Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Eikös S/X tullut moinen ~4v sisään, ensin hinta nousi, alettiin jobbaamaan kuten mY:tä nyt ja sitten yhtäkkiä paloikin näpit?
Kyllä. Tuon uutisen mukaan noin 3.3.2019.

 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 061
April 1st kuulostaa kyllä hyvinkin trollaukselta. Toinen asia mikä viittaa trollaukseen on, että isoimmat tesla uutissaitit eivät ole tästä uutisoineet.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 034
Yllättävästi noiden käytettyjen hinnat eivät ole oikein vieläkään muuttuneet. Nettiauto täynnä mm 2021 malleja joiden hinnat edelleen korkeammat kuin uusien mallien.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 249
Ei kai nyt kukaan usko että joku random palveluneuvoja tietäisi etukäteen hinnannousut? Tai että Tesla yleensä päättäisi hinnannostoista 3kk etukäteen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Yllättävästi noiden käytettyjen hinnat eivät ole oikein vieläkään muuttuneet. Nettiauto täynnä mm 2021 malleja joiden hinnat edelleen korkeammat kuin uusien mallien.
Y mallia kai vielä niin niukasti markkinoilla, että hinnatkin on korkealla?

Model 3:sta saisi vähän halvemmalla, mutta eipä sitä ole järkeä ostaa. Y on isompi ja koukunkin saa siihen tarvittaessa jälkikäteen lisättyä.

Ei kai nyt kukaan usko että joku random palveluneuvoja tietäisi etukäteen hinnannousut? Tai että Tesla yleensä päättäisi hinnannostoista 3kk etukäteen?
Niinpä. Vielä ei ole edes S ja X hinnat ehtineet laskea.

Tesla vaan lisää valmistusmääriä, eli luultavasti hinnat nyt taas pysyy, jos se tuotanto vaan saataisiin jonnekkin myytyä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 061
2022 tesla valmisti reilun 1.4miljoonaa autoa ja myi reilun 1.3miljoonaa. Kai se 2023 valmistuskapasiteetti on jossain 2miljoonan auton kohdalla +-jotain. Mielenkiintoista nähdä, että jos/kun tuo 2 miljoonaa autoa valmistetaan, että miten käyvät kaupaksi. Hinnallahan tuossa varmaan tesla joutuu pelaamaan etenkin kun ottaa huomioon mihin suuntaan talous menee. Hinnat saattavat asettua huomattavankin houkuttelevaksi, että tuotanto saadaan myytyä ja tehtaita saadaan ajettua täydellä kapasiteetilla.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
383
Yllättävästi noiden käytettyjen hinnat eivät ole oikein vieläkään muuttuneet. Nettiauto täynnä mm 2021 malleja joiden hinnat edelleen korkeammat kuin uusien mallien.
Eiköhän ne pysy vielä hetken ylhäällä, mutta vimeistään kun ensimmäisiä -23 malleja aletaan dumppaan saksasta käytännössä uusina tänne niin eiköhän hinnat tule lähelle 50k AWD osalta.

Sikäli kyllä erikoista, että ihmisiä noi -21 mallit kiinnostaa. Teslan jos jonkin kohdalla luulisi maksimitakuun olevan se tärkein varuste ;) Plus saa koukkua ja hattuhyllyä samaan rahaan. Ja kun ei kukaan voi olla edes varma, että ne tutkat on enää 6kk päästä käytössä...
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 034
Eiköhän ne pysy vielä hetken ylhäällä, mutta vimeistään kun ensimmäisiä -23 malleja aletaan dumppaan saksasta käytännössä uusina tänne niin eiköhän hinnat tule lähelle 50k AWD osalta.

Sikäli kyllä erikoista, että ihmisiä noi -21 mallit kiinnostaa. Teslan jos jonkin kohdalla luulisi maksimitakuun olevan se tärkein varuste ;) Plus saa koukkua ja hattuhyllyä samaan rahaan. Ja kun ei kukaan voi olla edes varma, että ne tutkat on enää 6kk päästä käytössä...
onhan siinä tosiaan jo pari vuotta sitten mennyt tästä 4v takuusta, tosin siihen taisi tulla vielä se 1v/80tkm takuu sen jälkeen. Itsekin asettanut rajan tuohon 2022 malliin, mutta ei noita kovin monia tällä hetkellä ole myynnissä ja hinnat tosiaan yli sen mitä uusia saa, tosin osassa saattaa olla toisen renkaat mukana, mutta esim koukku puuttuu (eli se olis heti se 1500e lisää jos sille tarvetta). Tutkat olis alkuvuoden malleissä, mutta disabloidaanko ne sitten kokonaan kun "Vision" tulee jakeluun "valmiina".

Tuossa just olisi yks 2022 malli, ajettu alle 7000km. Käyttöönottopäivä/rekisteröintipäivä kuitenkin 02/22 eli liekkö sitten joku euroopasta muilutettu yksilö joka vaan myyty suoraan autokaupalle.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 249
Käytettyjen hintataso Suomessa pitäisi olla sähkisten osalta Saksa + 2ke noin karkeasti eli kannattaa seurata mobile.den hintatasoja

Tällä hetkellä halvin Y LR on tasan 48K
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 034
Joo ei suomessa ihan tuollaisiin päästä, nettiautossa taisi halvin Y olla 54k
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 890
onhan siinä tosiaan jo pari vuotta sitten mennyt tästä 4v takuusta, tosin siihen taisi tulla vielä se 1v/80tkm takuu sen jälkeen. Itsekin asettanut rajan tuohon 2022 malliin, mutta ei noita kovin monia tällä hetkellä ole myynnissä ja hinnat tosiaan yli sen mitä uusia saa, tosin osassa saattaa olla toisen renkaat mukana, mutta esim koukku puuttuu (eli se olis heti se 1500e lisää jos sille tarvetta). Tutkat olis alkuvuoden malleissä, mutta disabloidaanko ne sitten kokonaan kun "Vision" tulee jakeluun "valmiina".

Tuossa just olisi yks 2022 malli, ajettu alle 7000km. Käyttöönottopäivä/rekisteröintipäivä kuitenkin 02/22 eli liekkö sitten joku euroopasta muilutettu yksilö joka vaan myyty suoraan autokaupalle.
21 mallista jo puolet takuusta mennyt ja esim lämpöpummpuongelmia ollut ja se on heti reilu 4k€ jos hajoaa takuun jälkeen. Sitten vielä koukku ja prossukin on vanha niin maksaisin ihan maks 45k€ jos sitäkään, ehkä ennemmin 40k€. Mutta hinnat kun ovat mitä ovat niin tilasin uuden.

Edit: tosin luulen että hintataso tulee kohta aika paljon alaspäin koska joidenkin on ehkä pakko päästä autosta eroon ja aika harva ostaa noin kovilla hinnoilla vanhaa kun uudenkin saa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Eiköhän ne pysy vielä hetken ylhäällä, mutta vimeistään kun ensimmäisiä -23 malleja aletaan dumppaan saksasta käytännössä uusina tänne niin eiköhän hinnat tule lähelle 50k AWD osalta.
Eipä niitä ennen -24 tule, hetken saa siis vielä odotella. Saksassa muuttui nuo tukisäännöt.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 061
Ihan hyvä väistö automaatiolta, mutta olishan tuohon voinut aikaisemminkin reagoida pysähtymällä,... Liekä kamera näki ihan viime tingassa kävelijän?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Eipä niitä ennen -24 tule, hetken saa siis vielä odotella. Saksassa muuttui nuo tukisäännöt.
Niin se tosiaan taisi olla, että vuoden omistajuus vaaditaan. Lisäksi tuki on enää vain 3000€, eli aivan niin halpoja sähköautoja ei ehkä tule?


"Yli 40 000 euroa maksavien autojen kannustimet tippuvat 5 000 eurosta 3 000 euroon vuonna 2023. Yli 65 000 euroa maksavien autojen ostamista ei tueta Saksan valtion toimesta ollenkaan."
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
Ihan hyvä väistö automaatiolta, mutta olishan tuohon voinut aikaisemminkin reagoida pysähtymällä,... Liekä kamera näki ihan viime tingassa kävelijän?

Lienee FSD beta? Koska AP ei väistöjä tee ilman että kuski väistää.

Edit. Taitaa olla siltä osin feikki että kuljettaja väisti ihmistä. Outoa että Elon luulee oman järjestelmänsä tekevän tätä.

Vuonna 2020 tais mennä siten että hinnat nousivat/laskivat vuosineljättäin. Eli ”huhussa” on sen verran pointtia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
Niin se tosiaan taisi olla, että vuoden omistajuus vaaditaan. Lisäksi tuki on enää vain 3000€, eli aivan niin halpoja sähköautoja ei ehkä tule?


"Yli 40 000 euroa maksavien autojen kannustimet tippuvat 5 000 eurosta 3 000 euroon vuonna 2023. Yli 65 000 euroa maksavien autojen ostamista ei tueta Saksan valtion toimesta ollenkaan."
Nämä tuet pilasivat markkinatalouden.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
921
Näkyykö saksassa muuten edelleen teslan sivuilla hinnat tukien jälkeen? Eli esim karvalakki M3 hinta teslan saksan sivuilla 44k on todellisuudessa 47k (-3k tuki) eli tismalleen sama hinta kuin suomessa? Vai onko hinta 41k tuen jälkeen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 557
Nyt vuoden alustako noi tuet Saksassa muuttui? Varmaan sitten rauhoittaa suomenkin markkinaa tämän vuoden aikana kun vähenee saksalaisilla tuo myytäväksi ostaminen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
Näkyykö saksassa muuten edelleen teslan sivuilla hinnat tukien jälkeen? Eli esim karvalakki M3 hinta teslan saksan sivuilla 44k on todellisuudessa 47k (-3k tuki) eli tismalleen sama hinta kuin suomessa? Vai onko hinta 41k tuen jälkeen?
Ainakin ennen olivat tukien kanssa. Klikkaamalla ”ostoskoriin” saa tiedot onko siellä se lauseke vielä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
327
Ainakin ennen olivat tukien kanssa. Klikkaamalla ”ostoskoriin” saa tiedot onko siellä se lauseke vielä.
Valmistajan osuus tuesta on hinnoissa, mutta saavat tuosta vielä tosta pois niin että RWD:n hinta on noin 41ke ja LR 51ke. Vähän kateeksi meinaa käydä ku eiköhän noi oo jotain eu:lta saatuja tukirahoja tms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
Valmistajan osuus tuesta on hinnoissa, mutta saavat tuosta vielä tosta pois niin että RWD:n hinta on noin 41ke ja LR 51ke. Vähän kateeksi meinaa käydä ku eiköhän noi oo jotain eu:lta saatuja tukirahoja tms.
Valtion antamia rahoja. Saksa on teollisuusmaa ja sillä on rahaa vs köyhä Suomi.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
241
Jotain siellä on ollut kun Kiinassa hintaa laskettiin 3-4 kertaa. Itse epäilen että ylituotantoa.
Taitaa olla vähän hätähuuto. Teslan osake syöksyi viime vuonna yli 70%, eikä odotetut myyntimäärät täyttyneet. Osake palstoilla, missä Tesla kiinnostaa vain lukuina, ei autona, povataan jopa uusia alennuksia. Kiina on kuitenkin automarkkinoissa suurin, Teslallekin toiseksi suurin. Esim. Model 3 näyttää maksavan vähän yli 30 ja Y 35 nopeasti laskettuna. Hintasota on tuolla näemmä aika kovaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
Taitaa olla vähän hätähuuto. Teslan osake syöksyi viime vuonna yli 70%, eikä odotetut myyntimäärät täyttyneet. Osake palstoilla, missä Tesla kiinnostaa vain lukuina, ei autona, povataan jopa uusia alennuksia. Kiina on kuitenkin automarkkinoissa suurin, Teslallekin toiseksi suurin. Esim. Model 3 näyttää maksavan vähän yli 30 ja Y 35 nopeasti laskettuna. Hintasota on tuolla näemmä aika kovaa.
Onhan se joo näin. Isoimmat dropit otti Twitter ostosten aikaan. Nyt stabiloituu mutta matkaa on vielä. Eiköhän sama jatku että 110% panostus FSDn ja katsotaan taas miten käy.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 061
Taitaa olla vähän hätähuuto. Teslan osake syöksyi viime vuonna yli 70%, eikä odotetut myyntimäärät täyttyneet. Osake palstoilla, missä Tesla kiinnostaa vain lukuina, ei autona, povataan jopa uusia alennuksia. Kiina on kuitenkin automarkkinoissa suurin, Teslallekin toiseksi suurin. Esim. Model 3 näyttää maksavan vähän yli 30 ja Y 35 nopeasti laskettuna. Hintasota on tuolla näemmä aika kovaa.
Koko tekkiala on vähän hädissään. Google irtisanoo 12000, amazon 18000, microsoft 10000, twitter irtisanoi,... Kaikkien noiden osakekurssit ovat myös syöksyneet mukaanlukien amd ja nvidia. Apple on kestänyt markkinaheiluntaa paremmin, mutta applen kurssikehitystäkin voisi kuvailla syöksymis sanalla.

Aikaisemmin ketjuun linkattu nordnetin tuubipätkä on mielenkiintoinen. Siinä spekuloivat, että lyhyellä tähtäimellä teslan hinnanalennukset johtavat niin isoon muutokseen voittomarginaalissa, että teslan kurssi jatkaa laskemista. Pitkällä aikavälillä, kun päästään parempaan makroekonomiseen tilanteeseen tesla on melko varmasti vahva firma, mutta sijoittajat katsovat asioita hyvin lyhyellä perspektiivillä. Toki tuo on vain spekulaatiota. On ihan mahdollista että osakekurssin pohja on jo löydetty ja yhtälailla mahdollista, että pahimmat ajat ovat vielä edessäpäin. Kurssikehitys riippuu tosi paljon siitä kuinka alas hinta pitää painaa, että tehtailta tuleva entistä isompi automäärä saadaan kaupaksi. Jos jengi saa kenkää, korot nousee, ajat ovat entistä epävarmemmat niin autonvaihto ei ehkä ole enää prioriteettilistan kärjessä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 158
Koko tekkiala on vähän hädissään. Google irtisanoo 12000, amazon 18000, microsoft 10000, twitter irtisanoi,... Kaikkien noiden osakekurssit ovat myös syöksyneet mukaanlukien amd ja nvidia. Apple on kestänyt markkinaheiluntaa paremmin, mutta applen kurssikehitystäkin voisi kuvailla syöksymis sanalla.

Aikaisemmin ketjuun linkattu nordnetin tuubipätkä on mielenkiintoinen. Siinä spekuloivat, että lyhyellä tähtäimellä teslan hinnanalennukset johtavat niin isoon muutokseen voittomarginaalissa, että teslan kurssi jatkaa laskemista. Pitkällä aikavälillä, kun päästään parempaan makroekonomiseen tilanteeseen tesla on melko varmasti vahva firma, mutta sijoittajat katsovat asioita hyvin lyhyellä perspektiivillä. Toki tuo on vain spekulaatiota. On ihan mahdollista että osakekurssin pohja on jo löydetty ja yhtälailla mahdollista, että pahimmat ajat ovat vielä edessäpäin. Kurssikehitys riippuu tosi paljon siitä kuinka alas hinta pitää painaa, että tehtailta tuleva entistä isompi automäärä saadaan kaupaksi. Jos jengi saa kenkää, korot nousee, ajat ovat entistä epävarmemmat niin autonvaihto ei ehkä ole enää prioriteettilistan kärjessä.
Olettaisin että jo saavat Tesla Model 2 tjsp halpiksen ulos niin sen kysyntä on hyvällä tasolla.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 061
Se mitä yritin sanoa, että tänhetkinen vaikea makroekonominen tilanne lytistää aikalailla koko tekki ja autosektorin myyntiä. Tässä tilanteessa valmistusmäärien aggressiivinen ylöspäin skaalaaminenmitä tesla tekee on sangen hankalaa ellei tingitä isosti katteista. Toisaalta tämä makroekonominen tilanne todnak. menee ohi 1v-2v sisään ja tilanne normalisoituu. Tässä voi osakekurssia miettiä kuukausien, vuoden ja pitkän ajan tähtäimellä. Sitä päätyy aika eri tulokseen jos vaihtelee horisonttia missä miettii teslan tilannetta.

Se mikä teslassa on hyvää niin heillä on kassa kunnossa ja hyvät marginaalit. Firma ei tule olemaan ongelmissa vaikka katteista tingitään. Ne aikaisemmin ketjuun linkatut toiset autofirmat joilla katteet on oleellisesti pienemmät niin on vaikea elvyttää/lisätä kysyntää hinnanalennuksilla, kun se painaisi helposti tuloksen tappiolle. Mutta ehkä nää jutut kuulus enempi johonkin sijoitusketjuun.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
921
Taitaa olla vähän hätähuuto. Teslan osake syöksyi viime vuonna yli 70%, eikä odotetut myyntimäärät täyttyneet. Osake palstoilla, missä Tesla kiinnostaa vain lukuina, ei autona, povataan jopa uusia alennuksia. Kiina on kuitenkin automarkkinoissa suurin, Teslallekin toiseksi suurin. Esim. Model 3 näyttää maksavan vähän yli 30 ja Y 35 nopeasti laskettuna. Hintasota on tuolla näemmä aika kovaa.
Kiinassa halvin model 3 maksaa $33.5k ennen veroja, suomessa halvin m3 maksaa 37.9k€ ennen veroja (alvia). Sitten kun otetaan huomioon että EU.ssa on 10% tuontitullit henkilöautoille EU.n ulkopuolelta ja kuljetuskin maksaa, on hinnat aika vertailukelpoiset.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Teslan P/E on edelleen autofirmaksi erittäin korkea (vaikkei niin päätös kuin aiemmin) mutta kasvufirmaksi kohtuullinen. Paljon riippuu kummalta kantilta yhtiötä lähestyy.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 662
Eikös tuossa nykyisessä long range AWD:ssä ole tuon verran? Ja ilmeisesti myös vanhassa RWD:ssä, mutta näissä LFP-akkuisissa jotain muuta. Jostain björnin videosta bongailin että 220kw näyttäis OBD:n yli tehoksi, eli karvan verran alle 300hp.

Aloin tätä vaan ihmettelemään kun jossain nettiauton ilmoituksissa oli tehoksi mainittu 201hp ...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Eikös tuossa nykyisessä long range AWD:ssä ole tuon verran? Ja ilmeisesti myös vanhassa RWD:ssä, mutta näissä LFP-akkuisissa jotain muuta. Jostain björnin videosta bongailin että 220kw näyttäis OBD:n yli tehoksi, eli karvan verran alle 300hp.

Aloin tätä vaan ihmettelemään kun jossain nettiauton ilmoituksissa oli tehoksi mainittu 201hp ...
Jep. Sopisi olemaan noin 220kW, kun autossa on kumminkin aika kookas ja raskas akku.

Power: compare220 kW (295 hp)
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Ja ilmeisesti myös vanhassa RWD:ssä, mutta näissä LFP-akkuisissa jotain muuta.
LFP akkusia on kahdella eri moottorilla. Model 3:ssa on siis 0-100km/h 6,1s ja 5,6s mallit. 245kW näytti parhaimmillaan tuo mittari hyppäävän Björnin testissä sillä vanhemmalla versiolla.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 662
LFP akkusia on kahdella eri moottorilla. Model 3:ssa on siis 0-100km/h 6,1s ja 5,6s mallit. 245kW näytti parhaimmillaan tuo mittari hyppäävän Björnin testissä sillä vanhemmalla versiolla.
Mut näitä ei vissiin Y:ssä ollu kuitenkaan?
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
568
Y LR autoja oli tosiaan kaksi. Punainen ja valkoinen, mutta ne myytiin nopeasti. Halutumpi tuo LR aika selkeästi, vaikka onhan se vieläkin 7000€ RWD:tä kalliimpi.
Tänäkin aamuna oli listoilla kolme Y LR mallia. Mutta kun soitin, niitä ei ollut Suomessa eikä muuallakaan. Olivat vasta tehtaan valmistusohjelmassa, toimitus olisi ollut maaliskuun lopussa. Eli käytännössä sama aika kuin uudelle tilaukselle. RWD malleista en kysynyt, koska en ollut sellaista hankkimassa.
Teinkin sitten kokonaan uuden tilauksen omilla spekseillä. Eli ei pidä uskoa että niitä löytyy, vaan pitää kysyä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
Tänäkin aamuna oli listoilla kolme Y LR mallia. Mutta kun soitin, niitä ei ollut Suomessa eikä muuallakaan. Olivat vasta tehtaan valmistusohjelmassa, toimitus olisi ollut maaliskuun lopussa. Eli käytännössä sama aika kuin uudelle tilaukselle. RWD malleista en kysynyt, koska en ollut sellaista hankkimassa.
Teinkin sitten kokonaan uuden tilauksen omilla spekseillä. Eli ei pidä uskoa että niitä löytyy, vaan pitää kysyä.
Näin ollut aina. Se on vain "mainos".
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 034
Tänäkin aamuna oli listoilla kolme Y LR mallia. Mutta kun soitin, niitä ei ollut Suomessa eikä muuallakaan. Olivat vasta tehtaan valmistusohjelmassa, toimitus olisi ollut maaliskuun lopussa. Eli käytännössä sama aika kuin uudelle tilaukselle. RWD malleista en kysynyt, koska en ollut sellaista hankkimassa.
Teinkin sitten kokonaan uuden tilauksen omilla spekseillä. Eli ei pidä uskoa että niitä löytyy, vaan pitää kysyä.
Millaista rahoitusta Tesla tarjosi?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
Ainakin ennen löyty myös eri rahoitustarjoukset (kaksi eri vaihtoehtoa). Tiedä sitten miten nyt.
DNB näkyy sivuilla. Mutta tarjoavat myös Santanderia. Santander oli viime viikolla 4,2% ja DNB hiukan korkeampi 4,5%.

Molemmat ovat sitten rahoitushakemuksia ja eivät sido rahoittajaa. DNB käyttää tuota hyväksi että voivat nostaa korkoa jos niin tarvitsee. Santander vielä toistaiseksi pitää annetusta korosta kiinni mutta heillä myös mahdollisuus nostaa korkoa jos tilanne vaatii.

Rahoitushakemus ja päätös on voimassa 14vrk. Lukeneen siellä Teslan portaalissa tjsp. Sopimuksen voi tehdä vasta kun auton yksilötiedot ovat saatavilla aka toimituspäivänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Tänäkin aamuna oli listoilla kolme Y LR mallia. Mutta kun soitin, niitä ei ollut Suomessa eikä muuallakaan. Olivat vasta tehtaan valmistusohjelmassa, toimitus olisi ollut maaliskuun lopussa. Eli käytännössä sama aika kuin uudelle tilaukselle. RWD malleista en kysynyt, koska en ollut sellaista hankkimassa.
Teinkin sitten kokonaan uuden tilauksen omilla spekseillä. Eli ei pidä uskoa että niitä löytyy, vaan pitää kysyä.
Näin ollut aina. Se on vain "mainos".
Aivan. Kannattaa siis varmistaa asia. Aika varmasti on mainosautoja nuo 3 ja Y rwd mallitkin. LR:t hävisi kyllä nopeasti jonnekin taas.

Onnea uuden auton tilauksesta :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
65 000€ käytetty Y Performance. CPO takuu, eli ilmeisesti lisänä 1 vuosi tai 20tkm takuuta. Lisäksi parannettu autopilot. Varmaan tuokin saadaan myytyä, vaikka hinta on hieman korkea. Rekisteröity 5.12.2022.


Rekkari löytyy, että on suomessa ilmeisesti.
Rekisterinumero
MOU-333

Edit:
781€ / v vakuutusmaksu kaskon kanssa, kun 3 Performanceen sama noin 740€.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 005
65 000€ käytetty Y Performance. CPO takuu, eli ilmeisesti lisänä 1 vuosi tai 20tkm takuuta. Lisäksi parannettu autopilot. Varmaan tuokin saadaan myytyä, vaikka hinta on hieman korkea. Rekisteröity 5.12.2022.


Rekkari löytyy, että on suomessa ilmeisesti.
Rekisterinumero
MOU-333

Edit:
781€ / v vakuutusmaksu kaskon kanssa, kun 3 Performanceen sama noin 740€.
Täydet takuu tuossa on. Joulukuu 2026 tai 80tkm + CPO.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
259
2013 Tesla model S johon tehty CCS-päivitys. Kumpaa pistoolia siellä teslan laturilla tulisi käyttää?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 358
65 000€ käytetty Y Performance. CPO takuu, eli ilmeisesti lisänä 1 vuosi tai 20tkm takuuta.
Lukee 3.7s 0-100 km/h??! Tiesin että sähköautot ovat nopeita mutta toihan on ihan posketon lukema perheautolle :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 570
Viestejä
4 219 378
Jäsenet
71 067
Uusin jäsen
Happi

Hinta.fi

Ylös Bottom