Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Aika vauhilla vetelee mutkiin, ei tarvis olla ihan noin kova tilannenopeus?
Kuskin valinta tuo nopeus. FSD:n agressiivisuutta ja nopeutta voi tuunata asetuksista. Todennäköisesti nopeudesta riippumatta olisi kolaroinut, kun tuo ainakin mun silmään vaikuttaa "bugilta" neuroverkossa ettei tuollaista estettä tunnisteta. Toki hitaammin ajamalla olisi kuski kerennyt paremmin väliin ja estämään siten automatiikan virheen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Niillä tiloissa ei vaikuteta nopeuteen. Auto seuraa niitä nopeuksia mitä on.

Tiloilla valitaan miten auto käyttäytyy.

Se mitä tulee tuohon videoon niin FSDn pitäisi mennä asioissa eteenpäin ja eikä ottaa takapakkia. Tämä oli nyt vielä pieni kolari mutta voi tulla vaarallisempiakin tilanteita. Toki olihan tuossa videossa punaisiin ajoa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Niillä tiloissa ei vaikuteta nopeuteen. Auto seuraa niitä nopeuksia mitä on.

Tiloilla valitaan miten auto käyttäytyy.

Se mitä tulee tuohon videoon niin FSDn pitäisi mennä asioissa eteenpäin ja eikä ottaa takapakkia.
Kuski voi kuitenkin säätää vauhtia ylös ja alaspäin jos niin haluaa. Tilat on sit kuin agressiivisesti mennään. Hulluinta tuossa törmäysvideolla on, että se auto pyrkii pyöräkaistalle tms. Ei sen alunalkaenkaan olisi edes pitänyt yrittää mennä sinne minne se oli menossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Se kuski voi kuitenkin säätää vauhtia alaspäin jos niin haluaa. Tilat on sit kuin agressiivisesti mennään. Hulluinta tuossa törmäysvideolla on, että se auto pyrkii pyöräkaistalle tms. Ei sen alunalkaenkaan olisi edes pitänyt yrittää mennä sinne minne se oli menossa.
Voi säätää mutta onko se automaattista ajoa?
Noita vääriä kaistoja on paljonkin oli se betan taso mikä vain. Jopa vääriä autokaistojen.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Voi säätää mutta onko se automaattista ajoa?
Onko finaalisofta? Kyseessä beta, jossa käyttäjän pitäisi olla hereillä. Se on sit henkilökohtainen valinta miten paljon luottaa ja millaisilla nopeuksilla ajattaa systeemiä. Mä en niin luottaisi tuohon systeemiin, että tuolla videon vauhdilla olisin antanut auton ajaa. Mut siperia opettaa, jos ei muuten opi.

edit. Ja edelleen auton ja softan vika. Mutta varovaisempi käyttäjä olisi saanut automatiikan virheen estettyä. Beta on betaa, ei ehkä ihan liikaa kannattaisi siihen automatiikkaan vielä luottaa. Sama kuin itse ajaessa. Oleta, että jotain menee pieleen ja anna itsellesi tarpeellinen aika estää virheet. aka. defensive driving.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Onko finaalisofta? Kyseessä beta, jossa käyttäjän pitäisi olla hereillä. Se on sit henkilökohtainen valinta miten paljon luottaa ja millaisilla nopeuksilla ajattaa systeemiä. Mä en niin luottaisi tuohon systeemiin, että tuolla videon vauhdilla olisin antanut auton ajaa. Mut siperia opettaa, jos ei muuten opi.

edit. Ja edelleen auton ja softan vika. Mutta varovaisempi käyttäjä olisi saanut automatiikan virheen estettyä. Beta on betaa, ei ehkä ihan liikaa kannattaisi siihen automatiikkaan vielä luottaa. Sama kuin itse ajaessa. Oleta, että jotain menee pieleen ja anna itsellesi tarpeellinen aika estää virheet. aka. defensive driving.
Tuollaista keskeneräinen pasketta ei saisi päästää liikenteeseen.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Tuollaista keskeneräinen pasketta ei saisi päästää liikenteeseen.
Mahdotonta liikenteessä toimivaa itseajavaa autoa on vain kehittää muualla kun liikenteessä. Olisi täysin mahdotonta tehdä suljetulle alueelle joku kylä missä olisi kaikki mahdolliset tilanteet ympäri maailman. Noitakaan vihreitä tolppia pyöräkaistan ja autokaistan välissä ei varmaan tässä testiympäristössä olisi, ja jäisi tämäkin asia huomaamatta. Pitää muistaa että FSD beta on atm johtanut tasan 0 ihmisen loukkaantumiseen (ainakin muskin mukaan).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Mahdotonta liikenteessä toimivaa itseajavaa autoa on vain kehittää muualla kun liikenteessä. Olisi täysin mahdotonta tehdä suljetulle alueelle joku kylä missä olisi kaikki mahdolliset tilanteet ympäri maailman. Noitakaan vihreitä tolppia pyöräkaistan ja autokaistan välissä ei varmaan tässä testiympäristössä olisi, ja jäisi tämäkin asia huomaamatta. Pitää muistaa että FSD beta on atm johtanut tasan 0 ihmisen loukkaantumiseen (ainakin muskin mukaan).
Sitten on taas aika palata maan päälle. Voivat ajaa julkisessa liikenteessä kunhan testaajat ovat omia. Ei ketä vain. Nyt jos tuleekin se kuolema. Se on voi voi.

Lisäksi se kommentti kyllä. Ei ole tullut loukkaantumisia tai muita mutta ei kuitenkaan ole otettu esiin läheltä piti tilanteita.

 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 253
Tuntuu tuo fsd beta aika räpellykseltä kun vuoden pyöri pikku käyttäjämäärillä ja vasta vuoden vaihteessa alkoivat pikkasen isommalle käyttäjämäärälle jakamaan. Ei tuo 60k käyttäjää nyt kuukauden ajan testatessa ole kuin alku. Enemmän odotan parempaa toiminnallisuutta kun voi miljoonat ihmiset testata ja varmaan löytyy ne ihmeelliset pikkubugit paljon nopeammin. Ei taida nykymenolla fsd beta tulla Eurooppaan ensi vuonnakaan. Paljon mielenkiintoisempia tekeleitä lähivuosina taitaa tarjota mm. zeekr 2024.
Tuolla videolla oli hyvin havainnollistettu miten esim rangeen vaikuttaa tuo painonpudotus, mikä omasta mielestäni on aika iso juttu. Nuo kiihtyvyydet aika yks lysti, kun ei noilla jalkoihin jää nytkään. Ens kuussa kai sitä sitten näkee ekat Texasin toimitukset, jolloin voi olettaa aika samanlaista tekelettä Berliinistä puolen vuoden sisään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Berliinistä ei tule 4680 vaan 2170 ja normaalilla akkupaketilla. Texas on ensimmäinen missä tulee kaikki uudistuneet rungot ja akut. Jos tulee lupaus oli Q1 aikana ekat ulos.

Kukaan ei tiedä mitä akkupaketteja 4680 tulee olemaan. Nythän ne olettaa että Tesla korvaa 2170 paketin suoraan saman kokoisella 4680 akulla mitä ei kuitenkaan tule välttämättä tapahtumaan.

FSD Beta ei voi levitä ellei Tesla pysty itse edes todentamaan sen olevan parempi kuin level 2.

Edit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 253
Nii onhan se ollut tiedossa joulukuussa jo että alottavat 2170 perffillä Berliinistä mutta kysymys kai lähinnä kuuluu milloin se viereen tuleva akkutehdas puskee 4680 ulos. Ainakin hyvin todennäköistä että menee Q3 ja varmaan siihen asti tosiaan perf vanhalla akulla. Oli tuolla jo arvioita Berliinin M3 tuotannosta että menee aikaisintaan q3 2023.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Sitten on taas aika palata maan päälle. Voivat ajaa julkisessa liikenteessä kunhan testaajat ovat omia. Ei ketä vain. Nyt jos tuleekin se kuolema. Se on voi voi.

Lisäksi se kommentti kyllä. Ei ole tullut loukkaantumisia tai muita mutta ei kuitenkaan ole otettu esiin läheltä piti tilanteita.

Miten se kuolijan suhteen vaikuttaa oliko ratissa firman palkkaama testikuski vai vapaaehtoinen testikuski? Joku siitä on joka tapauksessa yhtä vakavassa rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos yksityishenkilö erikseen haluaa testata betaa ja hyväksyy että hän itse kantaa vastuun ajaessaan jonkun yli, mielestäni siinä ei ole mitään väärää. Maailma on täynnä vaaroja, itseäni ei kiinnosta pelätä tuollaista että testikuski ei saa hommasta palkkaa ja on siksi ehkä "huonompi" kun firman oma. Enemmän mua kuumottaa että joku ajelee kännipäissään mua keulaan pimeällä talvitiellä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Miten se kuolijan suhteen vaikuttaa oliko ratissa firman palkkaama testikuski vai vapaaehtoinen testikuski? Joku siitä on joka tapauksessa yhtä vakavassa rikosoikeudellisessa vastuussa.
Jos random autoilija niin hän on vastuussa yksityisoikeudellisesti, jos firman testiajaja niin oikeudessa on tämä firmakin kuskin lisäksi. Ja jenkeissä tällä on taloudellisesti erittäin suuri ero.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Tylsä keskeyttää fsd-keskustelua mutta taas pari kysymystä teslan ostoon liittyen: m3 toimitus maaliskuun alkupuolella mutta Vin-numeroa en ole saanut. Milloinkohan vin tulee ja otanko vakuutuksen vin-numeron perusteella vai miten yksilöin auton vak yhtiölle? Entäs maksu, pitääkö se olla maksettu vaikka ei ole varma lunastaako ko autoa (jos ei olekaan ryzen jne uudistuksia) ja jäädä odottamaan seuraavaa toimitusta?
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Jos random autoilija niin hän on vastuussa yksityisoikeudellisesti, jos firman testiajaja niin oikeudessa on tämä firmakin kuskin lisäksi. Ja jenkeissä tällä on taloudellisesti erittäin suuri ero.
Niin, firman testikuskilla firma on vastuussa, eli tällöin kyseinen kuski on henkilökohtaisesti vähemmän vastuussa toiminnastaan? Ihmiset ovat itsekkäitä ja tykkäävät ajatella itseään eikä työnantajaansa. Eikö ole parempi että kuski on oikeasti itse henkilökohtaisesti rikosoikeudellisessa vastuusa FSD toiminnasta, tällöin kuski todennäköisemmin kiinnittää huomiota liikenteesen.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Niin, firman testikuskilla firma on vastuussa, eli tällöin kyseinen kuski on henkilökohtaisesti vähemmän vastuussa toiminnastaan? Ihmiset ovat itsekkäitä ja tykkäävät ajatella itseään eikä työnantajaansa. Eikö ole parempi että kuski on oikeasti itse henkilökohtaisesti rikosoikeudellisessa vastuusa FSD toiminnasta, tällöin kuski todennäköisemmin kiinnittää huomiota liikenteesen.
Se että kuski kiinnittää huomiota liikenteeseen ei välttämättä riitä kuten on FSD videoista nähty, sen takia on tärkeätä että ratkaisun toimittava firmakin on vastuussa ratkaisusta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Miten se kuolijan suhteen vaikuttaa oliko ratissa firman palkkaama testikuski vai vapaaehtoinen testikuski? Joku siitä on joka tapauksessa yhtä vakavassa rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos yksityishenkilö erikseen haluaa testata betaa ja hyväksyy että hän itse kantaa vastuun ajaessaan jonkun yli, mielestäni siinä ei ole mitään väärää. Maailma on täynnä vaaroja, itseäni ei kiinnosta pelätä tuollaista että testikuski ei saa hommasta palkkaa ja on siksi ehkä "huonompi" kun firman oma. Enemmän mua kuumottaa että joku ajelee kännipäissään mua keulaan pimeällä talvitiellä.
Toinen on firman alainen ja toinen on yksityinen henkilö, jonka korvaus otetaan sen vakuutuksesta, jos otetaan. Kukaan ei tiedä mutta toistaiseksi kuski/omistaja on vastuussa.
Kyllä se tuntuu sitten kun osuu omalle kohdalle. Jos joku muu perseilee, niin ei se haittaa kunnes ei osu omalle kohdalle.

Tylsä keskeyttää fsd-keskustelua mutta taas pari kysymystä teslan ostoon liittyen: m3 toimitus maaliskuun alkupuolella mutta Vin-numeroa en ole saanut. Milloinkohan vin tulee ja otanko vakuutuksen vin-numeron perusteella vai miten yksilöin auton vak yhtiölle? Entäs maksu, pitääkö se olla maksettu vaikka ei ole varma lunastaako ko autoa (jos ei olekaan ryzen jne uudistuksia) ja jäädä odottamaan seuraavaa toimitusta?
Laita sähköpostia tai soita Teslalle, niin saat VINin. Sillä voit jo kilpailuttaa vakuutukset.
Kysy etukäteen saatko nuo uudistukset vai ei. Jos et saa niin voit lykätä kerran sitä toimitusta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Laita sähköpostia tai soita Teslalle, niin saat VINin. Sillä voit jo kilpailuttaa vakuutukset.
Kysy etukäteen saatko nuo uudistukset vai ei. Jos et saa niin voit lykätä kerran sitä toimitusta.
Eikö muka vakuutuksia saa vaikka ei olisi VINiä tai rekkaria tiedossa? Itsellä aikoinaan oli Saksasta tuontiauto tulossa josta ei ollut mitään tietoja vielä, vakuutusyhtiö otti vaan auton mallin ja speksit ylös ja sanoi että vakuutus voimassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Eikö muka vakuutuksia saa vaikka ei olisi VINiä tai rekkaria tiedossa? Itsellä aikoinaan oli Saksasta tuontiauto tulossa josta ei ollut mitään tietoja vielä, vakuutusyhtiö otti vaan auton mallin ja speksit ylös ja sanoi että vakuutus voimassa.
Jotkut antavat sinnepäin tarjouksia ja toiset ei.
Kaikki kenen kanssa ollut tekemisissä, If, Lähitapiola, Turva, Pohjantähti, OP jne. niin VIN tai rekkari pitänyt olla, että asia etenee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Miten se kuolijan suhteen vaikuttaa oliko ratissa firman palkkaama testikuski vai vapaaehtoinen testikuski? Joku siitä on joka tapauksessa yhtä vakavassa rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos yksityishenkilö erikseen haluaa testata betaa ja hyväksyy että hän itse kantaa vastuun ajaessaan jonkun yli, mielestäni siinä ei ole mitään väärää. Maailma on täynnä vaaroja, itseäni ei kiinnosta pelätä tuollaista että testikuski ei saa hommasta palkkaa ja on siksi ehkä "huonompi" kun firman oma. Enemmän mua kuumottaa että joku ajelee kännipäissään mua keulaan pimeällä talvitiellä.
En nyt tiedä miten noita testataan, mutta jos joku työkseen testaisi niin hän ehkä olisi lähtökohtaisesti hereillä ja puuttuisi jarruttamalla tms tilanteeseen ennenkuin sattuu vahinkoja? Jos sitten taas kaikki random autoilijat testaavat tuota niin mukaan mahtuu aina joku rane joka ajattelee että auto hoitaa, itse voin ottaa huikkaa jne. Tai muuten vaan porukkaa jotka ei tajua mistä on kyse, mitään auton varoitustekstejä ei jakseta lukea ja kuvitellaan että auto hoitaa 100% varmuudella kaiken (näin typeriä ihmisiä kyllä varmasti löytyy enemmän kuin tarpeeksi)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
En nyt tiedä miten noita testataan, mutta jos joku työkseen testaisi niin hän ehkä olisi lähtökohtaisesti hereillä ja puuttuisi jarruttamalla tms tilanteeseen ennenkuin sattuu vahinkoja? Jos sitten taas kaikki random autoilijat testaavat tuota niin mukaan mahtuu aina joku rane joka ajattelee että auto hoitaa, itse voin ottaa huikkaa jne. Tai muuten vaan porukkaa jotka ei tajua mistä on kyse, mitään auton varoitustekstejä ei jakseta lukea ja kuvitellaan että auto hoitaa 100% varmuudella kaiken (näin typeriä ihmisiä kyllä varmasti löytyy enemmän kuin tarpeeksi)
Teslalla on aika nihilistinen vaatimustaso siihen, että pääsee betaan ja ei potkita pois betasta. Jos ei kiinnitä huomiota ajamiseen niin potkitaan pois FSD betasta. Lisäksi käyttäjä kirjoittaa laput alle, että on vastuussa auton käyttäytymisestä eli oma moka, jos ei ole hereillä FSD:ta käyttäessä. FSD betaa myydään nimenomaan betana missä käyttäjän pitää olla koko ajan valmiina ottamaan auto hanskaan ja estämään FSD:n pöljäilyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Teslalla on aika nihilistinen vaatimustaso siihen, että pääsee betaan ja ei potkita pois betasta. Jos ei kiinnitä huomiota ajamiseen niin potkitaan pois FSD betasta. Lisäksi käyttäjä kirjoittaa laput alle, että on vastuussa auton käyttäytymisestä eli oma moka, jos ei ole hereillä FSD:ta käyttäessä. FSD betaa myydään nimenomaan betana missä käyttäjän pitää olla koko ajan valmiina ottamaan auto hanskaan ja estämään FSD:n pöljäilyt.
Siis mitä? Nehän seuraa sillä safety corella sitä ja nyt ovat ottaneet 97 ylöspäin päässeet mukaan.

Jokainen kuka siihen haluaa täppää auton ruudulta, että haluan betaan ja viikon pari seuranta alkaa. Se on siinä. Ketään ei ole vielä potkittu ainakaan pois mutta tiedä sitten vaikka onkin. Kun ei tietoja jaeta ulospäin vaikka kuinka avoin halutaan olla.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Kiitos tege vastauksesta. Olen yhteydessä teslaan. Kaikenkaikkiaan tuntuu olevan kovin epäselvää kuka saa vin ja kuka ei, sekä millä aikataululla. No, auto tulee aikanaan, se on pääasia. Olisi varmaan pitänyt tehdä kaupat livenä niin olisi saanut samalla yleisinfoa toimitusprotokollasta.
Jollain palstalla (britti) tiedettiin varmana että 15.12 shangaista loppui intel-suorittimet ja sen jälkeen on tullut vain ryzeniä. Myöhemmin samalla palstalla joku kertoi saavansa bucarestiin m3 intelin mcu:n. Tietoa on siis monenlaista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Kiitos tege vastauksesta. Olen yhteydessä teslaan. Kaikenkaikkiaan tuntuu olevan kovin epäselvää kuka saa vin ja kuka ei, sekä millä aikataululla. No, auto tulee aikanaan, se on pääasia. Olisi varmaan pitänyt tehdä kaupat livenä niin olisi saanut samalla yleisinfoa toimitusprotokollasta.
Jollain palstalla (britti) tiedettiin varmana että 15.12 shangaista loppui intel-suorittimet ja sen jälkeen on tullut vain ryzeniä. Myöhemmin samalla palstalla joku kertoi saavansa bucarestiin m3 intelin mcu:n. Tietoa on siis monenlaista.
Teslalla Model Y on etusijalla uudistuksissa. Eka performancet sitten LR mallit. Sen jälkeen vasta Model 3. Todennäköisesti ei 3 saa vielä uudistuksia.

Lisäksi kaikkia uudistuksia ei ole Y myöskään vielä saanut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
465
Kaikkiin 2022 Y: tulee Ryzen, äänieristetyt takalasit ja lämmitettävä tuulilasin alareuna, tämä Teslalta puhelimessa kuultuna viime perjantaina. VIN:ä eivät tienneet vaikka auto toimitetaan luultavasti maaliskuussa ( sivusto käyttää edelleen helmikuuta )
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 204
Jotkut antavat sinnepäin tarjouksia ja toiset ei.
Kaikki kenen kanssa ollut tekemisissä, If, Lähitapiola, Turva, Pohjantähti, OP jne. niin VIN tai rekkari pitänyt olla, että asia etenee.
Kyllä ainakin itsellä OP:lta sai vakuutuksen voimaan ilman rekkaria ja VIN:iä. Toki sitten kun jompi kumpi oli tiedossa niin se piti antaa yhtiölle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Kyllä ainakin itsellä OP:lta sai vakuutuksen voimaan ilman rekkaria ja VIN:iä. Toki sitten kun jompi kumpi oli tiedossa niin se piti antaa yhtiölle.
En osaa sen enempää ottaa kantaa kuin aluksi antoivat sinne päin tarjouksen ja hinta tarkistui vasta kun jompi kumpi oli. Myöskin vakuutuksen voimaan laitto vaati jomman kumman.

Outoa että saisi vakuutuksen jos ei ole mitään mihin sitä sitoa. Ostaessa auton esim. autoliikkeestä niin vakuutuksen nekin saa heti mutta kyllä siinäkin on tiedot mitä autoa se vakuutus koskee.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Teslan kohdalla on turha odottaa VINiä kuukausia ennen toimitusta. Kyseessä ei ole yksilöity toimitus tehtaalta vaan Euroopan jakelukeskuksesta eteenpäin lähtevä soveltuva kokoonpano. Ihan rauhassa venailee. Kyllä ne aktivoituu, kun toimitus lähenee.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Siis eikö Tesla hoida vakuutusta ostajan puolesta valmiiksi kun vain ilmoittaa mistä yhtiöstä vakuutuksen ottaa?
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Se on taas yksi kuluerä ja nostaa kustannuksia.
No eihän se ole kun vakuutusmyyjät saa provikan eikä Teslan tarvitse maksaa siitä mitään. Heittää vaan VINin / rekkarin ja asiakkaan yhteystiedot vakuutusmyyjälle.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Minulla muuten olikin jo vin teslan lähdekoodissa(???). Eli vin löytyi. Nyt vain odotellaan auton saapumista ja ehkä muualta euroopasta kuuluu jo tällä viikolla millaisilla varusteilla m3 tulevat q1. Eka laiva taitaakin tulla jo huomenna southamtonin kautta zeebruggeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
No eihän se ole kun vakuutusmyyjät saa provikan eikä Teslan tarvitse maksaa siitä mitään. Heittää vaan VINin / rekkarin ja asiakkaan yhteystiedot vakuutusmyyjälle.
Jaa a. Toimiiko noin? Perus autoliikkeessä ne kertoo millä firmalla tarjous ja aktivoi vakuutuksen.
Teslan pitäisi tehdä vähän samaa, eikä ohjata vain tiedot.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
799
En ylläty jos tämä tulee pitämään paikkansa. Aikaisemmat muutokset ovat olleet ”näkyviä”.
Jos pitää paikkaansa niin fsd ostajille vaan ilmainen retrofit ja done. Muiden elämään ei vaikuta mitenkään. Aasian ja Eu markkinoilla fsd myyntiprosentti on jotain 2%, joten ei vaikuta moneen autoon - ainakaan välittömästi. Ja voihan se olla että fsd:n tilanneille on priorisoitu osat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Jos pitää paikkaansa niin fsd ostajille vaan ilmainen retrofit ja done. Muiden elämään ei vaikuta mitenkään. Aasian ja Eu markkinoilla fsd myyntiprosentti on jotain 2%, joten ei vaikuta moneen autoon - ainakaan välittömästi. Ja voihan se olla että fsd:n tilanneille on priorisoitu osat.
Joo ne priorisoi. Kyllä se raaka fakta on että toimituksia vaan ulos. Nähtiinhän se jo monen muun asian kanssa mitä vain katosi.

Ei siellä tehtaalla tiedetä kenelle tulee FSD ja kenelle ei. Lajittelu tapahtuu kun auto on tulossa tänne päin.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Joo ne priorisoi. Kyllä se raaka fakta on että toimituksia vaan ulos. Nähtiinhän se jo monen muun asian kanssa mitä vain katosi.

Ei siellä tehtaalla tiedetä kenelle tulee FSD ja kenelle ei. Lajittelu tapahtuu kun auto on tulossa tänne päin.
Niin no siis ei varmastikkaan yhteenkään autoon asenneta kahta ohjaustehostinta jatkossa, fsd ostajat sitten saavat hakea toisen jälkiasennuksena. Nykyinen fsd nyt ei tuota vaadi, vaan se "tuleva" oikea fsd. Tällöin on tärkeä että ohjaus on tuplavarmistettu jos toinen hajoaa kesken ajon. Mutta toki perus autopilotillakin ajavalle olisi kiva tuo nykyinen tuplavarmitus, eli onhan tuo nyt ikävä downgrade.
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Kyllä minulla VIN alkoi näkymään Tesla tilin autosivun html/js koodissa n. 1kk sitten kun kaivelee LRW alkuista koodia (tilattu marraskuun lopuilla, toimitus tulee 4.3).

Samalla VIN:llä näkyy myös Trafin järjestelmissä jo ja tuleva rekisterinumero näkyy myös.

VIN ei näy sivulla suinkaan normaalisti vielä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Niin no siis ei varmastikkaan yhteenkään autoon asenneta kahta ohjaustehostinta jatkossa, fsd ostajat sitten saavat hakea toisen jälkiasennuksena. Nykyinen fsd nyt ei tuota vaadi, vaan se "tuleva" oikea fsd. Tällöin on tärkeä että ohjaus on tuplavarmistettu jos toinen hajoaa kesken ajon. Mutta toki perus autopilotillakin ajavalle olisi kiva tuo nykyinen tuplavarmitus, eli onhan tuo nyt ikävä downgrade.
Näitä varmaan tulee vielä enemmänkin, että mitä vaihtuu/poistuu.
Miten voi testata FSD:ta jos ei ole tarvittavaa laitteistoa autossa? Vai skippaavatko nyt ne autot joissa on FSD mutta laitteet puuttuu? Vai odotetaanko tässä kuten HW:n päivitystä niin vuosia, että saa sen, että voi edetä FSD:n kanssa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 550
Kun Teslassa on tyyppivikana kosteuden kertyminen valojen sisään, niin onko tietoa koskeeko ongelma vielä näitä uusiakin "matriisivalo" versioita.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Näitä varmaan tulee vielä enemmänkin, että mitä vaihtuu/poistuu.
Miten voi testata FSD:ta jos ei ole tarvittavaa laitteistoa autossa? Vai skippaavatko nyt ne autot joissa on FSD mutta laitteet puuttuu? Vai odotetaanko tässä kuten HW:n päivitystä niin vuosia, että saa sen, että voi edetä FSD:n kanssa?
Noh siis olettaisin teslan ajattelevan näin, että tuplavarmistettuja laitteita ei tarvita niin kauan kun se ihminen käsketään olemaan jatkuvassa valppaudessa kädet ratilla. Niitä tarvitaan sitten kun auto ajaa oikeasti itsenäisesti ilman ihmisen kosketusta, eli fsd siirtyessä korkeammille "tasoille". En kehtaa edes arvata monenkohan vuoden päästä tämä tapahtuu.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Kun Teslassa on tyyppivikana kosteuden kertyminen valojen sisään, niin onko tietoa koskeeko ongelma vielä näitä uusiakin "matriisivalo" versioita.
Mulla oli pari kertaa talven aikana uusissa matriiseissa jäätynyttä huurua myös lasin sisällä. Toteutin sen kikan mikä neuvottiin, eli lämpimään halliin sulamaan pitkät päällä niin kosteus häipyi, sen jälkeen on ollut jonkun kuukauden nyt ok, mutta varmaan taas saa joskus tehdä saman kikan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Noh siis olettaisin teslan ajattelevan näin, että tuplavarmistettuja laitteita ei tarvita niin kauan kun se ihminen käsketään olemaan jatkuvassa valppaudessa kädet ratilla. Niitä tarvitaan sitten kun auto ajaa oikeasti itsenäisesti ilman ihmisen kosketusta, eli fsd siirtyessä korkeammille "tasoille". En kehtaa edes arvata monenkohan vuoden päästä tämä tapahtuu.
Elonin hype ottaa takapakkia tämän uutisen perusteella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
465
Kyllä minulla VIN alkoi näkymään Tesla tilin autosivun html/js koodissa n. 1kk sitten kun kaivelee LRW alkuista koodia (tilattu marraskuun lopuilla, toimitus tulee 4.3).

Samalla VIN:llä näkyy myös Trafin järjestelmissä jo ja tuleva rekisterinumero näkyy myös.

VIN ei näy sivulla suinkaan normaalisti vielä.
näköjään nyt löytyy itselläkin kun tänään ilmestyi tilille tarkempi kahden viikon haarukka toimitusajankohtaan ( maaliskuun puolestä välistä eteenpäin ). Trafista ei löydy vielä
Haen Y:n yön yli koeajoon ja ajan akullisen ja päätän sen jälkeen tulenko alustan kanssa toimeen vai en
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Teslaltahan on tulossa oma vakuutus autoille. Ainakin amerikassa se teslan tarjoama vakuutus on halvempi kuin ulkopuolisten vakuutusfirmojen vakuutukset. Syystä tai toisesta vakuutus teslaan on suhteettoman kallis amerikassa. Tesla korjaa tilannetta omalla vakuutuksella.

Ehkä tesla jonain päivänä tarjoaa suomessakin vakuutusta. Jos tuo on teslan suunnitelma niin tuskin ne haluaa satsata siihen, että kolmannen osapuolen vakuutuksen ottaminen helpottuisi

The company is planning to target European countries next, which will happen in 2023, or even late 2022 if progress is smooth in the US.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 956
Mitä jenkeissä nyt näkyy niin 70-100$/kk on hinnat. Jos suoraan kääntää niin ei tuo ainakaan halvempi ole kuin mitä täällä nyt saa. Täyskaskon ja liikenteen saa siinä 900-1000€. Toki vaikuttaa ikä, paikkakunta jne.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 354
Viestejä
4 199 046
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom