Kiitän, vähän tuollaista olikin hakusessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sepä siinä. Ei puutu kuin aikaa, palikoita ja iso tila harrasteluille. Ja tuossa mittakaavassa myös rahaa.Jos saisi aikaa ja palikoita niin jotain tämmöisiä virityksiä voisi suunnitella
No nyt löytyi ultimate-versio Porschesta:
LEGO MOC-8003 42056 Pimp up my Porsche (Technic 2017) | Rebrickable - Build with LEGO
Tuossa on integroituna käytännössä kaikki olennaisimmat toiminnallisuutta parantavat modit mitä tähän malliin on julkaisun jälkeen harrastajien toimesta kehitetty (paitsi mielestäni paras versio paddle-shiftereistä) ja jopa kuvalliset ohjeet löytyvät. HoG-ratti on tässä versiossa konsolin päällä, mutta jos sen haluaa takalasin puolelle, niin siihen löytyy kyllä erillisiä ohjeita.
Rebrickablen compare-ominaisuudella voi listata kätevästi eroavaisuudet (kliks) ja siirtää ne Bricklinkin wanted-listalle, jonka kautta niitä voi yrittää ostaa.
Edit.
Noin 50e maksavat tarvittavat palikat näköjään halvimmillaan (sekaisin sekä uusia että käytettyjä). Pitänee laittaa tilaukseen sellainen setti ja vähän ekstrapalikoita.
Joo-o, vähän lähti täälläkin käsistä tuon Porschen kanssa. Juuri laitoin Bricklinkin kautta vetämään melkein 600 osan lisätilauksen (erilaisia osia noin 100). Loma päättyi juuri, mutta pitää varmaan ottaa toinen lomajakso perään kunhan kamat tulevat, niin pääsee leikkimään.On tämä kokoaminen vieläkin kivaa, eilen tuli itselle tuo Arocs ja nyt ensimmäinen vaihe kasassa, sopivaa talviloman tekemistä
Kiva setti ja olisin ostanut suorilta käsin, jos ei olisi ollut vaatimusta noutaa paikan päältä. Onnittelut ostajalle (@jrp), sait edullisesti mainion kasan rakennustarvikkeita.Täällä kun on muitankin keräilijöitä ja harrastelijoita niin mulla ois pieni varaston tyhjennys menossa ja samalla läjä settejä, jos jotakuta kiinnostaa.
Myydään - Kasa technic lego -settejä, PORVOO
Itsellekkin tuo Arocs saapui eilen. Etukäteen oli kyllä tiedossa osien määrä ja kuviakin olin paljon katsellut niin silti tuo osakasan suuruus pääsi vähän yllättämään. On nämä nykypäivän flagship mallit vaan melkoisesti suurempia ja monimutkaisempia mitä omassa lapsuudessa sen aikaiset mallit.
Kyllä tuon kasaamiseen hyvin saa aikaa kulutettua kun pikkuhiljaa näpertelee. Pari ekaa vaihetta tuli jo eilen illalla ja tänään aamulla tehtyä. Myöhemmin illalla täytyy taas hommia jatkaa, aika koukuttavaa tuo kasaaminen on näin vähän vanhemmallakin iällä.
Tavallisia Legoja niissä Creator-sarjoissa taitaa pääosin olla, mutta osia on tuossakin mallissa melkein 700, joten onhan siinä aikalailla näperrättävää. Ikäsuosituskin taitaa olla noilla Creator-sarjan paketeilla hieman normaalia korkeampi juuri siksi kun niissä on paljon pieniä osia.Kuvassa näytti helpolta niin ostin 10v pojalle 31070 Turbo Track Racer - LEGO® Creator Products and Sets - LEGO.com US - Creator LEGO.com. Ajateltiin nyt illan päälle rakentaa ja jotain 3 tuntia myöhemmin kohdassa 60 täytyi luovuttaa. Kohtia jäljellä enää kivasti 139kpl. Tällä kasauskaverilla on lieviä motorisia ongelmia sormien hienomotoriikassa niin ajattelin että Legoilla olisi niitä kiva reenata. Tää creatori on kyllä vähän rankka sille, mutta oli prismassa hyllyssä ainoa joka näytti mielekkäältä joulun alla.
Onkos Creators sarja sit tämmönen vähän vaativampi sarja tai portti techinc sarjaan?
Hienoa! Nyt vaan sitten purat palasiksi ja kasaat sen pykälää parempana versiona uudestaan (kliks).Nyt sain Porschen valmiiksi. Viisi päivää 2-3 tuntia päivässä tuli kasattua. Oli kyllä ilo kasata tätä ja ihan toista luokkaa mitä vanhemmat Technicsit on vaativuudeltaan. Toisaalta siitä on kauan kun viimeksi kasasin legoja.
Pistin jo Ebaysta valo-setin tilaukseen. Ja kyllä nuo siniset tapit pistää silmään muuten mustan ja oranssin värisestä autosta. Jotain lisämodaamista tuo vaatii jossain vaiheessa.Hienoa! Nyt vaan sitten purat palasiksi ja kasaat sen pykälää parempana versiona uudestaan (kliks).
Kuinka kauan muilla tilanneilla on kestänyt yleensä että Bricklinkin kautta lähtee tavaraa liikkeelle?Joo-o, vähän lähti täälläkin käsistä tuon Porschen kanssa. Juuri laitoin Bricklinkin kautta vetämään melkein 600 osan lisätilauksen (erilaisia osia noin 100). Loma päättyi juuri, mutta pitää varmaan ottaa toinen lomajakso perään kunhan kamat tulevat, niin pääsee leikkimään.
Sen Legon oman valopaketinko tilasit, vai jonkin kolmannen osapuolen ratkaisun?Pistin jo Ebaysta valo-setin tilaukseen. Ja kyllä nuo siniset tapit pistää silmään muuten mustan ja oranssin värisestä autosta. Jotain lisämodaamista tuo vaatii jossain vaiheessa.
Katselin sähköpostista pikaisesti tilaushistoriaa ja näytti olevan laskun saamisesta lähetysilmoitukseen kaikkea yhdestä päivästä viikkoon. Yli seitsemää päivää ei omalle kohdalle ole koskaan osunut, mutta ihan kauppiaastahan se lopulta on kiinni. Toki palautesysteemi kannustaa jokaista omalta osaltaan toimimaan mahdollisimman tehokkaasti.Kuinka kauan muilla tilanneilla on kestänyt yleensä että Bricklinkin kautta lähtee tavaraa liikkeelle?
Jeps, erittäin todennäköisesti nuo 12-hampaiset vaaleat rattaat on asennettu väärin -->Jos ymmärsin oikein, että tarkoitat eturenkaita, niin sulla on todennäköisesti siellä sopivassa kohtaa yksi ratas väärällä puolella. Nimim. saman virheen ekalla kasauskerralla tehneenä.
Virhe on todennäköisesti sivulla 111, vaiheessa 63.
Tuossa 42082 kuvassa on paketin oikeassa alakulmassa tuollainen nuoli joka tarkoittaa sitä että kansi kääntyy auki. Samanlainen on ollut kaikissa flagshipeissä. Veikkaan että 42082 on flagship ja 42083 joka vielä on vuotamatta on luultavasti jotain erikoista, mutta ei kuitenkaan flagship. Varmaan vähän niinkuin tämä Porsche. Vuonna 2016 flagship oli 42055 (Bucket Wheel Excavator) ja Porsche oli 42056.Ei muuten kannata vieläkään täysin heittää kirvestä kaivoon 2018 osalta. Noissa preliminary-kuvissa ei vielä ole sitä suurinta flagship-settiä. Siitä ei vielä ole tiedossa kuvaa, eikä edes nimeä.
TeslaSpekulointi käy jo kovana että mikä superauto julkaistaan
Useamman kymmenen kasatun paketin perusteella olen tullut siihen tulokseen, että aina kun Legopaketeista puuttuu osia, on ne joko tullut itse hukattua tai sitten jotain on kasattu väärin.Omakin Arocs olisi nyt kasassa. Oli kyllä melkosen hauskaa touhua rakennella, ei varmasti jää viimeiseksi Legoksi.
Se täytyy sanoa että pari osaa puuttui tuosta paketista, onneksi kumpikaan ei ollut kriittinen osa (Hytin katon etuosasta puuttui yksi pala ja lavan etureunasta jäi alhaalta toinen)
Omakin Arocs rakentaminen vähän jäissä kun palasia alkoi puuttumaan liikaa(taikka kissa on ottanut niitä leikkikaverikseen). Toivottavasti tulee nopsasti, että pääsee jatkamaan. On tässä arocsissa urakkaa, enpä olis uskonut.Useamman kymmenen kasatun paketin perusteella olen tullut siihen tulokseen, että aina kun Legopaketeista puuttuu osia, on ne joko tullut itse hukattua tai sitten jotain on kasattu väärin.
Legolla on onneksi kuitenkin loistava palvelu, josta voi tilata ilmaiseksi puuttuvia yksittäisiä osia -->
Bricks & Pieces - service LEGO.com
Useamman kymmenen kasatun paketin perusteella olen tullut siihen tulokseen, että aina kun Legopaketeista puuttuu osia, on ne joko tullut itse hukattua tai sitten jotain on kasattu väärin.
Legolla on onneksi kuitenkin loistava palvelu, josta voi tilata ilmaiseksi puuttuvia yksittäisiä osia -->
Jos ymmärsin oikein, että tarkoitat eturenkaita, niin sulla on todennäköisesti siellä sopivassa kohtaa yksi ratas väärällä puolella. Nimim. saman virheen ekalla kasauskerralla tehneenä.
Virhe on todennäköisesti sivulla 111, vaiheessa 63.
Useamman kymmenen kasatun paketin perusteella olen tullut siihen tulokseen, että aina kun Legopaketeista puuttuu osia, on ne joko tullut itse hukattua tai sitten jotain on kasattu väärin.
Kiitos!
Tuohan se oli väärin laitettu. Nyt se on oikein kasattu (Kai ).
Tuo nosturi tuntu hiukan ahtaalta kun ne letkut piti melkein survoa sinne, mutta kyllähän tuo silti kääntyy.
Mitähän sitä sitten
Legolla on mm. Porschen, Volvon ja Claasin lisenssit. Jos eivät ole hankkineet uusia niin jotain näistä luulisi tulevan, mutta se on epätodennäköistä kun ajattelee lähiaikoina julkaistuja settejä.Spekulointi käy jo kovana että mikä superauto julkaistaan
Itsekkin voi allekirjoittaa tämän, en muista että omista junnuna tehdyistä paketeista olisi yhtään osaa puuttunut ja nyt mitä tyttären kanssa useampi kymmen pakettia tullut kasattua niin ei yhtään osaa ole puuttunut, päinvastoin pakettien ylimääräisistä osista tullut jo aika kasa.
Legolla on mm. Porschen, Volvon ja Claasin lisenssit. Jos eivät ole hankkineet uusia niin jotain näistä luulisi tulevan, mutta se on epätodennäköistä kun ajattelee lähiaikoina julkaistuja settejä.
Ikinä moisista kuullutkaan, joten piti googlettaa. Tämän mukaan eivät ole yhteensopivia:Onko kukaan koittanut noita jimuja naittaa technikkien kanssa? , ne näyttäisi yhteen sopivilta ja jimuissa ainakin tuon yhden setin perusteella mikä tuli hankittua monipuoliset mahdollisuudet moottorien toimintojen ohjelmoimiseen.
I had a chance to make the MuttBot and Buzzbot first. On inspecting the pieces, I found that some of them looked like Lego Technic. I noticed a lot of beams with holes in them designed for connector pegs, and I understand if you might not know what I am talking about. Just so you know, the Jimu Robot parts are not compatible with anything Lego. I tried to fit them together, and the holes are smaller than that of Lego.
Chattailin tuossa vähän Legon tukipalvelun kanssa, niin ihmetteli mistä ihmeestä olin ostanut mersu arocsin? mitä h? eikö tuo ole niiden lippulaiva technic osastolla?
Chattailin tuossa vähän Legon tukipalvelun kanssa, niin ihmetteli mistä ihmeestä olin ostanut mersu arocsin? mitä h? eikö tuo ole niiden lippulaiva technic osastolla?
Onko porukalla muuten tietoa miten saisi parhaiten runsaasti rattaita, niitä hiukan heikosti nykyseteissä?
Ikinä moisista kuullutkaan, joten piti googlettaa. Tämän mukaan eivät ole yhteensopivia:
Jimu Robot | Geekscape
Myös huomautuksena, että myös positiivisiä kommentteja laadusta. Oman viime vuoden ostosekoilun perusteella ei vielä ole puuttunut yhtään palikkaa.
Noissa on aina mukana muutama ylimääräinen osa.Omasta kasauksesta jäi muutama osa yli, ehkä ne ovat kakkosvaihtoehtoa varten? Tarkastin kyllä ohjeista jälkikäteen, mutten löytänyt osille paikkoja. Vähän kuin oikeissakin ropausprojekteissa