Heippa, jos joku vielä käyttää VDSL2 tekniikkaa niin tässä tosi kiva kuva mistä huomaa miten naapurien sähkölaitteet voivat vaikuttaa tramaattisesti melkein 2x parempi signaali tuli kun naapuri irrotti häiriö laitteita/laitteen pois, tämänpäivän ukkos "rintaman" aikana.
Nyt vihainen kommentti, sais pitää sen laitteensa irti seinästä kokoajan, koska virheiden määrä on aivan karmee, ja miksi välitän virheistä, koska virheen korjaus tekee 12ms viiveen ekaan hyppyyn ja sitä pitää pitää päällä koska Elisa ei halua mielyttää kuin yhtä käyttjäkuntaa koska IPTV on niin surkee ja vanha, että se luottaa vain ja ainoastaan siihen raudan tekemään virheenkorjaukseen. Ja mitä se tekee lopuille käyttäjille ketkä välittää jostain muusta, no nostaa pingin taivaisiin ja entäs jos kysyt elisalta että voisko profiilia vaihtaa tai enabloida jotain muita juttuja sieltä DSlamistä jotka korjais ongelmia, niin ei heillä on vain yksi käyttäjäkunta ja se on ELISA VIIHDE. Monopolinen ..... joka ei välitä mistään muusta.
Telia se on toista maata, voi niitä aikoja kun oli Telian liittymä ja Level2 routing koko verkossa. Eikä mitään Elisa kuraa.
Tämän kaiken lisäksi Elisa on kaikessa hiljaisuudessa oikeasti hidastanut liikennettä, minulle ...... myytiin 100Mb/s liittymä eikä mitään ........ 75Mb/s kaista loppui tästä talonyhtiöstä niin ääliöt limittas yhteyksien nopeuksia eikä oikeesti korjanneet sitä! Se on 90 Mb/s yhteys, ollut monta vuotta teoreettinen maximi nykyään vaihtelee 95-94 välillä nämä arvot näyttää modeemi. (dslstats) on ohjelma millä saa joistain modeemeista kivoja datoja ulos. Se lähinnä ottaa yhteyden komentoriville ja tulostaa/plottaa dataa adsl komennosta, minulla on 1s sample rate.
Olen tässä nauhoitellut SNR arvoja ja siitä nauhoituksesta tuli tämä graaffi, lisäsin ilmatieteenlaitokselta graaffin näyttämään mihin aikaa ukkosmyrsky iski.