Niin, kun se ei kaikkialla ole näin helppoa. Oli sitten ulkoinen isännöitsijä tai ei.Lainaan itseäni tähän parista viestistä:
+
+
Eli tuohon vastikkeeseen kuuluu nyt myös ulkoistettu lumien huolto ja tuo 50/50Mb netti.
Jos on jotain "pientä" siihen ei kysellä eikä tarvita isännöintifirman apua. Eli osataan itse kilpailuttaa tarjouksia (esim. maalämpö kilpailutettiin itse hallituksen puolelta ei siinä tarvita kallista ulkopuolista apua), ostaa esim. lautoja ja maalia tai siemeniä jos tarvii jotain istuttaa, maalata, korjata. On yhteiset työkalut ja jokainen ajelee sen oman etu ja takakaistaleen nurmikosta.
Kun esim. kiuas hajosi tilasin uuden Gigantista toimituksen & asennuksen kera. Laitoin sähköpostilla kuvan asennustodistuksesta isännöitsijälle sekä hallituksen puheenjohtajalle.
Jos on jotain asioita mistä en ole varma niin kysyn. Esim. kun terassin ulkovalo hajosi (paloi) laitoin hallituksen PJ:lle kyselyn. Kävi ilmi että osakkaan (minun) vastuullani, normi kanta ja kerrottiin missä olisi tikapuita jos tarvetta.. ..otin keittiöjakkaraa ja vaihdoin ledilampun tilalle..
Eikä todellakaan tarvita hallituksen PJ:tä, isännöitsijää tai jotain "tarkastajaa" vetämään asennuskaljaa ja katselemaan vieressä kun tuollaisia juttuja tehdään. Joko ne saa tehtyä itse tai sitten ammattilaiset tekevät ja heiltä tulee paperit kyllä & vastaavat työstään. Joku ulkopuolinen tarkastaja mitä se osaisi tehdä? Katsoa kun tyypit poraavat maakaivoa ja vetävät putkea maalämmön yhteydessä? Neuvoa ehkä tekijöitä.. ..tuskin.
Meilläkin on yhtiö joka tuolta vuodelta -65 ja kun isännöinti on ennen hoidettu yhden osakkaan toimesta niin homma ollut aika villiä ja vapaata. Mistään ei löydy dokumentteja (ei näitä ole oikein aikaisemmin kyseltykään).