Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

2003 Ford Focus 1.6 menossa katsastukseen.. Motonetissä "Mototesti" alessa 15€, näkyyköhän siinä tuon ikäisestä autosta kovasti kummempia kuin "Perus OBD-testi"ssäkään?

Motomaatti – Motonetin testaus- ja palveluasema | Motonet Oy :

&


Jos näkyy niin voisi vaikka ihan uteliaisuuttaan kokeilla..
Kunnon lukijalla ehjästäkin autosta jää yleensä n. 10 koodia käsiin, jos ei ole hetkeen nollattu.
Itellä lukijat foordiin, Volvon Vida, Volkkarin vcds, vanhempiin volvoihin omansa, Boschin lukija ja autocom. Eli jotain kokemusta on.
Ihan semmoisella halpiksella lukee ja nollaa ne koodit mitkä vaikuttaa leimalla. Ei ole tarpeen juuri lukea, jos ei ole ongelmia.
 
Kunnon lukijalla ehjästäkin autosta jää yleensä n. 10 koodia käsiin, jos ei ole hetkeen nollattu.
Itellä lukijat foordiin, Volvon Vida, Volkkarin vcds, vanhempiin volvoihin omansa, Boschin lukija ja autocom. Eli jotain kokemusta on.
Ihan semmoisella halpiksella lukee ja nollaa ne koodit mitkä vaikuttaa leimalla. Ei ole tarpeen juuri lukea, jos ei ole ongelmia.

Jep. Ainakin Volvon Vida näyttää kyllä koodeja, jotka on olleet joskus päällä.. Mutta ei tosiaan vaikutusta katsastuksessa, ihan empiirinen kokemus tältä viikolta.
 
Jep. Ainakin Volvon Vida näyttää kyllä koodeja, jotka on olleet joskus päällä.. Mutta ei tosiaan vaikutusta katsastuksessa, ihan empiirinen kokemus tältä viikolta.
Mikäs Volvon softa muuten pitää sisällään vm1994 850:n ohjeet jne? Ajattelin laitella tallin perällä olevan ajokuntoon..
 
Mikäs Volvon softa muuten pitää sisällään vm1994 850:n ohjeet jne? Ajattelin laitella tallin perällä olevan ajokuntoon..

Eipä taida noihin olla oikein yleispätevää laitosta. 850t ei pääsääntöisesti kytkeydy Vidaan. Joskus kokeiltiiin Torqueta ja OBD-palikkaa -94 Ventoon, eikä sanonut mitään. Syy lienee siinä, että noissa ei ole OBD-II-liitäntää.


Ohessa on kaikki 850n vikakoodit.

Ja tässä ohessa loitsut, joita pitää tehdä, jotta nuo saa näkyviin:


Nämä pre ´99-autot tai jotain sinne päin on hiukan haastavampia koodinluvulleen. Mutta kyllä ne näkyviin saa.
 
Laturia laittamassa Opel Vivaroon. Kiire saada ajoon, joten vaihtolaturia ostamassa. Motonetin hyllyssä vain laturi jossa vapaakytkin. Alkuperäisessä ei ole, mutta muuten kaikki mitat täsmäävät. Laitanko paikalleen vai tilaanko ilman vapaakytkintä olevan? Parikymppiä kalliimpi joka ilman.
 
Laturia laittamassa Opel Vivaroon. Kiire saada ajoon, joten vaihtolaturia ostamassa. Motonetin hyllyssä vain laturi jossa vapaakytkin. Alkuperäisessä ei ole, mutta muuten kaikki mitat täsmäävät. Laitanko paikalleen vai tilaanko ilman vapaakytkintä olevan? Parikymppiä kalliimpi joka ilman.
Vapaakytkimestä ei ole haittaa, ei-vapaakytkimellisen voi korvata vapaakyktimellä mutta toisinpäin ei.
Yhtenä vaihtoehtona olisi sitten hihnapyörän siirto vanhasta uuteen mutta vaatisi vapaakytkintyökalusarjan oston.
 
Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.
 
Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.
On melko normaalia, että samoille osanumeroille on olemassa aliaksia. Joissain nettipalvelussa esitetään kaikki koodit peräkkäin, joissain vain yksi tietty. Jos et löydä näille tunnuksille kytköstä, niin seuraava vaihe on saatavilla olevien tietojen perusteella arvioida ovatko riittävän sama tuote.
 
mut siis noita samaa moottorii tehty kahdella eri rullalla vuosina 2002-2007 moottori numeroilla 3188688 tai 3188689 joka oisi pitäny löytyä jompikumpi omastakin tarrasta kuten löytyy toisesta volvostakin, mutta tässä on sitten joku ihan ihme moottorinumero . Täytynee lohkosta lähtee hankaamaan ja ottaa koppa auki ja vilkasta silmillä kumpiko siellä sitte on.
 
Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.

Selvähän tuo on 3188688 moottorin sarjanumeroon asti vanhemman mallin osat ja sarjanumerosta 3188689 eteenpäin taas omansa.
 
Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.
Eikös Volvoissa mene osat 3188688 asti ja uudempi on 3188689 numerosta alkaen. Ja koska sinulla on isompi numero 3459076, osat tämän -89 loppuisen mukaan.
 
Koiranluita meinasin vaihtaa eteen vanhaan v70 D5:een. Vähemmän yllättäen mutteri umpijumissa "pultissa" (pyörii siis, mutta "pultti" pyörii mukana) ja pultin päässä oleva reikä sen verran korroosiossa, että putsaamisella, crc:llä, kaivelulla, teräsharjalla, yms. ei ota selvää mikä avain siihen menee; onko torxi vai kuusikulma. Mikään kokeilemani kärki ei sopinut edes välttävästi, kaikki nuljuu. Ja tämä oli siis yläpää molemmin puolin. Alapäitä en edes katsonut vielä, oletettavasti vielä pahempia. Kuumennusvälineitä en omaa. Olisko vielä jotain poppakonsteja kokeiltavaksi, vai varaanko vaan ajan korjaamolta? Siellähän nuo saadaan tarvittaessa vaikka rikottua irti. Itsellä ei siihenkään oikein ole välineitä. Rälläkän laikalla osuu siinä tilassa vähän muuhunkin ja alapää on muutenkin hieman hankala, kun ei saa kovin ylös nostettua autoa...

E: korjattu typo.
 
Viimeksi muokattu:
Koiranluita meinasin vaihtaa eteen vanhaan v70 D5:een. Vähemmän yllättäen mutteri umpijumissa "pultissa" (pyörii siis, mutta "pultti" pyörii mukana) ja pultin päässä oleva reikä sen verran korroosiossa, että putsaamisella, crc:llä, kaivelulla, teräsharjalla, yms. ei ota selvää mikä avain siihen menee; onko torxi vai kuusikulma. Mikään kokeilemani kärki ei sopinut edes välttävästi, kaikki nuljuu. Ja tämä oli siis yläpää molemmin puolin. Alapäitä en edes katsonut vielä, oletettavasti vielä pahempia. Kuumennusvälineitä en omaa. Olisko vielä jotain poppakonsteja kokeiltavaksi, vai varaanko vaan ajan korjaamolta? Siellähän nuo saadaan tarvittaessa vaikka rikottua irti. Itsellä ei siihenkään oikein ole välineitä. Rälläkän laikalla osuu siinä tilassa vähän muutakin ja alapää on muutenkin hieman hankala, kun ei saa kovin ylös nostettua autoa...

Itse uudemmassa mallissa oli toisella puolella sama homma. Jos ja kun tarkoitus on vaihtaa, niin pitää pihdeillä kiinni tangosta tai vaikka nivelestä, niin saa vanhan pultin auki.
 
En nyt hahmota, että mitä itse koiran luun tangosta kiinni pitäminen auttaa tilanteeseen? Saati nivelestä? Esimerkinomainen kuva: https://www.autodoc.fi/ridex/7999984#tanko-kallistuksenvaimennin

Perspuolelta rikkoo kumin ja välistä puristaa pihdeillä. Tai samasta väliköstä sahalla akseli poikki ja uutta putkeen.

Tämäpä juuri. Tuo pallo siinä tangon päässä pyörii mukana ja siitä pitää jollain saada ote. Kyllä se koko tankokin siitä lähtee hiukan murjomalla irti, jos on tiellä.
 
Koiranluita meinasin vaihtaa eteen vanhaan v70 D5:een. Vähemmän yllättäen mutteri umpijumissa "pultissa" (pyörii siis, mutta "pultti" pyörii mukana) ja pultin päässä oleva reikä sen verran korroosiossa, että putsaamisella, crc:llä, kaivelulla, teräsharjalla, yms. ei ota selvää mikä avain siihen menee; onko torxi vai kuusikulma. Mikään kokeilemani kärki ei sopinut edes välttävästi, kaikki nuljuu. Ja tämä oli siis yläpää molemmin puolin. Alapäitä en edes katsonut vielä, oletettavasti vielä pahempia. Kuumennusvälineitä en omaa. Olisko vielä jotain poppakonsteja kokeiltavaksi, vai varaanko vaan ajan korjaamolta? Siellähän nuo saadaan tarvittaessa vaikka rikottua irti. Itsellä ei siihenkään oikein ole välineitä. Rälläkän laikalla osuu siinä tilassa vähän muuhunkin ja alapää on muutenkin hieman hankala, kun ei saa kovin ylös nostettua autoa...

E: korjattu typo.
Melko usein nuo lähtevät kun pulttikoneella rutkuttaa molempiin suuntiin vuorotellen ja kampeaa taustapuolelle jonkun sorkkaraudan, kiintoavaimen tai vast jolla vääntää niveltä "tiukemmaksi"
Koiranluuta vääntämälläkin saattaa olla että se jumittaa riittävästi. Jos tanko lähtee irti pallon päästä niin hyvillä vesipumppu/papukaijapihdeillä siitä kiinni.

Muita vaihtoehtoja: mutterinsärkiä/murskaaja, suorahiomakone, paineilmataltta
 
Perspuolelta rikkoo kumin ja välistä puristaa pihdeillä. Tai samasta väliköstä sahalla akseli poikki ja uutta putkeen.

Tätäpä voisi kokeilla. Jos sitten kumminkin joutuu korjaamon puoleen kääntymään, niin eipä tuo hirveästi hetkauttane jos kumi on rikki, kun nivel/nivelet on ennestään jo korjauskehotuksen arvoiset. Mitenkäs vaikuttaa ajamiseen jos koko koiranluu on poissa, toisin sanoen esimerkiksi saa toisen pään irti, muttei toista? Ja varsinkin jos vain toiselta puolelta autoa?

Melko usein nuo lähtevät kun pulttikoneella rutkuttaa molempiin suuntiin vuorotellen ja kampeaa taustapuolelle jonkun sorkkaraudan, kiintoavaimen tai vast jolla vääntää niveltä "tiukemmaksi"
Koiranluuta vääntämälläkin saattaa olla että se jumittaa riittävästi.

Pulttipyssyllä jo vetelin edestakaisin, mutta takapuolelta ei oikeen pääse vääntämään mitään "jarruksi".

Koiranluut korjaamolla, mutuna heittäsin, että maksimi tunti per puoli, vaikka jumissa olisivatkin?
 
Ei noissa millään puolta tuntia pidempää per puoli pitäisi korjaamolla mennä, 2 tuntia yhteensä on jo varman päälle.

Ja puute tai toispuoleinen irtopää ei haittaa ajossa kunhan ei aja kuin reikäpää tai koita hirven väistökoetta.
 
Onko jotain hyvää tapaa varmasti todeta toimimaton iskari ilman työkaluja?

Normi-iskari yleensä vuotaa öljynsä pellolle jos olen oikein ymmärtänyt. Tällöin iskari menee aika löysäksi ja melkein painelemalla auton kulmaa voi havaita rikkinäisen iskarin..

Toki nuo on varsin kestäviä - kyllä nuo omassakin toimi mutta ero oli huomattava kun löi uudet Monroet tilalle. Ainakin vanhempiin autoihin vaimentimet on melko edullisia, tavalliset ei maksa kuin satasen kahta puolta Aeromotors/Autodoc jne.

Sitten kun oli ilma-alusta, niin katsastusukko oli sitä mieltä, että on rikki, vaikka en itse havainnut ajossa mitään vikaa, kuten ei myöskään merkkiliike. Mutta niin vain oli vaihdettava vajaan parin tonnin tolppa että sai silloin alle 10v vanhalle alle 130tkm ajetulle autolle leiman. :beye:
 
Onko jotain hyvää tapaa varmasti todeta toimimaton iskari ilman työkaluja?
Ei ole varmaa tapaa todeta viallista iskaria purkamatta sitä irralleen. On vain testaustapoja jotka joskus paljastavat vian, joskus eivät.

Joskus iskari alkaa vuotamaan ja öljysotkusta huomaa rikkinäisen. Jos iskarin päällä on suojakumi niin sitäkin voi nostaa hieman sivuun ja katsoa kuinka kuivalta/märältä alla näyttää. Autoa voi myös voimakkaasti painella kulmista ja katsoa jääkö kori pompottamaan jousen varaan. Tässä testaustavassa vain on ongelma jos jouset on jäykät niin kori ei välttämättä pompikaan vaikka vikaa alustassa olisikin. Vialliset iskarit saattavat myös kolista töyssyihin ajettaessa niin ääniäkin on hyvä kuunnella.
 
Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.
Hommaa sitten Inan sarja. Gatesia on porsinut todella monelta, Itellä kesti melkein 10km. Ennen laatumerkki, nykyään kiinalaista paskaa.
 
Hommaa sitten Inan sarja. Gatesia on porsinut todella monelta, Itellä kesti melkein 10km. Ennen laatumerkki, nykyään kiinalaista paskaa.
Mites toi SKF ainenkin arvostettu laakerivalmistaja ruottalainen. Nykyseltään silläkin osittain jotain osaa tulee kiinasta.
 
Hommaa sitten Inan sarja. Gatesia on porsinut todella monelta, Itellä kesti melkein 10km. Ennen laatumerkki, nykyään kiinalaista paskaa.
Itse hankkisin tuohon Volvoon erikseen Inan kiristäjän ja rullan sekä Aisinin vesipumpun. Hihnan voisin hakea marmorilta. Olisi riskit minimoitu.

Mikä muuten Gatesissa on porsinut? Itse hihna vai hihnasarjan muut osat?
 
Itse hankkisin tuohon Volvoon erikseen Inan kiristäjän ja rullan sekä Aisinin vesipumpun. Hihnan voisin hakea marmorilta. Olisi riskit minimoitu.

Mikä muuten Gatesissa on porsinut? Itse hihna vai hihnasarjan muut osat?
Kiristin niistä yleensä menee, ihan luokaton pienistä valuosista kasattu kötöstys inan teräksiseen verrattuna.
 
Valmistajan kilpi puuttu autosta. Saako näitä jostain teetettyä? Katsuri mainitsi että voi olla tarrakin..
Marmorilta saa ja varaudu siihen että saattaa olla kalliskin. Pösöön pari vuotta sitten maksoi nelisenkymppiä asennuksineen. Mutta jollain valmistajalla voi olla törkeän hintainen. Varsinkin kun nykyään pääsääntöisesti tarra on ovenvälissä joka vuosien varrella hankautuu rikki.


Edit. Silloin aikanaan mietin jos olisi teettänyt vanhan tarran mukaan uuden, jossain tarrapajassa ja liimannut itse sen siihen autoon. Tuskin kukaan olisi kiinnittänyt asiaan huomiota. Tosin tuohon tarraan kun kerran virallinen on niin siihen on merkitty että on kaksoiskappale eikä alkuperäinen kun joutuvat sen valmistajalta tilaamaan. Ja itse sitä ei saa asentaa ettet vaan sitä mene liimaamaan johonkin toiseen autoon. On kyllä niin byrokraattittinen tarra ettei mitään määrää kun kuitenkin runkonumerot ovat autossa meistattuna ja tuossa tarrassa ei hirveästi muuta ole ja nekin tiedot löytyy sitten tietokannoista kun runkonumeron on myös muualla.
 
Viimeksi muokattu:
Marmorilta saa ja varaudu siihen että saattaa olla kalliskin. Pösöön pari vuotta sitten maksoi nelisenkymppiä asennuksineen. Mutta jollain valmistajalla voi olla törkeän hintainen. Varsinkin kun nykyään pääsääntöisesti tarra on ovenvälissä joka vuosien varrella hankautuu rikki.


Edit. Silloin aikanaan mietin jos olisi teettänyt vanhan tarran mukaan uuden, jossain tarrapajassa ja liimannut itse sen siihen autoon. Tuskin kukaan olisi kiinnittänyt asiaan huomiota. Tosin tuohon tarraan kun kerran virallinen on niin siihen on merkitty että on kaksoiskappale eikä alkuperäinen kun joutuvat sen valmistajalta tilaamaan. Ja itse sitä ei saa asentaa ettet vaan sitä mene liimaamaan johonkin toiseen autoon. On kyllä niin byrokraattittinen tarra ettei mitään määrää kun kuitenkin runkonumerot ovat autossa meistattuna ja tuossa tarrassa ei hirveästi muuta ole ja nekin tiedot löytyy sitten tietokannoista kun runkonumeron on myös muualla.
Kannattaa katsoa löytyykö peräkontin verhoilun alta tms. Uudemmissa Vaggineissa saattaa sijaita siellä.
 
No niin alapallon vaihto Ceediin onnistui yllättävänkin helposti pihassa ja kaiken aiemman jo tehdyn ansiosta:
Screenshot_20250516_200546_Drive.jpg

E: 50 mm hylsyllä ja puolen metrin vääntimellä lähti vanha nivel auki hyvinkin kohtuullisella voimankäytöllä.
Kierre oli täysin puhdas kumma kyllä.

Tämmönen nivel siis:
540x540_TecDoc_37_353_91_l43a09_2682328.webp

(Ei ollut Lemförderiä varastossa ostohetkellä, jospa tuo Monroe kestää edes muutaman vuoden).
 
Viimeksi muokattu:
Koiranluita meinasin vaihtaa eteen vanhaan v70 D5:een. Vähemmän yllättäen mutteri umpijumissa "pultissa" (pyörii siis, mutta "pultti" pyörii mukana) ja pultin päässä oleva reikä sen verran korroosiossa, että putsaamisella, crc:llä, kaivelulla, teräsharjalla, yms. ei ota selvää mikä avain siihen menee; onko torxi vai kuusikulma. Mikään kokeilemani kärki ei sopinut edes välttävästi, kaikki nuljuu. Ja tämä oli siis yläpää molemmin puolin. Alapäitä en edes katsonut vielä, oletettavasti vielä pahempia. Kuumennusvälineitä en omaa. Olisko vielä jotain poppakonsteja kokeiltavaksi, vai varaanko vaan ajan korjaamolta? Siellähän nuo saadaan tarvittaessa vaikka rikottua irti. Itsellä ei siihenkään oikein ole välineitä. Rälläkän laikalla osuu siinä tilassa vähän muuhunkin ja alapää on muutenkin hieman hankala, kun ei saa kovin ylös nostettua autoa...

E: korjattu typo.
Ite vastaavassa tilanteessa onnistunut hoitamaan homman pienellä rautasahalla.
 
Ite katkasen suosiolla rälläkällä koiranluut aina. Sinähän voit katkaista sen sieltä nivelen puolelta kunhan leikkaat ihan kiinnitysraudan pintaa myöten, pultin pala muttereineen lähtee sitten irti.

Yleensä noin on paremmin tilaakin. Pienet laikan viillot kiinnitysraudassa yms ei haittaa kunhat et ihan poikki aja.

Toinen vaihtoehto on, että laita lukkopihdit nivelen varteen ja pidä niillä vastaan kun avaat mutteria.
 
Ite katkasen suosiolla rälläkällä koiranluut aina. Sinähän voit katkaista sen sieltä nivelen puolelta kunhan leikkaat ihan kiinnitysraudan pintaa myöten, pultin pala muttereineen lähtee sitten irti.

Yleensä noin on paremmin tilaakin. Pienet laikan viillot kiinnitysraudassa yms ei haittaa kunhat et ihan poikki aja.

Toinen vaihtoehto on, että laita lukkopihdit nivelen varteen ja pidä niillä vastaan kun avaat mutteria.

Melkoisen harvassa on uudemmissa autoissa sellaiset luut että mahdut perus-pikkurälläkällä leikkaamaan kiinnitystä auki.
Puukkosahakaan ei välttämättä yletä.
 
käytin auton huollossa vaihattamassa vasemmalle vetonivelen ja melkeepä heti alko kuulua joku vinkuna. Vinkuna kuuluu aika usein ku ajaa suoraa, kääntyy vasemmalle ja aina kun peruuttaa, mutta hetiku kääntää oikeelle niin vinkuna loppuu.
Tuskin siellä jarruissa kiveä on, kun luulis että vikisis kokoajan 🤔
 
käytin auton huollossa vaihattamassa vasemmalle vetonivelen ja melkeepä heti alko kuulua joku vinkuna. Vinkuna kuuluu aika usein ku ajaa suoraa, kääntyy vasemmalle ja aina kun peruuttaa, mutta hetiku kääntää oikeelle niin vinkuna loppuu.
Tuskin siellä jarruissa kiveä on, kun luulis että vikisis kokoajan 🤔

Laakeri menossa tai sitten unohtunut kiristää ja laakeri päässyt löysäksi..
 
Melkoisen harvassa on uudemmissa autoissa sellaiset luut että mahdut perus-pikkurälläkällä leikkaamaan kiinnitystä auki.
Puukkosahakaan ei välttämättä yletä.

Eiköhän vanhassa V70 yletä, jommalta kummalta puolen.
Useinhan näissä on ongelma just se iskarikupin kiinnityskohta jos mutteri on ulkopuolella, mutta silloinkin leikkaa nimenomaan sisäpuolelta.

Lukkopihti on aika varma tapa. Leikkaa vaikka sen suojakumin svidduun ensin, että saa pihdin varteen kiinni.
Fiksuissa koiranluissa on jopa mahdollista pitää lenkkiavaimella vastaan, en tiedä mimmoset V70 on.
 
Ite katkasen suosiolla rälläkällä koiranluut aina. Sinähän voit katkaista sen sieltä nivelen puolelta kunhan leikkaat ihan kiinnitysraudan pintaa myöten, pultin pala muttereineen lähtee sitten irti.

Yleensä noin on paremmin tilaakin. Pienet laikan viillot kiinnitysraudassa yms ei haittaa kunhat et ihan poikki aja.

Toinen vaihtoehto on, että laita lukkopihdit nivelen varteen ja pidä niillä vastaan kun avaat mutteria.
Kerran sahasin koiranluun käsisahalla, kun rälläkkä ei mahtunut ja puukkosahaa ei ole, itse asiassa meni aika nopeasti noinkin.

 
Lukkopihti on aika varma tapa. Leikkaa vaikka sen suojakumin svidduun ensin, että saa pihdin varteen kiinni.
Fiksuissa koiranluissa on jopa mahdollista pitää lenkkiavaimella vastaan, en tiedä mimmoset V70 on.
Riippuu osan valmistajasta, joissain voi pitää lenkillä kiinni (muistaakseni ainakin Meyle), yleensä on vain päässä torx tai kuusiokolo.
 
Pitäisi korjata haljenneita, muovisia korin osia. Ajattelin laittaa muovinkorjausniiteillä, mutta olisiko sen päälle parempi laittaa muovikitti vai joku joustava liima?
Ei toi toimi ainakaan puskurien kanssa, teho ei riitä kovaan muoviin.

Muovihitsauspuikko ja smd juotoksiin tarkoitettu (tehokas) kuumailmapuhallin kapealla kärjellä on parempi.

Tuosta muovikitistä en tiedä, lasikuitukitti ei ainakaan tarttunut kunnolla kiinni vaikka karhensi pinnan eli toi voisi olla parempi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 730
Viestejä
4 777 507
Jäsenet
77 672
Uusin jäsen
jhe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom