Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Welmari, 21.10.2016.

  1. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 374
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nimenomaan. Varmaan osittain johtuu että noin vanhassa LEDit olivat ”uusi juttu”. 10 vuodessa hintaa kertyy toki hehkuva enemmän.

    Toki meneehän noita vieläkin jos Esson baariin on uskomista; parin tonnin BMW laserit tai LEDit vituttaisi vielä enemmän. :D
     
  2. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 320
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    2011 1.6 TDI Passat, johon vaihdettu EGR-venttiili ja polttoaineen siirtopumppu Volkkarin alkuperäisillä varaosilla. Sen jälkeen tullut kakkosvaihteella puolikaasulla kiihdyttäessä 2000-2500RPM kuminauhamaista epäröintiä, jota voisi ehkä sanoa nykimiseksi. Mikähän tuon aiheuttaa? Voiko viallinen EGR-venttiili aiheuttaa tuollaista vai eikö saa tarpeeksi polttoainetta uudella pumpulla?
     
  3. Hammu

    Hammu

    Viestejä:
    630
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Väyrysomistajan normipäivä .... :beye:

    IMG_20191019_144212.jpg
     
    Hair ja spacecat tykkäävät tästä.
  4. Holpikka

    Holpikka

    Viestejä:
    268
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    kaksoismassa loppu? semmosta löysää nylpytystä?
     
  5. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 320
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Ei ole kaksoismassan nypytystä. Semmosta pientä arpomista kaasussa.
     
  6. Jha

    Jha

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eikä 1.6 b7 passateissa ole edes kaksoismassaa. Suuttimiahan noista on mennyt, eli voisko olla silläpuolella vika. Jos polttoaineen saannissa vikaa luulisi olevan vikakoodi ainakin rail paineesta.
     
  7. Jo_Hani

    Jo_Hani

    Viestejä:
    73
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Mk2.5 focus farkkuun (2009/130tkm) tuli tehtyä koiranluu/takajarrurempat, ilmeni samalla et takalaakeritkin vähän ääntävät kun siinä niitä pyöritteli ilman jarruja. Mut suurin ketutus oli takaiskarit jotka oli myös ideana vaihtaa, mut eihän itsellä ollutkaan tarpeeksi pitkiä räikkävarsia että ylempiin muttereihin ylettäisi... Kelen ahtaat ja pitkät "käytävät" jätetty avaimille et saisi irroitettua.

    Huomaa että auto on ollut eläkeläisellä 5v ennen omaa omistusta, 2014-2019 välisenä aikana kun paperien mukaan oli tullut vain about 15tkm mittariin.
     
  8. sf78

    sf78

    Viestejä:
    314
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Toi on ns. drainage valve mistä lasketaan suolavedet pois ettei pääse happanemaan sisältäpäin. Kyllä ne on kaikki miettiny siellä tehtaalla valmiiks.
     
    spacecat, SR50La, bypass ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  9. Hammu

    Hammu

    Viestejä:
    630
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Portaaton ja automaattinen camberin ja maavaran säätö on myös upea, harmi että toimii vain toiseen suuntaan :(
     
    SR50La ja bypass tykkäävät tästä.
  10. Divvy

    Divvy

    Viestejä:
    1 290
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.

    2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
     
  11. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    711
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Kivi renkaassa, sipsuttaa asfaltilla?
     
  12. iGmole

    iGmole

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    17.07.2017


    Jumalaare, huihain ovi aukeaa taas. Ja kuten arvata saattoi, hyundain selitykset lukkomekanismin vaihtopakosta olivat täyttä paskaa, kympin vaijeri ja parikybää perhetutulle asennuksesta. Oon tässä kuunnellut musaa ja aukonut ovea puol tuntia koska mä voin.
     
    spacecat ja dot1q tykkäävät tästä.
  13. Bauer

    Bauer

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Voi olla se kiva renkaassa tai renkaan runko rikki. Jos vaihtaa vasemman puolen renkaat keskenään ja ääni vaihtaa paikkaa niin tietää vian olen renkaassa. Jos kiveä ei löydy niin luultavasti renkaasta runko rikki
     
  14. ikis

    ikis

    Viestejä:
    32
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tai sit simppelisti ottaa talvirenkaan tasapaino jarrusatulaan yms muuhun kiinni?
     
  15. dot1q

    dot1q

    Viestejä:
    784
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    Oma 5 eurosenttiä veikkausta menee jarrupalojen "kitinän estolevyille" jotka on siinä jarruikeen ja jarrupalan välissä. Vähän poissa paikaltaan - sen verran että osuu jarrulevyn ruosteisiin.

    Vaihdettiinko vain yksi jarrupala vai palat ja "hilppeet" myös?
     
  16. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Veikkaisin vahvasti sellaista vaihtoehtoa että vanteen tasapainotuspaino ottaa jarrusatulaan kiinni hieman.
    Mulla oli täsmälleen sama ongelma ja se kuulostaa ihan sipsuttamiselta. Ääni kuuluu sitä useammin mitä kovempaa rengas pyörii.
    Kun otat renkaan irti ja katsot jarrusatulaa, näetkö siinä kirkkaalle metallille kuluneen kohdan. Itse viilalla hieman hioin jarrusatulaa siitä kohdasta johon tasapainotuspainot ottivat kiinni.
     
  17. TommyKoo

    TommyKoo

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    02.10.2018
    Mikähän on autossa vikana, kun etujarrulevyt kieroutuvat kerta toisensa jälkeen uudestaan, vaikka mitä tekisi? Auto on Seat Toledo 1.9tdi -04 ja autoon on tehty jarrujen tiimoilta seuraavat asiat:

    -Etupyöränlaakereiden vaihdon jälkeen uudet levyt ja palat, jotka menivät muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen kieroiksi.
    -Seuraavaksi Brembon levyt ja palat ja ennen asennusta tietty napojen ja kaikkien kilkkeiden tolkuttoman huolellinen putsaus. Nämä kestivät suorina arviolta 5tkm.
    -Tässä vaiheessa löysin Tampereelta puljun, joka sorvaa levyt autossa kiinni. Tämä korjaus kesti parisen vuotta (20tkm), kunnes jarrut yhtäkkiä motariajon jälkeen ravistivat jarrutuksessa.
    -Seuraavaksi vaihdoin alle nuo ensimmäiset levyt, jotka sorvautin suoriksi perinteisellä tavalla. Tässäkin asennuksessa putsasin tietty navat huolellisesti ja uusin liukutapit yms.. Kestivät ehkä tonnin suorina ja sen jälkeen karsea jäkätys. Tässäkin tapauksessa levyt menivät pitkän maantieajon aikana kieroiksi, enkä juurikaan käyttänyt jarruja tuolla matkalla.
    -Kokeilin vielä pyöräyttää toisen puolen jarrulevyn navassa ympäri, mutta ei mitään vaikutusta. samalla tavalla ravistaa.

    Jarrut toimivat muuten normaalisti, eli ottavat hyvin, eivät laahaa/lämpene ja jarruvoimien ero oli katsastuksessa nolla. Tuli mieleen, että olisiko tuossa pyöränlaakereiden vaihdon yhteydessä tapahtunut navoille jotain? Tästä on jo monta vuotta aikaa, mutta muistan pyöränpulttien olleen aivan älyttömän tiukalla molemmilta puolilta rempan jälkeen. Korjauksen teki siis korjaamo ja pulttien kiristys lienee tapahtunut pulttipyssyllä.

    Toinen vaihtoehto voisi olla vetareiden sisemmät nivelet, mutta auto ei kyllä ravistele kiihdytettäessä ollenkaan ja jarrujen väpätyksen tuntee jarrupolkimessa selvästi...
     
  18. bypass

    bypass

    Viestejä:
    141
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Perustarkistuksena katsoisin vielä mahdolliset letkujen ilmavuodot huolella läpi ennen isompia remppoja.
     
  19. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Täällä ilmoittautuu auton omistaja jolla samanlainen ongelma.
    Eli Megane vm2000 vaihdettiin etujarrulevyt ja vasen etujarrulevy on mennyt jo 3 kertaa kieroksi. Siihen on vaihdettu levyjä, liukutapit, jarrusatula. En enää keksi mikä voisi olla ongelma. Laatuosia olen remontissa käyttänyt. Olen antanut ongelmalle periksi ja jarrut täristää. En jaksa enää asialla stressata.
    En tiedä vaikuttaako asiaan mutta en laittanut aikoinaan sitä pientä ruuvia jarrulevyyn jolla se olisi kiinnitetty napaan.
     
  20. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    711
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Miksi et laittanut?

    Onko jarrulevyjen suojakilvet ehjät ja paikallaan?
     
  21. DaKyy

    DaKyy

    Viestejä:
    471
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    @TommyKoo @teho75
    Onko yhteinen nimittäjä laakerin/laakereiden vaihto?
    Olkavarren saa rikki prässäämällä laakeria ulos ilman lukitussokan irrottamista. Kun olkavarsi on prässätty rikki, asettuu satula väärään kohtaan jarrulevyyn nähden. Seatin laakerikonstruktiosta ei ole hajua, mutta Meganessa voisi tuon tyyppinen olla.

    Ei sillä ite olisi jotain noin idioottimaista tullut tehtyä... :cigar2:
     
  22. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Jostain syystä ajattelin että en laita sitä pientä ruuvia. Mutta levy levyhän on varsinaisesti kiinni navassa neljällä pyörän pultilla. Mun autossa ei ole jarrulevyjen suojakilpiä.
     
  23. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Yhteinen tekijä on jarrulevyn vaihto laakerin vaihto. Laakerini on vaihdettu vuosia aiemmin kuin jarrulevy. Laakeri on vaihdettu samana vuonna kuin jarrulevyt.
    @DaKyy
     
    Viimeksi muokattu: 21.10.2019
  24. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 782
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei sillä ruuvilla väliä ole siinä mielessä.
     
  25. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Prkl onko mun etupyörän laakeri asennettu väärin?
     
  26. DaKyy

    DaKyy

    Viestejä:
    471
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    @teho75
    Sitä on melko hankala päällepäin todeta, onko vika olkavarressa. Kyseessä voi olla pienikin heitto. Lisäksi satulan korvakkeita vasten laakeria prässätessä voi toinen satulan korvakkeista vääntyä, jolloin satula asettuu vinoon levyyn nähden. Jotkut olkavarret ovat aika hankalan muotoisia, joten tuollaisia lapsuksia voi joskus käydä.

    Melkein pitäisi purkaa asetelmaa sen verran, että pystyy tönärillä mittailemaan miten satula asettuu levyyn nähden kun levyä pyörittelee. Ja soikeaa levyä vasten tuo mittailu on tietysti hankalaa.
     
  27. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Okei

    En ala tässä vaiheessa enää tutkimaan miksi jarrut täristää. Pääasia että menee leimasta läpi. Sen verran iäkäs auto että ei mua haittaa.
     
  28. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    711
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Saako katsastuksessa jarrut täristää/ravistaa?
     
  29. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Mulla on täristänyt jo yli 3 vuotta ja leima on tullut.
     
  30. TommyKoo

    TommyKoo

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    02.10.2018
    Seatissa on sama rakenne kuin Golf IV:ssä. Onnistuin muutamalta ulkomaiselta foorumilta löytämään sellaisen tiedon, että pyöränpultit ylikiristämällä saa navan väännettyä ja alkaa kuvailemani täristyshelvetti. No, eipä tuo vääntynyt napa toki ihan ainut mainitsemiani oireita aiheuttava vika ole. Ps. katsastuksessa mainitsin täristyksestä ja katsastusmies tosiaan mainitsi oikealla puolella olevan enemmän vipatusta. Meni katsastuksesta läpi että heilahti.
     
  31. DaKyy

    DaKyy

    Viestejä:
    471
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näyttää tuo laakerikonstruktio sellaiselta, että sen vaihdon ryssimällä olkavarren saa kyllä hajalle jos ei tiedä mitä tekee. Eli voi olla olkavarsi tai itse napa syyllinen.
     
  32. TommyKoo

    TommyKoo

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    02.10.2018
    Jeejee. Toisaalta ei viitsisi muutaman tonnin autoon lähteä tekemään isoa remonttia, mutta toisaalta ajo on ollut tähän asti kohtuullisen edullista ja mukavaa. Osat saisi toki kohtuullisen halvalla netistä, eli muutamalla satkulla voisi mahdollisesti saada kuntoon.
     
  33. Oscar

    Oscar

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    23.02.2017
    Honda Civic Sedan 2009 ja hylätty katsastus. Takajarruvoimien ero liian suuri (40%). Jarrunesteet vaihdettu kesällä, jarrulevyt ja palat ok. Voiko vika olla paljoa muualla kuin jarrusatulassa, meneekö kokonaan vaihtoon? Jarrumäntäkään ei ihan jumissa voi olla kun 0,9kN tuli tulokseksi?
     
  34. teho75

    teho75

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Joitakin vaihtoehtoja tulee mieleen:
    -jarrupiiriin on päässyt vahingossa ilmaa jarrunesteen vaihdon aikana eli säiliö mennyt epähuomiossa tyhjäksi ja sit imassu ilmaa. Vaihdoitko itse jarrunesteet kesällä?
    -jarrusatula on vaihtokunnossa
     
  35. Oscar

    Oscar

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    23.02.2017
    Liikkeessä vaihdettu, mutta toki sielläkin saatetaan tuuhioida.
     
  36. aild

    aild

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Helposti, ite kävin kesällä vaihdattamassa korjaamolla uuden takajarrusatulan, ekalla kerralla jarruissa ilmaa, huomasi heti pehmeästä ja liian syvälle menevästä polkimesta, toisella kerralla ilmat saatiin pois mutta automaattinen käsijarrun kiristin ei enää toiminut, kolmas kerta toden sanoi ja auto tuli kuntoon. Ei se oo niin helppoa korjaamoillakaan. :D
     
  37. DonX

    DonX Tukijäsen Team Retro Köyhä

    Viestejä:
    218
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tässä nokkahihna joka vaihdettiin. Oliko jo aika?
    20191002_171708.jpg
    Nyt sitten autodoc
    Lähetti väärän osan.
    20191021_172612.jpg
    Aijai
    Hirmu räplääminen, kun ei tahdo saada käsijarruun tarpeeksi jarruvoimaa
    Huomenna viimeinen leimapäivä
     
    spacecat tykkää tästä.
  38. Holpikka

    Holpikka

    Viestejä:
    268
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Ettei tuo kartio lähde irti tuosta vanhasta pallonivelestä?
    E:eipä sittenkään näytä olevan saman paksuinen
     
  39. TommyKoo

    TommyKoo

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    02.10.2018
    Vielä tuli Seatin täristävistä jarruista mieleen, että jarrulevy ei autossa tehtävän sorvauksen aikana vipottanut ulkokehältään, vaan sorvi alkoi jauhaa epätasaisesti vasta lähempänä napaa. Voikohan napa mennä ns. kukalle?
     
  40. iGMAS

    iGMAS

    Viestejä:
    161
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikö korjaamot tulisi testaa autoja sen jälkeen kun on korjattu että on oikeasti kunnossa?

    Missä päin Suomea on täällaisia nyrkipajoja? :dead::(
     
  41. aild

    aild

    Viestejä:
    478
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Niinhän sitä luulis. :confused: pohjanmaalla. Pointsit siitä että takuukorjauksena meni, se nyt olis vielä puuttunu että olis kahdesta ylimääräisestä korjauskerrasta pitäny maksaa, näitäkin on nähty, mut kyllähän se otti päähän viedä auto monta kertaa takas.
     
  42. neoadec

    neoadec

    Viestejä:
    37
    Rekisteröitynyt:
    13.08.2017
    Kyllä, sen navan saa hieman solmuun (laakerin vaihdossa mokattu / liian tiukalle ammuttu pyöränpultit), jolloin on tuo tuttu tärinä jarru efekti tulee
     
  43. Trespasser

    Trespasser

    Viestejä:
    131
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eihän ne aina, ja joskus tulee vikoja, mitä ei heti ekassa koeajossa näy.

    Itse teetätin automaattilaatikon korjauksen tossa jokin aika sitten. Soittelivat, että auton saa hakea aamulla pois, kunnossa on, ja paljon on koeajettu että varmasti toimii. Mittarin mukaan olikin ajettu ihan reilusti, yli 100km verran (tää oli sovittu, eli ei huviajelua kuitenkaan).

    Aamulla menin hakemaan autoa, enkä päässyt edes parkkiruudusta pois. Auto sammui aina, kun vaihteen pisti päälle. Ihan sama oliko pakki tai D. Huollolla oli kuitenkin hyvin selkärankaa, kun laatikon uudelleenavauksen jälkeen soittivat ja kertoivat asentajan mokanneen. Oli laittanut (solenoidien) uudet tiivisteet poistamatta vanhoja alta ja jotain muuta "pientä". Lopputulos on kuitenkin vallan mainio, eikä sinällään ole valittamista huollostakaan. Joskus niitä virheitä sattuu, ja niin kauan kun virheet korjataan asiallisesti, ei haittaa mua.
     
    Ihmemies, SR50La ja Kidov tykkäävät tästä.
  44. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    2 077
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se on kyllä hyvä jos vielä löytyy firmoja jotka myöntää kun mokaa. Näin sen pitäisi aina olla mutta suht harvinaista
     
    SR50La, Merkava ja Trespasser tykkäävät tästä.
  45. puolinudisti

    puolinudisti

    Viestejä:
    213
    Rekisteröitynyt:
    11.06.2017
    tästä tuli mieleen,kun eräs ammattikoulun opettaja joskus kertoi oppilaiden bravuuri mokaksi omiin autoihin öljyjä vaihtaessa että vanhasta öljynsuodattimesta jää tiiviste öljynsuodattimen jalkaan ja kohta uudet öljyt on nosturin ja ulko-oven välillä :D
     
    Ihmemies, SR50La ja Trespasser tykkäävät tästä.
  46. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 782
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo on tullu itekkin joskus tehtyä kun kahdennentoista kaljan jälkeen jäärataromuun öljyjä vaihtelin..
     
  47. helppo92

    helppo92

    Viestejä:
    326
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaksi autoa nyt ollut ja molemmista pitänyt jakopää rempata.

    Entisestä Octavia 1,4 TSI:stä kirjoittelin jo tuonne VAG ongelmien ketjuun aiemmin. Lyhyesti maahantuoja korvasi lähes koko lystin (200 € jäi maksettavaa) seitsemän vuotta vanhaan 150t km ajettuun autoon.

    Nyt sitten pyysin ensimmäisessä huollossa F20 116i 2011 bemarille tarkistamaan jakoketjun kunnon. Piti ehkä jo hieman ääntä ja yhdessä toisessa vaihtoautossa oli samoilla kilometrimäärillä tehty tuo remppa. Totesivat jakopään pitävän ääntä ja mittasivat ketjun venyneen eli rempalle tarvis. Ei kuitenkaan vielä kriittinen tilanne. No kysyin sitten ensimmäisenä onko Bemarilla mitään kampanjaa näihin ja tuleeko maahantuoja millään tavallaa vastaan tapauksessa. Autolla ajettu 100t km ja ikää vuosi enemmän mitä Ocun kanssa oli. Molemmissa täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria. Bemarin tapauksessa maahantuoja/valmistaja ei kuitenkaan korvaisi mitään.

    No onneksi tein järkevän ratkaisun ja autoa ostettaessa otin 20t km 1 vuosi finntakuun osittain juuri tämän tyyppivian takia. Lopulta ei siis jäänyt itselle mitään lisää maksettavaa (Finntakuu maksoi 390 €) tästä jakopään rempasta. Liike suoraan hoiti koko prosessin ja ite piti vaan auto viedä pajalle noin 24h ajaksi. Kustannusarvio työlle on noin 1500 €, jos omasta pussista joutuisi maksamaan ja jakopää ei ole vielä mitään rikkonut. Uudet päivitetyt osat piti tulla sisälle, jotka toivottavasti hieman kauemmin kestää.

    Jatkossakin näköjään kannattaa ottaa joku vaihtoauton "takuu" ja teettää ensimmäinen huolto merkkiliikkeessä sekä kertoa kaikki mahdolliset vikaepäilyt. Mitään muutaa vikaa Bemarista ei laajassa tarkastuksessa löytynyt kun se tuossa määräaikaishuollossa sattui sopivasti olemaan nyt.
     
  48. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    2 077
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onhan tuossa käytetyssä autossa myös kuluttajansuoja mukana. Jos siitä löytyy mitään kriittistä puolen vuoden sisällä niin oletetaan sen olleen siinä jo myyntihetkellä, eli liikkeen on pakko tulla vastaan ellei halua mustalle listalle.
     
  49. helppo92

    helppo92

    Viestejä:
    326
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tokihan se on, mutta huomattavasti vaivattomampaa tuommosen "takuun" kanssa ja kestäähän tuo myös kauemmin. Ei välttämättä se ensimmäinen huolto satu juuri ekan 6 kk sisään ja erillinen tarkastushuolto maksas sitten vaan lisää. Tuo 400€ on vielä järkevä hinta, mutta paljoa enempää tuosta ei kyllä viittisi maksaa. BMW premium selection autoissa oliskin sitten jo 40t km ja 2 vuotta.
     
  50. Trespasser

    Trespasser

    Viestejä:
    131
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Niinpä. Tosin, olihan tällä se vaikutus, että jos jatkossa tulee jotain huoltoja mihin ei ole itsellä tiloja/työkaluja/aikaa tai osaamista tehdä, niin varmasti tulee vietyä samaan paikkaan huoltoon.