Onko porukalla kokemuksia Garminin laitteista ja Garmin Connect palvelusta? Omistan Polar M400 ja katsellut sille korvaajaa, ja Forerunner 245 näyttäisi hyvältä paketita. Garminilla ei näytä olevan valmiita urheilu profiileita läheskään yhtä kattavasti kuin Polarilla. Saako urheilumuotoja tehtyä itse tai saako olemassa olevia uudelleen nimettyä? Ainakin suunnistus ja maastopyöräily olisi sellaisia, jotka koen tarpeelliseksi.
Saako Garmin Connectista otettua vuosiraportit lajeittain, esim pyöräillyt kilometrit vuoden tai kuukauden aikana?
Forerunner 245 näyttää tukevain jonkin sortin navigaatiota, ja Connect portaalissa näemmä saisi importoitua reittejä. Pystyykö reitin synkronoimaan 245 ja käyttämään sitä esim pyörälenkillä navigaattorina?
Vaihdoin itse noin vuosi sitten Polarilta Garminille, ja tällöin yksi pääsyistä oli se, että Garminin ohjelmisto miellytti minua enemmän. Muita syitä oli mm. paremman näköiset ja monipuolisemmat kellot, koska silloin Vantage-sarjaa ei oltu julkaistu.
Onko sinulla ajatuksena siis se, että tarvitset suunnistamiselle ja maastopyöräilylle omat tietonäkymänsä, jotka eroavat esim. juoksusta ja pyöräilystä? Jos ei, niin lajeihinhan voi käyttää vain noita perinteisiä profiileja. Tosin maastopyöräily näytti löytyvän Garmin Connectin listalta suoraan. Suunnistusta ei, mutta en tarkistanut Garminin sovelluskaupasta, josta urheiluprofiileja löytyy lisää. Tuosta uusien lisäämisestä en osaa sanoa, koska en ole sitä tarvinnut.
Garmin Connectista saa näkyviin tietyn suoritustyypin tiedot, kuten kokonais- ja keskimatkan, aikaväleillä 7 pv, 4 vko ja 12 kk.
Forerunner 245 saa lisättyä reittejä (esim. itse suunniteltuja), mutta muistaakseni kellossa ei ole karttoja, joten navigointi on ns. "breadcrumb" -navigointia, eli kellossa näkyy viivalla reitti, mutta ei karttaa. Kartat löytyvät vasta kalliimmista malleista.
Mikäli päädyt vaihtamaan, niin Androidille löytyy ohjelma, jolla saa synkronoitua harjoitukset Polarista Garminiin parilla painalluksella. Tuohon meni muistaakseni ~5 min, kun synkronoi harjoitukset parin vuoden ajalta.