- Liittynyt
- 05.01.2021
- Viestejä
- 4 992
Kertokaas minulle fysiikan lakien avulla (=laskekaa) miten se tuntuu enemmän, siis nimenomaan se muutos siinä kiihtyvyydessä. Kummassakin tapauksessa. Muuten en taida ymmärtää (uskoa) tätä asiaa. Valitettavasti.
Vaikuttaa aika pragmaattiselta lähestymistavalta. Hybridi uutta ja vanhaa. Tuotanto alkaa vuotta aikaisemmin kuin vanhalla suunnitelmalla ja oletettavasti tuotannon skaalaaminen isoon määrään onnistuu helpommin. Merkkejä uudesta teslasta missä mennään enemmän käytäntö kuin unelmat edellä? Homma toiminee paremmin kun muutokset ovat hallitumpia ja realistisempia. Voi tulla myös säästöjä, jos meksikon, intian yms. tehtaat voi jättää rakentamatta/rakentaa myöhemmin.Vähän kyllä haiskahtaa koko homma. Reuters oli oikeassa, että halpis-auto on peruttu ja tämä uusi "halpis-auto" on Muskin nopea paniikkiratkaisu rakentaa Model Y/3 -pohjainen edullisempi auto vanhoilla tehtailla.
Mutta mitä Tesla realistisesti sitten tulee saamaan ulos nopealla aikataululla nykyisistä tehtaista? Onko vain joku nykyisiin malleihin perustuva nopeasti toteutettu halvennettu variantti.
"This update may result in achieving less cost reduction than previously expected but enables us to prudently grow our vehicle volumes in a more capex efficient manner during uncertain times," the company said
Alla olevan sivun laskurille saa alla olevat lukemat. Eli tuo 0,2 muutos on isompi.Kertokaas minulle fysiikan lakien avulla (=laskekaa) miten se tuntuu enemmän, siis nimenomaan se muutos siinä kiihtyvyydessä. Kummassakin tapauksessa. Muuten en taida ymmärtää (uskoa) tätä asiaa. Valitettavasti.
Sun perstuntumasta/kehon herkkyydestä tuollaiseen muutokseen nyt tuskin kukaan muu voi tietää, mutta kun käyt kokeilemassa niitä 3,3 ja 3,1 autoja, niin asia selviää omalla kohdallasi. LR:ssä vakio 4,4 ja Acceleration boostin 4,1 tuntuu helvetin isolta erolta. Perffin jälkeen LR tuntuu perus dieseliltä etc.Eli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
Eli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
s @ 100km/h | Kiihtyvyys m/s² | Kiihdyttävä voima N kun auto painaa 2tn |
3,3 | 8,42 | 16 835 |
3,5 | 7,94 | 15 873 |
8,8 | 3,16 | 6 313 |
10 | 2,78 | 5 556 |
Olihan Reuters oikeassa. Model 2 ei tule next gen alustalla vaan se tehdään 3/Y alustalle ja halvemmalla. Se että tulisi 2024/2025 en usko.Vaikuttaa aika pragmaattiselta lähestymistavalta. Hybridi uutta ja vanhaa. Tuotanto alkaa vuotta aikaisemmin kuin vanhalla suunnitelmalla ja oletettavasti tuotannon skaalaaminen isoon määrään onnistuu helpommin. Merkkejä uudesta teslasta missä mennään enemmän käytäntö kuin unelmat edellä? Homma toiminee paremmin kun muutokset ovat hallitumpia ja realistisempia. Voi tulla myös säästöjä, jos meksikon, intian yms. tehtaat voi jättää rakentamatta/rakentaa myöhemmin.
Tesla's shift on low-cost cars throws Mexico, India factory plans into limbo
SAN FRANCISCO (Reuters) -Tesla said on Tuesday that it will use its existing factories to build new and more affordable vehicles as early as late this year, leaving investments in new factories in Mexico and India unlikely in the near term. The world's top EV maker said it plans to raise...finance.yahoo.com
Mun mielessä reuters oli väärässä. Halvempaa autoa ei ole peruttu vaan halvemman auton suunnitelma on muuttunut ja aikaistunut vuodella.
Aiemmin sanoit, että tuon sekunnin muutoksen huomaa ja 0,2 muutos on käytännössä huomaamaton. Nyt kun olet saanut "todisteet", että tuo 0,2 on oikeasti isompi muutos, niin nämä ovatkin ihan sama asiaEli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
Ei kai se 40% ole vaan sama 27% mitä tuossa yllä laitoin? Kiihtyvyys ja G-voima sama asia.Ja nuo laittamani luvut (0.04 ja 0.05) olivat vielä pyöristettyjä ja tuossa jälkimmäisessä G voimien muutos on noin 40% suurempi. Eli ei ne käytännössä ole samat vaan niissä on oikeasti eroa,
Olikohan se ero vähän vielä isompi, koska perffi 3,3 -> 3,1 kun tuossa esimerkissäsi laskettu 3,5 -> 3,3.Ei kai se 40% ole vaan sama 27% mitä tuossa yllä laitoin? Kiihtyvyys ja G-voima sama asia.
On tätä ihan tutkittukin.Eli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
Näin just. Tuskin ne tosiaan tuota alle vuodessa rykäisee, kun Teslan track-record on ollut aikataulujen suhteen jotain surkean ja naurettavan välimaastossa. Hommaa toki helpottaa, jos kyseessä on käytännössä ominaisuuksiltaan karsittu ja mahdollisesti pienennetty kolmonen.Olihan Reuters oikeassa. Model 2 ei tule next gen alustalla vaan se tehdään 3/Y alustalle ja halvemmalla. Se että tulisi 2024/2025 en usko.
juurihan tuossa yllä selitin miksi luulen eron huomaavinani. Eikö ?Aiemmin sanoit, että tuon sekunnin muutoksen huomaa ja 0,2 muutos on käytännössä huomaamaton. Nyt kun olet saanut "todisteet", että tuo 0,2 on oikeasti isompi muutos, niin nämä ovatkin ihan sama asia
Totta noilla luvuilla Alkuperäisissä viesteissä puhuttiin 10->8,9 muutoksesta, mutta näppäilin tuohon väärin 8,8. Eli 27% on ero 10->8,8 vs 3,5->3,3 ja 40% 10->8,9 vs 3,5->3,3.Ei kai se 40% ole vaan sama 27% mitä tuossa yllä laitoin? Kiihtyvyys ja G-voima sama asia.
BS korporaatiojargoni tuoksui jenkeistä tänne asti, kun tuota tiedotetta luki. Nykylaitteilla ja tehtaissa ilman lisäinvestointeja tehdään muka jotain uuden ja vanhan hybridiä. Joopa joo ja Elon ei polta pilveä. Voisko olla 48 V järjestelmän betatestaus tuotannossa, joka on uudesta revitty vanhalle pohjalle. Eiköhän sieltä tosiaan tule joku vielä enemmän halpuutettu kolmonen.Näin just. Tuskin ne tosiaan tuota alle vuodessa rykäisee, kun Teslan track-record on ollut aikataulujen suhteen jotain surkean ja naurettavan välimaastossa. Hommaa toki helpottaa, jos kyseessä on käytännössä ominaisuuksiltaan karsittu ja mahdollisesti pienennetty kolmonen.
Ei ne varmaan vuodessa edes ole yrittäneet rykäistä. Hommat aloitettu kauan ennen eilistä.Näin just. Tuskin ne tosiaan tuota alle vuodessa rykäisee, kun Teslan track-record on ollut aikataulujen suhteen jotain surkean ja naurettavan välimaastossa. Hommaa toki helpottaa, jos kyseessä on käytännössä ominaisuuksiltaan karsittu ja mahdollisesti pienennetty kolmonen.
Eiköhän se tasan siinä kohtaa alkanut, kun Reuters osasi kertoa next genin menneen pöntöstä alas. Eli eipä kovin kauaa sitten.Ei ne varmaan vuodessa edes ole yrittäneet rykäistä. Hommat aloitettu kauan ennen eilistä.
Heti kun Reuters tästä Model 2:sta puhui/julkaisi uutisen, niin Musk kertoi, että 8/8 tulee robotaxi ulos.Ei ne varmaan vuodessa edes ole yrittäneet rykäistä. Hommat aloitettu kauan ennen eilistä.
Siinä mielessä aika hauska juttu siirtyä 3/y platformiin kun joskus alkuvaiheessa kun model2 oli puhe ajattelin juurikin että se tehtäis näin. Anyway tuo 48v voisi olla se ratkaisu halpuutukseen eli periaatteessa jalostetaan nykyistä Tesla 3.Heti kun Reuters tästä Model 2:sta puhui/julkaisi uutisen, niin Musk kertoi, että 8/8 tulee robotaxi ulos.
Nyt yöllä kertoi, että tulee halvempi malli 3/Y:n pohjalta, mikä viittaisi, että karsitaan ja ehkä jotain nex gen alustan kamaa tuodaan siihen, esim. 48V jos kannattaa ja sillä saa hintaa alas.
Perustamismaksu 369€ ja lainanhoitokulu 15€/kk. Nykyinen kakkosauto on velaton ja siitä saisi rapiat 20k€. Vajaan kympin voisin kyllä ihan säästöistäkin ottaa ja maksaa koko paskan kerralla pois mutta tuo rahoitus on sen verran edullinen että pitää vähän miettiä. Ok no joku perus autopilotti siinä oletettavasti sitten on.Paljon on kulut? Perustakuu on pian lopussa.
Tuo tietokone meinaa HW3 rautaa mutta ei tarkoita, että sisältää FSD paketin tai EAP:n. Perus Autopilot on vakiona.
Hyvä muistaa et pyyntihinta!=myyntihinta. Tuskin noita kukaan ostaa tinkimättä.Alkuvuodesta tutun autokauppiaan kanssa juteltiin tesloista ja kerroin että voisin kakkosautoksi harkita tuollaista käytettyä kolmosta jos hyvään hintaan sellainen tulisi vastaan. Noh tänään hän sitten laittoi viestiä että heille on tulossa myyntiin M3 2021 SR+ "refresh", ajettu 70tkm, kahdet vanteet uusilla renkailla, midnight silver metallic -värillä sekä "täysin itsestään ajava tietokone" (mitä helvettiä se ikinä tarkoittaakaan). Hintaa minulle keksisi sen tasan 30k€ ja rahoituksessa todellinen vuosikorko 4,5%, jos sitä tarvitsisi. Nopeasti pitäisi kuulemma nyt toimia jos haluaa lyödä kiinni muuten menee "huomattavasti" kallimmalla myyntirivistöön. Nopeasti kun tuon nettiauton selasi läpi niin totesin tuon olevan ihan jopa kelpo diili.
Joo, aina pitää vähän tinkiä.Hyvä muistaa et pyyntihinta!=myyntihinta. Tuskin noita kukaan ostaa tinkimättä.