- Liittynyt
- 25.01.2019
- Viestejä
- 3 753
Teslahan nyt hieman nokittaa Warreen nähden kun jo luovutushetkellä maali paskana ja helmat lentelee jo 2t km:n ajon jälkeen.
Toivottavasti saavat ominaisuuden, että auto ohittaa kaikki hidastelijat, niin ei tartte puuttua ajamiseen enää missään muodossa. Asetat lähtiessä tavoitenopeuden (+0-5 km yli sallitun) ja auto ajaa sitä A:sta B:hen muun liikenteen nopeudesta välitämättä paitsi silloin kun nopeusrajoitukset vaatii hidastamaan tai tiemerkinnät estävät ohittamisen. Siinä olisi sitä jouhevaa kulkemista kun saadaan nämä systeemit pelaamaan. Jonkinlainen GPS seuranta toki kaikkiin autoihin, että tietää jo kaukaa ettei ole vastaantulijoita. Jokunen hirvi voi tietty eteen tulla, mutta kaikkea ei voi ennakoida.Niin ja siis tuo autonominen ajaminen on kokoajan kehittyvä ominaisuus. Se seuraava aste/luokka tulee ymmärtääkseni vuoden sisään eli isoja parannuksia voi odottaa. Toivotaan parasta.
Miksi Audin tarvisi tehdä vastaavaa kun Audin autoilla pääsee pois ihan ilman valmistajan apuakin. Publicity stuntejahan noi on, joita Tesla koittaa hyödyntää markkinoinnissa. Saa helposti palstatilaa.Yks juttu mikä teki vaikutuksen oli et antoivat etänä maksimi ranget Floridassa oleville autoille hurrikaanin aikaan että porukka pääsee pois. Mitä vastaavaa vaikka Audi on tehnyt? Aika hiljaista sillä rintamalla.
Auto ollut alunperin jokin näyttelyhallin esittelyauto, ja välissä vielä ollut autojen entisöintiin erikoistunut yritys.. Hyvin epätodennäköistä ettei tuota olisi matkan varrella tavalla tai toisella tehtaanjäljiltä siistitty.Toyota Corolla KE20 1978 museoajoneuvo aj. 514 km, Hyvinkää
Tuo voisi olla sopiva peli vertailuun, elleivät Trianglen pojat ole kerenneet "parantelemaan"
Saatko tuota autoa mitenkään nosturille? Olisi helpompi kuvata paikkoja, ja samalla katsoa mitä muuta puuttuu, tai löytyy.En tiedä et pitäisikö itkeä vai nauraa. Löysin tänään, että multa uupuu muttereita & kiinnitysosia autosta. Lisäsin nämä ongelma listaan.
Salee mun auto on rakennettu teltassa ja jätetty osia laittamatta koska hashtag #kiire.
Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals
Ne mitä sieltä edestä puuttuu on muovisia nastoja. Oletko aiemmin kiinnittänyt huomiota onko ne puuttunut sieltä aina. Niiden on mahdollista periaatteessa tippuakin jos ne on huolimattomasti laitettu paikoilleen ja ne voi myös hajotakin.En tiedä et pitäisikö itkeä vai nauraa. Löysin tänään, että multa uupuu muttereita & kiinnitysosia autosta. Lisäsin nämä ongelma listaan.
Salee mun auto on rakennettu teltassa ja jätetty osia laittamatta koska hashtag #kiire.
Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals
Joku TI-halli, jos siis noissa on edes nostureita. Jotkut ovat päässeet katsastuskonttorille hiljaisina päivinä katsurin kanssa tutkimaan mitä alhaalta katsoen löytyy. Kyllä joku tuon nostaa ylös vaikka ihan mielenkiinnosta.Mulla ei oo kavereita suoraan kenellä olisi nosturia. Kyllähän tuolta voisi löytyä kaikenlaista kivaa esim. jesaria jne jos vähän purkaisi noita paneeleita auki.
Ei kannata ostaa sikaa säkissä:Ostin koska kukaan muu ei tee parempaa siis akuston, tekniikan, drivetrain, ota päivitysten ja turvallisuuden suhteen. Uskoin, että 1.5 vuodessa tuotanto ongelmat olisi korjattu ja 220.000 tuhatta autoa olisi jo nähnyt tarkastelua, mutta väärin meni...
Nämä maaliongelmat alkoivat leviämään enemmän tämän vuoden maalis & huhtikuussa.
Sitten aloinkin selvittelemään tätä asiaa isommin kun tajusin, että meitähän on kusetettu ihan täysin. Onhan se hieno auto, mutta liian monta vikaa perusjutuissa... Nyt autojen vinit pyörivät noin 430.000 kohdalla.
Alkuperäinen "logiikka" oli, että Musk haluaa mallisarjasta nimen sexy (tuli s3xy, kun e-kirjainta ei saanut käyttää kun Ford kielsi). Miten sitten jatkuu, niin se jää nähtäväksi.Mitään logiikkaahan noissa ei taida olla, että eiköhän siellä ole ammuta sokkona ilmapistoolilla näppikseen ja katsota mihin osui?
Samaa mietin, tuon hintaluokan autoa jos yritettäisiin tuossa kunnossa minulle tarjota niin nauraisin kyllä räkäisesti ja poistuisin paikaltaSitä kyllä vähän ihmettelen asiaan enempiä perehtymättä, miksi auto on otettu vastaan jos luovutuksessa oli jo ton luokan maalivauriot mitä tossa esiteltiin.
Väittäisin, että ainakin Audi E-tron pätkii Teslan model X:n noilta osin helposti, ainakin omien kokemusten perusteella. Parempaa laatua, voimansiirto toimii siistimmin, hiljaisempi, parempi ohjaustuntuma. Ainoa missä Audi häviää on teho/suorituskyky ja ajomatka(joka minusta ylivoimaisesti suurin miinustekijä).Ostin koska kukaan muu ei tee parempaa siis akuston, tekniikan, drivetrain, ota päivitysten ja turvallisuuden suhteen. Uskoin, että 1.5 vuodessa tuotanto ongelmat olisi korjattu ja 220.000 tuhatta autoa olisi jo nähnyt tarkastelua, mutta väärin meni...
Liekö tuota tuotekehityksen huipulle tulevaa avolavaa saa altistaa vesisateelle?Aavistuksen OT, mutta pienet naurut kun luin Teslan seuraavan automallin, pickupin osalta uutisen joka on otsikoitu:
"Taika piilee viimeistelyssä". Aika taianomaista se on ollut jo kolmostenkin kanssa.
”Taika piilee viimeistelyssä”: Musk lupaa Teslan täyssähkö-avolavaa muutaman kuukauden sisällä
Riippuu yksilöstä: jos lavan pohjan vietto on perän suuntaan, niin vesi valuu perästä ulos = saa käyttää. Mutta jos kohdalle sattuu yksilö, jossa lava on vinossa toiseen suuntaan, niin vesi hölskyy kyydissä kunnes helteet sen kuivattaa = ei saa käyttää.Liekö tuota tuotekehityksen huipulle tulevaa avolavaa saa altistaa vesisateelle?
Vähän ontuu vertaus. Warre oli varmaan yks halvimpia idän ihmeitä. Tesla ei.Wartburgit olivat kovia ruostumaan. Ihan viimeisimmät yksilöt seisoivat jälleenmyyjien pihalla niin pitkään että olivat jo lopulta kukkasia täynnä, kunnes loppuviimein menivät jotenkin kaupaksi. Olihan niissä kaikkea muutakin, muttei mitään mitä ei olisi voinut itsekin korjata. Takuu 3kk...
Näin kertoi siis entinen warrekauppias, nyt jo eläkkeellä.
Hinnasta viis, mutta jos ruostuu paikalleen tai parin kuukauden ajon jälkeen alkaa ruostetta pukkaamaan, ja lisää on luvassa kun vuoden päivät ajeltu... niin kertoohan se kummankin laaduttomuudesta. Tosin warrea kun ei enää ole, niin saa vinkata jos tulee toinen samanlainen mieleen, mikä on koottu ja maalattu vähän sinnepäin suunnilleen.Vähän ontuu vertaus. Warre oli varmaan yks halvimpia idän ihmeitä. Tesla ei.
Totta tämäkin. Mut kalliimman pashan ostajaa ottaa kupoliin kai enemmän kuin halvan pashan ostajaa.Hinnasta viis, mutta jos ruostuu paikalleen tai parin kuukauden ajon jälkeen alkaa ruostetta pukkaamaan, ja lisää on luvassa kun vuoden päivät ajeltu... niin kertoohan se kummankin laaduttomuudesta. Tosin warrea kun ei enää ole, niin saa vinkata jos tulee toinen samanlainen mieleen, mikä on koottu ja maalattu vähän sinnepäin suunnilleen.
Olen sanonut ennenkin ja sanon uudelleen:Tesla's Screen Saga Shows Why Automotive Grade Matters
Kannattaa lukea tuo artikkeli ja miettiä, että kuinka hyvä valinta tuollainen Tesla olisi omaksi autoksi.
TL;DR Auto käyttöön(Iso lämpötilojen vaihtelu) ei ollut tarjolla noin isoa näyttöä, mutta sehän ei Teslaa haittaa. Muita valmistajia kylläkin joten eivät ole noita isoja näyttöjä autoihin laittaneet. Nyt niihin mahdollisesti tulee keltaiset rajat. Tesla ei hirveän innokkaasti korvaa niitä takuuseen.
En epäile hetkeäkään, ettei olisi helppokäyttöinen. Hankala silti uskoa, että päihittäisi käytettävyydessä perinteiset tavat. Tai pääsisi edes lähelle.Mitä itse kokeillut ja vierestä seuraillut niin ainakaan Model S:n kanssa toi näyttö ei ole mitenkään hankala sinänsä. Viiksissä ja ratissa on hyvin toiminnot mitä tarttee (mersun viikset kun on )
Miettikää noiden autojen "sisukaluja", että kuinka laadukkaasti ne on siellä sisällä jemmass... Jos kerta panelit on jo ihan päin vittua.Huomiona, että leasing yhtiöllä on omat klausuulinsa normaalista kulumisesta ja sitähän nämä ei ole. Teslan mielestä normaalia...
Pari uutta autoa ohessa:
Post-delivery inspection of my P3D
Fit & Finish Issues - Which ones would you ask to be corrected?
Laatukamaa?!
Faijavainaa osti aikoinaan 70-80 luvun vaihteessa tommosen Warre 353:sen uutena ( tais olla ainoo johon oli varaa uutena ostaa ), totesi muutaman vuoden päästä kun sai sen myytyä eteenpäin että oli semmoinen kasa paskaa koko auton irvikuva että ei tosikaan, mutta yksi hyvä puoli siinä oli ollut se että oli pakkaset millaset tahansa kun vaan muisti sammuttaa sen ryyppy päällä niin rin-tin-tin lähti aamulla käyntiin kun palmun alta, kaks-tahtikoneen etuja ilmeisesti.Wartburgit olivat kovia ruostumaan. Ihan viimeisimmät yksilöt seisoivat jälleenmyyjien pihalla niin pitkään että olivat jo lopulta kukkasia täynnä, kunnes loppuviimein menivät jotenkin kaupaksi. Olihan niissä kaikkea muutakin, muttei mitään mitä ei olisi voinut itsekin korjata. Takuu 3kk...
Näin kertoi siis entinen warrekauppias, nyt jo eläkkeellä.
Ainakin Bemarin voittaa, molempia omistaneena...Audi ja laatu
Laatuvaikutelma ja laatu on muuten kaksi eri asiaa.
Jep kaikki tyyppiviat kyllä tiedossa, kun pitkälti vanhemmat yksilöt korjattu omassa tallissa.Audit on koriltaan varsin hyvin tehtyjä. Myös ajettavuus ja laatuvaikutelma on ehdotonta alan kärkeä. Teknisesti valitettavasti moni moottori ja vaihteisto on luokattoman huonoja erinäisten suunnitteluvirheiden takia. Lisäksi alusta on rakennettu suhteettoman monimutkaiseksi, josta aiheutuu iän myötä varsin kalliita alustaremontteja. Jarrut (sähköinen seisontajarru) on kertakäyttökamaa sillä satuloihin ei myydä esim. korjaussarjoja.
Volkswagen konsernin surullisenkuuluisat TSI ja DSG on sellaisenaan käytössä myös Audissa nimikeillä TFSI ja S-tronic.
Turkulaisen Audi-miehen hermot menivät maahantuojaan – Aloitti yhden auton mielenosoituksen
Leipiintynyt Audi-mies teippasi autonsa protestiksi: "Moottorin tyyppivikaa korjattu 6 900 eurolla"
TSI-moottorien viat raivostuttavat - näin maahantuoja vastaa
Kyllä minä silti pitäisin Audia kokonaisuutena Teslaa paremmin tehtynä.
Yksi tuttu ajaa talvet näyttö pimeänä.Miten tuollainen teslan kosketusnäyttö toimii kunnon pakkasilla?
Mielenkiintoista luettavaa.Nonni. HTT-Tavarantarkastuskertomus saatu autosta. Maalipinnan paksuus ei vastaa edes Teslan omia standardeja.....
Mitä tavarantarkastaja tekee? - Kauppakamari
Saati pohjamaalit paistaa läpi useasta paikasta.
Aika heikko laatu, kun tuo maalin paksuus vaihtelee niin paljon. Paitsi että mustaa puuttuu tosiaan, näyttää laaduttomalta + muut ongelmatNonni. HTT-Tavarantarkastuskertomus saatu autosta. Maalipinnan paksuus ei vastaa edes Teslan omia standardeja.....
Mitä tavarantarkastaja tekee? - Kauppakamari
Saati pohjamaalit paistaa läpi useasta paikasta.
TavarantarkastuskertomusTesla_YLG_880_maalipinta.pdf
Melkoinen Tesla fani täytyy olla, että tohtii Model kolmosen ostaa. Ehkä valkoinen roiskeläpillä ja teipattuna ei olisi niin paha, mutta esim musta näyttää kyllä tosi surkealta. Eikä ole raaskittu maalata kokonaan. Kummiskin kalvonpaksuus maalaamattomista kohdista on nolla tai siis varmaan siinä pohjamaalin paksuus vain näkyy.Jossain vaiheessa suunnittelin 3:n hankintaa, en suunnittele enään
Toyota taitaa olla seuravaa auto, Teslahan tekee ihan kuraa eikä edes suostu takuukorjaukseen.
Kyllä se on se ostaja.Kumpi sitten on tyhmempi, Tesla, vai se joka ostaa Teslan auton?
Aivan varmasti on lupa sumentaa henkilötiedot.Virallinen dokumentti ei ole lupaa muokata kyllä mitään. Ainoastaan tuossa on mun hlökohtainen numero. Kaikki muut yritys numeroita...
Et tietenkään omaa kappaletta sotke, mutta verkkoon levitettävästä tietenkin saa sotkea... toisaalta saako noita edes julkaista verkossa. Noh tiedät varmaan paremmin tämän tapauksen.Virallinen dokumentti ei ole lupaa muokata kyllä mitään. Ainoastaan tuossa on mun hlökohtainen numero. Kaikki muut yritys numeroita...
Tesla tietää suoltaneensa pihalle valtavat määrät sekundaa ja yrityksen talous ei kestä niiden takaisinkutsusta ja korjauksesta aiheutuvaa valtavaa taloudellista taakkaa. Joten ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää kieltää kaikki ongelmat ja väittää vian olevan käyttäjissä.Mitähän Tesla oikeasti kuvittelee saavuttavansa tällä toiminnalla?
En ollut aiemmin videota nähnyt, tämän nähtyäni olen kyllä tyytyväinen, etten ole tarpeeksi varakas hankkiakseni Teslaa