En usko, että mitään merkitystä on.Vag, liikkeessä tähän asti huollettu. Lähinnä onko jollain tulppien itse vaihtamisella merkitystä kun auto menee joskus 200k ajettuna vaihtoon?
En usko, että mitään merkitystä on.Vag, liikkeessä tähän asti huollettu. Lähinnä onko jollain tulppien itse vaihtamisella merkitystä kun auto menee joskus 200k ajettuna vaihtoon?
Eivät ole audeja, mut vastaavia vikoja on korjautettu:Audi A6 vuosimallia 2007 bensa automaatti. Auto ollut minulla parisen viikkoa.
Peruutustutka ei toimi. Peruutustutkasta puuttui sulake. Sen lisäämällä tekeen nyt sen, että pienen hetken ajan keskinäytössä vilahtaa peruutustutkan näyttö kun peruutusvaihteen kytkee päälle. Mitään ääniä ei kuulu. Perus OBD ELM mokkulalla ja Android car scanner softalla vikakoodeja ei löytynyt. Olisiko ajatusta, mitä kannattaisi tutkia? Ihan vielä en ole valmis sijoittamaan VAG koodinlukijaan koska ilman peruutustutkaakin pärjää.
Toinen vika on polttoainemittari. Se näyttää koko ajan noin varttitankkia ihan sama minkä verran polttoainetta on. Viisari liikkuu hieman mutta logiikka ei ole auennut. Joskus näyttää hieman yli vartin ja joskus alle. Toimintamatkamittari kuitenkin tuntuu toimivan. Sen verran etsin että johtosarjavikaa pumpussa tankissa sekä mittariston päivitysvikoja näissä on ollut, mutta kuulostaako tämä tutulta? Tuntuu oudolta että toimintamatka päivittyy, mutta mittari näyttää mitä sattuun.
Varmaa tietoa ei ole mutta veikkaan pääsylinteriä joka päästää ilmaa järjestelmään jolloin orjasylinteri lyö tyhjää. Nestevuotoja? Miten ilmasit kytkinpedaalin ollessa lattiassa; jarrusatulasta letku säiliöön ja jarruja pumppaamalla?Onko varmaa tietoa kellään. missä vika?
A4 B5 1.8T etuveto
yks kaks kytkintuntuma meni ihan lattiaan. Toimi kyllä mutta oli aivan on/off ja ihan lattiamatossa kiinni se "bite point". Ja siinä ennen sitä se kytkimen liike aivan tunnoton/höyhenenkevyt, ei mitään vastusta
Sitten auto seiso parkkiksella. Kerran polkasin kytkintä - jäi lattiaan. Käsin piti nostaa. Ja ei ottanut vaihteita silmään kuin väkisin koska kytkintä ei saanut enää irrottamaan ollenkaan.
Ilmasin kytkimen, jolloin toiminta palasi tuohon ensimmäiseen vikatilanteeseen, ja pystyi taas ajamaan.
Ei näkynyt missään nestevuotoja, en kyllä kovin hyvin nähny kuskin jalkotilaan että mitä siellä on.Varmaa tietoa ei ole mutta veikkaan pääsylinteriä joka päästää ilmaa järjestelmään jolloin orjasylinteri lyö tyhjää. Nestevuotoja? Miten ilmasit kytkinpedaalin ollessa lattiassa; jarrusatulasta letku säiliöön ja jarruja pumppaamalla?
Ilmausventtiili auki pumppasit kytkinpoljinta edes takaisin ?Ei näkynyt missään nestevuotoja, en kyllä kovin hyvin nähny kuskin jalkotilaan että mitä siellä on.
kytkimen työsylinteriin letku, ja avasin nippaa, sitten heilutin kytkinpoljin ylös alas niin että neste meni letkun kautta säiliöön takaisin.
juuIlmausventtiili auki pumppasit kytkinpoljinta edes takaisin ?
Silloin ei taida painetta tulla kytkimelle.. Lainaus "jarrusatulasta ilmausruuvi auki, työsylkästä ruuvi auki ja letku väliin ja pumppaa jarrulla "
Kahdesta eri vuotavasta kartiosta repii ilmaa sekaan. Ja ilmaus suunta vähintäänkin mielenkiintoinen.Silloin ei taida painetta tulla kytkimelle.. Lainaus "jarrusatulasta ilmausruuvi auki, työsylkästä ruuvi auki ja letku väliin ja pumppaa jarrulla "
Luultavasti yksi tai useampi peruutustutkan anturi on rikki. Tekee tuollaista, kun on pidempään antureita rikki. Luultavasti nuo perus yleismalliset mokkulat ei osaa keskustella parkkitutkan yksikön kanssa.Audi A6 vuosimallia 2007 bensa automaatti. Auto ollut minulla parisen viikkoa.
Peruutustutka ei toimi. Peruutustutkasta puuttui sulake. Sen lisäämällä tekeen nyt sen, että pienen hetken ajan keskinäytössä vilahtaa peruutustutkan näyttö kun peruutusvaihteen kytkee päälle. Mitään ääniä ei kuulu. Perus OBD ELM mokkulalla ja Android car scanner softalla vikakoodeja ei löytynyt. Olisiko ajatusta, mitä kannattaisi tutkia? Ihan vielä en ole valmis sijoittamaan VAG koodinlukijaan koska ilman peruutustutkaakin pärjää.
Toinen vika on polttoainemittari. Se näyttää koko ajan noin varttitankkia ihan sama minkä verran polttoainetta on. Viisari liikkuu hieman mutta logiikka ei ole auennut. Joskus näyttää hieman yli vartin ja joskus alle. Toimintamatkamittari kuitenkin tuntuu toimivan. Sen verran etsin että johtosarjavikaa pumpussa tankissa sekä mittariston päivitysvikoja näissä on ollut, mutta kuulostaako tämä tutulta? Tuntuu oudolta että toimintamatka päivittyy, mutta mittari näyttää mitä sattuun.
tolleen mä kuiteski ennen oon ilmannu kaikki kytkimet, esim työsylkyn vaihdon kanssa, ja aina toiminu...tietty joo pääsylinterin on oltava ehjä, eihän se muuten toimi.Silloin ei taida painetta tulla kytkimelle..
On.onko etuvalo = parkkivalo?
Kyllä pitää olla laiska ihminen jos käy hakemassa katsastuksesta merkinnät vikalistaan _useasta_ toimimattomasta polttimosta, ei voi laittaa edes osaamattomuuden tai välineiden puutteen piikkiin.Starletti pomppasi katsastuksessa. Onko tuo O2 vuoto / lambda aina vuotava pakoputki vai voiko itse anturissa olla häikkää? Eikös silloin myös muut arvot olisi pielessä?
Entäpä tuo valaisin homma: jos molemmat etuvalot ei toimi, niin miten lähivalon kuvio on voitu tarkistaa, vai onko etuvalo = parkkivalo?
No voin sen verran paljastaa, että ei ole oma auto. Mites toi O2?Kyllä pitää olla laiska ihminen jos käy hakemassa katsastuksesta merkinnät vikalistaan _useasta_ toimimattomasta polttimosta, ei voi laittaa edes osaamattomuuden tai välineiden puutteen piikkiin.
Kyllä se vuotoon viittaa. En nyt löydä mitään hyvää sivua missä noita olisi avattu, mutta minä etsisin vuotoja putkestaNo voin sen verran paljastaa, että ei ole oma auto. Mites toi O2?
Se voi olla missä tahansa ilmamassamittarin ja lambdan välissä. Itse veikkaisin imupuolta.No voin sen verran paljastaa, että ei ole oma auto. Mites toi O2?
Vaihtoon vaan. Ei kannata mitään kittejä pistää, kun eivät kuitenkaan kestä.
Tuosta taitaa hieman vuotaa. Jos tukkii pakoputkenpään, niin on lievä vuoto havaittavissa. Riittääköhän kiristäminen vai jotain paikkauskittiä sinne väliin. Putki liikkuu toisen sisällä jos painaa pakoputken päästä.
Vanhasta kyse niin antaa jonkun hitsata tiiviiksi. Helppo paikka.Se voi olla missä tahansa ilmamassamittarin ja lambdan välissä. Itse veikkaisin imupuolta.
No nyt on pakoputki kittiä laitettu ja kiristetty side. Lambda myös näytti piirtävän käppyrää, tosin melko laiskasti mutta kuitenkin. Huomasin, että pakoputkesta tulee valkoista savua. En sitten tiedä onko vaan kondessivettä putkessa kun on ollut vain vähän ajossa vai onko kannentiiviste menossa. Kaveri menee katsastamaan uudestaan ensiviikolla, niin sittewn selviää auttoiko.On kyllä avutonta suorittamista. Olit jo siellä alla, niin 10 sekuntia olis vienyt siteen kiristys.
Oskiloskooppi tutkimuksissa täytyisi olla kytkentäkaavio ja arvot jostain saatavilla. Muuten lähinnä hyödytöntä. Ja hyvä viritys pakoputkessa kun olit jo alla.No nyt on pakoputki kittiä laitettu ja kiristetty side. Lambda myös näytti piirtävän käppyrää, tosin melko laiskasti mutta kuitenkin. Huomasin, että pakoputkesta tulee valkoista savua. En sitten tiedä onko vaan kondessivettä putkessa kun on ollut vain vähän ajossa vai onko kannentiiviste menossa. Kaveri menee katsastamaan uudestaan ensiviikolla, niin sittewn selviää auttoiko.
Sainpa tämän projektin alle niin tilanne se että huomenna haen motonetistä uuden joustoliittimen. Putken ulkohalkaisijaksi mittailin 59mm niin ilmeisesti tuo 60,5mm olisi oikeaa kokoa?Hylky tuli katsastuksessa. Putki vuotaa. Näyttää siltä että ei tuota saa fiksattua pitäväksi millään? Vinkkejä otetaan vastaan.
Onko noi parin-kolmen satasen katalysaattorit ihan ok tilalle?
a6394901714 for sale | eBay
On muroihin kusemista, jos hitsaa pakoputken liitoksia kiinteiksi.Vanhasta kyse niin antaa jonkun hitsata tiiviiksi. Helppo paikka.
Kannattaa vähintään heftata autossa paikallaan ollessa. Vaikka osuisi sinne päin, kun hitsaa irti autosta, tulee uusi jousto-osa olemaan lyhytikäinen jäädessään pinteeseen.Sainpa tämän projektin alle niin tilanne se että huomenna haen motonetistä uuden joustoliittimen. Putken ulkohalkaisijaksi mittailin 59mm niin ilmeisesti tuo 60,5mm olisi oikeaa kokoa?
Joustoliitin motonet
Nyt pitäisi vielä keksiä missä tuon kävisi hitsauttamassa kiinni. Ketään Lahden suunnalta tai lähistöltä jota kiinnostaisi tuo vaikka jo huomenna hitsailla kiinni korvausta vastaan tietysti? Oli tuo kannake kanssa irronnut niin pitäisi sekin hitsailla.
Tarkoitatko tällä kannakeen vai jousto-osan hitsausta? Kannakkeen jämät katissa kiinni niin näkee selkeästi mihin asentoon se siihen kuuluu. Jousto osaa taas käsittääkseni ei voi muuten hitsata kuin vain yhteen asentoonKannattaa vähintään heftata autossa paikallaan ollessa. Vaikka osuisi sinne päin, kun hitsaa irti autosta, tulee uusi jousto-osa olemaan lyhytikäinen jäädessään pinteeseen.
Oikeastaan ihan sekä-että. Jos nuo osat ovat sellaisia, että menevät helposti oikein, eiköhän se sitten onnistu noinkin.Tarkoitatko tällä kannakeen vai jousto-osan hitsausta? Kannakkeen jämät katissa kiinni niin näkee selkeästi mihin asentoon se siihen kuuluu. Jousto osaa taas käsittääkseni ei voi muuten hitsata kuin vain yhteen asentoon
Poraamalla ja vastakierre tapilla, tai sitten hitsaamalla mutteri siihen pultin tynkään (saattaa vaatia muutaman uusinnan ennen kuin irtoaa).Onko jotain kotikonstein saada katkennut pultti pois? Katkesi yhtä eturengasta vaihtaessa. Vai vienkö suoraa suosiolla jonnekin?
Yksi viidestä meni rikki niin tuolla varmaan kehtaa ajella sen verran että saa huoltoon tai haettua varaosat.
Tarkistelisin et kaikki pultit on olemassa ja kiireellä. Kuulostaa siltä et jotain on löysällä ja pärisee.Moikka,
Minulla auto ääntää toisinaan tyhjäkäynnillä melkoisen isolla äänellä. Video ohessa eiliseltä.
Tekee myös ajossa sitä, aivan kuin resovoiva ääni olisi, koska ääni katoaa kun kerrosluku nousee yli 2000 r/min
Onko kokemusta mikä voisi ääntää noin?
Edit. Aavistus itsellä on. Pakoputken lämpösuojapelti. Siitä tullut näemmä joskus mainintaa, että löysällä.
Käyn huomenna varmistaan
Lanceri ääntää
Niin, jos pultti on kiinni kierteellä, eikä booreilla, kuten ne usein ovat. Eli vähän autokohtainen juttu ja pitää selvittää, ennenkuin alkaa riehumaan.Poraamalla ja vastakierre tapilla, tai sitten hitsaamalla mutteri siihen pultin tynkään (saattaa vaatia muutaman uusinnan ennen kuin irtoaa).
Toki juu riippuu siitä onko autossa mutterit vai pultit renkaan kiinnitykseen. Eli jos pultti kiinnitys niin toi toimii jos taas mutteri niin voi onnistua vain lyömällä vanha navasta irti.Niin, jos pultti on kiinni kierteellä, eikä booreilla, kuten ne usein ovat. Eli vähän autokohtainen juttu ja pitää selvittää, ennenkuin alkaa riehumaan.
Ja tähän projektiin saatiin päätös. Nahka vaihdettu ja oireilu loppui siihen.Ei vuotanut pakokaasuja jäähdytinnesteeseen päin, vaan aina auton ollessa lämmin ja seisoessa vuosi nesteet palotilaan.
Ei niin paljoa että olisi näkynyt vielä jäähdytysnesteen tasossa, mutta kameralla lämpimään koneeseen katsen sinne palotilaan ilmaantui jäähdytysnestetippoja. Nyt kansipahvin vaihdossa, laitetaan samalla jakopään ketjunkiristintä etc. niin eiköhän tuolla ajele taas jonkin aikaa.
Mikä auto kyseessä ja miten tuo oireili?Ja tähän projektiin saatiin päätös. Nahka vaihdettu ja oireilu loppui siihen.
Onko kuskin ja apukuskin puolen ilmavirran lämpötiloissa eroa? Kuuluuko kojelaudan alta mitään epämääräisiä ääniä? Muovista nakutusta, kitinää tai muuta?Mazda 6 GH, 2008. Automaatti-ilmastoinnin logiikkaa olen ihmetellyt. Tuntuu, että ei huomioisi sisätilan lämpötilaa kunnolla. Jos pyynti on 21 astetta ja auto näyttää ulkolämpötilaksi 18 astetta niin sisätilat eivät pahemmin lähde viilenemään vaikka olisivat tuskaisen kuumat auringonpaisteessa. Jos laittaa pyynniksi mahdollisimman alhaisen lämpötilan niin sitten kyllä puhaltaa täysillä kylmää ilmaa. Kylmäaineet on tarkastettu ja täytetty.
Vanhassa Volvossa pystyi pitämään kesät ja talvet 22 astetta, puhalsi kesäisin aina aluksi kovaa ja sitten rauhoittui itsestään.
Mitenköhän tätä selvittäisi? Muuten kuin viemällä valohoitoon johonkin korjaamolle...
Jossainpäin kojelautaa pitäisi olla pieni ritilä minkä takana sijaitsee sisälämpötilan tunnistin. Monesti tuo on lähes umpeen asti pölyyntynyt ja jos sen saa helposti putsattua niin kannattaa kokeilla. Melko yleinen vaiva.Mazda 6 GH, 2008. Automaatti-ilmastoinnin logiikkaa olen ihmetellyt. Tuntuu, että ei huomioisi sisätilan lämpötilaa kunnolla. Jos pyynti on 21 astetta ja auto näyttää ulkolämpötilaksi 18 astetta niin sisätilat eivät pahemmin lähde viilenemään vaikka olisivat tuskaisen kuumat auringonpaisteessa. Jos laittaa pyynniksi mahdollisimman alhaisen lämpötilan niin sitten kyllä puhaltaa täysillä kylmää ilmaa. Kylmäaineet on tarkastettu ja täytetty.
Vanhassa Volvossa pystyi pitämään kesät ja talvet 22 astetta, puhalsi kesäisin aina aluksi kovaa ja sitten rauhoittui itsestään.
Mitenköhän tätä selvittäisi? Muuten kuin viemällä valohoitoon johonkin korjaamolle...
Ei ole ylimääräisiä ääniä ja tasaisesti tulee ilmaa.Onko kuskin ja apukuskin puolen ilmavirran lämpötiloissa eroa? Kuuluuko kojelaudan alta mitään epämääräisiä ääniä? Muovista nakutusta, kitinää tai muuta?
Omassa Kiassa apukuskin puolen lämpötilan säädön aktuaattori/sähkömoottori oireili vähän samalla tavalla. Aluksi apukuskin puolen ilmavirran lämpötila seilasi satunnaisesti miten sattuu, jossain kohdassa moottori alkoi pitämään aika ikävää kitinää. Tuon palikan vaihdolla homma tuli kuntoon.
Tuo pitääkin kurkata, kiitos vinkistä!Jossainpäin kojelautaa pitäisi olla pieni ritilä minkä takana sijaitsee sisälämpötilan tunnistin. Monesti tuo on lähes umpeen asti pölyyntynyt ja jos sen saa helposti putsattua niin kannattaa kokeilla. Melko yleinen vaiva.
Ihan perus kartiopultti tuo on joka katkesi. On tuo pultti kyllä niin kestävää metallia että ei siihen käsityökaluilla mitään reikää saa vastakiereetapille. Pitää kiikuttaa jonnekin pajalle jossain vaiheessa.Niin, jos pultti on kiinni kierteellä, eikä booreilla, kuten ne usein ovat. Eli vähän autokohtainen juttu ja pitää selvittää, ennenkuin alkaa riehumaan.
massalevy,paineasetelma,painelaakeri ja osassa vauhtipyörä uusiksi. Voi silä ajella rauhallisesti. Vaihto ajan saa alkaa tilailemaan.Ilmeisesti vikaa jälleen autossa.
Tänään olin palaamassa kotiin ja ohitin rekkaa ylämäessä. Vitosvaihteellaa kiihdytys 70-> niin kierrokset nousi heti yli 3000 r/min ja sitte hiljalleen laski ja alkoi vauhti kiihtyä. Eli kytkin luisti. Eka kertaa tänään huomasin sen.
Onko syytä varata pajalle aikaa kytkinlevyjen vaihtoon vai ajaako tuolla vielä?
massalevy,paineasetelma,painelaakeri ja osaassa vauhtipyörä uusiksi. Voi silä ajella rauhallisesti. Vaihto ajan saa alkaa tilailemaan.
En ajaisi kyllä luistavalla kytkimellä. Alkaa ne kytkinlevyn niitit sorvata vauhtipyörän pintaa pilalle. Pääsee remontissa vähän helpommalla, jos vauhtipyörälle ei tarvitse tehdä mitään.Voi silä ajella rauhallisesti. Vaihto ajan saa alkaa tilailemaan.
Ihan siistiltä tuo näytti.Jossainpäin kojelautaa pitäisi olla pieni ritilä minkä takana sijaitsee sisälämpötilan tunnistin. Monesti tuo on lähes umpeen asti pölyyntynyt ja jos sen saa helposti putsattua niin kannattaa kokeilla. Melko yleinen vaiva.
Näytti jo kuvan perusteella nuo komponentit valovastuksilta, että piti tarkastaa. Mazdan valoanturi tuo on. Mittaa ulkoa tulevaa auringon lämpösäteilyä, että ilmastointi osaa auringonpaisteessa työntää kylmempää ilmaa sisään. Sisälämpötilan anturin sijainnista en päässyt pikaisella googletuksella selville.Ihan siistiltä tuo näytti.
Kai tuo täytyy jonkun huollon yhteydessä pyytää tarkistamaan, että toimiiko.
Katsoppa vänkärin puolelta hanskalokeron ulkoyläkulmasta. Ainakin ei faceliftissä tuossa paikassa.Ei ole ylimääräisiä ääniä ja tasaisesti tulee ilmaa.
Tuo pitääkin kurkata, kiitos vinkistä!
Tuota en ihan hahmottanut, mutta ohjauspyörän alapuolelta oikealta löytyi tällainen aukko:Katsoppa vänkärin puolelta hanskalokeron ulkoyläkulmasta. Ainakin ei faceliftissä tuossa paikassa.
Joo no itsellä on vastaava siinä hanskalokeron vieressä, näköjään tuossa paikka on vaihtunut ohjauspyörän puolelle. Ajattelin että voisi olla samassa kohtaan kuin pykälää vanhemmassa Matukassa. Hyvä että löytyi.Tuota en ihan hahmottanut, mutta ohjauspyörän alapuolelta oikealta löytyi tällainen aukko:
En yrittänyt käydä kummemmin availemaan, puhalsin pölyt pois ja suihkutin elektroniikkapuhdistussprayta perään. Ainakin omaan silmään muuttui puhtaamman näköiseksi. Täytyypi testailla miten tuo nyt toimii aurinkoisella ja lämpimällä kelillä jatkossa.