Dieselin jälkikäyntiä voi aiheuttaa mm. bugittava korkeapainepumpun paineensäätöventtiili. Tässä esimerkkejä PSA:lta: 406 - Antipollution Fault (jälkikäynti) (HDi)Vidduku pääsis pari kuukautta edes ilman jotain vikaa. Hyundai I30 2011 1.6CRDi kauhee kolina sammuttaessa. Ihanku jotain jälkikäyntiä! "Rutututun"
Pelasiko ennen palojen vaihtoa? Käsijarru varmaankin satulassa? Pelaako kumpikaan puoli? Käsijarrulinkut liikkuu ja palautuu satulassa? Vaijerit liikkuu OK? On tullut eteen sellaisia tapauksia, että käsijarru ei pelaa sen jälkeen kun männät on painettu täysin sisään --> satulat vaihtoon ja homma ok.Löytyisikö hyviä neuvoja kässäriprobleemaan? Auto Accord -06 ja vaihdoin siihen taakse jarrupalat. Käyttöjarrut alkoivat toimia ok pienen jarruttelusession jälkeen mutta käsijarru ei ota kiinni. Kiristin vaijeria kahvan alta mutta se ei auttanut.
Kässäri toimi ok muuten mutta kahva otti kiinni aika ylhäältä. Omasta mielestäni kumpikaan puoli ei nyt ota kiinni. Linkkuja en ole tutkinut, ongelma saattaa olla siellä, lumisade ei houkutellut tutkimaan tarkemmin...Pelasiko ennen palojen vaihtoa? Käsijarru varmaankin satulassa? Pelaako kumpikaan puoli? Käsijarrulinkut liikkuu ja palautuu satulassa? Vaijerit liikkuu OK? On tullut eteen sellaisia tapauksia, että käsijarru ei pelaa sen jälkeen kun männät on painettu täysin sisään --> satulat vaihtoon ja homma ok.
Niin ja Oldsissa jo 60-luvulla.....Toi ei edes ole mikään uusi keksintö, noita näki jo 90-luvulla.
Ei kyllä HDI:n rail paineet putoa nollaan kun auton sammuttaa. Tai jos putoaa niin seuraava käynnistys on helkatin vaikea. Eikä siinä CR koneen tapauksessa mitään järkeä olisi muutenkaan kun suuttimia ohjataan sähköisesti.Dieselin jälkikäyntiä voi aiheuttaa mm. bugittava korkeapainepumpun paineensäätöventtiili. Tässä esimerkkejä PSA:lta: 406 - Antipollution Fault (jälkikäynti) (HDi)
Ilmeisesti sammutus tehdään niin, että paineensäätöventtiiliä pyydetään säätämään ruiskutuspaine nollille, jolloin moottori sammuu. Jos venttiili takeltelee, niin paine laskee odotusta hitaammin -> jälkikäynti.
En osaa sanoa, toimiiko CRDi ollenkaan samalla tavalla. Merkkifoorumeilta varmaan löytää paremmin infoa.
Ei se "nolla" varmaan 0.0 ole vaan joku jäännöspaine. Järkevyyttä epäilin itsekin mutta on siinä se järki, että kova paine ei jää rasittamaan pumppua ja suuttimia. Nestettä täynnä oleva rail on helppo paineistaa käynnistyksen edellyttämään minimiin, edellyttää toki, että pumppu on kunnossa.Ei kyllä HDI:n rail paineet putoa nollaan kun auton sammuttaa. Tai jos putoaa niin seuraava käynnistys on helkatin vaikea. Eikä siinä CR koneen tapauksessa mitään järkeä olisi muutenkaan kun suuttimia ohjataan sähköisesti.
Ootko vaihtanut ohjaustehostimen öljyt?P12 Primerassa ohjaustehostus takkuaa. Rattia kääntäessä tuntuu että välillä tehostusta on ja samantien suoraan palauttaessa voi olla että tehostus puuttuu. Iskarien yläpään laakereita veikkailivat viisaammat, mutta niiden vaihto ei tuonut kaivattua tulosta.
Ja vaihdon jälkeen ongelma esitteli itsensä? Jos näin, niin ilmaa toi homma ja täytä säiliö uudestaan. Eli:Kyllä. Unohtui mainita, että vaihdettu on.
Noin, alipaineputkikin tilattu ebaysta, tosin saapuu herraties koska. Vkonloppuna sitten jarruremppaa ja akun vaihtoa. Ehkä vielä noi tulpat ja puolat vaihdan kans. IKHlta kävin vielä hakee jarrukliineriä. Oli motipin jarrukliineri tarjouksella 3 ploa kympillä.. Sellasia isoja pulloja vieläNäkkäriä vedetään taas seuraavat pari kk sitte. Koska auton (audin) pito on halapaa hommaa
400e tulpat + puolat
230e uusi akku
170e jarrupalat ja levyt taakse
330e VCDS-kaapeli jotta pystyy ohjelmoimaan uuden akun ja asettamaan takajarrut huolto-asentoon...
Ja vielä pitää kaivaa jostain varaosa-alipaineputki... Amazon.com: Genuine Audi (06E133633) Vacuum Pipe: Automotive
Tepolla?Mhh, maksaako tuo tepolla kympin maksava putki amazonissa tosiaan reilun kolmekymppiä?
Speed-autoteileTepolla?
Tämä juuri, kyl audi-miehen pitää tuo tietää eli siis Speed-Autoteile FinlandSpeed-autoteile
En edes tiennyt... Vuosi aikaa vasta ekan audin ostinTämä juuri, kyl audi-miehen pitää tuo tietää eli siis Speed-Autoteile Finland
No tuonne olenkin rekisteröitynytSit tietyst Audiclub Finland
Eikö se tuo QR alla oleva koodi ole? Puuttuu vaan se vag:n valmistaja tunnus edestä millä ei mitään teekkään.Tänään tuli suoritettua audiin takajarruremontti sekä koodattua uus akku. Semihelpolla meni toi akun koodaus, tosin mitään BEM-koodia ei akusta löytynyt vaikka olisi pitänyt... Vedettiin sitten VCDS-oletuskoodauksella ja sen auto hyväksyi
Hmm.. Pitänee testata vielä tuotakin. Oli vaan se edellinen koodi pelkkiä numeroita, ilman kirjaimia..Eikö se tuo QR alla oleva koodi ole? Puuttuu vaan se vag:n valmistaja tunnus edestä millä ei mitään teekkään.
Tiistaina voisin saada vihdoin kuvia noista osista, puhdistettuina ja kuivina. Nostelin noita osia tuolta mustan liejun joukosta jo tuossa torstaina ja huuhtaisin vedellä sekä jätin kuivumaan niin vetivät jo päivän jälkeen pinnan uudestaan ruskeaksi. Tuosta lannistuneena testasin sitten parilla osalla että jätin vain altaasta nostamisen jälkeen kuivumaan sekä vetelin teräsharjalaikalla moskat pois pinnoilta ja hyvältä näyttivät näin päivän jälkeen. Aivan uudenpränikän veroista ei tullut mutta esim. pulteista ja prikoista huomaa hienosti kuinka ruoste on syönyt pinnat poreille ja pinta on kuin kuukraatereilla. Isommille tukivarsille jouduin vielä laimentamaan liuosta (ehkä jopa 10% pitoisuuteen) johon jätin ne nyt, katsotaan tepsiikö se yhtä tehokkaasti.Laita jultsu kuvaa sitten.Kiinnostaa nähdä minkä näköistä jälkeä tuli
Tuo 4F0915105D -varaosakoodi on 110ah lyijyakulle. 105ah agm -akun varaosakoodi on 000915105CF, käytä sitä tuolle varta h15 akulle.
Tuossa ylimmässä sarakkeessa lienee tuo VAGin varaosakoodi?
Mikä mersu? Olihan E-sarjassakin joskus Valeon muovinen jäähy joka sekoitti automaattiöljyt ja veden...Ostin mersun ja nyt jäähdytinnesteessä on öljyä... jippii. Ei muuta ku liikkeeseen asioimaan. Epäilen öljynjäähdyttimen tiivisteen hajoamista kun moottoriöljynseassa ei ole vettä.
c200 vm2003Mikä mersu? Olihan E-sarjassakin joskus Valeon muovinen jäähy joka sekoitti automaattiöljyt ja veden...
No tuota ikäluokkaa juuri olivat, 2003-2004 nekin.c200 vm2003
Eka tarkistaisin toimiiko bensapumppu ja sen jälkeen onko bensansuodatinta koskaan vaihdettu-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Tuskin ilmansuodattimesta johtuva vika. Pitäisi olla kyllä aivan tukossa jos siitä johtuen ei suostu käymään. Sen suodattimen voi vaikka ottaa pois jos haluat kokeilla sen vaikutusta.-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Viimeisiään vetelevä bensapumppu tai todella tukkoinen polttoainesuodatin voi aiheuttaa tuollaisia ongelmia.-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Puolat ja tulpat vaihdettu tammikuussa joten tuskinpa se noista johtuu.Sitten tuon ikäluokan Fordin Duratec koneissa on ollut ongelmia rikkoutuvan puolayksikön kanssa, joka aiheuttaa erinäköisiä käyntihäiriöitä sekä mahdollisesti koko kipinän häviämisen.
Ota yksi tulppa irti ja kokeile tuleeko siihen kipinää, kun yrität startata.
Olettaisin että tuossa on myös MAF-anturi. Siitä kun nyppää kaapelin irti niin lähtee käymään mikäli se on viallinen.Puolat ja tulpat vaihdettu tammikuussa joten tuskinpa se noista johtuu.
Pitääkin kokeilla tuota toista avainta, jos se sillä lähtis maagisesti toimimaan. Jos ei auta niin sitten pitää ihmetellä (antaa jonkun muun ihmetellä) bensapumppua tai suodatinta. Hinaushommiksi taitaa toki mennä kun ei tuo paska tuosta mihinkään liiku.
Vikakoodinlukijaa en omista joten tämä on vähän hankala homma. Pitää varmaan jostain ebaystä ostaa jos ei sillä toisella avaimella tai maf-anturin roplaamisella lähde toimimaan.Vikakoodin luku olis aika pop, aivan turhaa tehdä mitään ennen sitä.
FORScan ainakin toimii tuon ikäiseen mondeoon.Mikä on Fordin oma "VCDS/Star/Inpa" -ohjelma/kaapeli?
Etis/ wdsMikä on Fordin oma "VCDS/Star/Inpa" -ohjelma/kaapeli?
Bensapumppu, virrat päälle ja kato onko suutinputkessa painetta...-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Annetaan vielä yksi (kaksi) vikapaikka(a): Nokka tai kampiakselin asentotunnistin-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.