Alkuperäinen ketjun aloittaja on pyytänyt poistamaan käyttäjätunnuksensa.
----
Tesla Model 3 performance omistaja kokoaa vikoja alle ja täydentää sitä mukaan kun löytyy mallivikoja.
Teslalla on 3x eri porukkaa: Shorttajaat, Fanboit ja TSLAQ ( eli konkurssi porukka).
Scot_Work seuraa pitkälti Teslaan liittyviä ongelmia ja hän mulle kertoi näistä Teslan haasteista esim. Maalista.
Scot Work (@scot_work) | Twitter
Mutta niihin vikoihin ohessa listaa mun autosta noin 5.000 km kohdalla. ( 2.5 kuukautta ajoa pk seudulla )
Kuvia 2100 km kohdalla mun autosta: Tesla Model 3 after 1300 miles – Google Drive
1. Kaikki ovet asennettu vinoon, niin että ovet & tiivisteet hakkaavat jälkiä auton koriin (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
2. Vasen takaovi asennettu liian ulos, niin että sieltä lähtee alhaalta etureunasta maalit kun ajaa asfalttilla.
3. Kaikista auton saranoista paistaa pohjamaali läpi.
4. Auton maali ei ole kestävää eikä se kestä normaalia käyttöä ja siihen tulee liian helposti jälkiä.
5. Auton etupuskuri näyttää siltä, että sillä on ajettu 200.000 km se ei ole enää täysin musta vaan kuin kevyen hiekkapuhalluksen jäljiltä mustavalkoinen.
6. Auton helmapaneeleista on lähtenyt jo suurelta osalta maali (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
7. Auton kummassakin etuovissa on pahimmat jäljet + taka-ovissa on jo jälkiä noin 25 senttimetriin saakka auton ovien alapinnasta.
8. Auton takakontin suojamutterien runkokiinnityksen tyvessä on ruostetta jo näkyvissä.
9. Auton takapuskuri ja takakontti asennettu vinoon ja takakontti hakkaa maalit pois takapuskurista.
10. Auton vasen takakulma maalattu uusiksi suurella todennäköisyydellä ja maalissa likaa maalin & lakan alla useassa kohdassa.
11. Autossa useita kohtia missä on likaa & jotain outoja jälkiä lakan alla ( ei lähtenyt värivahalla tai muuten pois )
12. Auton takakontin kun avaa tiivisteiden vieressä oikealla ja vasemmalla paistaa pohjamaalit läpi.
13. Auton jokaisen oven alakulmasta paistaa pohjamaali läpi ja sen sivuista, niitä ei ole maalattu kunnolla.
14. Auton A pilarit etukontin puolella maalaamatta paistaa pohjamaali läpi.
15. Auton etukontin saranoista paistaa pohjamaali läpi.
16. Apukuskin etu, oikea rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
17. Auton vasen oven, taka rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
18. Auton takarenkaiden helmoista maali on jo lähtenyt.
19. Auton takarenkaiden edusta jälkiä täynnä noin 35-50 senttiin asti.
20. Auton maalipinta kuultaa läpi takaluukun rekisterikilven valojen taitekohdassa
21. Auton oikeassa etuvalossa on jälkiä umpion sisällä jotka ei lähde pois.
22. Auton etuovien alatiivisteet roikkuvat jo alle 5600 km kohdalla ( ei ole liimattu hyvin. )
23. Auton takakontti asennettu vinoon ja se osuu auton oikeaan takakulmaan ja ottaa maalia pois.
24. Autosta uupuu muttereita & kiinnitysruuveja takarenkaiden taustalta sekä oikealta eturenkaan takaosasta.
25. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
26. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää
27. Auton autopilot jarruttaa epäsäännöllisesti kokoajan "phantom braking"
28. Takakontin kaasujouset ei enää avaa takakonttia kuuden kuukauden jälkeen kunnolla, ilman, että tarvii käyttää omaa voimaa.
29. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
30. Auton a-pilari osuu vasemmassa kulmassa maaliin joka aiheuttaa ruostumisen jossain vaiheessa jos sitä ei säädetä kuntoon.
UPDATE 29.8.2019
Muita tunnettuja mallivikoja:
1. Takalasi asennettu vinoon useissa autoissa ( jouduttu vaihtamaan kun menee rikki kun takakontti osuu siihen )
2. Takalasi hajoaa ja sinne tulee T kirjaimen muotoisia halkeamia useissa autoissa
3. Takana pohjapanssari kerää mutaa ja vettä ja voi tippua ajossa pois ja samalla tippuu takapuskuri.
4. Softabugeja, niin että näyttö jumittaa välillä, mutta ne yleensä lähtee boottaamalla pois.
5. Spotify jumittaa hyvin usein ja näytön joutuu boottaamaan
6. Ilmastoinnista tulee outoa hajua sisään.
7. Takakontti vuotaa vettä sisään ja ikkunoita asennettu vinoon.
8. Takalasi & etulasi asennettu vinoon, niin että sateella vettä valuu sisään.
9. Ei kestä harjapesua. ( Kieletty ohjekirjassa.... )
10. Vasen vilkku ei palauta ja niitä on vaihdettu useissa autoissa eu:ssa.
11. Autoon tulee jälkiä liian helposti AINAKIN mustaan
12. Autosta uupuu säännöllisesti muttereita & kiinnityosia.
13. Auton takakontti & takapuskuri on asennettu väärin & vinoon. ESIM. mulla
14. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
15. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää.
16. Autoista puuttuu pääsääntöisesti ruuveja ja kiinnikkeitä useasta kohtaa.
17. Auton etuumpioissa valmistusjälkiä & heijastumia. ( vaihdettu uusiksi takuun piirissä )
18. Auton takavaloissa kosteusongelmia ( useasti raportoitu )
19. Kaikki ennen 2019 toukokuuta valmistetut autot pamahtelevat kylmällä ilmalla latautuessa.
20. Tiivisteet asennettu väärin ja vinoon ja osassa ovissa ne repsottaa.
21. Auton osat asennettu väärin, niin että aiheuttavat maaliongelmia itselleen.
22. Auton ovet hinkkaavat auton runkoa, niin että maalit lähtee.
23. Auton etupenkit alkavat liikkumaan pysähtyessä ja kiihdyttäessä. ( Muttereita pitää vaihtaa )
24. Takakontin kaasujouset kuoleutuu. Myös saksassa havaittu samaa.
25. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
UPDATE 29.7.2019
Lähde: minun youtube ja CNBC teslan työntekijät.
Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals
Lisää päivittelen kuhan muistan mitä kaikkea ollut
Mistä nämä ongelmat on kerätty: Facebook, Twitter, Teslaowners online, Tesla Motors club jne.
Linkkejä:
Model 3 paint wearing off
Rockers look sandblasted
r/teslamotors - Tesla owners in Quebec going to court against Tesla because paint is coming off in less than a year (French article)
Paint issues at only 190 miles?
Tesla cutting costs and refusing to repair paint damage
If you live where they sand the roads during bad weather. Wrap your car, don't be like me. : teslamotors
New Tesla Model 3 Paint Defects | Tesla
Model 3 Paint Issues at Factory | Tesla
Paint Issue
What caused this to my paint?
Tesla Air Quality Compliance Violations Center On Troubled Paint Shop
Documents Show Persistent Air Quality Non-Compliance At Tesla Factory
Tesla Model 3 Uneven Thin Paint Issue - Model 3 Club
Is #TeslaPaintIssues the next headline hurdle for Tesla? - Grit Daily
Model 3 Scratches All Over And What Tesla's Tech Said
Hintere Kotflügel nach 2 Monaten eine Kraterlandschaft • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
Paint Issues : TeslaLounge
Tesla Axes Free Black Paint Color, Will Now Charge $1,000
https://trends.google.com/trends/explore?date=2017-07-07 2019-06-03&q=tesla model 3 paint issues
Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/anyone’s-trunk-look-like-this.155667/
UPDATE 29.7.2019
Mulle esiteltiin Tesla model 3 oikeustapaukset jenkkilästä ja löysin sieltä ihan mun keissiin viittaaviakin. Tässä kerättäny kaikki yhteen:
Tags :: Tesla Model 3
Mun tapauksen piirteitä:
Early v. Tesla, Inc. :: Superior Court of New Jersey, County of Gloucester :: State Civil Lawsuit No. GLO-L-000302-19
Yleensä nämä on maksettu hiljaiseksi ja allekirjoitettu NDAt joten lisätietoja ei ole miten on hoidettu.
UPDATE 31.7.2019
Laitettiin pystyyn 2-3 kk sitten globaali maaliongelma ryhmä.
Tesla Model 3 owners worldwide with paint issues
UPDATE 2.8.2019
Tesla Model 3 tavarantarkastus raportti 4.7.2019 tarkastuksesta.
"EI VASTAA edes Teslan standardeja.."
TavarantarkastuskertomusTesla_YLG_880_maalipinta.pdf
T. Joni
----
Tesla Model 3 performance omistaja kokoaa vikoja alle ja täydentää sitä mukaan kun löytyy mallivikoja.
Teslalla on 3x eri porukkaa: Shorttajaat, Fanboit ja TSLAQ ( eli konkurssi porukka).
Scot_Work seuraa pitkälti Teslaan liittyviä ongelmia ja hän mulle kertoi näistä Teslan haasteista esim. Maalista.
Scot Work (@scot_work) | Twitter
Mutta niihin vikoihin ohessa listaa mun autosta noin 5.000 km kohdalla. ( 2.5 kuukautta ajoa pk seudulla )
Kuvia 2100 km kohdalla mun autosta: Tesla Model 3 after 1300 miles – Google Drive
1. Kaikki ovet asennettu vinoon, niin että ovet & tiivisteet hakkaavat jälkiä auton koriin (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
2. Vasen takaovi asennettu liian ulos, niin että sieltä lähtee alhaalta etureunasta maalit kun ajaa asfalttilla.
3. Kaikista auton saranoista paistaa pohjamaali läpi.
4. Auton maali ei ole kestävää eikä se kestä normaalia käyttöä ja siihen tulee liian helposti jälkiä.
5. Auton etupuskuri näyttää siltä, että sillä on ajettu 200.000 km se ei ole enää täysin musta vaan kuin kevyen hiekkapuhalluksen jäljiltä mustavalkoinen.
6. Auton helmapaneeleista on lähtenyt jo suurelta osalta maali (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
7. Auton kummassakin etuovissa on pahimmat jäljet + taka-ovissa on jo jälkiä noin 25 senttimetriin saakka auton ovien alapinnasta.
8. Auton takakontin suojamutterien runkokiinnityksen tyvessä on ruostetta jo näkyvissä.
9. Auton takapuskuri ja takakontti asennettu vinoon ja takakontti hakkaa maalit pois takapuskurista.
10. Auton vasen takakulma maalattu uusiksi suurella todennäköisyydellä ja maalissa likaa maalin & lakan alla useassa kohdassa.
11. Autossa useita kohtia missä on likaa & jotain outoja jälkiä lakan alla ( ei lähtenyt värivahalla tai muuten pois )
12. Auton takakontin kun avaa tiivisteiden vieressä oikealla ja vasemmalla paistaa pohjamaalit läpi.
13. Auton jokaisen oven alakulmasta paistaa pohjamaali läpi ja sen sivuista, niitä ei ole maalattu kunnolla.
14. Auton A pilarit etukontin puolella maalaamatta paistaa pohjamaali läpi.
15. Auton etukontin saranoista paistaa pohjamaali läpi.
16. Apukuskin etu, oikea rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
17. Auton vasen oven, taka rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
18. Auton takarenkaiden helmoista maali on jo lähtenyt.
19. Auton takarenkaiden edusta jälkiä täynnä noin 35-50 senttiin asti.
20. Auton maalipinta kuultaa läpi takaluukun rekisterikilven valojen taitekohdassa
21. Auton oikeassa etuvalossa on jälkiä umpion sisällä jotka ei lähde pois.
22. Auton etuovien alatiivisteet roikkuvat jo alle 5600 km kohdalla ( ei ole liimattu hyvin. )
23. Auton takakontti asennettu vinoon ja se osuu auton oikeaan takakulmaan ja ottaa maalia pois.
24. Autosta uupuu muttereita & kiinnitysruuveja takarenkaiden taustalta sekä oikealta eturenkaan takaosasta.
25. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
26. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää
27. Auton autopilot jarruttaa epäsäännöllisesti kokoajan "phantom braking"
28. Takakontin kaasujouset ei enää avaa takakonttia kuuden kuukauden jälkeen kunnolla, ilman, että tarvii käyttää omaa voimaa.
29. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
30. Auton a-pilari osuu vasemmassa kulmassa maaliin joka aiheuttaa ruostumisen jossain vaiheessa jos sitä ei säädetä kuntoon.
UPDATE 29.8.2019
Muita tunnettuja mallivikoja:
1. Takalasi asennettu vinoon useissa autoissa ( jouduttu vaihtamaan kun menee rikki kun takakontti osuu siihen )
2. Takalasi hajoaa ja sinne tulee T kirjaimen muotoisia halkeamia useissa autoissa
3. Takana pohjapanssari kerää mutaa ja vettä ja voi tippua ajossa pois ja samalla tippuu takapuskuri.
4. Softabugeja, niin että näyttö jumittaa välillä, mutta ne yleensä lähtee boottaamalla pois.
5. Spotify jumittaa hyvin usein ja näytön joutuu boottaamaan
6. Ilmastoinnista tulee outoa hajua sisään.
7. Takakontti vuotaa vettä sisään ja ikkunoita asennettu vinoon.
8. Takalasi & etulasi asennettu vinoon, niin että sateella vettä valuu sisään.
9. Ei kestä harjapesua. ( Kieletty ohjekirjassa.... )
10. Vasen vilkku ei palauta ja niitä on vaihdettu useissa autoissa eu:ssa.
11. Autoon tulee jälkiä liian helposti AINAKIN mustaan
12. Autosta uupuu säännöllisesti muttereita & kiinnityosia.
13. Auton takakontti & takapuskuri on asennettu väärin & vinoon. ESIM. mulla
14. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
15. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää.
16. Autoista puuttuu pääsääntöisesti ruuveja ja kiinnikkeitä useasta kohtaa.
17. Auton etuumpioissa valmistusjälkiä & heijastumia. ( vaihdettu uusiksi takuun piirissä )
18. Auton takavaloissa kosteusongelmia ( useasti raportoitu )
19. Kaikki ennen 2019 toukokuuta valmistetut autot pamahtelevat kylmällä ilmalla latautuessa.
20. Tiivisteet asennettu väärin ja vinoon ja osassa ovissa ne repsottaa.
21. Auton osat asennettu väärin, niin että aiheuttavat maaliongelmia itselleen.
22. Auton ovet hinkkaavat auton runkoa, niin että maalit lähtee.
23. Auton etupenkit alkavat liikkumaan pysähtyessä ja kiihdyttäessä. ( Muttereita pitää vaihtaa )
24. Takakontin kaasujouset kuoleutuu. Myös saksassa havaittu samaa.
25. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
UPDATE 29.7.2019
Lähde: minun youtube ja CNBC teslan työntekijät.
Lisää päivittelen kuhan muistan mitä kaikkea ollut
Mistä nämä ongelmat on kerätty: Facebook, Twitter, Teslaowners online, Tesla Motors club jne.
Linkkejä:
Model 3 paint wearing off
Rockers look sandblasted
r/teslamotors - Tesla owners in Quebec going to court against Tesla because paint is coming off in less than a year (French article)
Paint issues at only 190 miles?
If you live where they sand the roads during bad weather. Wrap your car, don't be like me. : teslamotors
New Tesla Model 3 Paint Defects | Tesla
Model 3 Paint Issues at Factory | Tesla
Paint Issue
What caused this to my paint?
Tesla Air Quality Compliance Violations Center On Troubled Paint Shop
Documents Show Persistent Air Quality Non-Compliance At Tesla Factory
Tesla Model 3 Uneven Thin Paint Issue - Model 3 Club
Is #TeslaPaintIssues the next headline hurdle for Tesla? - Grit Daily
Model 3 Scratches All Over And What Tesla's Tech Said
Hintere Kotflügel nach 2 Monaten eine Kraterlandschaft • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
Paint Issues : TeslaLounge
Tesla Axes Free Black Paint Color, Will Now Charge $1,000
https://trends.google.com/trends/explore?date=2017-07-07 2019-06-03&q=tesla model 3 paint issues
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/anyone’s-trunk-look-like-this.155667/
UPDATE 29.7.2019
Mulle esiteltiin Tesla model 3 oikeustapaukset jenkkilästä ja löysin sieltä ihan mun keissiin viittaaviakin. Tässä kerättäny kaikki yhteen:
Tags :: Tesla Model 3
Mun tapauksen piirteitä:
Early v. Tesla, Inc. :: Superior Court of New Jersey, County of Gloucester :: State Civil Lawsuit No. GLO-L-000302-19
Yleensä nämä on maksettu hiljaiseksi ja allekirjoitettu NDAt joten lisätietoja ei ole miten on hoidettu.
UPDATE 31.7.2019
Laitettiin pystyyn 2-3 kk sitten globaali maaliongelma ryhmä.
Tesla Model 3 owners worldwide with paint issues
UPDATE 2.8.2019
Tesla Model 3 tavarantarkastus raportti 4.7.2019 tarkastuksesta.
"EI VASTAA edes Teslan standardeja.."
TavarantarkastuskertomusTesla_YLG_880_maalipinta.pdf
T. Joni
Viimeksi muokattu: