Niin moni vaan käyttää tota liikaa ja tuota sit pääsee kaivelee totaalisen moottorituhon jälkeen öljypohjan imusihdistä.Sininen Hylomar on legendaarinen vanhan liiton tiivesteaine. Kejitetty suihkumoottoreihin.
Niin moni vaan käyttää tota liikaa ja tuota sit pääsee kaivelee totaalisen moottorituhon jälkeen öljypohjan imusihdistä.Sininen Hylomar on legendaarinen vanhan liiton tiivesteaine. Kejitetty suihkumoottoreihin.
Tuo on totta. Metalli/metalli tasotiivistyksessä ja paperitiivisteiden kanssa toimii hyvin kun lantraa asetonilla. Ohut kalvo tulee helpommin ja yliannostuksen riski pienenee.Niin moni vaan käyttää tota liikaa ja tuota sit pääsee kaivelee totaalisen moottorituhon jälkeen öljypohjan imusihdistä.
Ei ole teippiä, mutta pieni nokare Sikalastomer 710:iä. Sillä pistin oman purkkini. Tosi monikäyttöistä just tollasiin kiinnityksiin. Saa irti (käsin vetämällä), mutta pysyy siltil kiinni vaikka ylösalaisin ja saa vielä uudestaankin kiinni, vaikka joskus ottaisi irti. (kun se on sellaista purukumia)Ohjausboxin teippaus ilmaboxiin (tämä muuten lähti heti irti, onko kellään vinkkejä teipistä joka kestää konehuoneessa?):
Nyt on edistystä tapahtunut, uusi motti on paikoillaan ja seatti myös pysähtyy nyt entistä paremmin. Asentelin FR jarrut reiitetyillä levyillä välissä kun odottelin osia yms.Motin vaihtoa seattiin. Viime syksynä tuli kolme kankea pihalle lohkon takaosasta motarille kiihdyttäessä. Rikkoutumisen syy taisi olla juuttuvasiipinen VNT turbo joka ahtoi liikaa painetta koneelle pienillä kierroksilla ja kankien isommat päät varmaan löystyi ja öljynpaineet katosivat.
Rikkoutuminen siis tapahtui noin 10tkm uuden turbon ja jakopään vaihdon jälkeen, ei ole halpaa tämä harrastaminen.
Purkuautosta löytyi 900€ vähemmän ajettu motti ja parin kuukauden mietinnän jälkeen piti laittaa ostohousut jalkaan.
Nyt on vanha kone enää muutamalla pultilla kiinni ja uuteen vaihdetaan kaikki vaikeasti vaihdettavat tiivisteet, uusi jakopää ja turbo tuosta vanhasta motista.
Uusi motti:
Vanhan purkua:
Uuden purkua:
Ja samalla sitten tuplamassa vaihtoon, vanha on total kaput, kolisee ja kytkin näyttää siltä että sillä on kalastettu merilohta...
edit: ei kellään olisi lainata T10134 työkalua tuohon takastefan vaihtoon?
Kyllä se nyt ensimmäisenä pitää varmistua siitä, että se viallinen osa ylipäänsä on se polttimo. Xenoneissa kun ihan hyvin voi esim. sytytin tai ballasti vikaantua myös. Helppohan se on testata vaihtamalla polttimot ristiin, jos vika siirtyi puolelta toiselle on vika itse polttimossa.Kertokaapas neuvoja miten kannattaisi toimia tilanteessa...
Jossa ostin viime vuonna autooni uudet xenon-polttimot (joilla on 36 kk takuu) ja nyt toinen xenon on pimeänä. Itse en polttimoiden vaihtotyötä tehnyt (ja auton ohjekirjankin mukaan työ pitää teetättää ammattilaisella) vaan vaihdatin polttimot autokorjaamolla.
Onko minulla oikeus saada uusi xenon polttimot vaihdettuna takuuseen?
Vai voiko polttimon myynyt liike ilmoittaa, että eivät vaihtotyötä maksa?
Ja sitten ongelmana on vielä se, että pimeänä oleva polttimo on vielä autossa paikallaan, joten voiko polttimon myynyt liike vaatia, että polttimo on ensin irrotettava autosta nähtäväksi minun laskuuni (eli siis joutuisin käyttämään taas autokorjaamoa työn tekemiseen)?
Niin ja autokin on vanha, joten mahdollista tietenkin on, että polttimon pimeytyminen voi johtua autostakin, tosin silmämääräisesti katsoen kaikki johdot näyttäisivät olevan ok (ja pitkät valot kyllä toimivat).
Jos se takuu on polttimon valmistajan niin se kattaa sen polttimon ainostaan. Työt joudut itse maksamaan ja vanha poltin usein pitää toimittaa jonnekin vielä eli käytännössä joudut odottamaan, että saisit korvaavan eli kannattaa ostaa uudet ja toimittaa viallinen vaihtoon.Kertokaapas neuvoja miten kannattaisi toimia tilanteessa...
Jossa ostin viime vuonna autooni uudet xenon-polttimot (joilla on 36 kk takuu) ja nyt toinen xenon on pimeänä. Itse en polttimoiden vaihtotyötä tehnyt (ja auton ohjekirjankin mukaan työ pitää teetättää ammattilaisella) vaan vaihdatin polttimot autokorjaamolla.
Onko minulla oikeus saada uusi xenon polttimot vaihdettuna takuuseen?
Vai voiko polttimon myynyt liike ilmoittaa, että eivät vaihtotyötä maksa?
Ja sitten ongelmana on vielä se, että pimeänä oleva polttimo on vielä autossa paikallaan, joten voiko polttimon myynyt liike vaatia, että polttimo on ensin irrotettava autosta nähtäväksi minun laskuuni (eli siis joutuisin käyttämään taas autokorjaamoa työn tekemiseen)?
Niin ja autokin on vanha, joten mahdollista tietenkin on, että polttimon pimeytyminen voi johtua autostakin, tosin silmämääräisesti katsoen kaikki johdot näyttäisivät olevan ok (ja pitkät valot kyllä toimivat).
Jos tämä on ostettu eräältä suomalaiselta suurelta mm. autojen varaosia myyvältä ketjulta, niin korvaavat kyllä vaihtotyön mutisematta kuitteja vastaan.Kertokaapas neuvoja miten kannattaisi toimia tilanteessa...
Jossa ostin viime vuonna autooni uudet xenon-polttimot (joilla on 36 kk takuu) ja nyt toinen xenon on pimeänä. Itse en polttimoiden vaihtotyötä tehnyt (ja auton ohjekirjankin mukaan työ pitää teetättää ammattilaisella) vaan vaihdatin polttimot autokorjaamolla.
Onko minulla oikeus saada uusi xenon polttimot vaihdettuna takuuseen?
Vai voiko polttimon myynyt liike ilmoittaa, että eivät vaihtotyötä maksa?
Ja sitten ongelmana on vielä se, että pimeänä oleva polttimo on vielä autossa paikallaan, joten voiko polttimon myynyt liike vaatia, että polttimo on ensin irrotettava autosta nähtäväksi minun laskuuni (eli siis joutuisin käyttämään taas autokorjaamoa työn tekemiseen)?
Niin ja autokin on vanha, joten mahdollista tietenkin on, että polttimon pimeytyminen voi johtua autostakin, tosin silmämääräisesti katsoen kaikki johdot näyttäisivät olevan ok (ja pitkät valot kyllä toimivat).
Mikä auto on kyseessä? Itse olen lumisen kanssa juurikin yhden polttimon aikoinaan vaihtanut, mutta järkevintä on vaihtaa xenonit aina pareittain.Polttimoa ei ole ostettu varaosia myyvästä liikkeestä, vaan erilaisten valojen myyntiin erikoistuneesta liikkeestä.
Olisi ilmeisesti kannattanut ostaa vaikka Motonetistä (oli harkinnassa mutta tämä "valoliike" myi muutaman euron halvemmalla, niin piti sitten "tarkan euron" ostajana, ostaa sieltä....) Eli todennäköisesti ne muutamat eurot maksoivat monikymmenkertaisen hinnan, joten v...ksi meni
Kävin kuitenkin hakemassa:Vaihdan venttiilikopan tiivisteen. Jakopään kotelon saumojen kohdalle pitäisi laittaa pikku nokare RTV-silikonia. Valmiiksi löytyisi seuraavaa, jota olen käyttänyt hyvällä menestyksellä muualla. Laitanko Hylomaria vai ostanko RTV-silikonia?
Hylomar Blue Tiivistemassa 80 g | Motonet Oy
Joustavana pysyvä hyytelömäinen tiivistetahna, jolla saadaan 100 % pitävä tiiviste erilaisiin liitoksiin mm. laipoissa, koteloissa ja vaihteistoissa. •...www.motonet.fi
Kävin kuitenkin hakemassa:
Permatex tiivistesilikoni 80ml Supra Black
Permatex® Ultra Black kovettuu nopeasti, turvallinen sensoreille, hajuton, ei aiheuta korroosiota. Vastaa suoritusarvoiltaan OE -silikonitiivisteitä. Säilyy erittäin joustavana kovettuessaan. Kestää öljyä, patentoidun tartuntamenetelmän ansiosta. Lämmönkewww.puuilo.fi
Tämä, koska vaihdoin kyseisen vuotavan tiivisteen uuteen 4 vuotta sitten. Silloin laitoin saumakohtiin Hylomaria. Nyt Hylomarista ei ollut jälkeäkään. Ainakaan kyseisessä paikassa Hylomar Blue ei siis ollut oikeaa ainetta. Nyt huomasin, että myös toinen venttiilikoppa vuotaa. Sen aikanaan olen lätrännyt koko matkalta Hylomarilla ja käyttänyt vanhan tiivisteen. Näin tein, koska hankkimassani tiivistesarjassa oli kaksi vasemman puolen tiivistettä. Laitan tilaukseen siis myös oikean puolen tiivisteen ja valmistaudun Hylomarin poistoon tiivisteurasta. Onko siihen hyviä vinkkejä? Venttiilikopassa on ~4mm leveä ja ~5mm syvä ura tiivisteelle, joka pitäisi saada puhtaaksi.
Monet uudet kaapelit on liukkaaksi PTFE pinnoitettu ja niissä ei kuulu mitään voiteita käyttää, muissakin on jo tarvittava voitelu tehtaalta. Jos on kuitenkin ihan pakko jotakin sinne lisää laittaa, niin laittaisin jotakin mahdollisimman ohutta, esim aseöljyä, se juoksee myös pakkasessa, eikä hartsitu pinnoille. Kaikki paksummat rasvat tahtovat vaan jäykistää siellä ahtaassa tilassa kaapelin sisällä, korostuu vielä kylmillä keleillä, vaikka periaatteessa liukkaita ovatkin. Tärkeintä sen kaapelin luistamiseen on se miten se on reititetty, eli mahdollisimman vähän ja mahdollisimman loivia mutkia matkalle.Olisiko techiläisillä suositella Motonetin valikoimasta jotakin liukastetta, joka ei jähmety kylmässä, ei haise pahalta ja on ystävällinen muoville?
Olen siis vaihtamassa uuden ohjauskaapelin puhaltimensuuntaukselle ja ajattelin, että sen mekanismin voisi samalla yrittää saada liikkumaan hieman paremmin.
Tarkennettakoon, että en ajatellut voidella itse sitä kaapelia tai sen päätä. Tuo pienehkö vaaleanharmaa mekanismi, johon kuuluu kaksi kaaplia, on siis se mikä on menossa vaihtoon. Tuo iso valkoinen muoviosa pysyy paikoillaan ja sen takana oleva musta osa kääntyy, kun säätönuppia käännetään kojelaudassa. Mutta kääntömekanismi on siis kylmänä jäykkä kuin mikä... tehtaan voitelut ei todellakaan toimi enää 20+ vuoden päästä. Joten tuonne mustan tietämille olin ajatellut ruikkia hieman jotakin.Monet uudet kaapelit on liukkaaksi PTFE pinnoitettu ja niissä ei kuulu mitään voiteita käyttää, muissakin on jo tarvittava voitelu tehtaalta. Jos on kuitenkin ihan pakko jotakin sinne lisää laittaa, niin laittaisin jotakin mahdollisimman ohutta, esim aseöljyä, se juoksee myös pakkasessa, eikä hartsitu pinnoille. Kaikki paksummat rasvat tahtovat vaan jäykistää siellä ahtaassa tilassa kaapelin sisällä, korostuu vielä kylmillä keleillä, vaikka periaatteessa liukkaita ovatkin. Tärkeintä sen kaapelin luistamiseen on se miten se on reititetty, eli mahdollisimman vähän ja mahdollisimman loivia mutkia matkalle.
Onko tilausvahvistuksella Hellan umpio?Autodoc varoitusta ilmaan.
Jonkun verran ottanut tavaraa sieltä. Loppukesän aikana toimitukset alkaneet venymään ja tavarat vaihdellaan omin nimiin halvempiin.
Ja pahimpana oli viime tilaus hellan 1000e umpiot, vin koodin pohjalta vahvistetut. Ja osa numerot tarkastettu laitettavana olevasta autosta. Siltikin tuli nimettömät umpiot jotka eivät edes sovi, eri numerolla. Arvo 300e.
Nyt huolella viikko vempuloitu umpioiden palautuksessa, ei tule toiminta ohjetta, eikä palautus ohjeita. Ja puhelinta lyöty korvaan. Applikaation kautta jotain odottele vaan kiltisti tulevaa yhteydenottoa.
Aina ollut turvallinen tilaus lisäoptio käytössä.
Ja menin maksamaan tilin kautta niinkuin ennenkin . Olisipa ollut PayPal tukena.
Ikinä ollut ennen mitään ongelmia. Palautustenkaan kanssa. Näköjään kun summat kasvaa niin ihmeellisiä ongelmia ilmeentyy. Ainoastaan PayPalin kautta tämän firman kanssa.
Ettei olisi menossa hupsista keikkaa koko kioski.
Sama juttu. Kunnon merkkituotteet vaihdettiin kysymättä Starkiksi ja aspa väittää, että nämä ovat paremmat Premiumin Premium. Loppui tilaukset siihen.Tuo Autodoc nyt ollut aina tollasta. Pari kertaa ehdin vuosia sitten tuolta tilata ennenkuin tulin järkiini ja tajusin pääseväni samaan hintaan mutta ilman ongelmia tilaamalla muualta.
On tilausvahvistuksessa maininta että Hellan umpio. Ja kuva sekä numerot täsmää. Pakkaamossa voisin veikata. Paketti oli suht koskemattoman näköinen.Onko tilausvahvistuksella Hellan umpio?
Mietin vaan, että missä vaiheessa tämä vempulointi on tehty.
Joskus samankaltaisessa tilanteessa huomasin, että maksuvaiheessa ostoskoriin oli vaihtunut Starkkia jonkun itse valitsemani osan tilalle. Tuolloin palasin taaksepäin ja vaihdoin tilaukselle kaikista halvimman vastaavan osan ja sekin vaihtui Starkiksi. Säästi siinä jokusen euron.
Mulla on käynyt samalla tavalla parilla tilauksella, lähetteellä oikea tavara, paketissa väärä (kunnes ymmärsin olla tilaamatta tuolta). Starkkia tuli merkkikaman tilalle. Korjausta pyydettäessä vannottiin Starkin paremmuuteen. Hirmuisen väännön jälkeen tuli oikea tavara lopulta, mutta ei ole vaivan arvoinen paikka tilata. Siihenhän tuo kai perustuu, että oletetaan auton olevan pukilla ja se on kiire saada valmiiksi, jolloin ehkä voitaisiin se vääränmerkkinenkin osa hyväksyä, koska on kiire eikä haluta edottaa taas lisäviikkoa tms, ei siellä mitään vahinkoa ole käynyt lähettämössä, ihan tarkoituksellista tuo on. Hyvin moni ihminen on myös sellainen, että ei uskalla tai kehtaa reklamoida jos saa väärää tavaraa tai palvelua. Eihän moni edes kehtaa avata suutaan jos saa kaupan kassalta liian vähän vaihtorahaa takaisin, "sehän on vaan 30c tai 1e" tms.On tilausvahvistuksessa maininta että Hellan umpio. Ja kuva sekä numerot täsmää. Pakkaamossa voisin veikata. Paketti oli suht koskemattoman näköinen.
Saapa nähdä mikä riitely tästä aiheutuu. Kielitaitoinen asian hoitaja pitää näköjään etsiä.
Jep kaverilla kans sama ja monia tapauksia tullu vastaan ihan jatkuvasti. Itse tilasin kerran tuolta ja vaihoin aeromotorsiin aikanaan.Mulla on käynyt samalla tavalla parilla tilauksella, lähetteellä oikea tavara, paketissa väärä (kunnes ymmärsin olla tilaamatta tuolta). Starkkia tuli merkkikaman tilalle. Korjausta pyydettäessä vannottiin Starkin paremmuuteen. Hirmuisen väännön jälkeen tuli oikea tavara lopulta, mutta ei ole vaivan arvoinen paikka tilata. Siihenhän tuo kai perustuu, että oletetaan auton olevan pukilla ja se on kiire saada valmiiksi, jolloin ehkä voitaisiin se vääränmerkkinenkin osa hyväksyä, koska on kiire eikä haluta edottaa taas lisäviikkoa tms, ei siellä mitään vahinkoa ole käynyt lähettämössä, ihan tarkoituksellista tuo on. Hyvin moni ihminen on myös sellainen, että ei uskalla tai kehtaa reklamoida jos saa väärää tavaraa tai palvelua. Eihän moni edes kehtaa avata suutaan jos saa kaupan kassalta liian vähän vaihtorahaa takaisin, "sehän on vaan 30c tai 1e" tms.
Tähän asiaan löytyi syy putken keskikannakkeista, kumit oli murtunut että putki roikkui siinä tuen päällä jotenkin, ne uusimalla on nyt hiljainen auto. Ei noita huomannut vaikka putkeakin tuli heiluteltua joka suuntaan että saisi sen ottamaan johonkin kiinni.Toinen ongelma liittyy putkistoon ja pörinään/kuminaan. Käytin auton pakoputkihuollossa missä vaihdettiin haitaripätkä uuteen. Korjasivat samalla yhden liitoksen myös mikä vuoti.
Edelleen vaan kuuluu kiihdyttäessä ja moottoritiellä kuminan tapainen ääni. Tyhjäkäynnillä se vaikuttaa tulevan jostain keskivaiheilta, silloin se on pörinän tapaista, vuotoja ei ole kun rasvamontulla testailin ja kokeilin liitoksia.
Liittyiskö tämä rikkoutuneeseen kattiin tai vaimentimeen?
No nyt asia eteni hiukan. Saksan kielen taitoinen kaveri soitti puhelimella. Puhelun aikana tuli mailiin asiakaspalautus tarrat matkahuoltoon, menevät näköjään pk seudulle varastoon.Jep kaverilla kans sama ja monia tapauksia tullu vastaan ihan jatkuvasti. Itse tilasin kerran tuolta ja vaihoin aeromotorsiin aikanaan.
Tuo toimintahan alkaa olemaan sitä tasoa että täyttänee jo jonkinlaiset petoksen tai harhaanjohtamisen merkit. Luulisi jotain EU:n kuluttajaviranomaista tai europolia kiinnostavan hiljalleen, eikös nää firmat EU:ssa ole kirjoilla kuitenkin.
Sitä ihmettelen miten ko lafka on nykyään ees pystyssä kun samaa kamaa saa virosta piirun halvemmalla ja tasan sitä mitä tilaa.
Autodocin tilauksia kannattaa tutkia tarkkaan. Minullakin vaihtui joskus 3v sitten auton laakerit heidän omiin Stark merkkisiin itsestään. Tämä taisi tapahtua joitakin tunteja tilausvahvistuksen jälkeen.Autodoc varoitusta ilmaan.
Jonkun verran ottanut tavaraa sieltä. Loppukesän aikana toimitukset alkaneet venymään ja tavarat vaihdellaan omin nimiin halvempiin.
Ja pahimpana oli viime tilaus hellan 1000e umpiot, vin koodin pohjalta vahvistetut. Ja osa numerot tarkastettu laitettavana olevasta autosta. Siltikin tuli nimettömät umpiot jotka eivät edes sovi, eri numerolla. Arvo 300e.
Nyt huolella viikko vempuloitu umpioiden palautuksessa, ei tule toiminta ohjetta, eikä palautus ohjeita. Ja puhelinta lyöty korvaan. Applikaation kautta jotain odottele vaan kiltisti tulevaa yhteydenottoa.
Aina ollut turvallinen tilaus lisäoptio käytössä.
Ja menin maksamaan tilin kautta niinkuin ennenkin . Olisipa ollut PayPal tukena.
Ikinä ollut ennen mitään ongelmia. Palautustenkaan kanssa. Näköjään kun summat kasvaa niin ihmeellisiä ongelmia ilmeentyy. Ainoastaan PayPalin kautta tämän firman kanssa.
Ettei olisi menossa hupsista keikkaa koko kioski.
Ei sitä pultin materiaalia päällepäin kuvista näe. Voi se pultti kuparia olla ja todennäköisesti onkin, vaikka pintaväri olisi jotakin muuta kuin oletettu.Se on kuitenkin ainoa, jossa pultit ovat kuparia.
Autodocilla löytyy varaosanumerot kyllä hyvin (EAN yms.) ja tilaukset sitten teen Trodolta joka toimii. Se ei vaan aina näytä jostain syytä kaikkia vaihtoehtoja vaikka numerohaulla sitten löytyy. Yhtään väärää osaa tai ilman lupaa vaihdettua osaa ei ole vuosien varrella tullut.Autodoc varoitusta ilmaan.
Jonkun verran ottanut tavaraa sieltä. Loppukesän aikana toimitukset alkaneet venymään ja tavarat vaihdellaan omin nimiin halvempiin.
Ja pahimpana oli viime tilaus hellan 1000e umpiot, vin koodin pohjalta vahvistetut. Ja osa numerot tarkastettu laitettavana olevasta autosta. Siltikin tuli nimettömät umpiot jotka eivät edes sovi, eri numerolla. Arvo 300e.
Nyt huolella viikko vempuloitu umpioiden palautuksessa, ei tule toiminta ohjetta, eikä palautus ohjeita. Ja puhelinta lyöty korvaan. Applikaation kautta jotain odottele vaan kiltisti tulevaa yhteydenottoa.
Aina ollut turvallinen tilaus lisäoptio käytössä.
Ja menin maksamaan tilin kautta niinkuin ennenkin . Olisipa ollut PayPal tukena.
Ikinä ollut ennen mitään ongelmia. Palautustenkaan kanssa. Näköjään kun summat kasvaa niin ihmeellisiä ongelmia ilmeentyy. Ainoastaan PayPalin kautta tämän firman kanssa.
Ettei olisi menossa hupsista keikkaa koko kioski.
Ja voitelua jenkaan noissa vetämishommissa tuntuu kans lisäävän kestoa.Seuraavan kerran kannattaa käyttää mutterina jatkomutteria niin kestää kierre paremmin.
Alustan ja jarrujen pulttien ja muttereiden pitäisi muutenkin olla 10.9 eikä halpahalleista haettua 8.8 bulkkitavaraa.Vetopultiksi kannattaa hakea kovempia pultteja, kestää paremmin, tai sitten käyttää prässiä, joko oikeaa, tai sitten sovellettua (esim hallitunkilla jotain kiinteää vasten, isolla ruuvipenkillä puristaen tms). Vanhan huolellinen puhdistus, pienetkin ylimääräiset purseet jne voi ahdistaa kovasti. Uuden puslan pakastus ja laitto paikalleen liukasteen kera nopeasti kun se vielä on kylmä.
Pahimmassa tapauksessa on vielä halpoja 4.8,joita löytyy yllävän usein kiinalaisista koneista ja laitteista.Muutaman kerran olen vaihtanut nuita kokoonpano vaiheessa vahvempiin ihan varmuuden vuoksi.Alustan ja jarrujen pulttien ja muttereiden pitäisi muutenkin olla 10.9 eikä halpahalleista haettua 8.8 bulkkitavaraa.
10.9 pultteja vaan ei joka kaupassa ole, paras olis varmaa 10.9 pultti tiheällä kierteellä rasvattuna. Hyviä vinkkejä. Puslat oli mulla vuorokauden pakastimessa. Pesät sekä niiden huullokset putsasin ja öljysin. Sen verran kova oli kitka vaikka suoraan pakastimesta rupes vetämään paikalleen ni meni ehkä millin ja sit näki kuinka pusla lämpesi. Prässi olis hyvä, aina vaan enemmän purkamista jos joutuu olka-akselin irroittaa kun joutuu ottaa satulan ja vetarin irti.Vetopultiksi kannattaa hakea kovempia pultteja, kestää paremmin, tai sitten käyttää prässiä, joko oikeaa, tai sitten sovellettua (esim hallitunkilla jotain kiinteää vasten, isolla ruuvipenkillä puristaen tms). Vanhan huolellinen puhdistus, pienetkin ylimääräiset purseet jne voi ahdistaa kovasti. Uuden puslan pakastus ja laitto paikalleen liukasteen kera nopeasti kun se vielä on kylmä.
Juu tässähän olikin kyse pulteista jolla pusla vedettiin paikalleen irroittamatta olka-akselia. Pultit millä tukivarsi on kiinni ovat orkkiksia eikä bulkkikamaaAlustan ja jarrujen pulttien ja muttereiden pitäisi muutenkin olla 10.9 eikä halpahalleista haettua 8.8 bulkkitavaraa.
Ei tuossa kai ihmeempää vikaa ole, jos suojakumi kuitenkin on tiivis.No niin, alatukivarren vaihto uhkasi venyä iltamyöhään ja siksi loppua kohti työtahti kiihtyi. Se oli virhe. Avitin tunkilla uuden tukivarren pallonivelen tappia paikoilleen olka-akselin holkkiin, mutta tunkkasin liian innokkaasti. Pallonivelen tappi upposi liian pitkälle holkkiin ja tämän seurauksena pallonivelen suojakumi painui kasaan. Varsinaisia vaurioita ei(?) tullut, mutta nyt suojakumi makaa normaalia alempana pallonivelen tapissa ja siten osa pallonivelen tapista on näkyvissä kun tukivarsi on paikoillaan.
Muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen vaikuttaa, että suojakumi on hivuttautunut ylös kohti tarkoitettua paikkaansa, mutta ei kokonaan. Kannattaisiko vielä ottaa tukivarsi irti ja yrittää kangeta suojakumia ylös, vai olisiko siinä vaurioriski? Hivuttautuuko suojakumi ajan myötä paikoilleen?
Oikean etupyörän ripustus, jossa uusi alatukivarsi. Pallonivelen suojakumi makaa liian alhaalla pallonivelen tapissa ja pallonivelen tappi näkyy.
Vasemman etupyörän ripustus. Pallonivelen suojakumi peittää pallonivelen tapin kokonaan. Tämä tukivarsi vaihdettiin vuosi sitten ja on saman valmistajan osa kuin nyt vaihdettu.
Se kumi voi siitä vielä lumpsahtaa ylöspäin, tai sitten ei. Ei ole mitään merkitystä tuolla, ainoa tärkeä asia on se, että se kumi on edelleen ehjä ja pitää rasvat siellä sisällä, ei sinne vesi sisälle mene sen takia että se on muutaman millin nyt alempana, se kumi tiivistyy siihen tappin, ei sen sinne ylös olka-akseliin mitenkään kuulu tiivistyä. Ei kannata lähteä millään ronkkimaan sitä, rikki se vaan siinä hyvin herkästi menee.nyt suojakumi makaa normaalia alempana pallonivelen tapissa ja siten osa pallonivelen tapista on näkyvissä kun tukivarsi on paikoillaan.
Muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen vaikuttaa, että suojakumi on hivuttautunut ylös kohti tarkoitettua paikkaansa, mutta ei kokonaan. Kannattaisiko vielä ottaa tukivarsi irti ja yrittää kangeta suojakumia ylös, vai olisiko siinä vaurioriski? Hivuttautuuko suojakumi ajan myötä paikoilleen?