Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä toi on ainakin mulle tosi hyvä ominaisuus. Lapset pommittaa välillä vaikka mitä viestejä, ja kellosta näkee suoraan.^Eli ihan turhuutta siis Jätkät ei jaksa kännyä kaivaa taskusta (voihan se kokouksessa pöydälläki olla) tai kävellä huoneen poikki. Kunnon pullamössöä...
Kyllä on pullomössä tässä hommassa ihan turha kortti. Melkeen mitään älykotiin liittyvää ei voisi laittaa jos sanoisi että on pullamössö hommaa, jos laittaa valot päälle puhelimella eikä kävele katkaisijalle tai sanoo Alexalle että laittaa TV kiinni kun ei jaksa kaukosäädintä etsiä itsellä on puhelimesta aina äänet pois ja kellosta katson mitä tulee.Kyllä toi on ainakin mulle tosi hyvä ominaisuus. Lapset pommittaa välillä vaikka mitä viestejä, ja kellosta näkee suoraan.
Ihan liki päivittäinen esimerkki, olen vaimon kanssa lenkillä ja kellosta näen, että viesti tuli lapsilta (teini-ikäisiä siis. Eipä tartte reagoida just nyt, soittakooon, jos on oikeasti asiaa ) Noita kun saattaa tulla tunnin lenkin aikana 20-30kpl (tai 100+). En jaksa minuutin välein puhelinta kaivaa taskusta eestaas. Ja viestit voi ainakin mun kellosta lukea ihan kokonaisuudessaankin.
Sama kun on puhelin äänettömällä, kun tekee jotain homma. Niin ranteesta kuitenkin näkee, kuka soittaa ja voi vastata, jos on joku tärkeä.
Myös kalenterimuistutukset tulee kelloon, herätykset ja hälytykset jne. Konffattavissa toki, ei kaikkia somejutskia tms. esim. jaksa seurata...
Igniten heikoin puoli lienee turha pelkistys, eli siinä on tasan yksi toimintonappi. Muuten sitä ohjaillaan kosketusnäytöllä, joka ei ole maailman sulavimpia toiminnaltaan. Kuulemma. Mulla on Vantage M ja olen näin peruskuntoilijana siihen äärettömän tyytyväinen. Ei ole enää paluuta sykevyöhön. Tuolla edellä jo mainittiin, että sykemittari opettaa tuntemaan oman kropan toimintaa treenatessa ja näin se on. En mäkään enää välttämättä sykealueiden takia mittaria tarvitsisi lenkillä. Lähinnä mittaan matkat ja joskus jopa tsekkaan, ehdinkö ajoissa lenkiltä kotiin syystä tai toisesta. Tunnen kyllä vakiolenkkieni pituudet ja oman juoksuvauhtini riittävän hyvin, ettei mitään yllätyksiä enää varsinaisesti ole luvassa. Mutta saan kyllä lisäarvoa noista matkoista ja vauhdeista, mutta ennen kaikkea treenipalautteesta. En ole kellon orja, mutta kyllä se kertoo minulle asioita palautumisen yms. suhteen.Pitää muistaa, että Ingniteä myydään fitness-kellona. Ei siis ole Vantage-sarjassa kilpaileva urheilukello.
Igniten heikoin puoli lienee turha pelkistys, eli siinä on tasan yksi toimintonappi. Muuten sitä ohjaillaan kosketusnäytöllä, joka ei ole maailman sulavimpia toiminnaltaan. Kuulemma.
Mutta saan kyllä lisäarvoa noista matkoista ja vauhdeista, mutta ennen kaikkea treenipalautteesta. En ole kellon orja, mutta kyllä se kertoo minulle asioita palautumisen yms. suhteen.
Avaatko tätä vähän lisää? Mulla on myös Vantage M, mutta mielestäni just tuo treenipalaute ja palautumis-info on sen heikoin lenkki. Tai sitten en vaan osaa käyttää sitä.
Kardiokuorman se näyttää, mutta mielestäni se ei ole kovin älykäs. Ehkä hyödyllisin on sykekäyrä yöllä, siitä nyt näkee kohtalaisesti miten on palautunut.
Kokonaisuutena olen kyllä tosi tyytyväinen tuohon kelloon.
Sama. Tekee yhden treenin ja samalla polkee pyörällä töihin niin yhdessä päivässä saa treenitason ylikuormittavaksi. Sitten pari päivää myöhemmin kun satut pitämään taukoa ja vettä sataa niin kuljet bussilla töihin, näyttää aliharjoittelua. Tiedä sitten miten saisi pysyttyä kehittävän ja ylläpitävän alueella...
Kaverin Polar vantage M antaa ihan hillittömiä askellukemia. Esim. 15 000 askelta vaikka käytännössä kello on ollut koko työpäivän irti ja muutenkin kevyt päivä vähällä kävelyllä .
Lisäksi tuntuu ottavan pyöräilyn ja tai autoilun aikana askeleita.
Avaatko tätä vähän lisää? Mulla on myös Vantage M, mutta mielestäni just tuo treenipalaute ja palautumis-info on sen heikoin lenkki. Tai sitten en vaan osaa käyttää sitä.
Kardiokuorman se näyttää, mutta mielestäni se ei ole kovin älykäs. Ehkä hyödyllisin on sykekäyrä yöllä, siitä nyt näkee kohtalaisesti miten on palautunut.
Kokonaisuutena olen kyllä tosi tyytyväinen tuohon kelloon.
Sama. Tekee yhden treenin ja samalla polkee pyörällä töihin niin yhdessä päivässä saa treenitason ylikuormittavaksi. Sitten pari päivää myöhemmin kun satut pitämään taukoa ja vettä sataa niin kuljet bussilla töihin, näyttää aliharjoittelua. Tiedä sitten miten saisi pysyttyä kehittävän ja ylläpitävän alueella...
No siis tarkoitin sanoa, että se on suuntaa antava. Nuo lyhyen ajan ylikuormitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa, jos nyt yhtään säännöllisemmin harrastaa. Alle kuukauden datalla nyt ei vielä paljon tee. Mitä enemmän dataa on, sitä paremmin se tyhmä algoritmi kertoo asioita. On mullakin laskenut yhdessä yössä ylikuormituksesta aliharjoitteluun, eli glitchejä tuossa kyllä on.Ei mitenkään, tuo kaava mitä tuo käyttää (7 päivän keskiarvo / 28 päivän keskiarvo) on vaan todella typerä.
Tuorein esimerkki eiliseltä: Nyt kun tuli 29 päivää täyteen vuoden rankimmasta urheilusuorituksestani, tuo "tolerance" laski yhdessä yössä 77->58 ja komeasti heitti käyrän punaiselle hyvin kevyellä treenipäivällä.
Ja aina viikko rankan suorituksen jälkeen pudotaan yhdessä yössä "overstrained"ista "undertrained"iin.
No siis tarkoitin sanoa, että se on suuntaa antava. Nuo lyhyen ajan ylikuormitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa, jos nyt yhtään säännöllisemmin harrastaa. Alle kuukauden datalla nyt ei vielä paljon tee. Mitä enemmän dataa on, sitä paremmin se tyhmä algoritmi kertoo asioita. On mullakin laskenut yhdessä yössä ylikuormituksesta aliharjoitteluun, eli glitchejä tuossa kyllä on.
Koska olen ihan peruskuntoilija eikä mulla ole mitään tulostavoitteita enkä ehdi treenaamaan kovin paljon nykytasoa kovempaa ja taukojakin tulee syystä sun toisesta, niin mulla ei ole parempaakaan tapaa arvioida sitä harjoituskuormaa. Mun on siis pakko uskoa, että se kello tietää edes sinne päin sen mun kuormitustason. Ei ne Polarilla hatustakaan noita juttuja vedä, johonkin ne algoritmit perustuvat.
Ei mulla ole mitään ruusuisia kuvitelmia omasta rautaisesta fyysisestä kunnosta. Ja kun ikääkin on jo kohtuullisen paljon, palatuminen ei ole enää nuoruusvuosien tasolla. Kloppina palautui suurinpiirtein suihkun aikana. Nyt pitemmän lenkin jälkeen on oikeasti mietittävä, mikä on rasitustaso parin seuraavan päivän aikana. Jos on kunnolla lenkkejä alla, toleranssi on paljon suurempi ja ylikuormitukseen on vaikeampi päästä (joutua). Joskus jopa kehittävään on vaikea päästä. Näin mulle kävi just tässä viime kuussa, kun oli aika paljon kaikenlaista aktiviteettia alla eikä taukoja ollut alla. Sitten tuli reissu ja flunssa ja melkein kahden viikon tauko, kolmen lenkin jälkeen mittari huutaa taas hoosiannaa, varsinkin kun eilen oli sen viikottaisen hiukan pitemmän lenkin aika
Tietääkö kukaan kuinka usein Polarilta tulee uudet mallit? Tuo vantage V on ollut myynnissä jo yli vuoden. Onko realistista että keväällä tulee uudet mallit?
V800, mikä oli nähdäkseni Vantage V:n suora edeltäjä, julkaistiin 2014. Että en nyt pidättelisi hengitystäni uutta mallia odotellessa.
Nyt rupee oleen ajankohtaista painaa tuo polar v800 molkkiin ja hommata jotain oikeesti toimivaa tilalle. Garmin fenix on ollut tutkalla mutta kumpi 5 vai 6:nen. Hintaero parhaimmillaan 300€, no onhan tuo 5:nen ihan antiikkia jonkun mielestä.
Polarin sontaa ei tule enään mulle, sillä näitä 800:sia kävi 3 kpl ranteessa julkaisun jälkeen ja kaikki mahdolliset ongelmat turpoomisesta näytön halkeemiseen mahtu matkaan. Softa taattua sontaa ja niin pessimisti olen ettei Kempeleessä varmasti ole entteriä hakattu riittävästi jotta homma toimis kerralla ja kunnolla.
Polar ignitessä on 165mAh akku. Vantage M:ssä 230mAh.Mikä käytännössä on ero Polarin Vantage M ja Ignite kelloilla?
Polar ignitessä on 165mAh akku. Vantage M:ssä 230mAh.
Ignitessä on kirkkaampi näyttötekniikka paremmilla väreillä, mutta varmaan se kuluttaa myös enemmän sähköä.
Ignitessä on kosketusnäyttö ja yksi nappi ja vantage m:ssä ei kosketusnäyttöä ja viisi nappia.
Yllä olevat asiat vaikuttaa siihen että igniten akku kestää vähemmän aikaa.
Ignite on pienempi ja varmaan keveämpi.
Harjoitusohjelmaeroja sun muita voi tarkastella vaikka sitten polarin vertailusta:
| Polar Suomi
Kiitokset tiedoista. Ihan mielenkiinnosta, mitä tuo fitness-kello edes tarkoittaa?Koska Ignite on pienempi, myös GPS-antenni on pienempi ja siten epäherkempi. Onko liikaa, makuasia. Matka oikein (vertasin auton mittariin 40 km matkalla) mutta reitti saattaa piirtyä kartalle metrejäkin sivuun kuljetusta. Painossa ja koossa paljonkin eroa. Igniteä myydään fitness-kellona. Altaassa uidessa hankaluuksia matkan mittauksessa (rintauinti). En osaa uida Igniten haluamalla tavalla. Avovettä en ole kokeillut.
| Polar Suomi
Se tarkoittaa tietynlaista segmenttiä jossa on panostettu ominaisuuksiin jotka ovat sopivia normaali fitness urheilijalle. Kuntosali, sisäliikunta, yms.Kiitokset tiedoista. Ihan mielenkiinnosta, mitä tuo fitness-kello edes tarkoittaa?
Selvä. Ehkä siis kallistun Vantage M:n suuntaan. Mitkä tuolle on parhaat kilpailijat? Lenkkeilykäyttöön tulisi.Se tarkoittaa tietynlaista segmenttiä jossa on panostettu ominaisuuksiin jotka ovat sopivia normaali fitness urheilijalle. Kuntosali, sisäliikunta, yms.
Kevyt, simppeli, GPS tarkkuus ei niin hyvä yms. jos jotain keksii.
Lenkkeilykäyttöön tai salille, fillarointiin tms. Ignite on kyllä tosi fine hintaisekseen (varsinki 10...15% Gigantin alesta
Mikä olisi paras Suunto ja Garminin kello suunnilleen tuohon hintaluokkaan? Onko noita kartta ominaisuuksia tuon hintaluokan kelloissa?Kiitokset tiedoista. Ihan mielenkiinnosta, mitä tuo fitness-kello edes tarkoittaa?
Jotenkin tuntuu että nuo sykemittarit ei enää kehity juurikaan, vaan menee jopa takapakkia.
Esim. omassa ranteessa killuvalle Suunto Ambit3 Peakille ei ole vieläkään tullut yhtään varteenotettavaa korvaajaa.
Kaikissa uutuuksissa on toki enemmän toimintoja kuin tässä, mutta samalla niistä on tullut tosi virtasyöppöjä.
Ambit3 menee omassa käytössä 1,5 - 2 viikkoa yhdellä latauksella, ja treenikertoja tulee se 7-9h viikossa GPS päällä tarkimmalla asetuksella ja kello on yötäpäivää ranteessa normaalina rannekellona.
Toki makunsa ja tarpeensa kullakin. Itselle tärkeimmät on normaalit kellotoiminnot, syke+GPS ja mahdollisimman pitkä akkukesto. Älytoiminnoille ei minkäänlaista tarvetta ja mielestäni jopa tässä Ambit3:ssa niitä on liikaa.
Rupeaa aina naurattamaan kun lukee noiden uusien sykemittari-älykellojen tiedoista tyyliin "Akku kestää jopa 5 päivää"
Garmin Vivoactive 3, Vivoactive 4 tai Venu. Riippuu hinnasta, minkä nappaa, Venu noista paras.Mikä olisi paras Suunto ja Garminin kello suunnilleen tuohon hintaluokkaan? Onko noita kartta ominaisuuksia tuon hintaluokan kelloissa?
Edit: evotin lainauksen. Siis Vantage M kanssa samassa hintaluokassa olevat kellot.
Garmin Vivoactive 3, Vivoactive 4 tai Venu. Riippuu hinnasta, minkä nappaa, Venu noista paras.
Garmin Venu GPS Smartwatch In-Depth Review
Viime vuoden kellojen yhteisarviointi:
Täällä kun on näitä tietäjiä -->
Onko Garmin Vivoactive 3, 4 ja Venuun saatavilla sellainen näyttö, jossa näkyy digitaaliset sekunnit (kyllä, tämä on aito kysymys, sillä mm. polarin vantage M ei ole jne.). Eli sellainen kellotaulu mahdollisuutena, missä näkyy ajat sekunneilleen?
Työssä tarvitaan kyseistä ominaisuutta.
Entä always on näyttöä (edes vajailla tiedoilla?)
Kyllä saa. Suomesta ostetun kellon ohjelmistoversiossakin on kaikki tuetut kielet mukana. Ja niitä on paljon, suomenkieli mukaan lukien. Ja uusi kello laatikosta esiinotettuna ja käynnistettynä kysyy ensimmäisenä kielivalintaa. Kunhan et osta mitään käytettyä tai kaupan esittelykappaletta, niin pääset itse tekemään tuon valinnan. Ja käytetyn kellon tapauksessakin factory-resetin jälkeen pääset valitsemaan haluamasi kielen.Onko kenelläkään tietoa, että saakohan Saksasta tilataun Garmin Fenix 6 Pro kellon suomenkielelle?