Itse tykkään enemmän Garminista ja sellainen on ollut nyt vuoden käytössä (quatix 7, käytännössä fenix 7) mutta yleisaktiivisuudesta Garmin ei tajua mitään. Esimerkkinä: Teen istumatyötä ja taukojumppana leuanvetoja ja punneruksia. Käyn istumaan ja kello sanoo, lähde liikkeelle... Motivoivaa!Polarin vantage M2 olisi nyt xxlssä 139e (Aikaisemmin kai minimi n. 169e). En ole näitä enää seuraillut, niin onko polarilla tai muulla valmistajalla toista mallia mitä kannattaisi harkita? Itsellä käytössä vanha M430, joka kiinnostelisi päivitellä. Polar ensisijaisesti koska vanhat datat flowssa sekä sykevyö löytyy. Pääasiassa ulkoliikuntaa gpsllä, lisäksi luotettava aktiivisuuden seuranta olisi hyvä. Ilmoituksia en halua ranteeseen enkä tiedä kaipaavaani älykello-ominaisuuksia.
Polar "arvostaa" monipuolisesti liikkumista ja mm. se arvostaa myös seisomista. Garminille aktiivisuutta on vain askeleet. Garminiin on vetänyt silti paremmat älyominaisuudet (ilmoitukset), helposti vaihdettavat rannekkeet, hyvät ja vaihdettavat kartat ja helposti tulkittava leposyke, sykevälivaihtelun graafit sekä lopuksi bodybattery. Plussana vielä että toimii ant+ ja bt sykevyöt.
Terveysominaisuudet on siis mielestäni Garminissa Polaria edellä. Aktiivisuusseurantaan ja pelkkään juoksemiseen (käsittääkseni hyvä valmennusohjelma) lähtisin suosittelemaan Polaria.
Urheiluominaisuuksia en osaa verrata, kun kello on ranteessa lähinnä maastopyöräilyssä ja kuntosalilla, eli vain sykemittaus ja kartat ovat silloin käytössä. Enemmän itse harrastan kamppailulajeja joissa ei mittareita voi pitää päällä, eikä kellot niin ollen tiedä treenin rasitusta (ja siksi juurikin tuo leposyke ja sykevälivaihtelut ovat tärkeitä seuratakseni palautumista)
Toivottavasti tällaisesta pienestä oman kokemuksen yhteenvedosta olisi apua kellon valintaan jollekin
Minulla on ollut aiemmin Forerunner 230, 635, 255, Fenix 5 plus sekä Polar Vantage M ja Grit X pro, joten melko kattavasti on tullut kokeltua eri malleja. Grit X pro ja Quatix 7 ovat ulkoasultaan olleet mieluisammat