Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Murossa oli joskus juttua taloyhtiön puheenjohtajasta, joka oli täysi natsi ja toiminta oli ihan lain rajamailla. Muistaako kukaan mikä thread oli kysymyksessä? Tai saako sitä edes linkittää tänne?
Taloyhtiö on demokratia. Ei siellä puheenjohtaja pääse yksikseen tekemään mitään, jos on järkeviä ihmisiä hallituksessa tarpeeksi.
Samaa settiä täälläkin, paitsi paljon pienempi yhtiö (10 asuntoa). Itse olen PJ, koska kukaan muukaan ei suostunut. Hallitukseen päätyi kaikki kolme muuta, jotka yhtiökokoukseen tulivat paikalle.Vähemmistö käy yhtiökokouksessa josta johtuen samoja henkilöitä äänestetään hallitukseen. Ja sitten hallituksen kokouksessa valitaan pj joka sattuu olemaan sama kuin edellisessäkin hallituksessa, paitsi jos henkilö kieltäytynyt ottamaan paikan vastaan.
--
Taloyhtiö 35v, 42 asuntoa.
Vähemmistö käy yhtiökokouksessa josta johtuen samoja henkilöitä äänestetään hallitukseen. Ja sitten hallituksen kokouksessa valitaan pj joka sattuu olemaan sama kuin edellisessäkin hallituksessa, paitsi jos henkilö kieltäytynyt ottamaan paikan vastaan.
Mutta silti ei pahemmin ole pahaa sanottavaa nykyisestä tai menneistä hallituksista. Paitsi silloin kun olin itse varsinen jäsen ja annoin laittaa 5v remonttisuunnitelmaan hissi selvityksen. Nyt tuommoinen perkele on tulossa kun talon vanhukset kävivät äänestämässä sen puolesta ylimääräisessä yhtiökokouksessa.
Tarvittavat remontit on tehty ja muitakin asukkailta lähteneitä ideoita on toteutettu.
Taloyhtiö 35v, 42 asuntoa.
Nelisen vuotta ollut taloyhtiön puheenjohtajana, ja alkaa kyllä riittämään. Täysin paska pesti joka ei kyllä nappaa enää yhtään. Tuntuu, että muu hallitus on pelkkää ilmaa ja kaikki valitukset/korjaukset/muut asiat ilmoitetaan vain ja ainoastaan meikäläiselle. Itse sitten hoidan hommat eteenpäin kun muut on täysin saamattomia. Ei siinä, taloyhtiö hyvässä kunnossa ja mielestäni olen hommat hoitanut kunnialla. Kohta onneksi lienee muutto edessä, ja saa tämänkin pestin jättää hamaan menneisyyteen.
En ole kertaakaan käynyt enkä käy.
Eikös murossa ollut käyttäjäkin: Hallituksen puheenjohtaja
Voinee sen näinkin sanoa juuPuheenjohtajan pesti on siis hyvä, jos haluaa herättää omakotiunelman. Sillon saa olla edelleen pj, mutta ainoa mulkku, jonka kanssa on tekemissä on allekirjoittanut itse.
Olemme yhteistyössä Lounean kanssa tarjoamassa asiakkaillemme pakettia, jossa 25/10M laajakaista jokaiseen asuntoon ja kaapelitv maksaa enintään 8,-€/asunto/kk.
Ilmeisesti alueella useampia palveluntarjoajia joten kilpailua.Voiko olla noin halpaa, että ei-jaettu 25/10 nettiyhteys (ja kaapelitv) kokonaisuudessaan maksaisi vain tuon 8e kuussa?
Ei ihan otsikon mukainen viesti, mutta näin taloyhtiön hallituslaisena asiaa pohdin, niin täällä saattaa olla kokemusta.
Lounealta ja isännöintifirmalta tuli tarjous, että kaapelitv ja netti tulisi valokaapelilla ja hintaa koko setille olisi 8e/asunto/kk. Suora lainaus viestistä:
Ymmärtäisin tuosta "jokaiseen asuntoon" sanamuodosta, että kyseessä olisi henkilökohtainen netti eikä taloyhtiön kesken jaettu nopeus. Isännöitsijältä kyselin lisää ja tässä ei ilmeisesti olisi edes liittymismaksua. Nykyiseen kaapelitv-maksuun tuo olisi lisää vain 5e kuussa. Kuulostaa musta jotenkin liian hyvältä.
Onko jollain tällaisesta kokemusta? Voiko olla noin halpaa, että ei-jaettu 25/10 nettiyhteys (ja kaapelitv) kokonaisuudessaan maksaisi vain tuon 8e kuussa?
Ei ihan otsikon mukainen viesti, mutta näin taloyhtiön hallituslaisena asiaa pohdin, niin täällä saattaa olla kokemusta.
Lounealta ja isännöintifirmalta tuli tarjous, että kaapelitv ja netti tulisi valokaapelilla ja hintaa koko setille olisi 8e/asunto/kk. Suora lainaus viestistä:
Ymmärtäisin tuosta "jokaiseen asuntoon" sanamuodosta, että kyseessä olisi henkilökohtainen netti eikä taloyhtiön kesken jaettu nopeus. Isännöitsijältä kyselin lisää ja tässä ei ilmeisesti olisi edes liittymismaksua. Nykyiseen kaapelitv-maksuun tuo olisi lisää vain 5e kuussa. Kuulostaa musta jotenkin liian hyvältä.
Onko jollain tällaisesta kokemusta? Voiko olla noin halpaa, että ei-jaettu 25/10 nettiyhteys (ja kaapelitv) kokonaisuudessaan maksaisi vain tuon 8e kuussa?
Meillä ainakin Elisa otti itse yhteyttä ja tarjos erittäin edullista nettiä ja kaapeli TV:tä. Pointti oli se, että kun lähellä oli kaupungin asuntoja, ja kaupunki oli tehny sopparin Elisan kanssa että se toimittaa niihin kuidut, niin samalla vedolla vetävät parinkymmenen metrin kiepin ja liittävät meidät ilmaiseksi Elisaan. Nyt jokaiseen asuntoon kuuluu ilmainen 10/10 netti. Ja taloyhtiö säästää kaapelitelkussa joku 1000e vuodessa.Lounean pointtihan tuossa on sitouttaa taloyhtiö asiakkaaksi, jokaisessa asunnossa olisi ktv- ja nettiliittymä ja kk-maksut juoksisivat. Noilla hinnoilla aika win-win tilanne asukkaille ja operaattorille. Taloyhtiön kuidutus on halpaa hupia verrattuna pientaloalueisiin niin hinnat sen mukaiset.
Mikäli tarjousehdoissa ei ole mitään epäselvää niin kannattanee ottaa. Itsellä Lounean kuitu ok-talossa eikä ole moitittavaa löytynyt.
-Kilpailuttakaa myös esim. elisa ja sonera....!Hyviä pointteja. Kiitos vinkeistä. Torstaina on Lounean tilaisuus, missä tuosta kertovat enemmän ja menen toki kuuntelemaan. Täällä mainittujen asioiden lisäksi mietin vielä, miten tuo kaapeli vedetään asuntoon asti. Ja millaisen päätelaitteen se tarvitsee. Lisäksi kiinnostaa myös, että onko tuossa mahdollista rahaa vastaan saada nopeampaa yhteyttä, kun Lounea näyttää semmoisiakin tarjoavan. Viimeiset 15 vuotta olen pärjännyt 10 megaisella, niin tuskin tuo 25:kään ihan heti loppuu kesken, mutta mistäs sitä tulevaisuudesta tietää.
Meidän taloyhtiölle paikallinen puhelinfirma tarjoaa kuitua reilu 700€/asunto asennus ja 25€/kk 50/10 netti. Taitaa jäädä ottamatta ja 4g:llä mennään. Kaapeli tv ajetaan alas joten tulee siitäkin säästöä ku siirtyy antenniin.
Täällä siis on tällä hetkellä kaapeli, mutta paikallinen puhelinfirma ajaa sen alas koska haluaa myydä kuitua kaikille. Hinta-arvio tuohon antenniin siirtyminen 3000-5000€ vs kuitu useita kymmeniä tuhansia.Jos olet vanhassa taloyhtiössä, antenni-tv pitää uusia lähivuosina ja siksi mekin vaihdoimme kaapeli-tv:hen. Kaapelista ei tullut lisäkustannuksia kun vähän väänsi puhelimessa.
Antennin uusinta DVB-T2:een tai mihin ikinä olisi maksanut ainakin 600€/kerrostalo..
Täällä siis on tällä hetkellä kaapeli, mutta paikallinen puhelinfirma ajaa sen alas koska haluaa myydä kuitua kaikille. Hinta-arvio tuohon antenniin siirtyminen 3000-5000€ vs kuitu useita kymmeniä tuhansia.
Täällä on jo päivämäärät lyöty lukkoon kun kaapeli-tv lakkaa. Hieman turha sitä kyllä enää pitääkkään kun kk maksu ollut ~11€/asunto pelkästä kaapeli-tv:stä ja netin nyt saa nykyään nopeamman "mokkulalla".Aina kannattaa kysellä vanhan kuparin tuontikustannuksia.. Eivät mielellään tuo, mutta siinä tulee hitaampi netti ja kaapeli-tv. Itse neuvottelin näistä asioista viime vuonna, mutta tosiaan pääkaupunkiseudulla, jossa etäisyydet on pienet.
Mokkulallako meinaatte TV-ohjelmia katsoa...?Täällä on jo päivämäärät lyöty lukkoon kun kaapeli-tv lakkaa. Hieman turha sitä kyllä enää pitääkkään kun kk maksu ollut ~11€/asunto pelkästä kaapeli-tv:stä ja netin nyt saa nykyään nopeamman "mokkulalla".