla henkilökohtaisessa kontaktissa myyjän kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 026
Ennen sai sisältä hakea ja sai punaista rusettiakin. Myös sai vielä läpikäynnin miten laitteet toimii. Tästäkään ei ole kuin pari vuotta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Kyllähän se hinta muodostuu kokonaisuudesta.

Jos vertaatte Merssua. Isot lasipytingit ja hienot showroomit. Ei niiden teko ja ylläpito ole ilmaista.
Tämä näkyy tuntihinnoissakin kun se on vaan todella kallista puuhaa isoja tiloja pystyssä.

En tiedä muuttuuko mikään, mutta eikö Mustang ole myös verkkomyynnissä ostettu eli erillainen kuin muut Fordit?
Sillä erotuksella että Fordin myyjä tosin auttaa tilauksessa jos tarvetta.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
1 002
On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....

Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Varmasti jakaa mielipiteitä tällä hetkellä tuo luovutustyyli. Ihan ymmärrettävästikin kyllä. Uskon silti, että tulevaisuudessa uusia sukupolvia ei sen kummemmin kiinnosta edes kahvitella geelitukkien kanssa, vaan mitä nopeammin ja helpommin sen auton saa siitä alle ja lähteä himaan, niin sen parempi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 054
Varmasti jakaa mielipiteitä tällä hetkellä tuo luovutustyyli. Ihan ymmärrettävästikin kyllä. Uskon silti, että tulevaisuudessa uusia sukupolvia ei sen kummemmin kiinnosta edes kahvitella geelitukkien kanssa, vaan mitä nopeammin ja helpommin sen auton saa siitä alle ja lähteä himaan, niin sen parempi.
Uusista sukupolvista tulee myös väistämättä vanhuksia. Tolla vanhemmalla sukupolvella kun on rahaa, ja he ostavatkin suurimman osan uusista autoista. En tiedä miten he kokevat tämän uuden toimintatavan ? Monelle potentiaaliselle ostajalle voi olla liian jännää....

Toki vanhempi sukupolvi muuttuu (taidot ja tavat ) myös ajan kanssa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 569
Huomaa taas, että Teslojen määrä liikenteessä on noussut. Kun häikäisee taustapeilissä tai vastaantullessa päin helvettiä sojottavat valot. Eivätkö ihmiset oikeasti ymmärrä/tiedä/osaa säätää noita itse? Ite otin tavaksi aina pistää pitkät päälle, kun noita keijoja tulee vastaan.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 234
Eivät ihmiset sinänsä muutu sukupolvesta toiseen. Varmasti erilaisille luovutuksille löytyy halukkaita jatkossakin. Toki tuon painoarvo autokaupassa on jonkun mitättömän ja kohtuullisen välillä yleisimmin niin tuskin se ratkaisee kauheasti. Tilataanhan polestar myös netin kautta, mutta tilien luontiin ja opastukseen menee se tunti luovutuksessa, joten onhan näitä hybridivaihtoehtojakin. Sinänsä arvostan itse kyllä opastusta nykymaailmassa jossa toiminnot muuttuvat kuukaudessa miten mikäkin toimii.

Mitä valojen säätöön tulee, niin eihän niitä normaalisti kuski ole säätänyt kuin kuorman mukaan ja normisti niihin ei koskaan kosketa.

Ehkä tämäkin pitäisi olla sellainen joka luovutuksessa mainittaisiin ja opetettaisiin miten se tehdään? En pistäisi tuollaista kuskin piikkiin jos valot on usein suunnattu miten sattuu pakasta vedetyssä autossa kun tapana on ollut että tällaiset asiat ovat uutena kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 569
En pistäisi tuollaista kuskin piikkiin jos valot on usein suunnattu miten sattuu pakasta vedetyssä autossa kun tapana on ollut että tällaiset asiat ovat uutena kunnossa.
Tämä ongelma on ollut jo vuosia Teslalla. Eri juttu jos olisi uusi asia, mutta Model 3 ja nyt Model Y ovat julkaisustaan asti olleet käytännössä pisin helvettiä suunnattuja. Omassani valot sojottivat "pakasta vedettynä" niin soivasti, että hävetti ajaa. Tässä taas tulee tämä nykyajan autojen hienous, on siistiä omistaa Tesla, muttei osata edes perustoiminnallisuuksia käyttää ja pitää huolta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Tämä ongelma on ollut jo vuosia Teslalla. Eri juttu jos olisi uusi asia, mutta Model 3 ja nyt Model Y ovat julkaisustaan asti olleet käytännössä pisin helvettiä suunnattuja. Omassani valot sojottivat "pakasta vedettynä" niin soivasti, että hävetti ajaa. Tässä taas tulee tämä nykyajan autojen hienous, on siistiä omistaa Tesla, muttei osata edes perustoiminnallisuuksia käyttää ja pitää huolta.
Mitä itse olen täällä tiskin toisella puolella niin todella iso osa autoilijoista ei osaa ihan perusauton valojensäätöjä tai ymmärrä että poltin on pimeänä (jos ei lue mittaristossa).

Autoihin on tullut apulaitteita niin ei niitä rengaspaineitakaan katsota jos ei auta ilmoita siitä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 569
Tämä selittääkin miksi Mercedes-Benzin adaptiivilla valoilla ajessa jotkut ääliöt laittavat pitkät päälle. Häikäisyähän ei oikeasti heille tapahdu, mutta valot ovat kirkkaat jos niihin suoraan katsoo.
Tämä on taas tätä, että osa tuijottaa sokeasti vastaantulijoiden valoihin jollon H7 halogeenitkin häikäisee. Mersun adaptiviisiet toki ovat kirkkaat, mutta ne ei sojota pisin maailmaa toisin kuin Teslan puiden latvoja valaisevat ledit.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tuosta Teslan ongelmasta pääsisi eroon, jos valot kalibroitaisiin automaattisesti edes joka kymmenes kerta. Tämä aiheuttaisi liikkeellelähtöön muutaman sekunnin viiveen. Perinteisten valmistajien valot kalibroidaan tavallisesti joka kerta kun virta laitetaan päälle.
Liekö Teslalla autossaan edes samanlaisia sensoreita kuin aikanaan Xenoneissa oli aina, joka sääti valokeilan korkeutta ajaessakin? Jostain syystä tuo pakollinen ominaisuus katosi kun tultiin LEDeihin, vaikka häikäisyvoima ei kadonnut mihinkään. Tuolloinhan itse "kalibrointi" ei montaa sekuntia vienyt, kun taas nyt jos Teslasta valitsee kalibroinnin, niin se ei todellakaan toimi samalla tehokkuudella.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 569
Liekö Teslalla autossaan edes samanlaisia sensoreita kuin aikanaan Xenoneissa oli aina, joka sääti valokeilan korkeutta ajaessakin? Jostain syystä tuo pakollinen ominaisuus katosi kun tultiin LEDeihin, vaikka häikäisyvoima ei kadonnut mihinkään. Tuolloinhan itse "kalibrointi" ei montaa sekuntia vienyt, kun taas nyt jos Teslasta valitsee kalibroinnin, niin se ei todellakaan toimi samalla tehokkuudella.
Eikö toi sensori ole se perus akseliin kiinnitetty metallivarsi, joka säätää sen mukaan miten keula osoittaa? Äärimmäisen yksinkertainen. Toki Teslalla ei mitään voida tehdä toimivasti, vaan mennään jonkun softan kautta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 026
Teslan kalibrointi, mitä se edes tekee? Rullaa valot läpi mutta eihän se tiedä mikä se oikea kohta tulisi olla elleivät mekaanisesti ole ekana kohdistettu oikein.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 234
RSymonssin videoista voi katsoa että ei se Teslan automaattikalibrointi tee oikeasti yhtään mitään jos valot osoittavat väärin. Voi olla että tekee kalibroinnin esim. juuri painon tms. kuorman mukaan, mutta viallista suuntausta se ei ainakaan korjaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....

Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Jos nyt ajattelee ihan määriä kuinka paljon noita autoja luovutetaan niin saisi tuoda tankkiautolla kahvia ja lavetilla pullaa tuonne Teslalle ja pitäisi olla joku 100 henkilöä töissä juomassa kahvia asiakkaiden kanssa kokoajan. Olisiko tuossakaan sitten järkeä? Tai itse en haluaisi maksaa autostani tuon takia enempää.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 054
Eivät todennäköisesti ti
Jos nyt ajattelee ihan määriä kuinka paljon noita autoja luovutetaan niin saisi tuoda tankkiautolla kahvia ja lavetilla pullaa tuonne Teslalle ja pitäisi olla joku 100 henkilöä töissä juomassa kahvia asiakkaiden kanssa kokoajan. Olisiko tuossakaan sitten järkeä? Tai itse en haluaisi maksaa autostani tuon takia enempää.
No ovathan muutkin pystyneet / pystyvät siihen. Tosin heillä on se etu, että myynti on hajautettu. Ei tarvii saman jampan juoda kahvia aamusta iltaan.

Ihan fiksu konsepti, ei siinä mitään. Voisivat muutkin ottaa tämän vaihtoehdoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Eivät todennäköisesti ti


No ovathan muutkin pystyneet / pystyvät siihen. Tosin heillä on se etu, että myynti on hajautettu. Ei tarvii saman jampan juoda kahvia aamusta iltaan.

Ihan fiksu konsepti, ei siinä mitään. Voisivat muutkin ottaa tämän vaihtoehdoksi.
Niin Teslalla luovutetaan varmaan about kaikki autot Vetokujalla. Jotain sitten Lempäälässä. Muilla merkeillä on kymmenittäin paikkoja missä luovutetaan niin ehkä helpompaa järkätä joku kahvittelu kun niitä ei ole kymmenittäin joka päivä.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Jos nyt ajattelee ihan määriä kuinka paljon noita autoja luovutetaan niin saisi tuoda tankkiautolla kahvia ja lavetilla pullaa tuonne Teslalle ja pitäisi olla joku 100 henkilöä töissä juomassa kahvia asiakkaiden kanssa kokoajan. Olisiko tuossakaan sitten järkeä? Tai itse en haluaisi maksaa autostani tuon takia enempää.
Kahveista en tiedä, mutta se määrä mikä henkilöstä Teslalla pitäisi olla jälkitarkastuksessa on paljon enemmän kuin tuo mitätön määrä kahvia. Itseasiassa Teslan huollossa jaetaan enemmän ilmaista kahvia kuin myyntiorganisaatio saisi ikinä myytyjen mukana. Siinä ne rekat sitten kulkevatkin kun korjataan jotain turhaa. Pullankin määrä on täysin mitätön, jos parikymmentä pullaa päivässä menisi. Nyt jotain tolkkua näihin kuvitelmiin. Itse en pullaa ja surkeaa kahvia kaipaa (kummassakaan), mutta jollekin se juttu voi olla tärkeä ja siitähän myyntiorganisaatiossa on kyse. Kyllä kaikki Teslallekin aina tulee kun myynti sakkaa, niin tarjoukset, markkinoinnit, korkotarjoukset kuin myös referral koodit ja ties mitä.

Oman Model 3:stani hakiessa olin ainakin neljän henkilön kanssa tekemisissä itse toimistolla. Yhden kanssa sovittiin kaupat, täytettiin mun läppärillä niitä liirulaarumeita, sitten haettiin auto ulkoa ja höpistiin niitä näitä siellä räntäsateessa. Katseltiin kahdestaan yksilö läpi ja sovittiin että jatketaan loppusummankin osalta. Sitten höpistiin kahden muun kanssa yhdelle ajokortin kuvaa, toiselle vakuutustodistus ja jommalle kummalle vielä pankkitosite että käsiraha on maksettu. Ja jossain välissä toki täyteltiin jonkun kanssa se lomake siitä sähköautotuestakin.

Lopulta vielä yksi henkilö tuli myöhemmin tuomaan minulle avainkortit ja käytiin katsomassa missä auto on parkkipaikalla ja että kaikki toimi oikein ja auto näkyi kännykässä.

Poistan tästä vielä myöhemmin saamani jälkimarkkinointipuhelut ja tietysti myyntipuhelut ennen myyntiä. Loppujen lopuksi mielestäni tässä oli minulle nähtävissä paljon enemmän henkilöstöä kuin mitä aikaisemmissa autokaupoissa minulla on ollut (joissa yksi henkilö hoiti kaiken).

Oliko tämä prosessi sitten tehokasta? Se, että joku näkee vain yhden noista henkilöistä puuttuvan prosessista (se joka näyttäisi että tässä autosi) ei tarkoita että Teslan prosessi on muuten myyntiorganisaatiossa tehokasta. Aivan kuten softakehityksessä "Agile" ei tarkoita mitään muuta kuin leimaa jonkun managerin höpinälistassa itsessään ja Muskin johtotavan katsoen ainakin Twitterissä meno oli jotakuinkin täysin kaoottinen ja kaukana tehokkuudesta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 296
Niin Teslalla luovutetaan varmaan about kaikki autot Vetokujalla. Jotain sitten Lempäälässä. Muilla merkeillä on kymmenittäin paikkoja missä luovutetaan niin ehkä helpompaa järkätä joku kahvittelu kun niitä ei ole kymmenittäin joka päivä.
Ja Oulussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Kahveista en tiedä, mutta se määrä mikä henkilöstä Teslalla pitäisi olla jälkitarkastuksessa on paljon enemmän kuin tuo mitätön määrä kahvia. Itseasiassa Teslan huollossa jaetaan enemmän ilmaista kahvia kuin myyntiorganisaatio saisi ikinä myytyjen mukana. Siinä ne rekat sitten kulkevatkin kun korjataan jotain turhaa. Pullankin määrä on täysin mitätön, jos parikymmentä pullaa päivässä menisi. Nyt jotain tolkkua näihin kuvitelmiin. Itse en pullaa ja surkeaa kahvia kaipaa (kummassakaan), mutta jollekin se juttu voi olla tärkeä ja siitähän myyntiorganisaatiossa on kyse. Kyllä kaikki Teslallekin aina tulee kun myynti sakkaa, niin tarjoukset, markkinoinnit, korkotarjoukset kuin myös referral koodit ja ties mitä.

Oman Model 3:stani hakiessa olin ainakin neljän henkilön kanssa tekemisissä itse toimistolla. Yhden kanssa sovittiin kaupat, täytettiin mun läppärillä niitä liirulaarumeita, sitten haettiin auto ulkoa ja höpistiin niitä näitä siellä räntäsateessa. Katseltiin kahdestaan yksilö läpi ja sovittiin että jatketaan loppusummankin osalta. Sitten höpistiin kahden muun kanssa yhdelle ajokortin kuvaa, toiselle vakuutustodistus ja jommalle kummalle vielä pankkitosite että käsiraha on maksettu. Ja jossain välissä toki täyteltiin jonkun kanssa se lomake siitä sähköautotuestakin.

Lopulta vielä yksi henkilö tuli myöhemmin tuomaan minulle avainkortit ja käytiin katsomassa missä auto on parkkipaikalla ja että kaikki toimi oikein ja auto näkyi kännykässä.

Poistan tästä vielä myöhemmin saamani jälkimarkkinointipuhelut ja tietysti myyntipuhelut ennen myyntiä. Loppujen lopuksi mielestäni tässä oli minulle nähtävissä paljon enemmän henkilöstöä kuin mitä aikaisemmissa autokaupoissa minulla on ollut (joissa yksi henkilö hoiti kaiken).

Oliko tämä prosessi sitten tehokasta? Se, että joku näkee vain yhden noista henkilöistä puuttuvan prosessista (se joka näyttäisi että tässä autosi) ei tarkoita että Teslan prosessi on muuten myyntiorganisaatiossa tehokasta. Aivan kuten softakehityksessä "Agile" ei tarkoita mitään muuta kuin leimaa jonkun managerin höpinälistassa itsessään ja Muskin johtotavan katsoen ainakin Twitterissä meno oli jotakuinkin täysin kaoottinen ja kaukana tehokkuudesta.
Itse menin paikalle, katsoin auton ulkoisesti läpi että ok, hyväksyin auton Tesla tililtä ja ajoin pois. En nähnty ketään, enkä olisi halunnutkaan nähdä. Tilasin auton kotona netissä, en silloinkaan nähnyt ketään enkä olisi halunnutkaan. Mielestäni varsin tehokasta ja kätevää kaikinpuolin kun ei tarvita turhaan yhtään ihmiskontaktia. En kaipaa ihmiskontaktia kun tilaan vaikka uuden puhelimen niin miksi tarvitsisin sitä autoa tilatessakaan?
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Itse menin paikalle, katsoin auton ulkoisesti läpi että ok, hyväksyin auton Tesla tililtä ja ajoin pois. En nähnty ketään, enkä olisi halunnutkaan nähdä. Tilasin auton kotona netissä, en silloinkaan nähnyt ketään enkä olisi halunnutkaan. Mielestäni varsin tehokasta ja kätevää kaikinpuolin kun ei tarvita turhaan yhtään ihmiskontaktia. En kaipaa ihmiskontaktia kun tilaan vaikka uuden puhelimen niin miksi tarvitsisin sitä autoa tilatessakaan?
Koska minä en ainakaan luottanut siihen että saisi auton johon olisin tyytyväinen rakenteen osalta. Jos et halua ketään nähdä, se on tietysti sinulle kiva juttu. Ostaahan monet auton koeajamatta ja sitä näkemättä, ei se ole sinäänsä uusi juttu.

Tai tilaa ruokansa Woltista ja odottaa että se jätetään mössönä jäähtymään kuistille ettei varmasti tarvi nähdä ketään. Toiset taas tykkäävät syödä ravintolassa ja saada palvelua. Meitä on moneen junaan, itse kyllä suosin ravintolaa johonkin pikaruokaan nähden, mutta tyylinsä kullakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Koska minä en ainakaan luottanut siihen että saisi auton johon olisin tyytyväinen rakenteen osalta. Jos et halua ketään nähdä, se on tietysti sinulle kiva juttu. Ostaahan monet auton koeajamatta ja sitä näkemättä, ei se ole sinäänsä uusi juttu.

Tai tilaa ruokansa Woltista ja odottaa että se jätetään mössönä jäähtymään kuistille ettei varmasti tarvi nähdä ketään. Toiset taas tykkäävät syödä ravintolassa ja saada palvelua. Meitä on moneen junaan, itse kyllä suosin ravintolaa johonkin pikaruokaan nähden, mutta tyylinsä kullakin.
En nyt ehkä vertaisi ruokaa ja autoa. Auto on se mikä se on, ihan sama paljonko tapaat ja ketä niin jos lopulta tilaat Teslan niin se on ihan samanlainen kuin kaikilla muillakin, riippumatta yhtään mistään. Ruoka toki on parempaa ravintolassa kuin Woltattuna ja menee kuljetuksessa pilalle. Auto ei sen sijaan muutu yhtään miksikään riippumatta tilaus/toimitustavasta.

Ja kävin minäkin koeajolla joku 6kk ennen kuin auton lopulta tilasin. Olisin kyllä varmaan tilannut ilmankin, mutta halusin huvikseni Teslaa kokeilla vaikka silloin olikin vielä liian kallis.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 026
RSymonssin videoista voi katsoa että ei se Teslan automaattikalibrointi tee oikeasti yhtään mitään jos valot osoittavat väärin. Voi olla että tekee kalibroinnin esim. juuri painon tms. kuorman mukaan, mutta viallista suuntausta se ei ainakaan korjaa.
Nykyään oli tuo tilt sensori poistettu eli auto ei enää tiedä missä ”kuormassa” se on. Eli voit hinata auton pois ja ei huomaa mitään.

 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Auto on se mikä se on, ihan sama paljonko tapaat ja ketä niin jos lopulta tilaat Teslan niin se on ihan samanlainen kuin kaikilla muillakin, riippumatta yhtään mistään.
Ei, Teslan kohdalla se auto nimenomaan ei ole sellainen, eikä edes välttämättä sellainen kuin tilatessa. Sieltä voi niin puuttua asioita kuin olla vaihdettu jotain "toimii yhtä hyvin" mentaliteetilla. Toisella on parkkitutkat, toisella ei vaikka tilasitte samana päivänä. Kiinan rakenne on eri kuin Saksan, penkit ovat ilmeisesti erilaisia, jousituksessa on eroja, erilaisissa kumiosissa on eroja.

En edes ihmettele jos saisit punaisen auton kun tilasit sinisen. "Within specs".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 026
Ei, Teslan kohdalla se auto nimenomaan ei ole sellainen, eikä edes välttämättä sellainen kuin tilatessa. Sieltä voi niin puuttua asioita kuin olla vaihdettu jotain "toimii yhtä hyvin" mentaliteetilla. Toisella on parkkitutkat, toisella ei vaikka tilasitte samana päivänä. Kiinan rakenne on eri kuin Saksan, penkit ovat ilmeisesti erilaisia, jousituksessa on eroja, erilaisissa kumiosissa on eroja.

En edes ihmettele jos saisit punaisen auton kun tilasit sinisen. "Within specs".
Muutamia tapauksia tullut missä ”QA” toimittanut valkoisen sisustan autoon osan mustana.

Mutta tuo on ihan totta että joitakin osia asennetaan etukäteen tai ei edes kerrota että sellainen puuttuu.
Esimerkkeinä USB data tuki poistettiin lennosta, ei tullut takaisin. Osa sai vaatimalla sen. Sitten oli Yn kohdalle jätetty asentamatta virransyöttö kärryliitäntään.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
579
Esimerkkeinä USB data tuki poistettiin lennosta, ei tullut takaisin.
Hmm, tarkoittaako tuo, että Teslassa ei voi soittaa Flacceja USB-tikulta? Käyttöohjeesta löytyi tuollainen note:
For some vehicles manufactured after approximately November 1, 2021, the center console USB ports may only support charging devices. Use the USB port inside the glove box for all other functions.
Käytännössä Flacit tulisi ladattua tuonne hanskalokeron porttiin joka tapauksessa.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
921
Hmm, tarkoittaako tuo, että Teslassa ei voi soittaa Flacceja USB-tikulta? Käyttöohjeesta löytyi tuollainen note:
Käytännössä Flacit tulisi ladattua tuonne hanskalokeron porttiin joka tapauksessa.
Kyllä hansikaslokerossa aina on se datasiirto ollut, sinne voi sen tikun laittaa. Siellä ne sentry moden videotkin on
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 026
Hmm, tarkoittaako tuo, että Teslassa ei voi soittaa Flacceja USB-tikulta? Käyttöohjeesta löytyi tuollainen note:
Käytännössä Flacit tulisi ladattua tuonne hanskalokeron porttiin joka tapauksessa.
Juuri näin. Usb hubilla voit saada enemmän portteja mutta se syö kaistaa jos aikoo myös sentryä/dashcamia käyttää.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 091
On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....

Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Eikö noita asioita voi käydä läpi koeajon yhteydessä? Luovutukseen jää lähinnä kysymyksiä mitä koeajon yhteydessä ei tajunnut kysyä + luovutettavan auton kunnon tarkistus.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
385
Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?
Oma luovutus oli Lempäälästä pari viikkoa sitten, 1630 varattu noutoaika, mutta jo klo 13 jälkeen tuli sähköpostilla viesti ”Hyväksy autosi toimitus”. Kiertelin auton ympärillä tovin ja katselin onko isompaa huomautettavaa, hyväksyin toimituksen sähköpostin linkistä, jonka jälkeen Tesla appista pystyi avamaan ovet ja lähtemään kotia päin. Mitään henkilökuntaa tähän ei tarvitse jos ei kaipaa apua
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 572
Viestejä
4 236 838
Jäsenet
71 223
Uusin jäsen
Ve_jo123

Hinta.fi

Ylös Bottom