Televisio seinälle - asennusvinkit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Javaq
  • Aloitettu Aloitettu
Kallistus riippuu ihan siitä, mistä ja miten katselet, mutta näin yleisesti ihan turha. Laitat koolauksiin ”vanerin” ja teline siihen kiinni, niin ei tarvitse telineen jakoakaan ihmetellä.
 
Kylläpäs on vaikeaa löytää telinettä, joka menisi heittämällä 60cm koolauksiin. Ainoa fiksun hintainen näyttäisi olevan Mozi B2, kun seinään lätkäistävällä metallijutulla on leveyttä 80cm, eli pelivaraa antaisi samalla hiukkasen. Muut on jotain 48-56cm kokoisia ja mihinkään ankkureihin ei mieluummin tule lähdettyä (vaikka toisaalta kyllä nekin kestää). Koolauksiin vaan olisi varmempaa pistää kiinni ja jos/kun tuo 55" vaihtuu isommaksi, niin tulisi mielenrauhaa enempi.

Onko porukoilla täällä mitään mielipidettä, että kandeeko maksaa ekstraa siitä, että saa sellaisen 10-15 kaltevuuden siihen tarvittaessa? Vai onko se ominaisuus lähinnä turha? Ei kai sellainen nyt suoraankaan haittaisi jos tarvetta joskus tulisi kallistaa sen viisi astetta töllötintä.

Koittanut itsekin katsella telinettä joka menis helposti 60cm koolauksiin ja mieluiten tulis kaikki tarvittavat ruuvit ym mukana, 75" televisiolle tulossa. Harmi ettei tuota Mozi XL Heavy Dutya myydä.

Juurikin tuo Mozi Tilting B2 vaikuttais ok:lta, sen leveys 85cm mutta eiköhän tuo tarpeeksi jämäkkä ole isommallekin televisiolle jos laittaa suoraan 60cm koolauksiin puuruuveilla tms kiinni.

tämä vaikuttais kanssa ihan hyvältä, taisi olla ~60e esim. Kärkkäiseltä: Sanus VLL5. Tuossa ei vaan taida olla kallistusta
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemusta tästä tai vastaavista "seinätelineistä"? telkkari pitäisi saada seinälle kun sopivaa tv-tasoa ja pöytäjalustaa ei löydy, enkä luota että normaali seinäteline pysyisi tuossa lastulevyseinäss kiinni
 
Onko kokemusta tästä tai vastaavista "seinätelineistä"? telkkari pitäisi saada seinälle kun sopivaa tv-tasoa ja pöytäjalustaa ei löydy, enkä luota että normaali seinäteline pysyisi tuossa lastulevyseinäss kiinni
Viestiketju: TV- ja mediatasot/telineet , sieltä viesti #244 ja eteenpäin.
 
Onko kokemusta tästä tai vastaavista "seinätelineistä"? telkkari pitäisi saada seinälle kun sopivaa tv-tasoa ja pöytäjalustaa ei löydy, enkä luota että normaali seinäteline pysyisi tuossa lastulevyseinäss kiinni
Hyvin palveli 58" ja 75" televisioiden kanssa aikansa. Kovin korkeaa tv-tasoa ei enää 75" kanssa alle mahtunut ja piti tuon töllön kanssa ruuvata teline kiinni seinään (rungossa on kiinnityskolo), muuten tuntui turhan huteralta.
 
Onko kokemusta tästä tai vastaavista "seinätelineistä"? telkkari pitäisi saada seinälle kun sopivaa tv-tasoa ja pöytäjalustaa ei löydy, enkä luota että normaali seinäteline pysyisi tuossa lastulevyseinäss kiinni
Jos seinä on oikeasti lastulevystä tehty, eli sellainen. 1970-luvun tyyli, niin telineet kyllä pysyy siinä.
 
Ohut vaneri(?), jota voisin hatusta heittämällä sanoa noin 4-5mm paksuiseksi.

Miten laittaisit TV:n kiinni?

Painoa vajaa 3,5kg, VESA 100x100.

Seinämän toiselle puolelle pääsee, joten olisikohan ihan vaan vaikka kaksi näitä tai ihan vaan muuta metallilevyä.


Seinämän molemmin puolin yksi ja telkkarin VESA kiinnikkeisiin pinnapultit/kierretangot ja sitten seinämän toiselta puolelta nyloc muttereilla pakka kasaan.
 
Ohut vaneri(?), jota voisin hatusta heittämällä sanoa noin 4-5mm paksuiseksi.

Miten laittaisit TV:n kiinni?

Painoa vajaa 3,5kg, VESA 100x100.

Seinämän toiselle puolelle pääsee, joten olisikohan ihan vaan vaikka kaksi näitä tai ihan vaan muuta metallilevyä.


Seinämän molemmin puolin yksi ja telkkarin VESA kiinnikkeisiin pinnapultit/kierretangot ja sitten seinämän toiselta puolelta nyloc muttereilla pakka kasaan.
Olennaista on se on todella vaneria eikä kipsilevyä (Gyproc). Vaneriin voi tehdä kiinnityksen vaikka ohutlevyankkureilla. Hienoa olisi tietenkin jos löytäisi koolaukset että voisi kiinnittää jämerillä ruuveilla vanerin läpi niihin. Kipsilevyssä koolausten etsiminen on "pakollista". Kiinnitin vähän aikaa sitten kevyehkön hyllyn kipsilevyseinään kipsilevyankkureilla. Kiinnitys on toki tukeva mutta kipsilevyn oma painonkestoraja tulee raskaampien esineiden kiinnityksissä vastaan.
 
Olennaista on se on todella vaneria eikä kipsilevyä (Gyproc). Vaneriin voi tehdä kiinnityksen vaikka ohutlevyankkureilla. Hienoa olisi tietenkin jos löytäisi koolaukset että voisi kiinnittää jämerillä ruuveilla vanerin läpi niihin. Kipsilevyssä koolausten etsiminen on "pakollista". Kiinnitin vähän aikaa sitten kevyehkön hyllyn kipsilevyseinään kipsilevyankkureilla. Kiinnitys on toki tukeva mutta kipsilevyn oma painonkestoraja tulee raskaampien esineiden kiinnityksissä vastaan.
Gyprociin olen kiinnittänyt ankkureilla hyllyä yms kevyempää. Telkun olen laittanut seinälle siten, että porasin (vähintään kahteen) koolaukseen kiinni erillisen laudan, johon kiinnitin seinätelineen. Varmaan laudan tilalla voisi vaneriakin käyttää. Suoraan gyprociin en telkkua laittaisi ankkuroimallakaan.
 
Olennaista on se on todella vaneria eikä kipsilevyä (Gyproc). Vaneriin voi tehdä kiinnityksen vaikka ohutlevyankkureilla. Hienoa olisi tietenkin jos löytäisi koolaukset että voisi kiinnittää jämerillä ruuveilla vanerin läpi niihin. Kipsilevyssä koolausten etsiminen on "pakollista". Kiinnitin vähän aikaa sitten kevyehkön hyllyn kipsilevyseinään kipsilevyankkureilla. Kiinnitys on toki tukeva mutta kipsilevyn oma painonkestoraja tulee raskaampien esineiden kiinnityksissä vastaan.

Biltemasta halvalla paikannin, jolla löytää koolaukset.

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 676
Viestejä
5 235 260
Jäsenet
83 348
Uusin jäsen
pakkomielle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom