Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Kolmonen kelpaa helposti kooltaan itelle nykyiselläänkin (4 hengen talous), mutta jos olisi liftback-kontilla, niin olisi todella hyvä ja monikäyttöinen. Toki vaatisi isoja muutoksia rakenteisiin, että tuollainen muutos onnistuisi.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 253
Ei sähköautotukea. Se on vain nostaa autojen hintoja ja ei edistä kasvua.
Ei taida olla pelkoa että tulee Suomeen. Toki tuo Autoliiton esimerkki oli mielenkiintoinen alkaen 5k ja tippuu joka vuosi tonnilla olisi ihan hyvä siinä mielessä että saisi porukka sähköautoja ostettua esim id2/Renault 5 selkeästi edullisemmin kuin mitä autot nyt keskimäärin maksaa Suomessa. Ja tokihan nuo tuet aina varakkaita auttaa varsinkin kun Autoliitto esitti ettei ole autolle hintakattoa. Sitten voisi ostaa Ässän hieman edullisemmin tai vastaavasti ostaa mieleisellä värillä olevan 3/y kun ei haittaa että menee yli 50k€ ostohinta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 341
Ei taida olla pelkoa että tulee Suomeen. Toki tuo Autoliiton esimerkki oli mielenkiintoinen alkaen 5k ja tippuu joka vuosi tonnilla olisi ihan hyvä siinä mielessä että saisi porukka sähköautoja ostettua esim id2/Renault 5 selkeästi edullisemmin kuin mitä autot nyt keskimäärin maksaa Suomessa. Ja tokihan nuo tuet aina varakkaita auttaa varsinkin kun Autoliitto esitti ettei ole autolle hintakattoa. Sitten voisi ostaa Ässän hieman edullisemmin tai vastaavasti ostaa mieleisellä värillä olevan 3/y kun ei haittaa että menee yli 50k€ ostohinta.
Tuo 50k raja nyt on aivan helvetin typerä. Saahan valtio alvin muodossa enemmän rahaa jos porukka ostaa kalliimpia autoja?
Tyyliin ostat 49k moden y mutta haluaisit ostaa 100k model ässän mutta et osta sitä koska et saa 2k tukea. (kyllä, meininki kärjistetysti on ollut tukien aikaan tätä.)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 341
Kaikki sähköautotuet on turhia, haitallisia ja verorahojen haaskausta.

Ei ikinä enään.
Kyllä ja tuskin vaikuttaa todellisuudessa kenenkään ostopäätökseen.
Tosin jos sellaisia tukia annetaan niin pois rajat niin porukka ei osta suomivarusteilla autoja että saa juuri ja juuri rajan alle niin saa aikanaan kunnollisia käytettyjäkin markkinoille.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
766
Tuo 50k raja nyt on aivan helvetin typerä. Saahan valtio alvin muodossa enemmän rahaa jos porukka ostaa kalliimpia autoja?
Tyyliin ostat 49k moden y mutta haluaisit ostaa 100k model ässän mutta et osta sitä koska et saa 2k tukea. (kyllä, meininki kärjistetysti on ollut tukien aikaan tätä.)
No ei siinä valtion vinkkelistä mitään järkeä ole. Spekuloitu vähäpäästöisyys on kummallakin sama mutta kaksi kertaa kalliimpi auto heikentää kauppatasetta kaksi kertaa enemmän. Ulkomailta kun tulevat.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 639
Tuskailin ittekkin tuon kanssa, mutta näyttäisi toimivan hyvin niin että kun pysähdyt ottamaan kyytiin, laita parkille äläkä jää jarrun tai paikallaanpitoavustimen kanssa odottamaan.
Hyvä että kerroit, jäin juuri miettimään että miten ihmeessä Teslataksit voivat elää tuon kanssa.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
104
Jenkeissä on hyvä sähköautotuki, mutta kiina ja Eurooppa tarvitsisi hankintatuet takaisin tähän tilanteeseen niin ei olisi tarvetta alennuksilla houkutella ostoksille. Tilanteen mukaan Tesla kyllä hinnat tiputtaa että kaiken saa myytyä.
Eikö tämä ole nimenomaan täydellinen peruste tuen turhuudesta?
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 253
Eikö tämä ole nimenomaan täydellinen peruste tuen turhuudesta?
Mulle aika sama onko tukia, ostan auton tarpeen mukaan oli hinta mikä tahansa. Nyt näköpiirissä mm. Fisker ocean, Peugeot e3008 yms tulossa 700 wltp on ainakin paljon mielenkiintoisempia itselle kuin y malli 565 wltp. Toki jokainen miettii ne omat tarpeensa autolle, mutta aina näitä jääriä on täälläkin, jotka kusematta Lappiin kommenteilla varmaan ajaa niillä 300-500 wltp autoilla 2035 kun rangella ei väliä. Eipä siinä vuosien kokemuksella ajoin itsekin ensimmäisellä sähköautolla talvella 50km kesällä 100 km range ja seuraava auto ei ainakaan jää 600 wltp autoksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Nyt näköpiirissä mm. Fisker ocean, Peugeot e3008 yms tulossa 700 wltp on ainakin paljon mielenkiintoisempia itselle kuin y malli 565 wltp.
Olisin kyllä hyvin skeptinen tällaisten lupausten kanssa. Valmistajilta, joilla ei ole mitään näyttöä että saavat tällaisia oikeasti toimitukseen järkevään hintaan.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
27
Laadulla tarkoitin tässä kohtaa jenkkityyliä. Enemmän siis "muovinen" kuin "hienostunut" "viimeistelty".
Ei kyllä tule mielleyhtymää "muovinen" kun sisäverhoilua miettii. Eikä kyllä muutenkin. Omalle kohdalle sattuneet Berliinin tehtaan tuotokset ovat kyllä laadukkaita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 341
Ei kyllä tule mielleyhtymää "muovinen" kun sisäverhoilua miettii. Eikä kyllä muutenkin. Omalle kohdalle sattuneet Berliinin tehtaan tuotokset ovat kyllä laadukkaita.
No eihän siinä kirjaimellisesti ole ohjaamossa jos ei ikkunoita lasketa niin yhtään mitään muuta ku muovia.
Nojoo, kyllähän noissa on sovitukset parantunut mutta en siitä mihinkään pääse, että 3/y kyllä varsin luotaantyöntävä yleisfiilis ohjaamossa, tai ei ainakaan sellainen mitä 50k+ autolta odottaisi. S/X taas jo ihan hyvällä tasolla.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Mulle aika sama onko tukia, ostan auton tarpeen mukaan oli hinta mikä tahansa. Nyt näköpiirissä mm. Fisker ocean, Peugeot e3008 yms tulossa 700 wltp on ainakin paljon mielenkiintoisempia itselle kuin y malli 565 wltp. Toki jokainen miettii ne omat tarpeensa autolle, mutta aina näitä jääriä on täälläkin, jotka kusematta Lappiin kommenteilla varmaan ajaa niillä 300-500 wltp autoilla 2035 kun rangella ei väliä. Eipä siinä vuosien kokemuksella ajoin itsekin ensimmäisellä sähköautolla talvella 50km kesällä 100 km range ja seuraava auto ei ainakaan jää 600 wltp autoksi.
En tiedä ymmärsinkö sanaakaan koko viestistä, mutta onnea odotuksen kanssa jos haluat sähköauton esimerkiksi peugeotilta, millä ajelet 700km putkeen. Eipä taida ylipäätään olla mikään tarve noita rangeja enää nykyisestä kasvattaa kun on niin marginaalinen porukka joka kerrallaan ajaa ikinä yli 300km.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 341
En tiedä ymmärsinkö sanaakaan koko viestistä, mutta onnea odotuksen kanssa jos haluat sähköauton esimerkiksi peugeotilta, millä ajelet 700km putkeen. Eipä taida ylipäätään olla mikään tarve noita rangeja enää nykyisestä kasvattaa kun on niin marginaalinen porukka joka kerrallaan ajaa ikinä yli 300km.
Latautuu teslat ja muut vähänkin paremmat niin nopeasti että joku 700km range on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Ihan kivahan se pitkä range on mutta mieluummin ottaisin tuossa tilanteessa sen pienemmän ja kevyemmän akun ja vaikka sen 400-500km.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
No eihän siinä kirjaimellisesti ole ohjaamossa jos ei ikkunoita lasketa niin yhtään mitään muuta ku muovia.
Nojoo, kyllähän noissa on sovitukset parantunut mutta en siitä mihinkään pääse, että 3/y kyllä varsin luotaantyöntävä yleisfiilis ohjaamossa, tai ei ainakaan sellainen mitä 50k+ autolta odottaisi. S/X taas jo ihan hyvällä tasolla.
Keskikonsolissa on iso alue sellaista muovia, joka näyttää halvalle ja voipi naarmuuntua. Muuten ei Teslan sisustan laatu minua häiritse eikä toisaalta aiheuta ihastusta. Ei ole aitoa tikattua nahkaa kojelaudassa, keskikonsolissa tai ratissa. Ilmastoinnin räppänäratkaisu on tyylikäs. Epäilen, että luotaantyöntävä fiilis suurimmalla osalla tulee hallintalaitteiden vähyydestä ja keskinäytöstä.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
Mulle taas Teslojen (uusi ässä jokella hienoin) kabiinit on just mitä haluan visuaalisesti. Minimalistisen selkeitä ja se puuviilu on aitoa puuta mutta ei x10 lakattua kuten sakemanneissa jota jopa TM oli vaikeaa erottaa muovista. Muovin laatu on tesloissa heikompaa eli naarmuuntunee herkemmin. Ja itsellä ei teslaa. Taitaa Tesla olla ainoita autoja jossa ei ole enää pianomustaa muovia tai vielä halvemman näköistä Ioniq5 hopeaa muovia kabiinissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Teslan sisusta ei ole mitään premiumia, mutta ihan asiallinen se on. Sitä halvinta, eli kovaa muovia, on sisätiloissa Teslassa itseasiassa varsin vähän. Vertaa esim. Volkkarin vastaaviin jossa kovaa muovia ja sitä typerää mustaa kiiltävää muovia riittää.

Joku BMW i4 on kyllä sitten laadukkaampi sisältä, mutta niin on hintaakin reilusti enemmän. Sanoisin, että kolmosen ja Y:n sisätilat on ns. riittävän hyvät. Pelkistetystä designista tykkään.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 210
Onhan se vähän kuvaavaa kun joku Nissan Ariya on premiumia Teslaan nähden sisätiloiltaan. Ei tarvitse parempiin saksalaisiin mennä siis noilta osin. Kovaa halvinta muovia Teslassa tosiaan ei juuri ole käden ulottuvilla ja todella paljon vähemmän kuin esim. juuri volkkarissa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Sen enempää ottamatta kantaa mikä on premiumia tai mikä ei, mutta ainakin noi uudet mersut tuo enemmän mieleen jonkun 80/90-luvun mikrohifisarjan "jännittävine" valoshowneen ja ledinauhoineen.. No kai sit sitten taas tuo pappaostajasegmentissä nuoruusajan mieleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Toi Mersun "hyperscreen" on kyllä ruma. Se halvempi sisusta on hienompi.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
855
Itse pidän kolmosta kiinnostavampana kuin Y jo nykyisillä hinnoilla, pienemmän kulutuksensa ja näin paremman kantamansa takia. Lisäksi kolmosella on mielestäni hauskempi ajaa, vähemmän laivamainen fiilis. Mutta olen selkeästi vähemmistöä mielipiteeni kanssa kun myyntilukuja katsoo, 720kpl Y ja 170kpl 3 myyntejä maaliskuussa, vaikkakin kolmosissa oli jopa 5000e lisäalennuksia ja välitön saatavuus.
Sama mulla. Lapset ovat jo aikuisia enkä tarvitse Y:n sisätiloja enää yhtään mihinkään. Kolmosessa on enemmän fiilistä jo ulkonäkönsä puolesta ja kahden ihmiset romut mahtuvat heittämällä säilytystiloihin. Ei olisi syytä valita y:tä vaikka olisi vähän halvempikin kuin 3. Tilanne on tietysti toisenlainen niillä, joilla on yleensä niitä lapsia takapenkillä ja tarvetta kuskata myös heidän tavaroitaan. Tilathan siinä Y:ssä ovat kyllä hyvät, vaikka todella ruma onkin. En tiedä miksei sitä ole voitu rehdisti muotoilla farkuksi sen sijaan, että on tuollainen korkea _ei_minkään_mallinen_ auto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Uudessa autossa tosiaan hieman ratti vinossa. Varasin ajan teslalle takuuna ja sinänsä ihan ok, mutta nyt laittoivat että heidän nelipyöräsuuntauslaitteistonsa on rikki ja uusi aika joskus loppukuusta.

Kuinka nopeasti menee renkaat pilalle jos tuossa on vikaa? Eli kannattaako kuitenkin viedä muualle ja maksaa itse se 100€ että säästyy 1000€ renkaat? Varmaan joku pari tuhatta kilometriä tulee ajettua vielä ennen tuota uutta aikaa ja nyt mittarissa jo reilu parituhatta km. Eli onko uudet renkaat ihan loppu noin 4000-5000km jälkeen jos pyörien suuntauksessa vikaa? Vai odottelenko vaan suosiolla vielä pari viikkoa ja toivon että saavat laitteensa korjattua?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781


Siis eikö tämä "kameratutka" nyt tunnista edes aikuista?
Itselläni ainakin eteenpäin tunnisti. Taaksepäin ei ole tullut tilannetta vastaan. Triplakamera on hyvä peruuttamiseen ilman avustinta, mutta kun takakamera on kurasta sokea, vaikeutuu homma.

Tuli vertailtua Teslan ratkaisua vaggilaisen UÄ-tutkilla olevaan pysäköintiavustimeen. Ero oli mm. siinä, että Tesla varoitti joistain kohteista aiemmin, mutta oli kovin epävarma etäisyydestä. Vaggilainen sitten oli selvästi parempi, kun etäisyys oli 50 cm tai alle. Lumikasan osalta Tesla oli vaggilaista tarkempi, mutta lautaseinän tapauksessa käski pysähtymään, vaikka etäisyys oli vielä 40 cm. Kun taas parkkeeraa muiden autojen väliin, niin avustin toimii hyvin. Summauksena voisi sanoa, että huono tuo on, enkä ainakaan mitään siitä maksaisi. Silti tyhjää parempi. Se täytyy kuitenkin Teslan puolustukseksi sanoa, että viimeiset viisi autoani on ollut peruutuskameralla ja hyödynnän lähtökohtaisesti sitä enkä tutkia (kunhan kamera ei ole kurassa).
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 644
No eihän siinä kirjaimellisesti ole ohjaamossa jos ei ikkunoita lasketa niin yhtään mitään muuta ku muovia.
Nojoo, kyllähän noissa on sovitukset parantunut mutta en siitä mihinkään pääse, että 3/y kyllä varsin luotaantyöntävä yleisfiilis ohjaamossa, tai ei ainakaan sellainen mitä 50k+ autolta odottaisi. S/X taas jo ihan hyvällä tasolla.
Jos pedanttisia ollaan niin tottahan tämä, mutta samassa hintaluokassa oleva ID.4 sisältää paljon karheampaa ja kovempaa muovia, jopa ihan oven yläosassa. En oikein tiedä mistä saat täysnahkaverhoilun 50k€ sähköautoon jossa on myös 75kWh+ akusto. ID.4 GTX hinta pomppaa jo 70k€ seudulle kun ruksailee optioita. Teslassa oleva muovi on kuitenkin mukavan tuntuista, esimerkiksi penkitkin ovat "muovia", mutta ketään ei sekoita samaa materiaalia muovimaton materiaaliksi, aika kaukaisia sukulaisia ovat.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
855
Se täytyy kuitenkin Teslan puolustukseksi sanoa, että viimeiset viisi autoani on ollut peruutuskameralla ja hyödynnän lähtökohtaisesti sitä enkä tutkia (kunhan kamera ei ole kurassa).
Mä oon pitänyt tutkia koko talven kokonaan pois päältä, koska sitä piippaamista ei kestä erkkikään eikä niitä jäitä/lumia jaksa päivittäin käydä raapimassa irti. En ole vielä tutkinut saako Teslassa noita varoituksia pois päältä kun ilmat eivät tällä hetkellä ole antaneet siihen viime maanantaita lukuunottamatta aihetta. Se kamera on ihan ok. On helpottanut ainakin puolison operointia R-vaihde päällä ja latauksen takia on nyt muutenkin joutunut niitä tilanteita kohtaamaan kun aiemmin on pyrkinyt aina välttelemään :D
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Joo eipä ole kyllä tutkattomuus haitannut yhtään teslassa. Aina se takakamera on paskainen, mutta kertaakaan ei ole ollut niin paskassa, ettei läpi näkisi ja pystyisi sitä peruuttamisen apuna käyttämään. Hyvin pelaa siis!

Puutteet tulee sitten muista asioista. Alusta kolisee edessä, sentry ei tallenna mitään, ilmalämpöpumppu ääntää kuin ajaisi vanhalla diesel autolla ja kuskin puolen ikkunan päällä oleva ovipahvi sirisee korvassa ajaessa. Mukavia ”ominaisuuksia” pari tonnia ajetussa autossa.

Sen verran kuitenkin mukava auto ajaa, että eipä nuo haittaa ja tiketit on kaikesta vetämässä eli odotan, että nämä asiat saadaan myös korjattua. Kunnes tulee sitten taas uusia juttuja, mutta ei mennä asioitten edelle vielä.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Joo eipä ole kyllä tutkattomuus haitannut yhtään teslassa. Aina se takakamera on paskainen, mutta kertaakaan ei ole ollut niin paskassa, ettei läpi näkisi ja pystyisi sitä peruuttamisen apuna käyttämään. Hyvin pelaa siis!

Puutteet tulee sitten muista asioista. Alusta kolisee edessä, sentry ei tallenna mitään, ilmalämpöpumppu ääntää kuin ajaisi vanhalla diesel autolla ja kuskin puolen ikkunan päällä oleva ovipahvi sirisee korvassa ajaessa. Mukavia ”ominaisuuksia” pari tonnia ajetussa autossa.

Sen verran kuitenkin mukava auto ajaa, että eipä nuo haittaa ja tiketit on kaikesta vetämässä eli odotan, että nämä asiat saadaan myös korjattua. Kunnes tulee sitten taas uusia juttuja, mutta ei mennä asioitten edelle vielä.
Tuo "alusta kolisee edessä" kuulostaa vähän oudolta, onkohan sielä jotain fyysistä vikaa?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Tuo lämpöpumppu taitaa aina olla aika äänekäs kapistus jos pyörii täysillä.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 469
Ootko alustanu muistitikun ja katsonu kaikki ne sentryn asetukset/hyväksymiset kuntoon?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
799
Uudessa autossa tosiaan hieman ratti vinossa. Varasin ajan teslalle takuuna ja sinänsä ihan ok, mutta nyt laittoivat että heidän nelipyöräsuuntauslaitteistonsa on rikki ja uusi aika joskus loppukuusta.

Kuinka nopeasti menee renkaat pilalle jos tuossa on vikaa? Eli kannattaako kuitenkin viedä muualle ja maksaa itse se 100€ että säästyy 1000€ renkaat? Varmaan joku pari tuhatta kilometriä tulee ajettua vielä ennen tuota uutta aikaa ja nyt mittarissa jo reilu parituhatta km. Eli onko uudet renkaat ihan loppu noin 4000-5000km jälkeen jos pyörien suuntauksessa vikaa? Vai odottelenko vaan suosiolla vielä pari viikkoa ja toivon että saavat laitteensa korjattua?
Laita viesti että voitko käyttää muualla, koska on niin paljon ajoa ja laitat laskun heille?
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
398
Sen enempää ottamatta kantaa mikä on premiumia tai mikä ei, mutta ainakin noi uudet mersut tuo enemmän mieleen jonkun 80/90-luvun mikrohifisarjan "jännittävine" valoshowneen ja ledinauhoineen.. No kai sit sitten taas tuo pappaostajasegmentissä nuoruusajan mieleen.
Älä nyt, kyllähän sitä nykyään PC-pönttöjä halutaan vaikka millä stroboilla

1680587619928.png

Makuasia sitten kai :think:
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 644
Jos tulee paljon matka-ajoa, eikä vain lähiseudun pyöritystä niin kannattaa kysyä jos olisi vapaata eri toimipisteellä. Onhan niitä jo sitten Tampere, Turku, Vantaa ja Oulu ainakin.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Ootko alustanu muistitikun ja katsonu kaikki ne sentryn asetukset/hyväksymiset kuntoon?
Olen alustanut muistitikun, tarkistanut että se on paikoillaan ja myös tehnyt rattibootin. Ei auta. Mielestäni kaikki hyväksymiset olen tehnyt. Jatkuvasti näytölle tulee niitä sentryn tallentamia raportteja, mutta kun sen avaa niin siellä ei ole mitään tallentunut ja koko sentry välilehdelle ei pääse. Kojelautakamera toimii kyllä ja tallentaa klippejä tarvittessa.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 469
Koiranluu / tukivarsi ilmeisesti on aika monesta mennyt takuuseen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 528
Olen alustanut muistitikun, tarkistanut että se on paikoillaan ja myös tehnyt rattibootin. Ei auta. Mielestäni kaikki hyväksymiset olen tehnyt. Jatkuvasti näytölle tulee niitä sentryn tallentamia raportteja, mutta kun sen avaa niin siellä ei ole mitään tallentunut ja koko sentry välilehdelle ei pääse. Kojelautakamera toimii kyllä ja tallentaa klippejä tarvittessa.
Tuossa oli varsin kriittistä että tikku kykenee luvattuihin nopeuksiinsa oikeassa maailmassa jatkuvasti. Itsellä Model 3:ssa sentry toimi/ei toiminut/tallensi mitä sattuu kun oli huonoksi menossa ollut tikku. Huollon epävirallisena neuvona oli ostaa rajumpaan käyttöön tarkoitettu SSD ja laittaa moinen kiinni jotta saa kestävyyttä ja kuulema useammin pääsevät luvattuihin spekseihin. Itsellä oli pitkään Teslan oma usb tikku mutta alkoi kuolla ihan kirjoitusmäärien määrän vuoksi. Otin "samoilla" spekseillä olleen ns tunnetun merkin tikun ja sain vain jatkuvia ongelmia. Vaihdoin laadukkaampaan ja homma alkoi toimia.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 469
Mulla kesti hetken naputella niitä valikkoja auton päässä ennenkuin sain sen niin, että se menee automaattisesti päälle "maailmalla," mutta ei kotiosoitteessa. En itseasiassa tiedä mitä tein, aiemmin piti huolehtia siitä, että kännykällä laittoi päälle joka kerran. Siinä tuli jotain oikeusjargonia auton päässä jota piti hyväksyä kunnes alkoi rullaamaan, @Tege saattaa muistaa/tietää/veikata paremmin.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 997
Mulla kesti hetken naputella niitä valikkoja auton päässä ennenkuin sain sen niin, että se menee automaattisesti päälle "maailmalla," mutta ei kotiosoitteessa. En itseasiassa tiedä mitä tein, aiemmin piti huolehtia siitä, että kännykällä laittoi päälle joka kerran. Siinä tuli jotain oikeusjargonia auton päässä jota piti hyväksyä kunnes alkoi rullaamaan, @Tege saattaa muistaa/tietää/veikata paremmin.
Vaatii sen että naviin on asetettu kotiosoite ja sen hälkeen voi täpätä sen "exclude home" täpän sentry napin vieressä.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Tuossa oli varsin kriittistä että tikku kykenee luvattuihin nopeuksiinsa oikeassa maailmassa jatkuvasti. Itsellä Model 3:ssa sentry toimi/ei toiminut/tallensi mitä sattuu kun oli huonoksi menossa ollut tikku. Huollon epävirallisena neuvona oli ostaa rajumpaan käyttöön tarkoitettu SSD ja laittaa moinen kiinni jotta saa kestävyyttä ja kuulema useammin pääsevät luvattuihin spekseihin. Itsellä oli pitkään Teslan oma usb tikku mutta alkoi kuolla ihan kirjoitusmäärien määrän vuoksi. Otin "samoilla" spekseillä olleen ns tunnetun merkin tikun ja sain vain jatkuvia ongelmia. Vaihdoin laadukkaampaan ja homma alkoi toimia.
Auto on vajaan kuukauden vanha, eli oletettavasti muistitikku ei ihan vielä ole tullut tiensä päähän. Kyllä uudessa autossa uusi muistitikku pitäisi tuon sentryn kyetä pyörittämään. Jos ei kykene niin tesla saa luvan laittaa sinne uuden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Navista ei taida saada kadun nimien lukemista pois päältä? Tuo kun sanoo ne todella väärin ja vieläpä aina suomeksi ja ruotsiksi. Haluaisin, että sanoisi vaan kääntymisen ohjeet ja matkat kääntymiseen jne. mutta ei lukisi noita kadun nimiä turhaan ollenkaan kun ei niistä saa selvää kuitenkaan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 292
Uudessa autossa tosiaan hieman ratti vinossa. Varasin ajan teslalle takuuna ja sinänsä ihan ok, mutta nyt laittoivat että heidän nelipyöräsuuntauslaitteistonsa on rikki ja uusi aika joskus loppukuusta.

Kuinka nopeasti menee renkaat pilalle jos tuossa on vikaa?
Lopeta heti ajo ja auto lavetille! No vitsi vitsi, tuskin kannattaa huolestua. Ja jos siellä on vaan ratti vinossa eihän se vaikuta renkaiden kulumaan mitenkään (terv. pilkunnussija). :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Lopeta heti ajo ja auto lavetille! No vitsi vitsi, tuskin kannattaa huolestua. Ja jos siellä on vaan ratti vinossa eihän se vaikuta renkaiden kulumaan mitenkään (terv. pilkunnussija). :D
Niin no voi toki olla että vain ratti vinossa, mutta ilmeisesti ratin vinossa oleminen usein johtuu siitä että pyörän kulmat ovat väärin joka sitten johtaa renkaiden epätasaiseen kulumiseen. Renkaat kuitenkin sen 1 200 €/sarja niin ei viitsisi niitä turhaan pilata. Ei ole kokemusta kuinka nopeasti tämä sitten tapahtuisi joten siksi kysyn. Aiheuttaako 5000 km paljon epätasaista kulumista? Vai onko tuo matka ihan merkityksetön?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Niin no voi toki olla että vain ratti vinossa, mutta ilmeisesti ratin vinossa oleminen usein johtuu siitä että pyörän kulmat ovat väärin joka sitten johtaa renkaiden epätasaiseen kulumiseen. Renkaat kuitenkin sen 1 200 €/sarja niin ei viitsisi niitä turhaan pilata. Ei ole kokemusta kuinka nopeasti tämä sitten tapahtuisi joten siksi kysyn. Aiheuttaako 5000 km paljon epätasaista kulumista? Vai onko tuo matka ihan merkityksetön?
Riippuu siitä kuinka vinossa renkaat ovat. Aivan mahdoton sanoa kyllä tohon juuta tai jaata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Riippuu siitä kuinka vinossa renkaat ovat. Aivan mahdoton sanoa kyllä tohon juuta tai jaata.
Täytyy varmaan silmämääräisesti vähän tutkailla renkaita että miltä näyttävät. Jos ei mitään kummempaa näy nyt niin tuskin toisetkaan 2-3 tkm pahempaa aiheuttavat? Ei vain ole tällaisesta mitään kokemusta. En ole mitään autoa koskaan missään suuntauksessa käyttänyt tai ennen edes ajatellut koko asiaa. Tosin ei ole ennen ollut ratti vinossa missään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Täytyy varmaan silmämääräisesti vähän tutkailla renkaita että miltä näyttävät. Jos ei mitään kummempaa näy nyt niin tuskin toisetkaan 2-3 tkm pahempaa aiheuttavat? Ei vain ole tällaisesta mitään kokemusta. En ole mitään autoa koskaan missään suuntauksessa käyttänyt tai ennen edes ajatellut koko asiaa. Tosin ei ole ennen ollut ratti vinossa missään.
Mahtaa olla aika turha silmämääräisesti koittaa katsella niitä kulmia - ei niitä näe. Niissähän kuuluu olla hieman aurausta jne valmistajan antamien arvojen mukaan.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Itsellä entisessä autossa kävi silleen että just ennen reissua lappiin ajoin kanttariin aika kovaa, katoin silmämääräisesti että renkaat on ok. Reissun jälkeen vasen eturengas oli kankailla. Toki renkaat ei aivan uudet ollu mutta ois niillä vielä talven ajanu ennen tota kolahdusta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Navista ei taida saada kadun nimien lukemista pois päältä? Tuo kun sanoo ne todella väärin ja vieläpä aina suomeksi ja ruotsiksi. Haluaisin, että sanoisi vaan kääntymisen ohjeet ja matkat kääntymiseen jne. mutta ei lukisi noita kadun nimiä turhaan ollenkaan kun ei niistä saa selvää kuitenkaan.
Ei saa. Kaikki päälle tai ei mitään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 196
Viestejä
4 194 495
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom