SirSamuel
Make ATK Great Again
- Liittynyt
- 07.12.2016
- Viestejä
- 108
Tähän mennessä kokemukseni perustuu pelkkään mittariston öljyn ja jäähdytinnesteen lämpömittareihin. BMW e46 M3 rivi6, jossa pikaisella haulla 5,5l ölppää ja vajaa 10l jäähdytysnestettä. Öljylämpömittarin neula nousee hieman 50 asteen merkin ohi kun on ollut yli 30 min lämmityksessä. Vaikuttaa siis johtuvan lämpö hyvin koko lohkoon kun neste kiertää.Onko tekemätön paikka saada tarkempaa infoa tuosta öljyn lämpiämisestä tällä systeemillä, siis ei mittään sormituntumaa, mutta jonkumoista numerotietoa? Toki mielellään kovemmalla pakkasella.
Ison öljy-ja nestetilaavuuden omaava kampe tuommosta kaipais, tehoahan tuossa näyttäis olevan.
Ja toisella ajatelmalla, maksaneeko vaivaa, moottorit on kuitenki niin erilaisia. Harvassa se jäähdytysneste kuitenkaan öljypohjaa jäähdyttää, että josko tuosta jottain suuntaa-antavaa vois irrota. En tiiä, yövuoro ja väsy.
Kyseessä ei oman auton mittaristo, vaan ihan kuvahaun tulos. Näkee esimerkkinä miten öljynlämmöt on kuskin helppo havainnoida, että tietää kun kiertokangen laakerit parkaa :