Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkos Garmin Venunkäyttäjiä? Facebookissa on käyttäjäryhmä, ja sielläon varsin pelottavia kuvia ihmisten ranteista. Palovamman näköisiä ovat. Voi tietty ola joku paha allerginen reaktiokin. Olen Polarin Ingitelle seuraajaa etsimässä.
Jos multa kysytään, niin tuo on ehkä enemmän sellainen lifestyle-kapistus. Urheilukäyttöön ehkä hiukan riisutut ominaisuudet, tai muuten vaan kompromisseja. Kuntoilijalle varmaan menee, jos ei liikoja odota. Pahin puute näin kokeilematta on se yhden napin ja kosketusnäytön kombinaatio. Tuo kosketusnäyttö ei ole mitään kehuja kerännyt, joten tuskaa on tiedossa toimintoja ohjatessa suorituksen aikana. Mä käytän Vantage M:ssä satunnaisesti näyttötilan vaihtoa ja kiukku tulisi, jos se ei toimi sulavasti. Tarkoittaa siis, että jos tekee ohjeen mukaan hypnoottisen eleen, sen näytön on toteltava kerrasta ja oikealla tavalla. M:ssä on sentään napit, joten aina tapahtuu, kun painaa.Mikäs Ignitessä vikana?
Jos sulla on android-puhelin tai tabletti niin apsi SyncMyTracks siirtää aktiiviteetit.Garmin Fenix 6X Sapphire lähti tilaukseen 5 vuotta palvelleen Polar V800:n tilalle. Nakuttelin tässä odotellessa Garmin Connect accountia kuntoon. Onko kukaan onnistunut importoimaan aktiviteettejaan Polar Flowsta Garmin Connectiin? Garmin Connect sanoo seuraavaa:
You can import:
Olen tässä selaillut ja kokeillut eri tapoja, mutta ei onnistu. Garmin Connect valittaa: An error occurred with your upload. Please try again.
- Garmin Activity Files (.tcx, .fit or .gpx format) Learn More
- Fitbit® body or activity data (.xls, .xlsx or .csv format). Learn More
- Latasin kaiken Polar datani. Lopputulos on iso kasa JSON fileitä zippi paketissa. Näitä ei voi suoraa pudottaa Garmin Connectiin
- Latasin testiksi Polar Flowsta parin eri suorituksen tiedot CVS ja TCXtiedostoina. Ei toimi, valittaa tuota yllä olevaa erroria.
- Koitin kikkailla tällä ohjeella, mutta ei apua. Virheilmoitus vain muuttuu: One of your files was not accepted by the system. Please contact Support for assistance.
<Creator xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:type="Device_t"><Name>Polar V800</Name><UnitId>0</UnitId><ProductID>13</ProductID><Version><VersionMajor>1</VersionMajor><VersionMinor>11</VersionMinor><BuildMajor>0</BuildMajor><BuildMinor>0</BuildMinor></Version></Creator>
<Author xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:type="Application_t"><Name>Polar Flow Mobile Viewer Android</Name><Build><Version><VersionMajor>0</VersionMajor><VersionMinor>0</VersionMinor></Version></Build><LangID>EN</LangID><PartNumber>XXX-XXXXX-XX</PartNumber></Author>
Julkaisusta lähtien ollut ranteessa 24/7. En ole huomannut, että ihoon tulisi sen kummenpaa jälkeä kuin vanhalla Vivoactive HR:lläkään. Vaihdan kyllä silti silloin tällöin kellon muutamaksi päiväksi vasemmasta oikeaan ranteeseen ja sillä aikaa tuo hieman palovammaa muistuttava sensorin jälki ehtii hävitä kokonaan. Venun ranneke lienee ihan standardimallinen, että sen voi vaihtaa mieleisekseen, jos saa alkuperäisestä iho-oireita.Onkos Garmin Venunkäyttäjiä? Facebookissa on käyttäjäryhmä, ja sielläon varsin pelottavia kuvia ihmisten ranteista. Palovamman näköisiä ovat. Voi tietty ola joku paha allerginen reaktiokin. Olen Polarin Ingitelle seuraajaa etsimässä.
- Garminissa navigointi ja kartat ovat paljon edistyneemmät. Navigointia en ole vielä ehtinyt itse testaamaan, mutta nuo kartat pelaavat yllättävän hyvin ja ovat oikein luettavat ja riittävän nopeasti päivittyvät. Latasin tuonne maanmittauslaitoksen viralliset ja ne pelaavat myös hyvin Garminin omien lisäksi. Tuonne saa tarvittaessa vaikka ilmakuvat kartaksi jos joku sellaiset haluaa. Juostessa katselin välillä karttaa ja siinä heiluessakin sitä oli suht ok seurata. Sijaintikolmio näytti myös seuraavan tarkasti omaa sijaintia poluilla ja käännöksissä. Voin kuvitella tämän olevan oikein mainio apu MTB hommissa ohjaustankoon sidottuna reitin seurannassa.
Ignite ollut julkaisusta asti käytössä, eniten sapettaa seuraavat puutteet:
- omien laskettujen sykerajoitusten puute. Ettäkö vois vaan puhelimesta / kellosta syöttää alueet joiden ylitys tai alitus hälyyttää.
Eli pk rajat itellä noin 115 - 144. Ihan olennainen osa rakkinetta mutta ei ole. Tukkapöllymiinus tästä. Selaimesta kikkailemalla saa tallennettua jotain ohjattua harjoitetta mutta sykealueet ei osu vaan ovat kellon omia alueita.
- ei näytä palautumiseen vaadittavaa aikaa treenin jälkeen. Voi sitten tulkita harjoittelu - viikko että menikö jo muka överiksi vai olisko jo pitänyt tehdä enempi.
- rannemittaus muuten kiva mutta ei osaa mitata sykettä. Ehkä kävellessä tms keskisyke on kohtuu tarkka mutta salilla, juostessa, fillaroidessa ei tajua sykepiikeistä kovin tarkasti mitään ja sekin tulee sitten 30sek viiveellä. Ja vaikka jos koitat lopettaa hölkän kun syke ylittää 144 ni pitkäksi menee ilman vyötä.
- synkkaa yllättävän kauan flow appiin tiedot.
Onko Polarin halvemman mallin juttuja nuo puuttuvat ominaisuudet vai onko esim Suunnolla saman hintaisessa laitteessa jo nuo perusjutut olemassa?
En ajatellut maksaa neljää sataa noista kun ei niin totista puuhaa ole kuitenkaan.
Viimekesän pk sykkeellä tehdyt fillaroinnit meni varmaan kaikki pipariksi kun luotin rannemittaukseen.
Pelkkä USB:llä yhdistäminen ja file transfer riittää. Kartat tulevat käyttöön, kun kellon irrottaa USB:stä ja se raksuttelee hetken uusia karttoja. Linkin takaa varmuudeksi tarkat ohjeet. Pätee varmasti muihinkin kuin vain tuohon Maanmittauslaitoksen karttaan:Miten noita maanmittauslaitoksen karttoja pääsee käyttämään? Vaatiiko asentaminen muuta kuin tiedostojen siirron kelloon sen ollessa yhdistettynä usb:llä tietokoneeseen?
Ainakin Vantage V:n kanssa nuo heart rate zonet saa käsin määriteltyä lajikohtaisesti. Polar Flow:ssa valitset vasemman laidan valikosta Sport Profiles -> Haluamasi laji -> Edit -> Training Zones: Laita Free zones päälle ja aseta haluamasi sykerajat. En tiedä toimiiko Ignitessä, joten joudut itse testaamaan.
Periaatteessa sitä palautumiseen vaadittavaa aikaa voi haarukoida Polar Flowssa näkyvien graafien kautta, mutta ei joo ole niin yksinkertainen kuin esim. joissain Suunnon kelloissa.
Rannemittaus on joka ikisellä valmistajalla paskaa. Se ei sovellu nopeatempoisiin lajeihin, ja tuo viiveellä tuleva syketieto on optisen mittauksen ominaisuus mitä ei käytännössä voi kiertää. Tarkan ajantasaisen sykkeen saat vain elektrodeilla (=sykevyön kanssa).
Kuinka kauan sulla synkkaa noita tietoja? Itellä arvioisin että joku 30-45s luokassa Vantage V:llä.
Itellä tulee punainen jälki koko kellon (Amazfit Bip) mitalta, jos pitää päiväkausia yhtä soittoa ranteessa. Liekö ihon ja kellon väliin jäävä hiki syypäänä? Pestähän nuo kannattanee vähintäänkin joka urheilusuorituksen jälkeen.Mikähän sen jäljen aiheutta? Allergia? Ignite ei minun ranteeseeni jätä kuin painuman jos tiukassa olen pitänyt.
Voi vattu mikä pettymys kun laitteen sai päälle. Ambitin äärimmäisen helppolukuiseen näyttöön, joskin yksinkertaiseen, verrattuna M lähti palautukseen samoin tein.
Ja sama on kaikilla muillakin merkeillä rannemittauksessa, ja tulee olemaan. Kun ääreisverenkierrosta mitataan, se tulee aina viiveellä. Ja pyöreillä kylmällä tai talviurheilussa kun ääreisverenkierto heikkenee ongelmat korostuu. Rintavyö joka mittaa sydämen sähköimpulsseja on edelleen tarkin ja varmin keino.Mitä olen tuota 6X:n rannesykettä käyttänyt ja seurannut, niin se ei vakuuta yhtään. Näyttää reilusti alempia sykkeitä verrattuna remmiin ja seuranta on pirusti myöhässä. Juoksulenkeillä sykkeet ovat ainakin 10 pinnaan pienemmät kuin remmin kanssa. Reippasti kävellessä kun vetää väliin nopeasti 100 m portaat, syke nousee selkeästi, mutta 6X näyttään sykkeen nousun joskus ½ - 1 minuutin päästä. Sama kuin olisi sekuntikello, joka jää yhtäkkiä pauselle ja sitten hyppääkin parikymmentä sekuntia eteenpäin. Tai GPS, mikä kellottaakin yhtäkkiä 500m ylimääräistä ruutuun.
Ei nyt ole suoraan mitään ehdotettavaa, mutta lajina hiihto on sellainen, että ranteesta mittaava ei ole välttämättä paras ratkaisu. Suosittelisin kaikesta huolimatta sykevyötä hiihtoon, vaikken edes itse sitä harrasta. Rannemittauksen tarkkuus kärsii kylmässä ja ranne on hiihtäsessä sellaisessa asennossa, mikä voi olla myrkkyä mittaukselle. Muuten Garminissa ei ole tietääkseni muuta moitittavaa kuin hinta (kaikki eivät tosin tykkää niiden nettipalvelusta, en ole itse kokeillut). Polarilla on halvempia malleja, mutta ominaisuuksia ei ole lähellekään samaa määrää. Kuka niitä sitten tarvitsee, on ihan oma valinta. Suunnosta pysyisin kaukana, pelkkiä ongelmia ollut itsellä, vaikka oli sykevyö. Kaverilla oli sama malli rannemittauksella ja tappeli sen kanssa ihan koko ajan, osti sitten jonkun Garminin. Polar Vantage M on toiminut juostessa hyvin mulla ympäri vuoden.Olisiko teillä mitään ideaa mikä olisi tohon hintaluokkaan hyvä tai mielellään vielä halvempi?
Suosituksia sykevyöksi Fenix 5:n kaveriksi? Vahvimpana vaihtoehtona tällä hetkellä Polarin H10, kun esim. Garmin HRM-Tri:ssä ei ole BT-yhteyttä ja ei siten välttämättä ole niin varman tulevaisuuden kannalta. Lajeina ainakin juoksu, pallopelit, pyöräily; ehkä myös uinti.
Suosituksia sykevyöksi Fenix 5:n kaveriksi? Vahvimpana vaihtoehtona tällä hetkellä Polarin H10, kun esim. Garmin HRM-Tri:ssä ei ole BT-yhteyttä ja ei siten välttämättä ole niin varman tulevaisuuden kannalta. Lajeina ainakin juoksu, pallopelit, pyöräily; ehkä myös uinti.
Mulla taas ei ole kuin valittamista tuon vyön kanssa (Spartan Sport). Haamusykkeitä tasaisin väliajoin, samoin yhteys kellon kanssa bugasi oikein huolella. Parin viikon välein soft reset kellolle, kun syke ei suostunut tallentumaan. Mikä tuossa sitten oli vyön, sensorin tai kellon vika, en osaa sanoa. Vajaan puolen vuoden käytön jälkeen vyö meni takuuvaihtoon, mutta ongelmat palasivat suunnilleen samassa ajassa. Polarin H7 kanssa ei ollut ikinä vastaavia ongelmia. Käytin välillä sen mukana tullutta joustavampaa vyötä, välillä vanhaa yhteensopivaa vyötä, kun se joustavampi hiersi aavistuksen pitkiksillä.Suunnon smart sykevyö ei ainakaan toimi yhteen Fenix 6 kanssa uidessa. Muuten ei valittamista Suunnon vyössä muissa lajeissa.
Polarin Igniteä suunnitteilla M400:sen tilalle. Onko parempia vaihtoehtoja alle 300€ luokassa? En tarvitse pyöräily, uinti yms ominaisuuksia.
@Sokuripappa Ehdottomasti kannattaa yrittää päästä testaamaan Ignite vs Vantage M. Itse juurikin suosin tuota Ignitea, kevyt, sirompi rakenne (oma ranne on luudanvarsi) ja näyttö mukavan kirkas. Omat reenit sisällä tai joko pyörällä niin kosketusnäyttö toimii hyvin. Jos on intohimoinen hiihtäjä tai muita talvilajeja niin sitten suosittelen Vantagea tai jotain aivan muuta.Jos mahdollista, kannattaa käydä jossain testaamassa Igniteä ja Vantage M:ää molempia ranteeseen ja testata myös miten kivalta se Igniten käyttö kosketusnäytöltä tuntuu. Itse pidän kosketusnäyttöä kamalana, koska napeilla homma toimii treenin aikana omasta mielestä luontevammin.
Ignite on myös aika paljon sirompi kuin Vantage, mikä saattaa henkilöstä ja lähinnä ranteen paksuudesta riippuen olla hyvä tai huono juttu.
Ignitessä on paljon Vantage M:ää kirkkaampi näyttö mikä näkyy hyvin hämärämmissäkin sisätiloissa, mutta sen hintana onkin sitten reippaasti heikompi akkukesto.
Itse siis ainakin ennemmin hankkisin Vantage M:n kuin Igniten, mutta joku saattaa olla näistä mainituista jutuista erikin mieltä. Omassa käytössä Vantage V, mutta Ignitestä kokemusta parin päivän käytöstä.
Voi poistaa ja voi myös käsin lisätä treenin manuaalisesti jos unohti vaikka Igniten himaan ja tuli vedettyä reeni...