Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tyyppi on hakemassa uutta Teslaa ja kohdasta 1:56:50 lähtien muutaman minuutin ajan tulee vaivaantunut olo pelkästään katsoessa (mm. keskikonsolin luukut eivät mene kiinni ja näyttö toimii sujuvasti kuin täi tervassa). Onko tuo ihan normaalia, vai mistä tuossa on kyse?
Ne ei osaa käyttää keskikonsolia, ei siinä varmaan mitään muuta vikaa ole (hakkaamalla magneetti ei jää kiinni). Niin ja ei tuo varmaan ihan uusi Tesla ole ollut, jos kesällä 2021 videoinut ja näyttää <2021 mallia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Ne ei osaa käyttää keskikonsolia, ei siinä varmaan mitään muuta vikaa ole (hakkaamalla magneetti ei jää kiinni). Niin ja ei tuo varmaan ihan uusi Tesla ole ollut, jos kesällä 2021 videoinut ja näyttää <2021 mallia.
Ok, eli kuuluu siltä osin suunnittelun kukkasia -ketjuun. Entäs toi näytön ja sen sovellusten toiminta? Eihän tuolla voi tehdä yhtään mitään, kun se toimii kuin koneessa olisi joku virus.

Ja tosiaan otsikon perusteella oletin että auto on täysin uusi, mutta ilmeisesti olikin jonkin verran ajettu.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Ok, eli kuuluu siltä osin suunnittelun kukkasia -ketjuun. Entäs toi näytön ja sen sovellusten toiminta? Eihän tuolla voi tehdä yhtään mitään, kun se toimii kuin koneessa olisi joku virus
Ei se keskikonsoli välttämättä niin suunnittelun kukkanen ole, ehkä liian vaikea vain osalle käyttäjistä. Jotkut eivät oppineet sitä ikinä käyttämään, mutta mulla ei henk. koht. ikinä ole ollut ongelmia noiden kanssa. Sehän ei ole tuollainen enää 2021 mallissa, vaan siinä on sellainen vedettävä luukku. Tykkään itse vanhemmasta keskikonsolista sen takia että siinä saa kaiken piiloon. 2021 mallissa kännykät jää näkyville.

Toki, jos toi on käytetty, niin onhan edellinen voinut sen keskikonsolin myös rikkoa. Mutta kyllä tuon hakkaaminen näytti siltä ettei ole se terävin tapaus. En tiedä missä kohdassa tarkoitit UI:n olevan laginen, noi Youtube-apit on kyllä, mutta ei se UI muuten ole.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Ei se keskikonsoli välttämättä niin suunnittelun kukkanen ole, ehkä liian vaikea vain osalle käyttäjistä. Jotkut eivät oppineet sitä ikinä käyttämään, mutta mulla ei henk. koht. ikinä ole ollut ongelmia noiden kanssa. Sehän ei ole tuollainen enää 2021 mallissa, vaan siinä on sellainen vedettävä luukku. Tykkään itse vanhemmasta keskikonsolista sen takia että siinä saa kaiken piiloon. 2021 mallissa kännykät jää näkyville.

Toki, jos toi on käytetty, niin onhan edellinen voinut sen keskikonsolin myös rikkoa. Mutta kyllä tuon hakkaaminen näytti siltä ettei ole se terävin tapaus. En tiedä missä kohdassa tarkoitit UI:n olevan laginen, noi Youtube-apit on kyllä, mutta ei se UI muuten ole.
Jos autossa keskikonsolin luukun sulkeminen vaatii erikseen opettelua, niin kyllä se on 100% virheellinen tuote. Eikä tuossa edes ollut mitään "hakkaamista". Toivottavasti kyse oli tosiaan aiemman omistajan rikkomasta mekanismista. Siksi kyselinkin, että onko tuo normaalia ja ilmeisesti siis on.

Jotenkin surkuhupaisaa, kun kaikki Teslan paskasti toimivat ominaisuudet tuntuvat olevan "asioita, joita tyhmät käyttäjät eivät ymmärrä arvostaa, eivät osaa käyttää tai sitten ne ovat muuten vain sellaisia joiden ei tarvitsekaan toimia kunnolla". :D
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
754
Näytöllekin taitaa tuossa pamahtaa Teslan piilov*ttuilu "close console lid gently". Sen saa siis auki hieman kovempaa painamalla. Siksi ei mene kiinni tuolla tyylillä
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Jos autossa jonkun luukun sulkeminen vaatii erikseen opettelua, niin kyllä se on 100% virheellinen tuote.
Teslassa oven avaaminenkin vaatii opettelua. Mutta ei tuo luukku tarvitse opettelua, jos on edes peruskoulua käynyt. Kokeile kotona niillä Brio junaradoilla, hakkaa niitä kahta junaa keskenään ja ihmettele kun ei tartu. Tai käännä vastakkain ja ihmettele.

Jotenkin surkuhupaisaa, kun kaikki Teslan paskasti toimivat ominaisuudet tuntuvat olevan "asioita, joita tyhmät käyttäjät eivät ymmärrä arvostaa, eivät osaa käyttää tai sitten ne ovat muuten vain sellaisia joiden ei tarvitsekaan toimia kunnolla".
Ei hätää, sen takia 2021-versiossa on idiot-proof mekanismi, ettei ihmisten tarvitse ymmärtää magneeteista mitään. Ajattele jos ne joskus ostaa Porschen, eihän ne osaa edes mukinpidikettä käyttää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Teslassa oven avaaminenkin vaatii opettelua. Mutta ei tuo luukku tarvitse opettelua, jos on edes peruskoulua käynyt. Kokeile kotona niillä Brio junaradoilla, hakkaa niitä kahta junaa keskenään ja ihmettele kun ei tartu. Tai käännä vastakkain ja ihmettele.

Ei hätää, sen takia 2021-versiossa on idiot-proof mekanismi, ettei ihmisten tarvitse ymmärtää magneeteista mitään. Ajattele jos ne joskus ostaa Porschen, eihän ne osaa edes mukinpidikettä käyttää.
Hienoa että uskaltavat tehdä jotain erilaista, mutta kiire ja innostus on niin kova, että meinaa tulla lopputuloksena näitä välimallin ratkaisuja. Huono suunnitelu on huonoa suunnittelua ja sillä siisti.

Se avaa sen samalla kun se sulkee sen, kuulet siitä kliks äänestä. Hieman kuin painaisit kännykän power-nappia kahdesti.
Joo, ymmärrän kyllä ilman vittuiluakin mistä on kyse, mutta onhan tuo ihan vitsi silti jos se toimii uutenakin samalla tavalla. Ei ihmekään, jos ovat muuttaneet sitä uudemmissa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Joo, ymmärrän kyllä ilman vittuiluakin mistä on kyse, mutta onhan tuo ihan vitsi silti jos se toimii uutenakin samalla tavalla. Ei ihmekään, jos ovat muuttaneet sitä uudemmissa.
En tiedä, mun mielestä se toimii aivan mainiosti. Meillä lapsetkin käyttää sitä, eikä se ole vaatinut niille opettamista. Painaa kovempaa -> aukeaa, painaa hiljempaa siihen asti että menee kiinni -> menee kiinni.

Aika monessa keittiössä lienee samanlaisia kaappeja (tai hienommissa keittiössä).
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Painaa liian syvälle. Hyvä että sijaismielensäpahoittajia löytyy kun itselle tuon käyttö ei ole ollut alussakaan ongelma :)
Niin niin, kun sinulla ei ole ongelmaa (tai et halua sitä sellaisena nähdä), sitä ei voi olla muillakaan? Ok.

Ja kukas tässä nyt on pahoittanut mielensä? Kysyin että onko tuo normaalia, kun se ei näytä toimivalta. Näiden kommenttien perusteella se siis tosiaan on normaalia ja vika on vaan käyttäjässä?

Sellainen vinkki, että ei kannata ottaa Teslan tuotteissa esiin tuotuja vikoja/puutteita henkilökohtaisena loukkauksena, kun eivät ne sellaisia kuitenkaan ole. Vai yritetäänko tuollaisella kommentoinnilla rajata keskustelua siihen suuntaan, ettei täällä saisi keskustella kuin toimivista asioista ja että jokaisen pitäisi varmistaa etukäteen, ettei vaan tule otettua esille mitään ominaisuutta, joka saisi tämän "automaailman jumalan" näyttämään haavoittuvalta? Sellainen kuulostaa minun korvaan ikävän paljon fanboy-kulttuurilta.

Minulla on ollut ties kuinka monta autoa ja tiedä vaikka ostaisin Teslankin jossakin välissä. Merkistä riippumatta olisi kuitenkin ottanut melkoisesti päähän, jos ei olisi voinut etukäteen eri foorumeilta lukea keskustelua niiden ominaisuuksista sekä hyvässä että pahassa. Sitten kun on ostanut sen auton, niin tietää mistä on maksanut, eikä tarvitse kiertää foorumeilla yrittämässä vaientaa keskustelua ikävistä asioista.

En tiedä, mun mielestä se toimii aivan mainiosti. Meillä lapsetkin käyttää sitä, eikä se ole vaatinut niille opettamista. Painaa kovempaa -> aukeaa, painaa hiljempaa siihen asti että menee kiinni -> menee kiinni.

Aika monessa keittiössä lienee samanlaisia kaappeja (tai hienommissa keittiössä).
Oletko nähnyt joskus keittiön kaapin, jota ei saa parilla yrityksellä tai ilman ohjekirjaa kiinni? Niin, en minäkään. Jos sellainen tulee vastaan, niin se on mielestäni huonosti suunniteltu.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Oletko nähnyt joskus keittiön kaapin, jota ei saa parilla yrityksellä tai ilman ohjekirjaa kiinni? Niin, en minäkään. Jos sellainen tulee vastaan, niin se on mielestäni huonosti suunniteltu.
Olen nähnyt montakin keittiötä, joissa on samanlainen painamalla auki, painamalla kiinni lukitus. Ne on erittäin käteviä jos käsissä on tavaraa, koska sormilla ei tarvitse tarttua mistään.

Tässä IKEA:lta vastaava mekanismi: UTRUSTA Ponnahdussalpa - IKEA
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Tyyppi on hakemassa uutta Teslaa ja kohdasta 1:56:50 lähtien muutaman minuutin ajan tulee vaivaantunut olo pelkästään katsoessa (mm. keskikonsolin luukut eivät mene kiinni ja näyttö toimii sujuvasti kuin täi tervassa). Onko tuo ihan normaalia, vai mistä tuossa on kyse?

Heppu videossa on joku kryptokusetuksella rahansa kerännyt urpo, mutta se ei ole olennaista.
Tuo luukku on nykyään tämmöinen, että työnnetään auki ja sitten kun tökkää toisen kerran, niin jousi tjsp. työntää sen kiinni. Jos vetää se mekanismi hajoaa.


Vanhempi oli juuri tuollainen, että sen piti antaa aukea ja sitten sulkea. Menee kyllä kiinni ja toimiikin ihan hyvin.

Tuo atom on kyllä noin hidas kuten näkyykin eli se on hidas vaikka nuo perusjutut kuten valikot, havainnointi jne. toimivatkin hyvin. Tätä on nyt korjattu AMD:n "uudemmalla" raudalla mutta ei ole oikein vertailua olemassa kuin joku outo ja jämä kiinavideo. Eli onko se korjannut asiaa vai ei? Ehkä.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
754
Tesla keskustelut on 90% juuri tällaista ihme videoiden perusteella keksittyä kitinää. Ainoa jota jaksaa aktiivisemmin seurat on owners ryhmä josta trollit ja huhupuhespekuloijat puuttuu. Eikä sielläkään mikään fanboy meininki ole.
Mutta ketjun aiheeseen. 35t km takana karvalakki model 3:lla. Useammat Pohjois-Suomen -30 ja yli pakkaset takana ja kaikki skulaa hienosti. Eipä ole tarvinut jännäillä aamulla lähteekö käyntiin. Polttoainesäästöä karkeasti 3500e vuoden aikana. Ja auton hinta pysynyt spekulatiivisesti aika samassa millä ostin. :smoke:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Olen nähnyt montakin keittiötä, joissa on samanlainen painamalla auki, painamalla kiinni lukitus. Ne on erittäin käteviä jos käsissä on tavaraa, koska sormilla ei tarvitse tarttua mistään.

Tässä IKEA:lta vastaava mekanismi: UTRUSTA Ponnahdussalpa - IKEA
En nyt tuosta Teslan toteutuksesta tiedä, mutta kaikki kokeilemani painamalla avautuvat luukut niin autoissa kuin kodin kaapeissakin ovat aina toimineet siten, että sulkiessa salvan voi juntata surutta pohjaan asti vaikka kaikin voimin, ja salpa siltikin lukkiutuu. Irti päästämisen jälkeen se nousee hieman ylös ja siirtyy näin asentoon, jossa seuraava painallus avaa. Ei tarvitse alkaa arvioimaan, millaisella kosketuksella luukkua pitäisi tällä kertaa silitellä, jotta se suostuu yhteistyöhön.
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
277
Onko nuo Teslan haamujarrutukset joista paljon näkee keskusteltavan, sellaisia jotka tapahtuvat kun autossa on ns. vakionopeudensäädin päällä? Myönnän tässä kohtaa vajavaisuuteni että vaikka Teslaa on tullut seurattuakin niin varsinaisesti en ole täysin kartalla siitä että mitä kaikkea auton "autopilot" pitää sisällään. Onko se yleisnimitys kaikelle ajoa avustavalle tekniikalle, vai vain nimitys sille kun auto pyrkii ajamaan itsenäisesti? Onko autossa siis mahdollisuus kytkeä päälle vain sellainen moodi että se pitää nopeuden haluttuna, ja laskee etäisyyttä edellä ajavaan, mutta ei varsinaisesti ohjaa? Esiintyykö näitä haamujarrutuksia juuri silloin, vai vasta kun auto myös pyrkii pyörittämään rattia ja ottamaan enemmän vastuuta ajamisesta?

Olen menossa ensi viikolla tutustumaan Y-malliin ja vähän siinäkin mielessä kyselen tarkempaa informaatiota autosta. Jos joku auton omistaja haluaa tarkemminkin kertoa autostaan ja sen ominaisuuksista niin mielelläni kuulisin. Voidaan vaikka kirjoitella privassa tai discordin puhekanavalla tms. Tuntuu että tässä ketjussa keskustelu rönsyilee isosti ja tunnekuohuilta ei voi välttyä pienimmistäkään asioista keskusteltaessa. Ja niin, ei tarvitse olla Y:n omistaja. Kyseinen malli valikoitui itselleni koeajoon kun järjestävät kaupungissani koeajopäivän. Ajattelin että samaa rautaa se on eri paketissa niin pääasia että pääsee ajolle jonkun mallin kanssa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 254
Jos ei erikseen osta FSD pakettia niin silloin siinä on perus autopilot joka on normaali adaptiivinen cruise. Phantom braking tapahtuu juuri tällä autopilotilla eli ei vaadi sitä FSD:tä päästäkseen tästä nauttimaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
640
Autopilottia on ainakin 3 eri tasoa, en ole ihan varma että mitkä eri optiot on ostaessa valittavissa. Teknisesti katsottuna seuraavat tasot (korjatkaa jos virheitä/puutteita):
- perus adaptive cruise control
- autopilotti joka pitää auton kaistalla ja ilmeisesti osaa myös muuttaa nopeutta rajoitusten mukaan.
- enhanced autopilot joka osaa vaihtaa motarilla kaistaa omatoimisesti ja sitten summon-toiminto, jolla autoa voi rajotetusti liikuttaa kännykällä (esmes parkkiruudusta/ruutuun)
- FSD, joka taitaa Suomessa olla aika turhake kun ei kaiketi saa edes käyttää?

Omassa M3:ssa on tuo perus autopilotti eli ei enhanced. Aika vähän tullut käytettyä, lähinnä motarilla jossa toiminutkin pääosin ihan hyvin. En osaa sanoa onko tuo ns. perustaso vai pitääkö ostaessa tuostakin maksaa extraa, auton ostin käytettynä.
Enhanced-pilotin sais 3800 eur ja FSD 7500 eur. En koe suurta intoa heittää rahaa noihin, ehkä jos joskus rikastuu ihan päättömästi :). Enhancedin summon ehkä vois olla jopa käyttökelpoinen, talli on hieman ahdas eli jos tuo summon toimii niin hyvin kun mainostetaan niin voisi ehkä (iso ehkä) käyttä summonia auton talliin ja tallista ajamiseen. Hieman skeptinen kuitenkin tuon osalta, auton kun ajaa talliin niin se on melkosta plimpattamista koko matkan kun joka paikka on sen mielestä liian lähellä...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Jos ei erikseen osta FSD pakettia niin silloin siinä on perus autopilot joka on normaali adaptiivinen cruise. Phantom braking tapahtuu juuri tällä autopilotilla eli ei vaadi sitä FSD:tä päästäkseen tästä nauttimaan.
Tarkennuksena yksi aktivointi ottaa käyttöön TACC eli adaptiivinen vakkari ja kahdella on käytössä Autopilot joka sitten pitää auton kaistojen sisällä.
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
277
Tarkennuksena yksi aktivointi ottaa käyttöön TACC eli adaptiivinen vakkari ja kahdella on käytössä Autopilot joka sitten pitää auton kaistojen sisällä.
Mutta tuossa adaptiivisessa vakkarissakin tapahtuu näitä haamujarrutuksia, vai vasta sitten kun on tuo autopilot päällä jonka tarkoitus on pitää auto myös kaistojen välissä? Oletan nyt hölmön karkeasti että nämä haamujarrutukset ovat jatkuva riesa, mikä ei varmastikaan pidä paikkansa. Lähinnä haluan kartoittaa etukäteen asioita joita ei varmastikaan ehdi kohtamaan tuon lyhyen 30 minuutin ajan aikana jolloin auto on omassa käytössä ihmeteltävänä. Ja nämä haamujarrutukset ovat nimenomaan kameroiden lieveilmiö? Mikäli auto luottaisi Lidariin tms. tekniikaan niin niitähän ei mitä todennäköisemmin olisi?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Autopilottia on ainakin 3 eri tasoa, en ole ihan varma että mitkä eri optiot on ostaessa valittavissa. Teknisesti katsottuna seuraavat tasot (korjatkaa jos virheitä/puutteita):
- perus adaptive cruise control
- autopilotti joka pitää auton kaistalla ja ilmeisesti osaa myös muuttaa nopeutta rajoitusten mukaan.
- enhanced autopilot joka osaa vaihtaa motarilla kaistaa omatoimisesti ja sitten summon-toiminto, jolla autoa voi rajotetusti liikuttaa kännykällä (esmes parkkiruudusta/ruutuun)
- FSD, joka taitaa Suomessa olla aika turhake kun ei kaiketi saa edes käyttää?

Omassa M3:ssa on tuo perus autopilotti eli ei enhanced. Aika vähän tullut käytettyä, lähinnä motarilla jossa toiminutkin pääosin ihan hyvin. En osaa sanoa onko tuo ns. perustaso vai pitääkö ostaessa tuostakin maksaa extraa, auton ostin käytettynä.
Enhanced-pilotin sais 3800 eur ja FSD 7500 eur. En koe suurta intoa heittää rahaa noihin, ehkä jos joskus rikastuu ihan päättömästi :). Enhancedin summon ehkä vois olla jopa käyttökelpoinen, talli on hieman ahdas eli jos tuo summon toimii niin hyvin kun mainostetaan niin voisi ehkä (iso ehkä) käyttä summonia auton talliin ja tallista ajamiseen. Hieman skeptinen kuitenkin tuon osalta, auton kun ajaa talliin niin se on melkosta plimpattamista koko matkan kun joka paikka on sen mielestä liian lähellä...
TACC, Autopilot ja FSD.
Enhanced tuo normaalin AP lisäksi muutamia toimintoja FSDsta mutta ei sinällään vaikuta sen normaalin AP toimintaan.

Automaattinen kaistanvaihto toimii täällä siten että vilkku päälle ja ratilla pieni nykäisi vahvistaakseen tämä toiminto. Ei siis suoraan ole automaattinen. Ehdottaa kyllä että nyt voisi vaihtaa kaistaa jos edellä oleva kaista on hitaampi.

Parannettu autopilotti
Navigointi Autopilot-järjestelmällä
- Toimii moottoriteillä, osaa ns. nousta rampista mutta ei erota bussipysäkkiä sitä ennen eli jos et ohjaa olet ojassa
Automaattinen kaistanvaihto
- Kuvattu yllä
Automaattinen pysäköinti
- Taskuparkki ja ruutu, nykyään kameroilla eli tulisi myös osata viivojen väliin. Aikaisemmin vain autot.
Summon-toiminto
- Pitää olla vieressä ja eteen/taaksepäin
Smart Summon
- Auto tulee viereen mutta Euroopassa

Täysin itsestään ajava - ominaisuudet

Kaikki perustason Autopilotin ja parannetun Autopilotin toiminnot
Liikennevalojen ja stop-merkkien tunnistustoiminto
- Pysähtyy mutta ei osaa jatkaa. Pitää kaasulla kuitata
Tulossa:
Automaattiohjaus kaupungin kaduilla
- Tämä on ns. FSD Beta. Ei tietoa koska tulee
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Mutta tuossa adaptiivisessa vakkarissakin tapahtuu näitä haamujarrutuksia, vai vasta sitten kun on tuo autopilot päällä jonka tarkoitus on pitää auto myös kaistojen välissä? Oletan nyt hölmön karkeasti että nämä haamujarrutukset ovat jatkuva riesa, mikä ei varmastikaan pidä paikkansa. Lähinnä haluan kartoittaa etukäteen asioita joita ei varmastikaan ehdi kohtamaan tuon lyhyen 30 minuutin ajan aikana jolloin auto on omassa käytössä ihmeteltävänä. Ja nämä haamujarrutukset ovat nimenomaan kameroiden lieveilmiö? Mikäli auto luottaisi Lidariin tms. tekniikaan niin niitähän ei mitä todennäköisemmin olisi?
Tapahtuu molemmilla. Adaptiivinen vakkari Euroopassa luottaa kameraan ja tutkaan. Samoin myös Autopilot. Tilanteita on ja toisinaan ei. Vaihtelee paljonkin täällä Euroopassa. Jotain päivänä ei ongelmia mutta toisena päivänä se saman sillan varjo tjsp. aiheuttaa jarrutuksen.

Joskus riittää että kamera tulkkaa väärin että auto olisi samalla kaistalla tai viivan yli esim. varjo.

Suuremmat ongelmat on rapakon takana jossa vain pelkkä kamera käytössä.

Edit.
Mersulla ja VWlla vakkari käyttää tutkaa mutta heillä on myös stereokamera. En ole näissä huomannut mitään ongelmia kun näitä tuli ajeltua.

Jos joku toinen valmistaja toisi sedan/farkun niin katsoisin kyllä mitä saisi.

Teslan ongelma kun vikaa ilmenee on pitkät/venyvät huollot. Toki voi muillakin olla mutta sillä mennään mistä on kokemusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
Olen nähnyt montakin keittiötä, joissa on samanlainen painamalla auki, painamalla kiinni lukitus. Ne on erittäin käteviä jos käsissä on tavaraa, koska sormilla ei tarvitse tarttua mistään.

Tässä IKEA:lta vastaava mekanismi: UTRUSTA Ponnahdussalpa - IKEA
Ei kannata nähdä vaivaa näiden kanssa, ketkä tulevat vain provosoimaan sen enempää asiasta tietämättä ja ketkä eivät ole ikinä kokeilleet. Monelle 70-80-luvun Lada on se juttu ja vakionopeudensäädin on saatanan tekemä laite, joka tappaa valitsemansa syntiset. Kaikki ihmiset eivät halua mitään uutta elämäänsä, vaan pysyvät pienissä poteroissaan tuhansien vessapaperirulliensa kanssa. Klassinen kuviohan on tulla kysymään kokemuksia ja kun vastaat, niin kysyjä tiesikin asian jo paremmin, koska oli a) katsonut videon youtubesta tai b) kuullut kun ihailemansa työkaveri oli aiheesta rähjännyt työpaikan kahviossa. Yleensä totuus on kuitenkin Santanderin kielteinen päätös tai vielä pahempaa, se ettei ole edes uskaltanut hakea lainaa kielteisestä päätöksestä johtuvan häpeän pelossa.

Itsellä -21 Teslassa oli tuo uudempi luukku. Se oli luukku mikä aukesi ja meni kiinni, sen käytön 2v3kk lapseni oppi alle 20 sekunnissa. Y-mallin pitäisi tulla helmi-maaliskuussa. Vaihdossakin sain mukavasti vain 600e vähemmän, mitä maksoin lokakuussa. Huonoja puolia autossa, ilppi pitää joskus ääntä, lähes yhtä kovaa kuin polttomoottoriauto. Takavalo piti vaihdattaa kosteuden takia, kotipihassa. n.10min. Mukava ukkeli, kertoi tietojaan Tesloista. Kuulemma akunvaihto on nykyään n.15min homma, 26 pulttia. Kaveri olikin kysynyt vanhempaan ässään akun hintaa, huollettu akku Teslalta 11te. Vaihdoin Teslaan V90 T8:sta ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea olisi takaisin vaihtaa. Volvokin ihan hyvä auto, jos ei infotainmentti olisi aivan sysipaska. Uusimmat androidit kuulemma parempia, mutta niitä vasta ihan viimeisimmissä.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Ei kannata nähdä vaivaa näiden kanssa, ketkä tulevat vain provosoimaan sen enempää asiasta tietämättä ja ketkä eivät ole ikinä kokeilleet. Monelle 70-80-luvun Lada on se juttu ja vakionopeudensäädin on saatanan tekemä laite, joka tappaa valitsemansa syntiset. Kaikki ihmiset eivät halua mitään uutta elämäänsä, vaan pysyvät pienissä poteroissaan tuhansien vessapaperirulliensa kanssa. Klassinen kuviohan on tulla kysymään kokemuksia ja kun vastaat, niin kysyjä tiesikin asian jo paremmin, koska oli a) katsonut videon youtubesta tai b) kuullut kun ihailemansa työkaveri oli aiheesta rähjännyt työpaikan kahviossa. Yleensä totuus on kuitenkin Santanderin kielteinen päätös tai vielä pahempaa, se ettei ole edes uskaltanut hakea lainaa kielteisestä päätöksestä johtuvan häpeän pelossa.

Itsellä -21 Teslassa oli tuo uudempi luukku. Se oli luukku mikä aukesi ja meni kiinni, sen käytön 2v3kk lapseni oppi alle 20 sekunnissa. Y-mallin pitäisi tulla helmi-maaliskuussa. Vaihdossakin sain mukavasti vain 600e vähemmän, mitä maksoin lokakuussa. Huonoja puolia autossa, ilppi pitää joskus ääntä, lähes yhtä kovaa kuin polttomoottoriauto. Takavalo piti vaihdattaa kosteuden takia, kotipihassa. n.10min. Mukava ukkeli, kertoi tietojaan Tesloista. Kuulemma akunvaihto on nykyään n.15min homma, 26 pulttia. Kaveri olikin kysynyt vanhempaan ässään akun hintaa, huollettu akku Teslalta 11te. Vaihdoin Teslaan V90 T8:sta ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea olisi takaisin vaihtaa. Volvokin ihan hyvä auto, jos ei infotainmentti olisi aivan sysipaska. Uusimmat androidit kuulemma parempia, mutta niitä vasta ihan viimeisimmissä.
V60 T8 -20. Adaptiivinen vakkari toimii ihan oikein mainiosti ilmeisesti tutkan ja kameran yhteistoiminnalla. Varmaan se Santander olisi myöntynyt Teslan ostoon jos varaa on 62k Volvoon.

Volvossa ei ole tarvinnut sen suuremmin maalipintoja murehtia tai paneelien sopivuutta. Lapsia en omista ja vaikka omistaisin niin en heille ehkä opettaisi Tesla uskontoa. Lämmitys ei pidä Volvossa ääntä, koska siinä on äänieristys toisin kuin Teslassa. Ei ole tarvinnut vaihdattaa osia kuten takavalo, tosin ensi viikolla menee vuosihuoltoon niin kuskin puoleinen takaovi vetää jumiin kovilla pakkasilla. Valittaa lapsilukosta eikä ovea saa auki sisältä eikä ulkoa. Se on vaan lukossa.

Tällein kylmällä ei paljoa sähköllä ajella. Täällä -17 ja kävin kaupungissa päivällä niin kulutus reissulta 12l/100km.

Ehkä seuraava on sitten Polestar tai LR V60 T8. Tesla 3 se ei ole.
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
V60 T8 -20. Adaptiivinen vakkari toimii ihan oikein mainiosti ilmeisesti tutkan ja kameran yhteistoiminnalla. Varmaan se Santander olisi myöntynyt Teslan ostoon jos varaa on 62k Volvoon.

Volvossa ei ole tarvinnut sen suuremmin maalipintoja murehtia tai paneelien sopivuutta. Lapsia en omista ja vaikka omistaisin niin en heille ehkä opettaisi Tesla uskontoa. Lämmitys ei pidä Volvossa ääntä, koska siinä on äänieristys toisin kuin Teslassa. Ei ole tarvinnut vaihdattaa osia kuten takavalo, tosin ensi viikolla menee vuosihuoltoon niin kuskin puoleinen takaovi vetää jumiin kovilla pakkasilla. Valittaa lapsilukosta eikä ovea saa auki sisältä eikä ulkoa. Se on vaan lukossa.

Tällein kylmällä ei paljoa sähköllä ajella. Täällä -17 ja kävin kaupungissa päivällä niin kulutus reissulta 12l/100km.

Ehkä seuraava on sitten Polestar tai LR V60 T8. Tesla 3 se ei ole.
Itsellä toimii Teslassa myös adaptiivinen vakkari hyvin. Ei ole tarvinnut maalin pintaa murehtia, eikä myöskään paneelien kohdistusta. -25 asteessa lämpeää työpaikan pihassakin n.5-7 minuutissa mukavaan +20 asteeseen. Uuteen tulee ratinlämmitys, vaikka en kyllä ikinä sellaista olisi tarvinnut. Volvossa oli niin tuossa V90, kuin vanhemman mallin V60 (2016) ongelmia takapuskurin kanssa. Pullistuivat terävistä kulmista ulos. No eipä tuo haitannut, paitsi harmittihan se aina. Volvossa sai aina manuaalisesti näpeltää tuon hävyttömän hitaan infotainmentin kanssa pure-moden, jos unelmoi ajavansa sähköllä yli satasta. Liikkeelle lähtiessä sai odotella infotainmentin käynnistymistä, jottai voit laittaa pure moden päälle n.3sek viiveellä toimivan liukkaan valitsinrullan kanssa, ennen kuin laitoit pakin päälle. Muuten tuli parkkikamera eteen ja valinta olikin mahdotonta. Spotifyn toiminnasta ei voinut kuin unelmoida ja kännykkä yhdistyi autoon sillointällöin. Harmi, että tuo infotainment tuhosi täysin tuon auton nautinnollisen käytettävyyden. Teslassakin tuo spotify kyllä joskus kiukuttelee startatessa. Hauska sinänsä, että Model 3 pelkääjän paikalle jää enempi tilaa kuin V90, jos laitat turvaistuimen takapenkille samalla tavalla. Volvossa taisi olla jotain takapäässäkin vialla kun hitaassa vauhdissa pakittaessa, kääntyessä kuului jotain nakutusta, ei ollut edes harvinainen vika. Syitä foorumeilla monet arvaili. No olihan se jo muutaman vuoden vanha ja melkein 100tkm ajettu. Teslalla on kyllä ajettavuus parasta mitä olen ikinä kokenut, toivottavasti tulee kilpailua. Polestaria ja Enyaqia kävin koeajamassa, mutta päädyin Model Y:hyn. Noihin aiempiin en olisi edes vaihtanut kolmosesta, mutta kun muksua on tulossa lisää, niin mikäjottei vähän isompaa tilalle. Hyvä se on että löytyy erilaisia autoja, erilaisiin tarpeisiin.

Edit: En kyllä koe tuota long rangea 18" vanteilla mitenkään äänekkääksi. Saattaa olla hieman äänekkäämpi kuin V90 motarilla, ehkä on, ehkä ei. Ilmeisesti tuon performancen ongelma enemminkin tuo melu. V90 oli kyllä ihan komia, mutta kyllä tuo Teslakin hieno omaan silmään on, vaikkakin hieman saippuakotelomainen. No minulle auton ulkonäkö ei ole mikään juttu, monelle se on, kuten kello tai kauluspaidassa oleva logo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 558
Adaptiivinen vakkari Euroopassa luottaa kameraan ja tutkaan.
Onko siis eurooppaan tulevissa autoissa vielä tutka mukana? Olin käsittänyt, että olisi pelkät kamerat nykyään.

Jenkkilässä osa väestä valittelee, että nykyään auton tasanopeussäädin on käytännössä käyttökelvoton kun ei ole mahdollisuutta käyttää "tyhmää" tasanopeussäädintä, jossa ei olisi adaptiivisuutta. Mutta onko niin, että suomessa tilanne ei ole niin paha kuin noissa jenkkiautoissa?
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
Onko siis eurooppaan tulevissa autoissa vielä tutka mukana? Olin käsittänyt, että olisi pelkät kamerat nykyään.

Jenkkilässä osa väestä valittelee, että nykyään auton tasanopeussäädin on käytännössä käyttökelvoton kun ei ole mahdollisuutta käyttää "tyhmää" tasanopeussäädintä, jossa ei olisi adaptiivisuutta. Mutta onko niin, että suomessa tilanne ei ole niin paha kuin noissa jenkkiautoissa?
Kyllä näin. Myös aasiassa käyttävät tutka+kamera-yhdistelmää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Onko siis eurooppaan tulevissa autoissa vielä tutka mukana? Olin käsittänyt, että olisi pelkät kamerat nykyään.

Jenkkilässä osa väestä valittelee, että nykyään auton tasanopeussäädin on käytännössä käyttökelvoton kun ei ole mahdollisuutta käyttää "tyhmää" tasanopeussäädintä, jossa ei olisi adaptiivisuutta. Mutta onko niin, että suomessa tilanne ei ole niin paha kuin noissa jenkkiautoissa?
Juuri näin, että USA ja varmaan kohta Kanada on vain ilmeisesti Tesla Vision only autoja. Mutta ongelmia on toisinaan tuon osalta mutta vaikea sanoa millä tasolla.
Juttelin Traficomin kanssa ja heitä ei kiinnosta asiat eli eivät halua näitä seurata kuten NHTSA tai Kanadan vastaava. Takaisinkutsuita maahantuoja/valmistaja itse vastaa ja kertoo Trafille, joka sitten vasta seuraa toteutumista.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 296
Liikuttavan naiivia porukkaa siellä Trafilla. Onneksi on EU-viranomaiset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 063
Liikuttavan naiivia porukkaa siellä Trafilla. Onneksi on EU-viranomaiset.
Sinne EU viranomaisillekin pitäisi jonkun vaan raportoida nämä asiat ensin. On aika surullista jos tarvitaan useampia eri maiden poliisin onnettomuustutkintoja ennenkuin caset löytävät tiensä EU-viranomaiselle asti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Liikuttavan naiivia porukkaa siellä Trafilla. Onneksi on EU-viranomaiset.
Sinne EU viranomaisillekin pitäisi jonkun vaan raportoida nämä asiat ensin. On aika surullista jos tarvitaan useampia eri maiden poliisin onnettomuustutkintoja ennenkuin caset löytävät tiensä EU-viranomaiselle asti.
Mikä on tämä viranomainen? Seuraako ne jollain tavalla näitä ongelmia mitä kansalaiset valittaa?
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
Sinne EU viranomaisillekin pitäisi jonkun vaan raportoida nämä asiat ensin. On aika surullista jos tarvitaan useampia eri maiden poliisin onnettomuustutkintoja ennenkuin caset löytävät tiensä EU-viranomaiselle asti.
Ensin pitäisi tietenkin saada ne onnettomuudet aikaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 063
Ensin pitäisi tietenkin saada ne onnettomuudet aikaiseksi.
Niin - no jos ihan välttämättä halutaan aina mennä vaikeimman kautta.

Jos lämmityslaitteet toimivat huonosti, niin olisi tietty ihan suotavaa että ei tarvitsisi kauhean montaa sokkona ajavaa teslakuskia kaivella vastaantulevan rekan nokasta ennen kuin hommaa aletaan korjata tosissaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 063
Toimimaton tai riittämättömästi toimiva lämmityslaite aiheuttaa hylkäyksen katsastuksessa. Valmistajan on nämä korjattava joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
Eihän näitä vaan havaitse katsastuksessa ellei satu katsastamaan juuri sinä päivänä kun on -30 pihalla...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Se on tietysti totta, katsastusmiehelle voi tosin vinkata ennen toimenpidettä ettei lämmityslaite toimi. Tämä vaatisi tietysti, että kaikki ongelmasta kärsivät tekisivät samoin. Teslailijat on kyllä suhteellisen tiivis porukka, joten tämä voisi kyllä toteutuakin.
Joo ja ei. Itse näen että viranomainen on se pakottaa maahantuojan/valmistajan suuntaan.

Kovastihan ne koitti saada korvauksia kun se piiri hajosi Model S/X autoista. Ei Tesla olisi tuota korvannut ellei NHTSA olisi pakottanut siihen.
Jos korjasit kolmannella osapuolella oli 50/50 saitko rahoja Teslalta.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Mikä on tämä viranomainen? Seuraako ne jollain tavalla näitä ongelmia mitä kansalaiset valittaa?
Varmaan luottavat saksalaisiin ja TÜViin.

Onko siis eurooppaan tulevissa autoissa vielä tutka mukana? Olin käsittänyt, että olisi pelkät kamerat nykyään.
Tesla ei ole saanut hyväksytyksi Euroopassa pelkkää kamerajärjestelmäänsä tuohon hätäjarrutukseen. Jenkeissähän ei ole samanlaisia vaatimuksia, sen takiahan Tesla sinne puski markkinoille autoja jotka eivät onnistuneet jarruttamaan oikein missään tilanteessa - täällä ei niitä saisi myydä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
2021 malleissa noita läppiä ei edes enää ole, joten käyttäjien idiotismi ei enää vaivaa.
a.) Mikä tuossa oli tarkalleen ottaen sitä käyttäjän idiotismia? Kuten videota sen jälkimmäisen linkin osoittamasta kohdasta katsoessa näkee, heppu laittaa luukkua kiinni "hakkaamisen ja paiskomisen" lisäksi myös ihan normaalisti/rauhallisesti.
b.) Sanoin jo aiemmin, että ei ihmekään jos ovat muuttaneet mekanismia uudemmissa. Jos kyse ei ole kertakäyttötuotteesta, ei tuo helpota millään tavalla vanhempien mallien omistajia, eikä ole olennaista tässä keskustelussa muutenkaan.

Kysymyshän oli että onko tuo normaalia, vai onko siinä videossa esitetyssä autossa noilta osin vikaa? Ilmeisesti se oli väärin kysytty, kun pari tyyppiä otti sen henkilöhtaisena loukkauksena ja alkoi valitus provosoinnista ja siitä kuinka kaikki moitteet ovat videoiden perusteella kitisemistä.

Kysymykseen on tullut useampia näkemyksiä, joista yhdessä ollaan sitä mieltä että on normaalia ja että vika on käyttäjässä. Yksi näkemys on, että uudemmissa vika on korjattu, joten tyhmiä käyttäjiä vaivaavasta ongelmasta vanhempien mallien kohdalla ei pitäisi puhua.

Ja sitten on tämä näkemys, että jos tuo on tosiaan normaalia, se on huonoa suunnittelua. Minä olen tämän vaihtoehdon kannalla ja ilmeisesti ovat olleet lopulta Teslallakin, kun ovat sitä muuttaneet.

Minullakin on ollut pari autoa, joiden tarvikeluukuissa on ollut vastaava mekanismi, mutta ne ovat kyllä menneet kiinni ilman ohjekirjaa ja ilman videolla näkyviä ongelmia. Sama juttu kaikissa keittiökaapeissa jne.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Näinhän ne modernit nelivedot toimii. Ei sille nelivedolle ole tarvetta nopeutta ylläpidettäessä vaan ainoastaan kiihdyttäessä.
Eihän tuo pidä paikkaansa. Moderni nelivetohan pystyisi auttamaan niin etenemisessä tasaisella nopeudella vaihtelevissa pitotilanteissa, kuin myös mutkassa auton ohjautumiseen. Esim. kun tuolla ajelee noilla teillä jotka on aurattu hieman miten sattuu, niin oikea neliveto pitäisi etenemisen tasaisempana, reagoiva on aina auttamatta liian myöhässä ja takapyörät vääntävät autoa sivuttain. Tasaamalla sitä vetoa jokaisella renkaalle ei välttämättä yhdenkään renkaan pito ylittyisi.

Modernin sijaan voisi sanoa "yksinkertaisesti / halvalla toteutetut".
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
a.) Mikä tuossa oli tarkalleen ottaen sitä käyttäjän idiotismia? Kuten videota sen jälkimmäisen linkin osoittamasta kohdasta katsoessa näkee, heppu laittaa luukkua kiinni "hakkaamisen ja paiskomisen" lisäksi myös ihan normaalisti/rauhallisesti.
Tuo heppu hakkasi sitä luukkua parikymmentä kertaa kiinni samalla tyylillä ymmärtämättä ettei se välttämättä noin ole. Sitten se takapenkin kaveri totesi sille et yritä jotain muuta, kun se ei itse tajunnut. Ja vielä että edellinen kuski osasi käyttää ilman ongelmia. Kyllähän se hieman idiotismia on jos takapenkiltä pitää ohjeistaa et voisitko ymmärtää yrittää jotain muuta.

Sama kaveri varmaan hakkaisi lukittua oveakin kunnes joku tulisi kertomaan et kokeile avaimella avata ensin. Tai vetämisen sijaan työnnä ovea.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Varmaan luottavat saksalaisiin ja TÜViin.
TUV oli testannut Model S ja ongelmana oli alustaviat.
Painava auto ja säästetään osissa. Autot siis 3v vanhoja.


Edit.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Tuo heppu hakkasi sitä luukkua parikymmentä kertaa kiinni samalla tyylillä ymmärtämättä ettei se välttämättä noin ole. Sitten se takapenkin kaveri totesi sille et yritä jotain muuta, kun se ei itse tajunnut. Ja vielä että edellinen kuski osasi käyttää ilman ongelmia. Kyllähän se hieman idiotismia on jos takapenkiltä pitää ohjeistaa et voisitko ymmärtää yrittää jotain muuta.

Sama kaveri varmaan hakkaisi lukittua oveakin kunnes joku tulisi kertomaan et kokeile avaimella avata ensin. Tai vetämisen sijaan työnnä ovea.
Katso se video. Ei se meinannut mennä kiinni sillä ekallakaan hepulla (tässä kohdassa). Myös tämä toinen heppu yrittää laittaa sitä myöhemmässä vaiheessa kiinni ihan normaalisti ilman mitään liioiteltua "hakkaamista".

Eikähän tämä ollut tässä. Tesla on paras, Teslassa ei ole vikoja, ylistäkää Teslaa!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 063
Eihän tuo pidä paikkaansa. Moderni nelivetohan pystyisi auttamaan niin etenemisessä tasaisella nopeudella vaihtelevissa pitotilanteissa, kuin myös mutkassa auton ohjautumiseen. Esim. kun tuolla ajelee noilla teillä jotka on aurattu hieman miten sattuu, niin oikea neliveto pitäisi etenemisen tasaisempana, reagoiva on aina auttamatta liian myöhässä ja takapyörät vääntävät autoa sivuttain. Tasaamalla sitä vetoa jokaisella renkaalle ei välttämättä yhdenkään renkaan pito ylittyisi.

Modernin sijaan voisi sanoa "yksinkertaisesti / halvalla toteutetut".
Sähköautossa nelivedon suosimisessa on useita syitä, eikä pelkkä etenemiskyky ole ainoa.

Neliveto mahdollistaa regeneroivan jarrutuksen suuremmalla teholla + hallitummin esim. käännyttäessä ja liukkaissa olosuhteissa. Samaten neliveto mahdollistaa moottoreiden tehoalueiden optimoinnin paremmin, jolloin voidaan kasvattaa hyötysuhdetta ja silti saavuttaa korkeat huipputehot. On esim. mahdollista optimoida toinen moottori 15-30kW tehoalueeseen jolloin tasanopeudella saadaan hyvä hyötysuhde ja kompensoida tuosta optimoinnista aiheutuneita muita kompromissejä sitten sillä toisella moottorilla. Luonnollisesti myös kiihdytyksen alainen vetopito kaarteissa + etenemiskyky hankalassa maastossa ovat parempia kuin taka- tai etuvetoisella.

Riippuu ihan sitten valmistajasta että mitä noista halutaan korostaa ja miten optimoinnissa onnistutaan. Osa noista tavoitteista on usein jossain määrin toisensa poissulkevia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Yritetään minimoida painoa osien kestävyyden kustannuksella. Sinänsä ei mitenkään poikkeuksellista, kaikki merkit tekevät tätä. Käsittääkseni tämäkin ongelma on jo korjattu ja uudet osat vahvistettuja.
Mitkä uudet osat? Urlia missä muiden merkkien osalta näin käy?
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
Niin - no jos ihan välttämättä halutaan aina mennä vaikeimman kautta.

Jos lämmityslaitteet toimivat huonosti, niin olisi tietty ihan suotavaa että ei tarvitsisi kauhean montaa sokkona ajavaa teslakuskia kaivella vastaantulevan rekan nokasta ennen kuin hommaa aletaan korjata tosissaan...
Ajaako kaikki muutkin autot lämmityslaitteen hajotessa suoraan ensimmäisen rekan alle, vai onko näin ainoastaan Tesla-kuskeilla? Jos omalle kohdalle sattuisi toimimaton laite, niin itse ajaisin tuon takuukorjaukseen ja ajelisin sillä aikaa sijaisautolla. Tosin tekisin näin välittämättä mikä auto sillä hetkellä on omistuksessa/käytössä. Tietenkin jokainen tekee omat ratkaisunsa.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 265
On näköjään päivittäneet nelkuissa nyt toimimaan lumimoodin tai enemmän kai voisi puhua liukkaankelin tunnistuksesta. Normaalisti kesällä siis käyttää takapotkuna pääasiallisesti ja talvella alkaakin käyttämään molempia sähkömoottoreita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
805
Uusin FSD Beta 10.10 ja ei tunnista tolppaa ja pamauttaa sellaiseen. 3.25 eteenpäin.
Edit: Sekoili näköjään muissakin kohtaa ja eri väristen pylväiden kanssa. Lienee joku 10.10 bugi. o_O

Btw. taitaa olla se ilmastoinnin pumppucase olla oikeasti korjattu. Viimeisimpien pakkasten saldonna facessa 3 Ilp viallista autoa. :tup:
Lisäksi viimein androidille päivitys et näkee lataushistorian 30vrk taakseppäin ja voi laittaa kwh hinnat niin helpppo seurata latauskustannusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 631
Viestejä
4 218 493
Jäsenet
71 086
Uusin jäsen
retroValtsu

Hinta.fi

Ylös Bottom