Sinä olet kyllä niin pihalla kuin olla ja voit näissä asioissa. Ei nyt ole aikaa vääntää tikusta asiaa eikä vertailla jotain ringin kierrosaikoja, joilla ei voisi olla vähempää merkitystä ainakaan omassa autoharrastamisessa.
Käy vaikka ajamassa back to back jotain nykypäivän digitaalista tietokonebemaria, 997:aa ja Ferraria niin ehkä ymmärrät.
Mistä nyt vedettiin palkokasvi sieraimeen? Aiemmista viesteistäsi olin tulkitsevani että et ehkä aja autolla limitillä ollenkaan (ehkä et käy edes radalla) ja ko. tulkinnan yritin tuoda myös viestiini eli ymmärsin että se ei ole se "raaserimaisuus". Kierrosaikavertailua ei ollut tarkoitus harrastaa, kuin vain sen verran että voi todeta että toden totta mikään "raketti" tuo ei ole eli nopeus sinänsä ei ainakaan voi olla "raaserimaisuudessa" ajatuksena.
Joku muu vertasi mikroautoa kuorma-autoon, itse voisin vastaavasti sanota että eiköhän rata-kuorkilla ole kivempi kiertää tavallista rataa kuin perus-sisämikroautolla kiertää sisärataa. Kyllähän se semituhnu tavis mikroauto ohjausta tottelee suoremmin/nopeammin ja takapäästä tulee palaute välittömämmin, mutta jos on vähänkään petrol head ja vauhdin perään niin rata-kuorkki tarjoaa takuulla enemmän "kuoleman pelkoa" vaikka g-voimat mutkassa pienemmäksi jäisikin, joku oikeasti nopea mikroauto sopivalla radalla sitten erikseen.
Itse viestissäsi tiputut kaivopuiston "patsailut" pois, se on selvä että toki itseäkin kiinnostaa parkissa/ohi ajaen ferrari decadia tai kahta enemmän kuin joku M5 jota ei pikaiselta vilaukselta juuri 316i:stä edes erota. Toisaalta yhdessä kuvassasi oli se vanha fiiatti ja kuten itse sanoit niin itse ainakin ymmärrän hyvin miksi paikassaan sellainen kerää enemmän katseita kuin tuollainen "välimallin" (ei siis mikään nostalgia klassikko eikä myöskään mikään superauto suorituskyvyltään - eikä edelläänkään ole mikään tarkoitus mollata autoasi) ferrari.
Koska itse tosiaan arvostan ratakuorkkia enemmän kuin sisämikroautoa niin siksi yritin kysellä tarkempaa analyysiä että mitä tuollainen aikakautensa (siis 20v sitten) hieno vempele nykypäivänä tarjoaa erityisesti jos sillä ei pyri ajamaan kahva edellä? Typerästi yksinkertaistanen 205 pösö alustasarjallakin tarjonnee jo G-voimia ja ajamista sekä tarkkuutta ja monella mutkatiellä yleisrajoitus tai tai ainakin alle päiväsakkojen riittänee ajamisen fiilikseen pääsemiseen, mutta kun ilmeisesti tämä ei ole se mitä sinä arvostat niin siksi yritinkin kysellä että mitä se sinun "raaserimaisuus" tarkoittaa tässä konteksissa tarkoittaa? Joku heitti äänet, mutta itse olettaisin että niihinkin kyllästyy viikossa/kahdessa.
Minulle olisi siis ihan fine että olet hankkinut ferrarin vain sen takia että käyt kaivopuistossa jätskillä, mutta itse mainitsit että tuo on vain sivujuonne ja että se "raaserimaisuus" on se juttu. Mutta eihän kaupungissa ajellessa tuollaisesta voi (vai voiko?) oikeasti saada juuri mitään irti eli jotain muuta sillä laitteella pitää/on pakko tehdä, mutta mitä??? Lisäksi mainitsit että et revittele valoista (tämäkin kyllä ymmärtää myös sitäkin kautta että näin 20v myöhemmin esim. teslan S:lle taitaisi liikennevaloissa jäädä
) yms yms, niin itseä ainakin kiinnostaisi ihan uteliaisuudesta että mikä tässä nyt on lopulta se "pihvi", jos se on mutkatietä 120km/h jossa perheauto kyntää ojaa 100km/h vauhdissa niin fine vaikka 160km/h mutkaan vielä taittuisi mutta kantti ei kestä/uskalla/ei kiinnosta vetää tuollaista vauhteja. Itseä ei ainakaan kiinnosta kiinnosta kruisailla sisämikroautolla ohjaustuntumaa fiilistellen 'hitaasti' vaan kyllä silloin mennään urku auki niin limitillä kuin vain mahdollista, mutta toki ymmärrän jos alla on omalla rahalla ostettu 100ke auto että ei sellaisella nyt ihan limitillä peltoaukeaa viistäen kahden männyn välistä viitsi pistää menemään...
Tarkoitus ei siis mitenkään ollut vähätellä/haukkua/pilkata autoasi/harrastustasi, vaan nimen omaan saada tietoa että mitä tuo termisi (raaserimaisuus) oikeasti tarkoittaa, kun ei ferrarilla ole koskaan tullut ajettua, erityisesti kun se auto on käsittääkseni ollut sinulla useita vuosia. "raaseriksi" kun voisi helposti kerta kokeilulla kuvailee vaikkapa jotain 60 luvun jenkkiä isolohkolla ja kuitenkaan sillä ja 360 ferrarilla ei ole mitään tekemistä keskenään
.