Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama täällä, tyhjäkäyntihyrskytys 24/7 jatkuu. Eipä tässä monta päivää ehdi laskea kun pitää lähteä viikoksi reissuun, mutta yrittänyttä ei laiteta ...Nyt alkoi loma ja säät viileni.. Laitan nyt molemmat koneet jauhaamaan taas.
Tyhjäkäyntihyrskytys? Jos on tarpeeksi tavalliset laitteet, niin täysillä ajaminenkin on tyhjäkäyntiä... 80 % teholla ajan vähintään. Kokeilin asentaa kotelon kattoon tuulettimen lisäpoistoksi, mutta sillä sai taas korkeintaan ehkä asteen lämpötiloja alas, sen sijaan suhina kasvoi merkittävästi.Sama täällä, tyhjäkäyntihyrskytys 24/7 jatkuu. Eipä tässä monta päivää ehdi laskea kun pitää lähteä viikoksi reissuun, mutta yrittänyttä ei laiteta ...
Onpa ollut taas hankalaa saada GPU-paketteja tämä päivä. Ja päivän ensimmäinen pakettikin hylättiin. Sattuuko muille kuinka usein sitä, että "server did not like results"? Silloin tällöin itselle tulee näitä, useammin ehkä CPU-puolelle.
No, lopetin FAH-Clientin ja starttasin uudelleen, niin johan tipahti paketti. Olen ollut huomavinani, että joskus tämä auttaa.
Millä nickkillä painelet menemään tuolla F@H-listalla?Paketteja tulee koko ajan, mutta mullekkin tuli tuo Server did not like results. Voi kun kiva =)
Millä nickkillä painelet menemään tuolla F@H-listalla?
Vähän on sijoituksissa eroa, tällä hetkellä rank 44. Ja nyt rupeaa käymään työlääksi sijoituksen parantaminen, erot on pääasiassa jo vähintään miljoona tai useampi sijoituksen välillä. Tähän mennessä saattoi olla 5 tyypin ryppäitä, joista pyyhkäisi kerralla ohi. Nyt ennustetaan useamman päivän/viikon kiinniottoaikoja, vaikka foldaus ohitettavilla seisoo nollissa.eyelid, 11. sija täl hetkel.
Vähän on sijoituksissa eroa, tällä hetkellä rank 44. Ja nyt rupeaa käymään työlääksi sijoituksen parantaminen, erot on pääasiassa jo vähintään miljoona tai useampi sijoituksen välillä. Tähän mennessä saattoi olla 5 tyypin ryppäitä, joista pyyhkäisi kerralla ohi. Nyt ennustetaan useamman päivän/viikon kiinniottoaikoja, vaikka foldaus ohitettavilla seisoo nollissa.
Mutta tasaisen vauhdin taktiikalla jatketaan, näemmä aika tarkkaan keskiarvo on 750k tällä 80 % limitillä ja satunnaisella "päiväkepittämisellä".
Joo. Kyllä noi MoonShotit pilaa tän. Normaalisti koko mun setillä PPD noin 1M luokkaa. Nyt kaikilla on tuo MoonShotit ja alle 400k PPD.No tää meni kyllä yhdeksi turhuuden markkinaksi mulla, max. tuotto päiväs parhaimmillaa 1.6-1.8 miljoonaa, sitten tuli MoonShot-paketit ja tutkimus sai uuden suunnan, mikä ei alkuunkaa sovi mun hardwarelle, no vielä huonommin ois sattunu edelliselle Gpu:lle Furylle, millä alottelin tätä hommaa.
Jos asiat menis normaalisti niin ei mun kuuluis sua vastaan ees taistella päiväkohtasis tuotois, mut tälläst tää on =)
Mitäs nämä MoonShotit ovat? Siis sellaisia paketteja olen huomannut välillä tulevan, jotka kuormittaa GPU:ta aika köykäisesti, mutta ei niitä koko ajan tule. Ne köykäset paketit esim. täysillä ajettaessa saa vaan jonkun 70 % kuorman aikaiseksi. Onko sulla siis ajotapa ihan samanlainen kuin aiemmin, huomasin, että pistetuotto on kesäkuun lopun jälkeen tippunut alle 1M selvästi.No tää meni kyllä yhdeksi turhuuden markkinaksi mulla, max. tuotto päiväs parhaimmillaa 1.6-1.8 miljoonaa, sitten tuli MoonShot-paketit ja tutkimus sai uuden suunnan, mikä ei alkuunkaa sovi mun hardwarelle, no vielä huonommin ois sattunu edelliselle Gpu:lle Furylle, millä alottelin tätä hommaa.
Jos asiat menis normaalisti niin ei mun kuuluis sua vastaan ees taistella päiväkohtasis tuotois, mut tälläst tää on =)
Mitäs nämä MoonShotit ovat? Siis sellaisia paketteja olen huomannut välillä tulevan, jotka kuormittaa GPU:ta aika köykäisesti, mutta ei niitä koko ajan tule. Ne köykäset paketit esim. täysillä ajettaessa saa vaan jonkun 70 % kuorman aikaiseksi. Onko sulla siis ajotapa ihan samanlainen kuin aiemmin, huomasin, että pistetuotto on kesäkuun lopun jälkeen tippunut alle 1M selvästi.
No, pitää kumminkin muistaa, että pisteet on hieno kannustin, mutta kai tää nyt muutakin on kuin pisteiden jahtausta
OK, jäi tarkempi selitys vielä lukematta, mistä siinä tarkalleen on kyse, mutta juuri nämä mainitsemani huonot PPD-paketit ovat tainneet olla niitä. Nyt nimittäin on parhaillaan laskennassa sellanen Moonshot-paketti, hitaasti etenee ja tehoista ~65 % käytössä, vaikka oli 100 % limit. Ihan sama, vaikka limitin tiputin yöksi 80 %:iin, tuo paketti käyttää vain ton verran tehoa.On samanlainen, kaasu on koko ajan pohjassa ja virranpyynnit täysillä, lukuunottamatta iltaisin muutamien tuntien ajan jolloin pelaan jotain huonoa peliä tai katsomme aivot tyhjentävää Netflixiä.
MoonShoteista löytyy infoo niist selityslinkeistä ja siitä yhteistyökuviost, jopa versionumero on korottunu kesän aikana, ennen oli 0.0.5, nyt on 0.0.6
Ei niihin varmaan mikään HW sovi, mutta mitä hitaampi masiina, sitä vähemmän kärsii. Kun mullakin just käy niin, että se ottaa joku 65 % tehoista vaan irti, niin se on sama kuin ajaisi 65 % power limitillä. Jos olisi vielä mopompi näyttis, niin ottaisi varmaan täydet tehot. Vastaavasti joku RTX2070 käy vielä vajaammalla teholla.Joo. Kyllä noi MoonShotit pilaa tän. Normaalisti koko mun setillä PPD noin 1M luokkaa. Nyt kaikilla on tuo MoonShotit ja alle 400k PPD.
Mikä HW sopii sit?
Ei niihin varmaan mikään HW sovi, mutta mitä hitaampi masiina, sitä vähemmän kärsii. Kun mullakin just käy niin, että se ottaa joku 65 % tehoista vaan irti, niin se on sama kuin ajaisi 65 % power limitillä. Jos olisi vielä mopompi näyttis, niin ottaisi varmaan täydet tehot. Vastaavasti joku RTX2070 käy vielä vajaammalla teholla.
Ja juuri, kun sanoin, ettei niitä MoonShotteja niin usein tule, niin nyt tuleekin koko ajan. Jos jotain hyvää hakee, niin säästää ainakin vehkeitä, kun ei ota täysiä tehoja irti, ei tartte power limitillä rajoittaa Jollain tietoa, mistä se johtuu, että ne käyttää vajaita tehoja?
EDIT: On näitä MoonShottejakin erilaisia, nytkin on jo ainakin 3. MoonShot peräkkäin, mutta tämä ottaa jo mun näyttiksestä sentään jo vajaat 90 % irti. Mutta mahdollisesti @Jani_ik tehomylderi kävisi edelleen turhan vajailla
Joo, liikaa voimaa tuohon pakettiin Mutta ne kyllä vaihtelee, mulla on nyt ollut paketteja jotain 85...88 % tehoilla. Tällä näyttiksellä siis, jollain RTX2070:llä ei varmaan nouse kuin vajaaseen puolille tehoille. Kiinnostaisi tietää, miksi ne ota täysiä tehoja ulos, kuten muut paketit.
Jos muillekin tulee noita niin hekään ei saa niin paljon pisteitä.Joo, liikaa voimaa tuohon pakettiin Mutta ne kyllä vaihtelee, mulla on nyt ollut paketteja jotain 85...88 % tehoilla. Tällä näyttiksellä siis, jollain RTX2070:llä ei varmaan nouse kuin vajaaseen puolille tehoille. Kiinnostaisi tietää, miksi ne ota täysiä tehoja ulos, kuten muut paketit.
Ja todellakin, MoonShottia tyrkkää toisensa perään. Nyt on joku MoonShot-kampanja oikein meneillään...
Tarkoitatko, että et Advanced-välilehdellä määrittele, mitä "causea" lasket? Itselläni oli kyllä kiinnostus juuri COVIDin laskemiseen, mutta eihän noiden muidenkaan osalta tarve mihinkään ole tietenkään häipynyt. Joten siltä osin voisi kyllä poistaa tuon. Itsellänikin on PPD-kertymä tippunut ehkä n. 50...75k vrt. aiemmat täyden viikon aikana laskettu keskiarvo. Mikä on ihan järkeenkäypä lukema, koska pääasiassa ajan 80 % power limitillä ja usein käytetty teho on ollut MoonShoteilla joku 60...65 % ja siihen sitten parempia MoonShotteja ja normaaleja paketta väliin. Niin ehkä se just 10 % olisi voinut tiputtaa PPD-kertymää. Mutta tietenkin niillä, joilla tehoa riittää enemmän, myös tiputus on suurempi.Asensin Windowsin uudestaan ja jätin Advanced-tilan pois. Nyt ei ole Moonshoteja tullut. Powerlimit -40% niin on lämmöt kurissa. PPD pyörii 1,2-1,3M välillä.
Saattaa tarkoittaa client-mode -asetusta – kokeilen pudottaa sen pois, ja ilmoittelen vieläkö seuraava WU on noita Moonshotteja ...
Piti vähän kiristää ku @maajussi meinas mennä ohitte
Kyl tulee Moonshoteja viel, mut tulee enemmän erilaisia COVID-projekteja.Onko väki päässyt eroon noista moonshoteista siten, että laskutyö pysyisi vielä COVID -projektien kimpussa?
Onko väki päässyt eroon noista moonshoteista siten, että laskutyö pysyisi vielä COVID -projektien kimpussa?
Ja siis kyse on client modesta? Minä en ole asettanut muuta kuin GPU-slottiin next unit percentageksi 98 %, jos tää tarkoittaa jotain näitä spesiaaliasetuksia. Mutta MoonShotit on ainakin tällä 1660Ti:llä nyt olleet parempia myös käyttämään tehoja, 90 % on melkein tehot välillä. Parhaillaan normipaketti ja tehot keskimäärin ehkä 95 % näyttiksellä, power limit siis 100 %.Tulee hyvillä pisteillä moonshotteja kuvallisine mainosselityksineen kaikkineen, luopumalla advanced-paketeista loppu ne 0.0.6 betapaketit.
Ja siis kyse on client modesta? Minä en ole asettanut muuta kuin GPU-slottiin next unit percentageksi 98 %, jos tää tarkoittaa jotain näitä spesiaaliasetuksia. Mutta MoonShotit on ainakin tällä 1660Ti:llä nyt olleet parempia myös käyttämään tehoja, 90 % on melkein tehot välillä. Parhaillaan normipaketti ja tehot keskimäärin ehkä 95 % näyttiksellä, power limit siis 100 %.
OK, tämän takia siis jotkut laittoi sen päälle. Nythän ei ole paketeista enää ollut pulaa, hyvin saa jauhaa ja uutta tulee saman tien edellisen tilalle. No, mikäpä tässä on jauhaessa, ei maailma sen kevään laskentabuumin aikana valmiiksi tullut. Eikä ole vielä kunnollista hoitoakaan COVIDille saati monelle muulle. En tiedä, oltaisiinko laskennasta kuitenkin voitu jo jotain hyödynnettäviä tuloksia saada aikaiseksi esim. lääkekokeiluja varten.Beta-pakettien jauhantaan oli hyvä syy aiemmin kun paketteja ei muuten saanu ees työstettäväks, no eipä ole enää koska parissa kuukaudessa simuloinnit polkaistiin käyntiin ja massiiviselle laskentakapasiteetin lisäykselle rupesi löytymään töitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta,
.,..ellei joskus pääse kärkeen niin voin palata jauhamaan beta-paketteja ja osallistua syvemmin auttamaan tekemällä näitä kehittäjille suunnattuja lootia.
Mitäs nyt on tapahtunut?! Moonshotteja tulee, niitä lasketaan n. tunnin verran tällä 1660 Ti-näyttiksellä, tehoa ottaa ~50 % ja pisteitä tulee jotain 350...400000! Onko nyt joku pisteytys mennyt pieleen vai mitä, mutta jos pisteitä haluaa rohmuta, nyt kannattaa laskea, minkä ehtii
Heh, tulispa paluu arkeen 600K paketin muodossaJoskus tulee 3:n miljoonan PPD:llä MoonShottipakettei, 78 watin virrankulutuksella, mutta aikansa kun niitä tahkoat niin tulee taas palautus arkeen jonain tavalisen 600K paketin muodossa.
Piti vähän kiristää ku @maajussi meinas mennä ohitte
100M menikin nyt rikki. Itelläkin oli helteitten aikaan lievää lämpöongelmaa, mutta nyt ei ole pariin viikkoon tarvinnut ilmastointiin koskeakaan. Pitää nyt keriä sitten kesän aikana keulaa, ettet heti pyyhällä syksyllä ohitteLuovutan, sä jauhat tasasen tappavaan tahtiin ja ite kun koitin öisin laittaa myllyt jauhaa ja pitää tuuletusikkunan avulla yön viileyden ansiosta huoneen siedettävänä niin ei vaan onnistu vielä nyt kesällä tolleen. Aamuisin oli huonelämpö silti "kivat" noin 30.5°C (testailin silleen että huoneen ovi kiinni ja vaan tuuletusikkuna auki). Hyvin kyllä oot noussut ja kohta pääset jo top-10, eli hieno suoritus!
Itselläni meni hiljattain 40M rikki ja tässä sitä pikku hiljaa kelataan pisteitä. Moonshoteista tulee hiukan paremmin nykyisin ja parhaimmillaan 1M PPD-lukemia vilkkuu ruudussa. Seuraava etappi on rank 30:een murtautuminen, tällä hetkellä sijalla 35.100M menikin nyt rikki. Itelläkin oli helteitten aikaan lievää lämpöongelmaa, mutta nyt ei ole pariin viikkoon tarvinnut ilmastointiin koskeakaan. Pitää nyt keriä sitten kesän aikana keulaa, ettet heti pyyhällä syksyllä ohitte
No jo on kumma, kun mulla kulkee hyvin Nytkin tollanen semihyvä Moonshot tyrkkää hetken päästä 170K ja laskemiseen mennyt vajaa 4 tuntia. Tänäänkin pääsee yhdestä äijästä ohi ja jahtaamaan seuraavaa. Vaikeammaksi menee kyllä koko ajan, ero edellä oleviin on aina vain vain isompi. Alkaa sitten näkyä ne erot raudassa, nyt on enemmän kyse siitä, laskeeko porukka vai ei.Ei vaan kule. 200K PPD pakettei pahimoilleen 9h jauhaa. Covid-19 gpu-pakettei ei ole päästu jauhaa kuin satunnaisesti moneen päivään. Nyttekin menee syöpää. =)
Ehkä joskus muulloin kulkee kunhan saan foldaukseen sopivampaa rautaa. Ei ole kuin 5 ukkoa tulos ohi.
No jo on kumma, kun mulla kulkee hyvin Nytkin tollanen semihyvä Moonshot tyrkkää hetken päästä 170K ja laskemiseen mennyt vajaa 4 tuntia. Tänäänkin pääsee yhdestä äijästä ohi ja jahtaamaan seuraavaa. Vaikeammaksi menee kyllä koko ajan, ero edellä oleviin on aina vain vain isompi. Alkaa sitten näkyä ne erot raudassa, nyt on enemmän kyse siitä, laskeeko porukka vai ei.