Osta suosiolla uudet palat valmiiksi ennenkuin auot, satavarmasti palat kuluneet kieroon... Jos ei kuitenkaan ole niin palauttaa sittenTäytyypä katsoa. Jotenkin hassu kun levyn ulkokehällä on kiiltävä alue mutta lähemmäs napaa mennessä ei purekaan levyyn lainkaan.
Vaihtelin juuri satulat eteen joten sikäli tuttua hommaa ja pienitöisempi kun ei tarvitse ilmaamaan ryhtyä.
Osta suosiolla uudet palat valmiiksi ennenkuin auot, satavarmasti palat kuluneet kieroon... Jos ei kuitenkaan ole niin palauttaa sitten
Entäs itse levyn kunto? Jos se on huonosti kulunut niin pilaa palat.Palat on kohtalaisen uudet ja takana, joten en usko että on kovinkaan kuluneet. Täytyy katsoa kuinka pahasti kuluneet, mutta luulen tosiaan että eivät ole urissaan ihan täysin vaaterissa josta tämä epätasainen kuluma.
Ei ole urittunut ja myös aika tuoreet (kesällä vaihdetut?).Entäs itse levyn kunto? Jos se on huonosti kulunut niin pilaa palat.
Auton varashälytin asennuksissa olin tehnyt typerän hyppylankaviritelmän konehuoneen puoleelle ja laittanut konepellin kiinni. Starttasin niin hetken näkyi kipinään ja akku aivan tyhjä. Latasin akun ja ei sen kummempaa.Mutta aina sitä pitää jotain mokailla tehdessä. Enpä muistanut ottaa akun miinusnapaa irti ja laturin piuhan pulttia avatessa työkalu osui runkoon ja pari sekuntia max ehti kipinöidä. Onkohan tuosta nyt tullut mahdollisesti jotain haittaa/vikaa? Huomenna laturi ja auto kasaan niin sittenhän tuon näkee.
Eipä onnekseni hajonnut mitään. Laturikin toimii taas!Tuskimpa siinä laturia tai muutakaan särkee mutta joissain autoissa akun ja laturin B+ liitännän välissä on sulake, sen voi kyllä polttaa.
Mistä tämä siis mitataan?Kun nyt olet mittaillut laturia niin tällä tavalla saat selville mahdollisen diodivian.
-Laita auto käyntiin. 1500rpm.
-aseta yleismittarin valitsin AC jännite asentoon.
-Jos joku diodi on rikki laturissa, vuotaa se AC-jännitettä auton sähköjärjestelmään ja tämä voidaan mitata
-Kunnossa oleva laturi tuottaa pienen määrän ac-jännitettä joka yleensä on max 0,5 V (AC)
-Eli jos laturi tuottaa yli 0,5 V (AC) jännitettä , on laturissa diodivika.
(Oman autoni laturi tuottaa 0,025 V (AC)
Mittasin: 0,04V Max. ja kun lisäsi kuormaa, 0,05V Max. Mites muilla?Kun nyt olet mittaillut laturia niin tällä tavalla saat selville mahdollisen diodivian.
-Laita auto käyntiin. 1500rpm.
-aseta yleismittarin valitsin AC jännite asentoon.
-Jos joku diodi on rikki laturissa, vuotaa se AC-jännitettä auton sähköjärjestelmään ja tämä voidaan mitata
-Kunnossa oleva laturi tuottaa pienen määrän ac-jännitettä joka yleensä on max 0,5 V (AC)
-Eli jos laturi tuottaa yli 0,5 V (AC) jännitettä , on laturissa diodivika.
(Oman autoni laturi tuottaa 0,025 V (AC)
Heräte puuttuu.Laturista puheen ollen niin omassa autossa(E38 750 2001) laturi ei lataa(Punainen valo palaa ja kaikki muuta valot palaa mitä tykää palaa kun virta on matala) ennen kuin on kierrokset kerran nousu ~3000 rpm. Sen jälkeen lataa normaalisti 13.7V.
Taita olla se pluggi mitä on edessä. Joka oli irti kun vaihdoin suutimet. Ihme kyllä että nyt vasta on alkanut reistalee vaikka vaihdoin suutimet Heinäkuussa. Pitää tutkii kun tule sopivasti aikaa.Heräte puuttuu.
Laturi yleensä lähtee lataamaan ilmankin pelkän jäännösmagnetismin turvin jos/kun se pyörähtää tarpeeksi joutuisaisasti
Ymmärsinköhän oikein, mulla on joku 20 vuotta vanha perus multi meter ja näyttää 9V paristosta 9,16V tasajännitettä ja n. 10 sek. odottelun jälkeen laskee 0,00 Volttiin vaihtojännitettä.Tässä mittauksessa on sitten vaarana se että halvin eli paeas yleismittari mittaa AC jännitteen halvimmalla mahdollisella tavalla ja näyttää 9V paristosta 18VAC
Se on sitten jo parempi mittari.Ymmärsinköhän oikein, mulla on joku 20 vuotta vanha perus multi meter ja näyttää 9V paristosta 9,16V tasajännitettä ja n. 10 sek. odottelun jälkeen laskee 0,00 Volttiin vaihtojännitettä.
Varaosat Toyota - Avensis 1998-2003 T22 | Motonet OyMiten olis vikakoodien luku? Onko jokaisella pytyllä oma puola? Vaihtaa puolien paikkaa ja katsoo, siirtyykö vika mukana.
-e-
Jaa, onko tuossa virranjakaja vielä?
Katopa sinne jakajan kannen alle, ettei ole kosteutta ja pahasti hapettumaa.
Niin ja tulpanjohtimien päät.
Tulpat/imansuodatin/bensansuodatin vaihtoon jos ei ole ajallaan jo vaihdettu.
Eipä motonetissa näytä kauheesti maksavan uusi virranjakajan kansi ja pyörijä sekä tulpat. Jopa ne tulpanjohdot vaikuttaa käyntiin eli saattaa lyödä läpi.Onkohan tuo 4A-FE?
Täytyy kokeilla.
En tiedä antaako ELM327 kovin tarkkaa vikakoodia.
Yksi puola vain mistä menee johto virranjakajaan.
Jakajan meinasin huomenna tsekata jos ehdin.
Se huomio tuli tehtyä, että ylämäissä tuppasi hyytymään enemmän. Ja tuolla kun se pari tuntia oli tien poskessa, niin lähti taas kylmänä käyntiin ilman mitään ongelmaa ja saatiin ajettua pihaan. Kesällä ei ollut mitään ongelmia käynnin suhteen eli kostea ja kylmä keli vaikuttanee asiaan.
Saattaa vaikka olla kosteutta jakajassa, joka sitten lämmetessään höyrystyy kanteen aiheuttaen häiriöitä. Avaa vaikka jakajan kannen käyntilämpöisestä koneesta ja antaa kuivua pellin alla tunnin-pari. Tulpanjohdot voisi olettaa pätkivän kylmänäkin, mutta voi kokeilla vaikka crc-käsittelyä niillekin.Onkohan tuo 4A-FE?
Täytyy kokeilla.
En tiedä antaako ELM327 kovin tarkkaa vikakoodia.
Yksi puola vain mistä menee johto virranjakajaan.
Jakajan meinasin huomenna tsekata jos ehdin.
Se huomio tuli tehtyä, että ylämäissä tuppasi hyytymään enemmän. Ja tuolla kun se pari tuntia oli tien poskessa, niin lähti taas kylmänä käyntiin ilman mitään ongelmaa ja saatiin ajettua pihaan. Kesällä ei ollut mitään ongelmia käynnin suhteen eli kostea ja kylmä keli vaikuttanee asiaan.
Kokeilisin ampua sinne, silloin kun se on sulana, ensin reilusti "WD-40" tai vastaavaa vettä syrjäyttävää kamaa, ja vasta sitten voiteleva öljy perään.Kyllä on yhtä juhlaa tämä talviautoilu, kun lämpötila sahaa edes takaisin nollan molemmin puolin ja sen seurauksena ovien lukot jatkuvasti jäässä. Kuskin ovi on pahin ja muilla ovilla ei olisikaan niin väliä. Alkaa vähitellen vituttaa kömpiä sisälle pelkääjän puolen oven kautta. Aseöljyä on lukkoihin kyllä laitettu.
Eikös noihin tiivisteisiin ole myynnissä jotain siveltävää jäätymisen estoa?Onkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia
SilikonipuikkoOnkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia
Tämänkaltainen mielikuva kieltämättä itsellänikin on, mutta kun ei ole moisista omakohtaisia kokemuksia.natsipakastimet?
Nyppää johto irti vastuksesta ja kokeile niin tietääAudissa olevan Defan letkulämppärin kun kytkee seinään niin autokatoksen vikavirtasuoja napsahtaa lähes samoin tein. Onko kokemusta meneekö nuo vastukset vai onkohan kaapelissa/liitoksissa jotain?
Voi olla, että lukitusmekanismi oven sisällä on jäässä tai että siellä on kosteutta, joten varmaan joutuisi käyttämään ovipahvia irti.Kokeilisin ampua sinne, silloin kun se on sulana, ensin reilusti "WD-40" tai vastaavaa vettä syrjäyttävää kamaa, ja vasta sitten voiteleva öljy perään.
Se, että lukkojen jäätymistä ei ole sinun kohdallesi sattunut ei tee siitä harvinaista tai ihmeellistä ilmiötä.Vaivaako nämä jäätyvät lukot jotain tiettyä automerkkiä/mallia, vai kipataanko sinne lukkoon jotain skeidaa? Itselle perin vieras tilanne, vaikka autojen kanssa tullut suhailtua reilut 20 vuotta. Joskus ovi toki ollut jäässä tiivisteistään, mutta se on yleensä raa'alla voimalla lähtenyt auki. Ja itsehän en käytä edes mitään lukko/aseöljyjä, vaan oman onnensa nojassa noi yleensä on olleet. Autotkin on kaukana tuliteristä.
Tiivisteisiin silikonia. Löytyy puikkona, spraynä ja rasvatuubina. Kaikki toimii samoin. Jos rasvatuubina ostaa niin ensin levitys ja antaa imeytyä ja ylimääräiset pyyhkäisee pois.Onkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia
Jep. Usein tulee oven repimisen sijasta aamulla käveltyä töihin kun ei tällä kertaa uskaltanut aukasta auton ovea, jos 20v vanhat tiivisteet ottaa vähän osumaaJa raa'alla voimallahan se tiivisteistä kiinni jäätynyt ovi kannattaa repiä, niin että tiivisteet varmasti lähtevät mukaan.
volkkari nyt ainakin on sellainen ollut 90-luvulta lähtien ainakin.Vaivaako nämä jäätyvät lukot jotain tiettyä automerkkiä/mallia, vai kipataanko sinne lukkoon jotain skeidaa? Itselle perin vieras tilanne, vaikka autojen kanssa tullut suhailtua reilut 20 vuotta. Joskus ovi toki ollut jäässä tiivisteistään, mutta se on yleensä raa'alla voimalla lähtenyt auki. Ja itsehän en käytä edes mitään lukko/aseöljyjä, vaan oman onnensa nojassa noi yleensä on olleet. Autotkin on kaukana tuliteristä.
Kannattaa ostaa puikko missä se silikoni on samassa muodossa, kuin stick deodorantissa tai huulirasvassa missä pohjasta pyörittämällä saat sitä nostettua ylöspäin. Olen nuo venttiilillä olevat todennut huonoiksi.Onkos muut törmännyt siihen ongelmaan että kun silikonipuikolla sivelee tiivistettä niin vaikka kuinka puristaa ja painaa puikkoa niin silikonia ei aina tule siihen pehmusteeseen? Vai onko mulla väärä tekniikka? Siinähän on vissiin jonkinlainen venttiili jota pitää painaa jotta silikonia tulee?
Itte käytän tuota/vastaavaa talvella aina pesun jälkeen, suihkaus huoltoasemalta saatuun kuivauspaperiin/-pyyhkeeseen ja sillä pyörittää tiivistepinnat todella nopeasti.Kannattaa ostaa puikko missä se silikoni on samassa muodossa, kuin stick deodorantissa tai huulirasvassa missä pohjasta pyörittämällä saat sitä nostettua ylöspäin. Olen nuo venttiilillä olevat todennut huonoiksi.
Glykoli. Jäähdytysnestettä sinne tiivisteeseen sivelee niin ei varmaan jäädy.Onkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia
Varsinkin Calixit. Jos ei niiden tiivisteet vuoda kosteutta sisään, eli vikavirtasuojat paukkuu, niin sitten vastukset palaa. Defat on minusta kestävämpiä.Hajonneet vastukset on ihan yleinen vika.
Luulis defoissa menevän samanlailla, kuitenkin niin yksinkertaista teknologiaa. Enemmän uskoisi olevan käytöstä riippuvaista, jos löytyy vaikka katkova lämpötolppa niin ei kauheasti mikään kestä.Varsinkin Calixit. Jos ei niiden tiivisteet vuoda kosteutta sisään, eli vikavirtasuojat paukkuu, niin sitten vastukset palaa. Defat on minusta kestävämpiä.