Saisko tuon Mack setin jo jostain?
Ei varmaan muualta kuin piraattimarkkinoilta, jos sieltäkään, kun kerran kyseinen malli julkaistaan virallisesti vasta tässä muutaman viikon sisällä.
Edit.
On niitä Eurobricks-foorumin mukaan ainakin jenkeistä löytynyt jo muutamista kaupoista, kuten muitakin tulevia malleja. En tiedä tilannetta Euroopassa, mutta en ole ainakaan itse vielä nähnyt niitä tarjolla missään. Amazon.de listaa saatavuudeksi 27.12 (
kliks), eli tulevalla viikolla niitä voi siis ilmeisesti alkaa tilaamaan hintaan 149,99€.
Tässä tuon Mack Anthemin speedbuild-video:
Legoja tulee joka vuosi kahdessa erässä. Nuo kuvat ovat ensimmäisen vuosipuoliskon seteistä joita löytyy jo kaupoistakin. Toisessa puoliskossa tulee aina kunkin vuoden isoin "flagship"-malli ja toki myös muita pienempiä. Tuo toinen puolikas esitellään aina Nürnbergin lelumessuilla tammikuun lopussa. Mitään ennakkokuvia noista jälkipuoliskon seteistä ei vielä taida olla kellään, joten huono on vielä leimata tulevaa vuotta köyhäksi.
Mistäs kaupoista noita "ensimmäisen vuosipuoliskon" paketteja sitten löytyy? Siis näitä, jotka ovat kaikkien sivustojen mukaan vasta tulossa? (edit. korjaus tähän edellisessä quotessa)
Toivo elää, että sieltä olisi vielä tosiaan tulossa vuoden jälkipuoliskolla jotain oikeasti hienoa, sillä kaikki vuoden 2017 mallit olivat mielestäni aika skeidaa ja tuon aiemmin mainitsemani paloauton kasaus vain alleviivaa tilannetta, sillä edes pakkauspusseja ei ole numeroitu ja ohjeetkin ovat paikoin heikkotasoisia. Moottorin voi ostaa erikseen optiona, mutta sillä ei voi liikutella kuin sitä äärimmäisen rimpulaa puomia ja lisäksi moottori vie olennaisen paikan sivuluukun alla olevilta työkaluilta ko. automallissa. Kerrassaan säälittävää suunnittelua.
Arocs kuorma-auto (42943) on edelleen parasta mitä olen koskaan tekniikkalegojen osalta tavannut, vaikka toki siinäkin on pienet puutteensa. Porsche on vielä kokematta, mutta aika paljon vaaditaan että tuo Arocs ylittyy sekä teknisesti että kokonaisuudeltaan. Myös 8043 kaivinkoneen missasin aikoinaan ja se vaikuttaa niin upealta, että se pitää hommata jotain kautta vielä jossakin vaiheessa.
Vuoden 2017 suurin hienous oli olevinaan
42070 maastohinausauto, joka oli mielestäni ehkä suurin rimanalitus Legolta koskaan. Varmaan se oli suunnattu jonnekin jenkkimarkkinoille, kuten tuo tuleva hieman omituituinen Mack sideloader-konttirekkakin.
Edit.
Ja siis mainittakoon vielä, että lelujahan nämä tietenkin ovat, mutta siinä missä varsinkin muksut tykkäävät leikkiä ja rakennella itse omia räpellyksiään, minä tykkään myös kasata mallit paketista ohjeen mukaan ja ihastella samalla sitä upeaa suunnittelutyötä mitä niissä on tehty. Varsinkin monitoimisten vaihteistojen toimintalogiikka ja rajallisten komponenttien hyödyntäminen pienessä tilassa on parhaissa malleissa (mm. juuri Arocs) paikoin ällistyttävän upeaa.