TechBBS Folding@Home -tiimi (SARS-CoV-2 laskenta)

Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
No ilmankos käyrä osoittaa parempaan suuntaan :)

1593612317718.png


On syytäkin, kuka olisi uskonut, että AVG 560k-päivätahdilla pääsee tiimin rankissa 7. sijalle. Ja pääsin kyllä tavoitteeseeni myös, eli rank 50. Jos tässä sankarit himmailee edelleen, niin nousu jatkuu...
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Nyt alkoi loma ja säät viileni.. Laitan nyt molemmat koneet jauhaamaan taas.
Sama täällä, tyhjäkäyntihyrskytys 24/7 jatkuu. Eipä tässä monta päivää ehdi laskea kun pitää lähteä viikoksi reissuun, mutta yrittänyttä ei laiteta ...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Sama täällä, tyhjäkäyntihyrskytys 24/7 jatkuu. Eipä tässä monta päivää ehdi laskea kun pitää lähteä viikoksi reissuun, mutta yrittänyttä ei laiteta ...
Tyhjäkäyntihyrskytys? :) Jos on tarpeeksi tavalliset laitteet, niin täysillä ajaminenkin on tyhjäkäyntiä... 80 % teholla ajan vähintään. Kokeilin asentaa kotelon kattoon tuulettimen lisäpoistoksi, mutta sillä sai taas korkeintaan ehkä asteen lämpötiloja alas, sen sijaan suhina kasvoi merkittävästi.

Taidan pitäytyä suunnitelmassa, jossa vaihdan tuon yhden ainoan perässä sijaitsevan poiston mahd. tehokkaaksi ja säädän sen kierrosluvun sen mukaan, ettei suhise liikaa. Tai ainakin niin, että ei pidä suhinaa, ellei konetta myös kuormiteta. Lisäksi epäilen, että pohjatuulettimen suurin virka oli tulpata tuulettimen paikka. Nythän siinä on ilman tuuletinta vuotokohta ylipaineisessa kotelossa, josta viileämpi tuloilma saman tien häipyy. Meinaan kokeilla mitä vaikuttaa, jos laitan äänenvaimennusmattoa 2-kertaisesti liimapinnat vastakkain asennettuna kotelon pohjalle ja tulppaan kotelon pohjan vuodot sillä lailla.

Sitten voisin harkita laitanko 3. tuulettimen etuseinään vai en. Periaatteessa voisi olla hyvä 3 isoa tuuletinta etuseinässä matalilla kierroksilla ja niistä esim. 1 kiertää vakiokierroksia tuolla pohjakerroksessa rajoitetulla kierrosluvulla (löytyy 7V piuha esim.) ja sitten 2 ylintä lämpötilan mukaan.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Nukun selkävaivan vuoksi samassa huoneessa missä kone on, joten en halua sinne liikaa puhinaa. Voi sitten hyrrätä rajoitetuilla kellolla koko ajan ilman, että huone lämpiää liikaa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Onpa ollut taas hankalaa saada GPU-paketteja tämä päivä. Ja päivän ensimmäinen pakettikin hylättiin. Sattuuko muille kuinka usein sitä, että "server did not like results"? Silloin tällöin itselle tulee näitä, useammin ehkä CPU-puolelle.

No, lopetin FAH-Clientin ja starttasin uudelleen, niin johan tipahti paketti. Olen ollut huomavinani, että joskus tämä auttaa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
37
Reilun kuukauden ajan tuli testattua läppärin vakautta 24/7. Nyt tuli annettua armoa... Välttämättä ei pidemmän päälle ole jäähdytyksen tuulettimille hyväksi jatkuva täysi kuormitus. Nooh... Kertaakaan ei kaatunut. Joskus tulee bad work unit ilmeisesti mille vain kokoonpanolle. Jossain vaiheessa löytyi Foldingissa 2060 mobilen ja CPUn lisäksi myös Renoir APU laskemaan paketteja.

Eli päästetään nyt muut ottamaan kiinni. Hetkeksi pääsin tiimin kärkeen, mutta ennemmin tai myöhemmin joku päivittää systeemejään ja ottaa kiinni. Pöytäkone 3700X + Rog Strix 2070 Super jäi vielä jauhamaan, että edes pientä haastetta olisi kiinniottajille.
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Onpa ollut taas hankalaa saada GPU-paketteja tämä päivä. Ja päivän ensimmäinen pakettikin hylättiin. Sattuuko muille kuinka usein sitä, että "server did not like results"? Silloin tällöin itselle tulee näitä, useammin ehkä CPU-puolelle.

No, lopetin FAH-Clientin ja starttasin uudelleen, niin johan tipahti paketti. Olen ollut huomavinani, että joskus tämä auttaa.
Paketteja tulee koko ajan, mutta mullekkin tuli tuo Server did not like results. Voi kun kiva =)
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Pidin pitkästä aikaa varakoneen jauhamassa yön yli. Huone lämpiää yli kolme astetta koska ulkona ei tuullutkaan. Refu vega64 rahisee, kuin perässä vedettävä betoniharkko. Jatketaan joskus.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
eyelid, 11. sija täl hetkel.
Vähän on sijoituksissa eroa, tällä hetkellä rank 44. Ja nyt rupeaa käymään työlääksi sijoituksen parantaminen, erot on pääasiassa jo vähintään miljoona tai useampi sijoituksen välillä. Tähän mennessä saattoi olla 5 tyypin ryppäitä, joista pyyhkäisi kerralla ohi. Nyt ennustetaan useamman päivän/viikon kiinniottoaikoja, vaikka foldaus ohitettavilla seisoo nollissa.

Mutta tasaisen vauhdin taktiikalla jatketaan, näemmä aika tarkkaan keskiarvo on 750k tällä 80 % limitillä ja satunnaisella "päiväkepittämisellä".
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Vähän on sijoituksissa eroa, tällä hetkellä rank 44. Ja nyt rupeaa käymään työlääksi sijoituksen parantaminen, erot on pääasiassa jo vähintään miljoona tai useampi sijoituksen välillä. Tähän mennessä saattoi olla 5 tyypin ryppäitä, joista pyyhkäisi kerralla ohi. Nyt ennustetaan useamman päivän/viikon kiinniottoaikoja, vaikka foldaus ohitettavilla seisoo nollissa.

Mutta tasaisen vauhdin taktiikalla jatketaan, näemmä aika tarkkaan keskiarvo on 750k tällä 80 % limitillä ja satunnaisella "päiväkepittämisellä".
No tää meni kyllä yhdeksi turhuuden markkinaksi mulla, max. tuotto päiväs parhaimmillaa 1.6-1.8 miljoonaa, sitten tuli MoonShot-paketit ja tutkimus sai uuden suunnan, mikä ei alkuunkaa sovi mun hardwarelle, no vielä huonommin ois sattunu edelliselle Gpu:lle Furylle, millä alottelin tätä hommaa.

Jos asiat menis normaalisti niin ei mun kuuluis sua vastaan ees taistella päiväkohtasis tuotois, mut tälläst tää on =)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
No tää meni kyllä yhdeksi turhuuden markkinaksi mulla, max. tuotto päiväs parhaimmillaa 1.6-1.8 miljoonaa, sitten tuli MoonShot-paketit ja tutkimus sai uuden suunnan, mikä ei alkuunkaa sovi mun hardwarelle, no vielä huonommin ois sattunu edelliselle Gpu:lle Furylle, millä alottelin tätä hommaa.

Jos asiat menis normaalisti niin ei mun kuuluis sua vastaan ees taistella päiväkohtasis tuotois, mut tälläst tää on =)
Joo. Kyllä noi MoonShotit pilaa tän. Normaalisti koko mun setillä PPD noin 1M luokkaa. Nyt kaikilla on tuo MoonShotit ja alle 400k PPD.

Mikä HW sopii sit?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
No tää meni kyllä yhdeksi turhuuden markkinaksi mulla, max. tuotto päiväs parhaimmillaa 1.6-1.8 miljoonaa, sitten tuli MoonShot-paketit ja tutkimus sai uuden suunnan, mikä ei alkuunkaa sovi mun hardwarelle, no vielä huonommin ois sattunu edelliselle Gpu:lle Furylle, millä alottelin tätä hommaa.

Jos asiat menis normaalisti niin ei mun kuuluis sua vastaan ees taistella päiväkohtasis tuotois, mut tälläst tää on =)
Mitäs nämä MoonShotit ovat? Siis sellaisia paketteja olen huomannut välillä tulevan, jotka kuormittaa GPU:ta aika köykäisesti, mutta ei niitä koko ajan tule. Ne köykäset paketit esim. täysillä ajettaessa saa vaan jonkun 70 % kuorman aikaiseksi. Onko sulla siis ajotapa ihan samanlainen kuin aiemmin, huomasin, että pistetuotto on kesäkuun lopun jälkeen tippunut alle 1M selvästi.

No, pitää kumminkin muistaa, että pisteet on hieno kannustin, mutta kai tää nyt muutakin on kuin pisteiden jahtausta :)
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Mitäs nämä MoonShotit ovat? Siis sellaisia paketteja olen huomannut välillä tulevan, jotka kuormittaa GPU:ta aika köykäisesti, mutta ei niitä koko ajan tule. Ne köykäset paketit esim. täysillä ajettaessa saa vaan jonkun 70 % kuorman aikaiseksi. Onko sulla siis ajotapa ihan samanlainen kuin aiemmin, huomasin, että pistetuotto on kesäkuun lopun jälkeen tippunut alle 1M selvästi.

No, pitää kumminkin muistaa, että pisteet on hieno kannustin, mutta kai tää nyt muutakin on kuin pisteiden jahtausta :)
On samanlainen, kaasu on koko ajan pohjassa ja virranpyynnit täysillä, lukuunottamatta iltaisin muutamien tuntien ajan jolloin pelaan jotain huonoa peliä tai katsomme aivot tyhjentävää Netflixiä.

MoonShoteista löytyy infoo niist selityslinkeistä ja siitä yhteistyökuviost, jopa versionumero on korottunu kesän aikana, ennen oli 0.0.5, nyt on 0.0.6 :D
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
On samanlainen, kaasu on koko ajan pohjassa ja virranpyynnit täysillä, lukuunottamatta iltaisin muutamien tuntien ajan jolloin pelaan jotain huonoa peliä tai katsomme aivot tyhjentävää Netflixiä.

MoonShoteista löytyy infoo niist selityslinkeistä ja siitä yhteistyökuviost, jopa versionumero on korottunu kesän aikana, ennen oli 0.0.5, nyt on 0.0.6 :D
OK, jäi tarkempi selitys vielä lukematta, mistä siinä tarkalleen on kyse, mutta juuri nämä mainitsemani huonot PPD-paketit ovat tainneet olla niitä. Nyt nimittäin on parhaillaan laskennassa sellanen Moonshot-paketti, hitaasti etenee ja tehoista ~65 % käytössä, vaikka oli 100 % limit. Ihan sama, vaikka limitin tiputin yöksi 80 %:iin, tuo paketti käyttää vain ton verran tehoa.

Mistähän se johtuu, että nuo Moonshot-paketit eivät käytä koko käytettävissä olevaa tehoa? Sen open science -luonteen takia ei ole niin optimoituja paketteja kuin varsinaiset F@H-paketit?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
Core22 Versio 0.0.10 jälkeen GTX 960:n PPD on pysyny samana n.200k, välillä joillain töillä noussut jopa 500k. Mutta RTX 2070:llä se on taas vastaavasti pudonnut monilla töillä ja harvoin tuntuu nyt olevan lähellä sitä reilua 2 miljoonaa PPD:tä mihin alussa pääsi lähes joka työllä. Tuolla f@h forumilla on ollut puhetta noista piste asioista ja siitä ettei kaikki työt hyödynnä GPU:n koko laskenta kapasitettia. Folding Forum • View topic - 13413 (450,1,1) very slow

Ilmeisesti jotkut työt on niin pieniä ettei uusilla näytönohjaimilla saa kaikkea vaan irti. Minulla nyt p16909 menossa RTX 2070:llä ja GTX 960:llä. Viewerillä kun katsoo niin ei tahdo nähdä mitään vaikka zoomaa niin lähelle molekyylejä kuin pääsee ja PPD:itä vertailemmalla näkee että GTX takoo normaalia enemmän pisteitä(366K) kun taas RTX vähemmän(1.4M)

Olen tässä lähipäivä pelaillut ja silloin on ollut foldaukset paussilla tai ainakin tosi hitaalla jos en ole paussille laittanut. Se on ainakin minun kohdalla enimmäkseen pudottanut päivittäis tuontantoa, varmaan olis joka päivä kuitenkin 2M pointsin paremmalla puolella jos ei olis pitäny tuntien peli sessioita välillä. GTX melkeen ottaa sen verran kiinni mitä RTX jää noilla pienemmillä töillä:)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Joo. Kyllä noi MoonShotit pilaa tän. Normaalisti koko mun setillä PPD noin 1M luokkaa. Nyt kaikilla on tuo MoonShotit ja alle 400k PPD.

Mikä HW sopii sit?
Ei niihin varmaan mikään HW sovi, mutta mitä hitaampi masiina, sitä vähemmän kärsii. Kun mullakin just käy niin, että se ottaa joku 65 % tehoista vaan irti, niin se on sama kuin ajaisi 65 % power limitillä. Jos olisi vielä mopompi näyttis, niin ottaisi varmaan täydet tehot. Vastaavasti joku RTX2070 käy vielä vajaammalla teholla.

Ja juuri, kun sanoin, ettei niitä MoonShotteja niin usein tule, niin nyt tuleekin koko ajan. Jos jotain hyvää hakee, niin säästää ainakin vehkeitä, kun ei ota täysiä tehoja irti, ei tartte power limitillä rajoittaa :) Jollain tietoa, mistä se johtuu, että ne käyttää vajaita tehoja?

EDIT: On näitä MoonShottejakin erilaisia, nytkin on jo ainakin 3. MoonShot peräkkäin, mutta tämä ottaa jo mun näyttiksestä sentään jo vajaat 90 % irti. Mutta mahdollisesti @Jani_ik tehomylderi kävisi edelleen turhan vajailla :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
36
Se ettei joku kulje totuttuun tapaan liittyy tuohon atoms lukuun. Folding@home Project Summary
Mopompi kortti vähempine resursseineen ei eroa niin paljon kuin iso mötköpiiri josta jää iso osa levolle pienen atomimäärän kohdatessa. Mielelläni kuulisin jos jollain on tästä ihan tietoa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
Ei niihin varmaan mikään HW sovi, mutta mitä hitaampi masiina, sitä vähemmän kärsii. Kun mullakin just käy niin, että se ottaa joku 65 % tehoista vaan irti, niin se on sama kuin ajaisi 65 % power limitillä. Jos olisi vielä mopompi näyttis, niin ottaisi varmaan täydet tehot. Vastaavasti joku RTX2070 käy vielä vajaammalla teholla.

Ja juuri, kun sanoin, ettei niitä MoonShotteja niin usein tule, niin nyt tuleekin koko ajan. Jos jotain hyvää hakee, niin säästää ainakin vehkeitä, kun ei ota täysiä tehoja irti, ei tartte power limitillä rajoittaa :) Jollain tietoa, mistä se johtuu, että ne käyttää vajaita tehoja?

EDIT: On näitä MoonShottejakin erilaisia, nytkin on jo ainakin 3. MoonShot peräkkäin, mutta tämä ottaa jo mun näyttiksestä sentään jo vajaat 90 % irti. Mutta mahdollisesti @Jani_ik tehomylderi kävisi edelleen turhan vajailla :)
1594137323191.png

Eipäs toi näitä hääppöseltä. Laitoin powerlimitit ja muut pois päältä eli oletukselle...

EDIT:Kellotkaan ei nouse.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701


Eipäs toi näitä hääppöseltä. Laitoin powerlimitit ja muut pois päältä eli oletukselle...

EDIT:Kellotkaan ei nouse.
Joo, liikaa voimaa tuohon pakettiin :) Mutta ne kyllä vaihtelee, mulla on nyt ollut paketteja jotain 85...88 % tehoilla. Tällä näyttiksellä siis, jollain RTX2070:llä ei varmaan nouse kuin vajaaseen puolille tehoille. Kiinnostaisi tietää, miksi ne ota täysiä tehoja ulos, kuten muut paketit.

Ja todellakin, MoonShottia tyrkkää toisensa perään. Nyt on joku MoonShot-kampanja oikein meneillään...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
Joo, liikaa voimaa tuohon pakettiin :) Mutta ne kyllä vaihtelee, mulla on nyt ollut paketteja jotain 85...88 % tehoilla. Tällä näyttiksellä siis, jollain RTX2070:llä ei varmaan nouse kuin vajaaseen puolille tehoille. Kiinnostaisi tietää, miksi ne ota täysiä tehoja ulos, kuten muut paketit.

Ja todellakin, MoonShottia tyrkkää toisensa perään. Nyt on joku MoonShot-kampanja oikein meneillään...
Jos muillekin tulee noita niin hekään ei saa niin paljon pisteitä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
No niin. Yöllä vaihtui Vega 56 > 5700XT:n. Säätöjä pitää viel hakea. Laitoin nyt jotkut. Katsotaan aamulla sit miten lämmöt.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
Asensin Windowsin uudestaan ja jätin Advanced-tilan pois. Nyt ei ole Moonshoteja tullut. Powerlimit -40% niin on lämmöt kurissa. PPD pyörii 1,2-1,3M välillä.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Asensin Windowsin uudestaan ja jätin Advanced-tilan pois. Nyt ei ole Moonshoteja tullut. Powerlimit -40% niin on lämmöt kurissa. PPD pyörii 1,2-1,3M välillä.
Tarkoitatko, että et Advanced-välilehdellä määrittele, mitä "causea" lasket? Itselläni oli kyllä kiinnostus juuri COVIDin laskemiseen, mutta eihän noiden muidenkaan osalta tarve mihinkään ole tietenkään häipynyt. Joten siltä osin voisi kyllä poistaa tuon. Itsellänikin on PPD-kertymä tippunut ehkä n. 50...75k vrt. aiemmat täyden viikon aikana laskettu keskiarvo. Mikä on ihan järkeenkäypä lukema, koska pääasiassa ajan 80 % power limitillä ja usein käytetty teho on ollut MoonShoteilla joku 60...65 % ja siihen sitten parempia MoonShotteja ja normaaleja paketta väliin. Niin ehkä se just 10 % olisi voinut tiputtaa PPD-kertymää. Mutta tietenkin niillä, joilla tehoa riittää enemmän, myös tiputus on suurempi.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Saattaa tarkoittaa client-mode -asetusta – kokeilen pudottaa sen pois, ja ilmoittelen vieläkö seuraava WU on noita Moonshotteja ...
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Saattaa tarkoittaa client-mode -asetusta – kokeilen pudottaa sen pois, ja ilmoittelen vieläkö seuraava WU on noita Moonshotteja ...
Mulle ihan sama, tänne kaikki paketit vaa, oli ne millasia vaa. Menkää ohi jos pääsette. =)
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Seuraava paketti meni syöpälaskentaan, ja RTX surraa edelleen 55% kuormalla :(
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Piti vähän kiristää ku @maajussi meinas mennä ohitte :p
Juu ja mä just vähän aloitin taas hommaa uudelleen (ja ajattelin vähän pistää hanttiin), kun huomasin tutun nimen menneisyydestä saaneen mut kiinni :) Muistan sinut siis joskus vapun tienoilta, kun ohitin sut ja sulla oli silloin jotain 6,5M pojoo.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Onko väki päässyt eroon noista moonshoteista siten, että laskutyö pysyisi vielä COVID -projektien kimpussa?
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Onko väki päässyt eroon noista moonshoteista siten, että laskutyö pysyisi vielä COVID -projektien kimpussa?
Tulee hyvillä pisteillä moonshotteja kuvallisine mainosselityksineen kaikkineen, luopumalla advanced-paketeista loppu ne 0.0.6 betapaketit.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Tulee hyvillä pisteillä moonshotteja kuvallisine mainosselityksineen kaikkineen, luopumalla advanced-paketeista loppu ne 0.0.6 betapaketit.
Ja siis kyse on client modesta? Minä en ole asettanut muuta kuin GPU-slottiin next unit percentageksi 98 %, jos tää tarkoittaa jotain näitä spesiaaliasetuksia. Mutta MoonShotit on ainakin tällä 1660Ti:llä nyt olleet parempia myös käyttämään tehoja, 90 % on melkein tehot välillä. Parhaillaan normipaketti ja tehot keskimäärin ehkä 95 % näyttiksellä, power limit siis 100 %.
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Ja siis kyse on client modesta? Minä en ole asettanut muuta kuin GPU-slottiin next unit percentageksi 98 %, jos tää tarkoittaa jotain näitä spesiaaliasetuksia. Mutta MoonShotit on ainakin tällä 1660Ti:llä nyt olleet parempia myös käyttämään tehoja, 90 % on melkein tehot välillä. Parhaillaan normipaketti ja tehot keskimäärin ehkä 95 % näyttiksellä, power limit siis 100 %.
Beta-pakettien jauhantaan oli hyvä syy aiemmin kun paketteja ei muuten saanu ees työstettäväks, no eipä ole enää koska parissa kuukaudessa simuloinnit polkaistiin käyntiin ja massiiviselle laskentakapasiteetin lisäykselle rupesi löytymään töitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta,

.,..ellei joskus pääse kärkeen niin voin palata jauhamaan beta-paketteja ja osallistua syvemmin auttamaan tekemällä näitä kehittäjille suunnattuja lootia.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Beta-pakettien jauhantaan oli hyvä syy aiemmin kun paketteja ei muuten saanu ees työstettäväks, no eipä ole enää koska parissa kuukaudessa simuloinnit polkaistiin käyntiin ja massiiviselle laskentakapasiteetin lisäykselle rupesi löytymään töitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta,

.,..ellei joskus pääse kärkeen niin voin palata jauhamaan beta-paketteja ja osallistua syvemmin auttamaan tekemällä näitä kehittäjille suunnattuja lootia.
OK, tämän takia siis jotkut laittoi sen päälle. Nythän ei ole paketeista enää ollut pulaa, hyvin saa jauhaa ja uutta tulee saman tien edellisen tilalle. No, mikäpä tässä on jauhaessa, ei maailma sen kevään laskentabuumin aikana valmiiksi tullut. Eikä ole vielä kunnollista hoitoakaan COVIDille saati monelle muulle. En tiedä, oltaisiinko laskennasta kuitenkin voitu jo jotain hyödynnettäviä tuloksia saada aikaiseksi esim. lääkekokeiluja varten.

Miten tuo advanced tila beta-paketteja varten laitetaan päälle?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Configure -> Expert -> Extra client options -> [ Add ] --> nimi client-type ja arvoksi advanced
Käynnistä clientti lopuksi uudelleen
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
450
Ihmettelin tuos kun näyttis ei saanu ladattua uusia töitä lainkaan niin vaati näköjään clientin päivittämisen.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Mitäs nyt on tapahtunut?! Moonshotteja tulee, niitä lasketaan n. tunnin verran tällä 1660 Ti-näyttiksellä, tehoa ottaa ~50 % ja pisteitä tulee jotain 350...400000! Onko nyt joku pisteytys mennyt pieleen vai mitä, mutta jos pisteitä haluaa rohmuta, nyt kannattaa laskea, minkä ehtii :D
1595709633669.png
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Mitäs nyt on tapahtunut?! Moonshotteja tulee, niitä lasketaan n. tunnin verran tällä 1660 Ti-näyttiksellä, tehoa ottaa ~50 % ja pisteitä tulee jotain 350...400000! Onko nyt joku pisteytys mennyt pieleen vai mitä, mutta jos pisteitä haluaa rohmuta, nyt kannattaa laskea, minkä ehtii :D
Joskus tulee 3:n miljoonan PPD:llä MoonShottipakettei, 78 watin virrankulutuksella, mutta aikansa kun niitä tahkoat niin tulee taas palautus arkeen jonain tavalisen 600K paketin muodossa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Joskus tulee 3:n miljoonan PPD:llä MoonShottipakettei, 78 watin virrankulutuksella, mutta aikansa kun niitä tahkoat niin tulee taas palautus arkeen jonain tavalisen 600K paketin muodossa.
Heh, tulispa paluu arkeen 600K paketin muodossa :)

Mutta joo, pari niitä tuli edellispäivänä, nyt ei ole kuulunut enää. Mutta näkyy tossa PPD-kertymässä aika tanakka hyppy niiden parin paketin ansiosta.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Piti vähän kiristää ku @maajussi meinas mennä ohitte :p
Luovutan, sä jauhat tasasen tappavaan tahtiin ja ite kun koitin öisin laittaa myllyt jauhaa ja pitää tuuletusikkunan avulla yön viileyden ansiosta huoneen siedettävänä niin ei vaan onnistu vielä nyt kesällä tolleen. Aamuisin oli huonelämpö silti "kivat" noin 30.5°C (testailin silleen että huoneen ovi kiinni ja vaan tuuletusikkuna auki). Hyvin kyllä oot noussut ja kohta pääset jo top-10, eli hieno suoritus!
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Vaikka ei enää mitään tollasia älyttömiä 400K-tunnissa paketteja enää ole tullutkaan, niin silti noista Moonshoteista voi tulla tavallista suurempia PPD-lukemia, eilen esim. tuli joku 950K, joka on mun vehkeille kova lukema.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Luovutan, sä jauhat tasasen tappavaan tahtiin ja ite kun koitin öisin laittaa myllyt jauhaa ja pitää tuuletusikkunan avulla yön viileyden ansiosta huoneen siedettävänä niin ei vaan onnistu vielä nyt kesällä tolleen. Aamuisin oli huonelämpö silti "kivat" noin 30.5°C (testailin silleen että huoneen ovi kiinni ja vaan tuuletusikkuna auki). Hyvin kyllä oot noussut ja kohta pääset jo top-10, eli hieno suoritus!
100M menikin nyt rikki. Itelläkin oli helteitten aikaan lievää lämpöongelmaa, mutta nyt ei ole pariin viikkoon tarvinnut ilmastointiin koskeakaan. Pitää nyt keriä sitten kesän aikana keulaa, ettet heti pyyhällä syksyllä ohitte :p
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
100M menikin nyt rikki. Itelläkin oli helteitten aikaan lievää lämpöongelmaa, mutta nyt ei ole pariin viikkoon tarvinnut ilmastointiin koskeakaan. Pitää nyt keriä sitten kesän aikana keulaa, ettet heti pyyhällä syksyllä ohitte :p
Itselläni meni hiljattain 40M rikki ja tässä sitä pikku hiljaa kelataan pisteitä. Moonshoteista tulee hiukan paremmin nykyisin ja parhaimmillaan 1M PPD-lukemia vilkkuu ruudussa. Seuraava etappi on rank 30:een murtautuminen, tällä hetkellä sijalla 35.

Mukavasti saanut tässä kesän aikana kiinni porukkaa, kun valittavat lämmöstä: laittakaa hyvät ihmiset ilmalämpöpumppu päälle, jos kämppä lämpiää :)
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Ei vaan kule. 200K PPD pakettei pahimoilleen 9h jauhaa. Covid-19 gpu-pakettei ei ole päästu jauhaa kuin satunnaisesti moneen päivään. Nyttekin menee syöpää. =)

Ehkä joskus muulloin kulkee kunhan saan foldaukseen sopivampaa rautaa. Ei ole kuin 5 ukkoa tulos ohi.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Ei vaan kule. 200K PPD pakettei pahimoilleen 9h jauhaa. Covid-19 gpu-pakettei ei ole päästu jauhaa kuin satunnaisesti moneen päivään. Nyttekin menee syöpää. =)

Ehkä joskus muulloin kulkee kunhan saan foldaukseen sopivampaa rautaa. Ei ole kuin 5 ukkoa tulos ohi.
No jo on kumma, kun mulla kulkee hyvin :) Nytkin tollanen semihyvä Moonshot tyrkkää hetken päästä 170K ja laskemiseen mennyt vajaa 4 tuntia. Tänäänkin pääsee yhdestä äijästä ohi ja jahtaamaan seuraavaa. Vaikeammaksi menee kyllä koko ajan, ero edellä oleviin on aina vain vain isompi. Alkaa sitten näkyä ne erot raudassa, nyt on enemmän kyse siitä, laskeeko porukka vai ei.
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
No jo on kumma, kun mulla kulkee hyvin :) Nytkin tollanen semihyvä Moonshot tyrkkää hetken päästä 170K ja laskemiseen mennyt vajaa 4 tuntia. Tänäänkin pääsee yhdestä äijästä ohi ja jahtaamaan seuraavaa. Vaikeammaksi menee kyllä koko ajan, ero edellä oleviin on aina vain vain isompi. Alkaa sitten näkyä ne erot raudassa, nyt on enemmän kyse siitä, laskeeko porukka vai ei.
Peleissä vastaavantehoset uudemmat AMD:n kortit foldais paljon paremmin, mutta kustantaa 400€, tämä Vegani oli kuitenkin vain sen 200€ käytettynä, joten siihen nähden että tässä nyt suunnilleen foldataan näinkin pienin eväin top10:ssä on ihan jees. Tämän vuoden rautabudjetti on käytetty, justiin kun keväällä kasasin tämän koneen niin alkoi tämä Foldauskin, että parempaa saumaa ei ois voinu sattua. Jääpähän sitten joskus talvella kakkoskortiksi foldaamaan PPD-välillä 200K-1.8M.
 

Zesti

RGB OFF
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
36
Jahas, putosin taas yhden sijan lisää tiimin listalla niin laitoin kakkoskoneen laskemaan ainakin osan päivää. Tällä viikolla pitäisi viimein tulla myös loput hilppeet vesijäähyn looppiin niin saa pääkoneen takaisin linjoille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom