Ehkei kovin luettavaa ja otinkin vaarin varoituksesta, jonka sain kyseisessä threadissa.
Itseäni rasittaa se, kun viestit on täynnä perusteettomia syytöksiä ja vihjailuja. Argumentoinnin kurssilla yliopistossa opetettiin strategia sellaisten henkilöiden kanssa keskusteluun ja se oli se, että valitse väitteistä yksi ja kumoa se. Toteutin kyseistä strategiaa kyseisessä threadissa.
Esimerkiksi vastaukseni: "200 000 (
Työttömyysaste)" oli vastaus väitteeseen, jossa väitettiin Suomessa olevan 500 000 työtöntä. Kumosin edeltävän kirjoittajan väitteen faktalla ja osoitin hänen olevan väärässä ja samalla vähensin kyseisen kirjoittajan luotettavuutta.
Jos otetaan sitten vastaukseni: "Maahanmuuttajat?", niin siinä henkilö, jonka kanssa keskustelin kysyi minulta, mitä tarkoitan mamuilla. Asiaan ei voi vastata kovin pitkästi. Lähes kaikki noista on vastauksia yksittäisiin kysymyksiin, joihin ei voi vastata kovin pitkällä selostuksella, tai yksittäisiä kysymyksiä, jostain tietystä aiheesta.
Riihitonttu olisi voinut hyvin pastettaa tänne muidenkin kuin vain minun one-linereita. Jotain hänellä selkeästi on minua vastaan. Ehkä se, kun hän (muistaakseni) puolusti kyseisessä keskustelussa Persuja ja itse olin vastapuolena.
Sanottakoon myös se, että kirjoitin kyseiseen threadiin, että otan saamani varoituksen huomioon jatkossa keskustellessani täällä. Siitäkin Riihitonttu olisi voinut mainita.